is dit nou zo duur voor pension?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Re: is dit nou zo duur voor pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:25

Ik wilde dat Lowara bij mij in de buurt woonde, want na haar laatste aanvulling lijkt het me een prima plek voor mijzelf.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:11

Kafue: de bak ligt an de enschedese straat, die ken je denk ik wel?
het is inderdaad de martiniruiters waar ik als rijvereniging op doelde. maar niet als alleen zijnde rijbak.
ideaal toch? kun je lopend naar de club in de zomer Haha!

verder is het inderdaad zo dat in in de winter 4X per dag water aanbied als de boel bevroren is, en ze hooi geef etc.

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:02

hey,

Ik denk inderdaad dat het aan jou regels ligt , misschien kun je iets soepeler worden ..
Oke het is wel super goedkoop maarja ....!!!....

Bij mij is het wel iets duurder dan bij jou maar daar hebben de paarden ietjes meer ...
voor 85 euro bak,wei ,stallen en alleen stro bij de prijs in !!!

Dus misschien kun je het met je ouders overleggen en dan heb er binnen no time leuke vriendjes bij ... toch

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:12

Kafue op welke stal sta jij dan ?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:34

mmmm zou toch de bak open stellen en swinters is ook voor een shet een schuil stal toch wel een verreiste ...
al mijn paarden (shet ijslander en andalusier +) kunnen af met een schuilstal
een bak is wel meer dan prettig ..
zou dus iets meer vragen en een schuilstal bouwen /plaatsen en gebruik vd bak aanbieden

niet na 10nen en geen kudde mensen is niet meer dan redelijk op je eigen werf

daar zal het probleem niet liggen

succe s

les net dat ze evt wel in de wei mogen rijden longeren en je gras dan die word dan wel naar de knoppe geholpen ...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:03

nickyu schreef:
zou dus iets meer vragen en een schuilstal bouwen /plaatsen en gebruik vd bak aanbieden

maar ze wil nou net niet dat er andere mensen in de bak komen rijden.
Hiermee sluit je dus al een hoop mensen uit. Is geen probleem, gewoon even wachten totdat er iemand komt die het wel geschikt vindt. Ik zou er geen moeite mee hebben want ik zou de bak niet gebruiken.....

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:09

súúúper goedkoop!
ik betaal voor alleen weide voor een paard 15 euro per week. dat zou dus 15 x 26 = 390 per 6 maanden zijn.
En iedereen die hoort wat ik betaal zegt al: wat goedkoop!

En dan te bedenken dat er bij jouw nog een stukje controle bij zit en een mooie omgeving!
Nee hoor, ik snap niet waarom jij nog geen wachtlijst hebt met mensen die allemaal bij je willen staan, ik had het wel geweten!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:20

SharirBobby schreef:
Nee hoor, ik snap niet waarom jij nog geen wachtlijst hebt met mensen die allemaal bij je willen staan, ik had het wel geweten!

Omdat ze die advertentie nog maar net heeft geplaatst Haha!

en de paarddichtheid hier niet zo hoog ligt en je voor minder de je jonge paardjes in de opfok kwijt kunt en je ook zelf een heeeeeele grote weide kunt huren voor dat bedrag en dan eigen baas bent. Dan mischien geen controle hebt maar ik heb geen paarden om ze ergens te dumpen voor een x-bedrag.

Het misleidende aan dit topic is de titel.... pension is volgens mij iets meer dan een weide, water en wat eigen betaald hooi bijgevoerd krijgen....

Had ze nu als titel: Vraag ik teveel voor weidegang.... had gekozen hadden minder mensen over de regels zitten te communiceren Haha!
want dan is het sporadische gebruik van de bak een bonus, en incidenteel met familie het paard bekijken een extraatje....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:21

natasjuh schreef:
Kafue op welke stal sta jij dan ?

Ik sta bij Aarnink net over de grens bij Losser.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:46

Alane schreef:

Had ze nu als titel: Vraag ik teveel voor weidegang.... had gekozen hadden minder mensen over de regels zitten te communiceren Haha!
want dan is het sporadische gebruik van de bak een bonus, en incidenteel met familie het paard bekijken een extraatje....

yep mee eens, dat was beter geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:36

Lid worden van een rijvereniging om daar te kunnen rijden kan best duur zijn, soms moet je zelfs nog een paar wedstrijden per jaar voor rijden.

Dan hebben sommige RV de achtelijke regel dat je geen baklid mag worden of tegen hoge betaling. Dit is voor mij ooit een reden geweest ergens weg te gaan Boos!

Ik denk echt dat je je wei gewoon voor weidegang met toezicht en eventueel bijvoeren moet gaan verhuren. Schep je ook geen verkeerde verwachtingen. Ik ken een pony die nooit naar binnen wil, bijna niet te vangen als de anderen naar binnen gaan en de eigenaresse rijdt soms in het weekend een leuk bosritje. Voor haar zou het een goede plek zijn omdat de wei die ze nu heeft eigenlijk te klein is voor hele dagen gras.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:38

je bent absoluut niet duur.

maar ik denk dat vele idd vallen over het alleen buitenstaan 's nachts..

overigens, mocht je erover denken om tóch de bak tot hun beschikking te stellen lijkt het mij slim een prikbord neer te hangen waarop je steeds de tijden van de lessen opzet, zodat de pensionklant daar rekening mee MOET houden en dus niet zomaar er even bij kan gaan rijden..

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:25

duur vind ik het niet maar je regeltjes zouden niks voor mij zijn , in de zomer is het meetsal overdag veel te warm om te rijden dan rij je savonds... en ja dan kan het wel is later dan 10 uur worden. en hoe zou je zelf zijn als je paard hebt dat je gezelschap mee neemt een vriendin of zo is tog niet erg. en ik denk als je dan verderop de piste van manege moet gebruiken en hiervoor nog is huur van de piste moet bijbetalen... hmmmz

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:57

lees net dat je al iemand hebt gevonden, fijn! hopelijk komt de shet oid er snel nog bij Lachen

overigens zie ik bij vele staan; schuilstal. sorry? maar er zijn genoeg schuilmogelijkheden als bomen en houten wallen staat er toch. een schuilstal is juist een vervanging van dit alles, omdat de wei zo kaal is dat het paard geen schaduw heeft. als ik dit zo lees zijn er juist véél schaduwplekken..

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:40

lowara schreef:
ik vind het erg knap dat je mij zo zonder mij te kennen kan inschatten?
sporadisch zegt al.. het mag af en toe wel, maar niet elke dag en altijd. om dan te zeggen dat er toch niets van terecht komt vind ik persoonlijk erg kort door de bocht en raar bevonden.

ik zal misschien af en toe dingen wat banketstaaf iger hebben neergezet dan het bedoel is, maar zoals je van alle bokkers al hoort die mij persoolijk kennen, wij zijn zeer sociaal, komen bij mensen ook zo over, en laten mensen alles behalve onwelkom voelen. ook bij flettie golden de meeste regels ( maar die had de bak erbij en een stal toendertijd) en ik heb niet het idee dat zij zich er ooit aan heeft gestoord.

ook hebben de meesten hier iets ermee dat de bak niet gebruikt mag worden, maar staat er ergens in de advertentie dat er een bak bij wordt verhuurd? nee!
ze kunnen best rijden, maar dan moeten ze een klein stukje lopen zodat ze een bak tergrootte van 3/4 rijbakken hebben met hindernissen etc.
mooier kun je het niet hebben hoor. en het is nog gratis ook.
ik ken zat mensen die geen bak hebben, en geen mogelijkheid hebben om in 1 te rijden. die mogelijkheid is hier wel aanwezig.

Ikzelf vind regels normaal, en heb hier niet 1X gezegd dat de eigenaar niet welkom is, dus hoe sommigen daaraan komen is mij een raadsel.
het enige dat wij niet willen is dat er hordes mensen (aanhang) steeds op ons erf komen, of dat zo'n eigenaar elke avond aan avond om 10 uur 1.5 uur komt klooien en doen omdat de hond hier aanslaat en niet stopt met blaffen.

Ook is ons erf niet groot, en als ik les ga geven, kan ik het niet veroorloven om een half uur te wachten tot zo iemand klaar is met poetsen etc. ik heb hier wel een bedrijf bij, en de leerlingen willen op hun eigen tijden rijden, en niet eerst 30 minuten wachten.

zijn dit zulke rare regels dan?

maar daarom mogen ze de ring wel gebruiken, degene die er nu komt mag het gerust gebruiken, en ook de bak gaat ze sporadisch gebruiken om te longeren om te kijken hoe het met de benen gaat. geen probleem hoor.

kijk, ik doe mensen een "plezier" met een goedkoop weiland die perfect onderhouden is en netjes omheind staat.
alle faciliteiten in de buurt op rijafstand. ik maak er geen complete pension stalling van, dat was van tevoren bekend Knipoog

maar goed, zo blijft er voor eeuwig een mening topic, en ikzelf ben nooit zo tactisch met schrijven zoals jullie al gemerkt hebben, dus ik laat het topic rusten, omdat de oplossing er fijn is voor Cezanne en voor ons en voor de nieuwe bewoner.

ik vind dit verhaal al een hele aanvulling op je eerste post. En zoveel commentaar op jou zelf zie ik niet, wel veel commentaar over hoe je met deze regels overkomt... en volgens mij was dat je vraag, of je niet te streng bent Lachen

ben wel blij voor je dat je iemand gevonden hebt Ja

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:02

Ik heb het hele topic is even doorgelezen maar ik kan dit geen pension noemen eerder gewoon weidegang, maar je bent afsoluut niet duur! Ik betaal 60 euro per maand en dat zou dus 360 euro zijn per half jaar, misschien zou je een maandprijs moeten doen? En een schuilstalletje, en iets soepeler worden met je regels, over de bak derest kan ik wel begrijpen...

Ik ben blij dat je iemand heb gevonden... een geitje kan trouwens ook! bij ons op de manege is er een geitje bij een paard gezet als vriendje!

Mooi veulen! Ik had ff die topic gelezen, echt lief, succes ermee

Gr. roos

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:07

Citaat:
2: geen stalling, puur alleen weide

Hier zou ik tegenaan lopen... in ieder geval een schuilstal zou fijn zijn.

Citaat:
4: we willen niet elke dag hordes mensen over de vloer en op het erf. 1 persoon OK, en af en toe een kennis, maar meer ook niet.
ook elke dag na 10 uur sávonds uitgebreid van alles doen vinden wij niet zo leuk...

Dit zou voor mij ook een punt zijn. Na 10 uur snap ik, maar ik wil niet beperkt worden in hoe vaak ik iemand meeneem.