Hoe staan jullie paarden gehuisvest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Re: Hoe staan jullie paarden gehuisvest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:58

Wat een mooie stallen allemaal Kwijl Ik heb een stukje wei, een stalletje met uitloop en verder niks Haha! En toch ben ik blij met wat ik heb, sommige hebben helemaal niks Ach gut

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:58

Bij ons geen luxe, maar we hebben wel de mogelijkheid om de paarden het hele jaar door lekker zelf te laten kiezen waar ze willen staan. (En dat zou je natuurlijk ook als luxe kunnen zien Tong uitsteken ).Ze kunnen in de bak (20x40), de schuilstal (2,5 x 4) en het weiland (1 hectare).

Afbeelding
Dit is dus het weiland met op de achtergrond de schuilstal. Lijkt erg klein zo, maar ze passen er makkelijk in met z'n tweeen Knipoog .

Afbeelding
Nog een keer de schuilstal.

http://i2.photobucket.com/albums/y13/Br ... eeuw14.jpg
En nog een foto om jullie jaloers te maken Bloos . De paarden staan dus zowat bij ons in huis, heerlijk om de hele dag je paarden te kunnen zien!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:09

Mijn IJslander staat samen met een gepensioneerde manegepony in een loopstal. Ze hebben een weiland met een stuk beton met een schutting. Naast de schutting kunnen ze hun schuilstal in die is gehuisvest in de koeiestal. Het is best moeilijk uit te leggen, maar ze staan niet echt bij de koeien, maar ze kunnen ze wel zien. De kalfjes komen altijd naast de paarden te staan, dat is een heel leuk gezicht. Het is er erg ruim en er komt veel frisse lucht binnen zonder dat het er tocht. Op de ondergrond liggen rubbermatten met daarop een laag vermalen stro (vochtopname) en daarop weer stro. Professioneel is het niet, maar functioneel is het zeker. Ze ligggen elke nacht bijna in de stal en krijgen de hele dag door ongeveer hooi bijgevoerd. Het hooi kunnen ze wel bij maar niet in staan. Overdag gaan ze een ander groot land op omdat dat van hun erg blubberig is geworden.

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:23

Ik ben eigenlijk best fier waar mijn paardje staat Bloos Ik heb 2 maanden geleden dus een paard gekocht en toevallig kwam er juist een stal vrij bij iemand die we kenden .De juiste afmetingen van de stal weet ik niet maar ze kunnen naar buiten en naar binnen kijken . Ze mogen een hele dag in de weide en 's avonds weer in de stal .Nu hij 2 maanden stalrust heeft hebben ze voor hem een loopstal gemaakt. Elk paard krijgt zijn hoeveelheid mengeling (2 x per dag) , de 1 wat meer dan de andere en ook krijgen ze meermaals per dag voordroog.De paarden zien er best gelukkig uit , een meisje die er nu pas 2 maand staat , haar paard stond vroeger in een nogal koudelijke stal en nu staat hij hier , hij begint helemaal te glanzen van de voeding die hij hier krijgt !Ik ben blij dat mijn paardje hier mag staan en de prijs valt ook best mee .Hopelijk zijn jullie ook allemaal zo tevreden Clown
Véle groetjes
Kan iemand me zeggen hoe ik er foto's op zet . Ik heb nog een heleboel foto's maar weet nog niet hoe ik ze erop moet krijgen.
bubaai