Hoe maken jullie de geslachtsdelen van een ruin schoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Re: Hoe maken jullie de geslachtsdelen van een ruin schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:09

Pebblesje schreef:
Lijkt mij ook niet dat in het wild er iemand met een spons en water achteraan rent om alles schoon te houden....... Nagelbijten / Gniffelen Denk ook niet dat het nodig is...het zal zichzelf wl reiningen....

Neej dat denk ik ook niet.. Net zo goed alsdat er geen ruinen zijn in het wild....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:19

Ik maak het ook af en toe schoon. Als hij na het plassen het zaakje naar buiten heeft hangen kijk is even of het er nog een beetje 'fris' uitziet. Zo ja, prima, zo nee, dan even schoonmaken.

Over het stinken: laatst was ik bij een shetje waar het ook al meer als een jaar niet was schoongemaakt. We waren hem aan het poetsen en je rook niets. Een vriendin van me zag dat het toch echt aan een schoonmaakbeurt toe was, tijdens het schoonmaken begon het pas te stinken en niet te zuinig ook!! wat kwam daar een rotzooi uit zeg. kan nooit lekker voor een paard zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:43

angela88 schreef:
Ik maak het ook af en toe schoon. Als hij na het plassen het zaakje naar buiten heeft hangen kijk is even of het er nog een beetje 'fris' uitziet. Zo ja, prima, zo nee, dan even schoonmaken.

Over het stinken: laatst was ik bij een shetje waar het ook al meer als een jaar niet was schoongemaakt. We waren hem aan het poetsen en je rook niets. Een vriendin van me zag dat het toch echt aan een schoonmaakbeurt toe was, tijdens het schoonmaken begon het pas te stinken en niet te zuinig ook!! wat kwam daar een rotzooi uit zeg. kan nooit lekker voor een paard zijn.

Klopt! Voor ik mijn ruin had was het mijn verzorg paard. Maar voor ik uberthaupt van zijn bestaan afwist Knipoog werd het ook niet gedaan. Ik heb het toen samen met puiloog ( bokt ) gedaan en het stonk inderdaad. En vreselijke troep kwam eraf. Maar het leukste was nog wel van Balou dat iedere keer als er iemand kwam hing ie z'n penis eruit ( na de 1e keer schoonmaken ) volgens mij was ie blij dat ie schoon was en moest het aan iedereen laten zien Haha!
Nu doet ie dat trouwens niet meer Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:55

adnil schreef:
Pebblesje schreef:
Lijkt mij ook niet dat in het wild er iemand met een spons en water achteraan rent om alles schoon te houden....... Nagelbijten / Gniffelen Denk ook niet dat het nodig is...het zal zichzelf wl reiningen....

Neej dat denk ik ook niet.. Net zo goed alsdat er geen ruinen zijn in het wild....

euh ja das pas een paar keer gezegt ofzow.... Blond

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:01

Je zult dus ook de binnenkant van de koker schoon moeten maken. Dit is nog enger en viezer als het velletjes eraf pulken maar bij sommige paarden echt nodig. Vooral oudere paarden kunnen last krijgen van het opgehoopte vuil.[/quote]
hier sluit ik mij bij aan ik doe het 1 keer in het jaar de ene dag babyolie met een beetje water en de volgende dag schoonmaken met water en spons tot op heden geen infecties of dergelijke gehad.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:55

er is btw wel een speciaal shampoo'tje voor: Excalibur van de paardendrogist.com

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:02

en met baby olie hoorde ik dan vallen die velletjes er van zelf af maar dan reinig je niet alles

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:52

Dat met dat babyolie snap ik nooit helemaal; volgens mij blijft de viezigheid daar dan helemaal aan plakken Scheve mond ...
Gewoon schoon water, met evtl. een klein scheutje baby douchegel is imo het allerbeste.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:01

Ik blijf het geen leuk karwei vinden en moet eerlijk zeggen dat ik er zoveel mogelijk vanaf blijf. Helaas heeft Sjors wel last van, tja, ophopend vuil aan de randen, net iets binnenin. Smerig ruikend plakspul Misselijk. Dat haal ik er voorzichtig af en spoel het daarna af met lauw water. Verder ga ik niet rommelen met zeep of olie, dat kan imo nooit goed zijn...

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:26

Ik kom er zelf niet aan, maar met wassen spel ik het (uiteraard met lauwig water) af.
Zoalng ze er geen last van hebben, niet aankomen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 09:52

Dat met die baby olie snap ik ook niet helemaal, moet je dat voor het rijden in de koker spuiten en na het rijden valt al het vuil eraf ofzo?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:55

barreltjuh schreef:
Dat met die baby olie snap ik ook niet helemaal, moet je dat voor het rijden in de koker spuiten en na het rijden valt al het vuil eraf ofzo?

ja zoiets .... als eenruin galoppeert, schuift het zakie in de koker en door de baby olie laat de rotzooi los, als ie dan na het rijden gaat plassen en uitschacht, valt ze rotzooi eruit.....

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:56

diablo_zot schreef:
Ik maak het proper met wat water en een spons.Als je met zeep reinigd en je vergeet dan toch een stukje kan het ontsteken.Dus ongeveer eens in een jaar met zeep en dan heel goed reinigen ! Haha!

klopt helemaal. Bij mijn ruin blijf je er van die vieze vellen aan houden, en krijg je het niet helemaal schoon. Hij heeft er echter nog nooit last van gehad.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:40

ik heb dit nog nooit gedaan maar ik ben er wel achter gekomen zodra ik met een zachte waterstraal in de buurt komt begint hij hevig raar te doen. ik rij regelmatig in een diepe plas met lekker water.. en ook spoel ik het zover ik kan af.. maar dit lukt niet altijd soms krijg je dan een groot paard voor je (stijgeren) en dan blijf ik er liever vanaf.. verder ziet het er altijd schoon uit als hij heeft geplast nooit velletjes

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:29

ik heb een ruintje van 23 en die heb ik al 11 jaar. Heb het nog nooit schoongemaakt daarzo en ik geloof ook niet dat zn vorige eigenaar dat deed (hij stond op een ponypark met nog 700 andere pony's Clown ) Nou het is nog nooit ontstoken geweest en de laatste keer dat hij uitschachte hingen er geen vellen aan en ik ruik er ook niks vreemds aan hoor (ga mn neus er ook niet in steken Tong uitsteken)

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:07

Bloos het is wel zo dat met dit weer je paard dankbaar is als hij een beetje schoon is. ( komen er namelijk ook minder vliegen op af) Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:12

ja dat denk ik ook:P

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:13

ja dat kan wel zo zoijn maar ik heb ook geen zin om int ziekenhuis te liggen want hij word helemaal panisch als je er al als het ware naar wijst of naar kijkt.. paarden maken zichzelf ook schoon netzoals wij dat doen.. en doordat je met zeep iets schoon gaat maken haal je er volgensmij ookweer een beschermlaagje vanaf waardoor het paard misschien alleen maar sneller ziek word ofzow..

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:08

Ik snap niet dat iedereen het erover heeft dat ie hem terug trekt en darom neit goed schoon kan maken...de penis hoeft er helemaal niet uit te zijn hoor.
Ik stop altijd gewoon tuinslang er een stukje in en spoelen maar Haha! liefst met lauwwater.Mijn ervarging tot nu toe bij alle paarden van het mannelijk geslacht is dat ze daar vrij weinig om geven,vaak vinden ze het erger als je er met je hand aan gaat zitten en de penis probeerd te grijpen als ze hem even laten hangen.

Gewoon doorspoelen die boel dus Vork Ik doe dit af en toe,zomers wat vaker als s winters.(af en toe=ong 6 keer per jaar ofzo)