Citaat:
veulens die gescheiden worden van hun moeder is erger dan longeren
Citaat:
er zijn maneges zijn die hun paarden per 2 vastbinden in een box van 3 op 3 om die snotjung te kunne late rijden dan nog liever longeren
Citaat:
denken jullie dat ik maya nog longeer ?
En ze looopt nu lekker in opfok .... ma als ik aankom komt ze naar bij toe en ze is best gemeen tege de andere veulens ?....:p
mensiess er zijn ergere dingen dan longeren hoor !
Uhm, Noeki, ik kan deze argumenten ook niet echt volgen.
Tuurlijk zijn er ergere dingen dan longeren, Maar niemand hier zegt ook dat longeren het ergste ter wereld is, maar alleen waarom je het beter niet kan doen, puur omdat dit BETER is voor je eigen veulen. Tuurlijk liever longeren dan vastbinden e.d, maar dat vastbinen en mishandelen dat doe jij niet dus het 'dan maar liever longeren" is dan ook nergens voor nodig. Het gaat er toch om dat je het allerbest voor je paardje wil en wil dat ze zo gezond en gelukkig mogelijk opgroeit? Dus dan doe je daar alles aan wat in je vermogen om het veulen daarbij te helpen. Daar ben je het toch mee eens? Dus zo gezond mogelijk is dan niet longeren, want dan is ze minder gezond dan als je het wel doet....
En dat het ergere dingen zijn rechtvaardigt natuurlijk niet andere dingen die weliswaar minder slecht, maar ook niet goed zijn!
Als iedereen zo zou redeneren zou het een zooitje worden. In dat geval zou ik kunnen zeggen dat ik rustig mijn veulen met een zweep op dr hoofd mag slaan, want er zijn wel ergere dingen dan dat. Er zijn mensen die hun paard tot bloedens toe mishandelen of gene eten geven "dus dan maar liever op het hoofd slaan" GEEN ARGUMENT DUS
Jouw vraag was gewoon wat je kan doen met je jaarling. Het antwoord van iedereen is dat je haar gewoon voor haar bestwil niet moet longeren en ook genoeg tips wat je wel met haar zou kunnen doen. Jij voelt je dan enorm aangevallen en gaat met de raarste dingen strooien, terwijl er hier alleen advies wordt gegeven, waar je ook op een heel andere manier op zou kunnen reageren. Omdat jij zo vreemd reageert, krijg je op n gegeven moment geirriteerde en vervelende reacties.
Dit is ook het laatste wat ik over zal zeggen, want het is duidelijk dat je niet op een volwassen manier met kritiek om kunt gaan.
Je zou kunnen zeggen dat dit aan je leeftijd ligt, maar toen ik 12/13 was, nam ik juist al het advies gretig aan omdat je zoveel van andere kunt leren, vooral mensen die een stuk meer levenservaring hebben en in dit geval een stuk meer ervaring met paarden.
Verder een boodschapje aan iedereen hier: Ik denk dat dat dit topic net zo goed gesloten kan worden, want het heeft duidelijk geen zin om hier advies of een uitleg neer te zetten. Nouki luistert er toch niet naar en zet vervolgens alleen maar de aanval in dus waarom zouden we nog ene reactie plaatsen hier als het alleen maar ergenis oplevert bij ons?
Wat vinden jullie van een slotje erop?