Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

Re: Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:02

mijn paard is in drente gefokt bij een hobby fokker, hij is als veulen op de zuidlaarder markt verkocht waarschijnlijk naar N.B. of nog via anderen in N.B. terecht gekomen hij heeft daar o.a. bij een hengsten houder gestaan en heeft ald het goed is ook nog gedekt. met 5 jaar is hij geruind en is door een mevrouw in zeeland gekocht, helaas was hij al goed verpest en die vrouw brak door een val haar pols en wilde hem toen weer kwijt (zit nog een heel verhaal bij en hij was echt flink verpest, dus ze was niet gewoon gevallen en weg met die knol maar er was veel meer aan de hand)
toen kwam hij bij mensen die bemiddelen in de verkoop van bonte paarden in groningen terecht, en daar heb ik hem vandaan.
het heeft helaas bloed, zweet en (veel) tranen gekost om dit paardje weer een beetje op de rails te krijgen. maar ik mag wel zeggen dat het toch goed heeft uitgepakt
ik weet trouwens ook niet of dit allemaal zo is gegaan en wat er verder nog is gebeurt, maar dit heb ik een beetje begrepen uit de zoek tocht naar zijn verleden
ik zou haast zeggen voor het hele verhaal zie profiel maar helaas!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:06

Mijn paard is gefokt in Nuland waar ze nu weer staat Haha!
Ik kocht haar van de fokker toen ze dik 2 was, en heb nu nog contact met die mensen. Erg leuk!
Ik ken dus ook haar moeder, tantes, nichtjes etc. Haha! en ik heb foto's van toen ze nog een baby was.
Ze heeft haar hele leven in Nuland in de wei en op stal gestaan, toen ik haar kocht verhuisde ze mee naar Rosmalen en 2,5 jaar later stond ze weer in Nuland.

Silly heeft dus ook nog niet zoveel meegemaakt... haar meest traumatische ervaring ooit was tussen de wigwammen in de binnenbak door rijden Knipoog Schijnheilig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:17

Lies is bij ons gefokt. De moeder is later verkocht.
Pharaon hebben we via vrienden gekocht, die hem weer hadden gekocht uit medelijde van een man die zijn paarden verwaarloosde Scheve mond Die man had Pharaon dan weer van zijn fokker.

Holly (ex-paardje) hebben we van vrienden gekocht, maar werd een jaar later weggebracht om op een grote weide zijn laatste dagen te slijten Scheve mond

Explosion hebben we van zijn fokker gekocht, daar heeft hij 14 jaar lang gedekt/keuringen gelopen. En nu is die bezig aan een dressuurcariere Clown

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:04

Ik heb Chanel ongeveer een jaar geleden gekocht van een manege in denhaag, ik weet dat ze daar ongeveer 7 jaar heeft gestaan. waar ze daarvoor vandaan kwam weet ik niet.