blind veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: blind veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:40

horselover23 schreef:
Mij lijkt het grootste probleem het moment dat ze daadwerkelijk afgespeend gaat worden, ik kan me voorstellen dat ze dan het gevoel heeft dat haar wereld instort.

Tja, dat zal idd niet zo leuk zijn voor haar (maar voor welk veulen wel?) Misschien heb je een ander paard dat als maatje kan dienen als ze alleen is?

Die van mij weet het altijd weer zo te regelen dat hij lekker achter een ander paard aanloopt als hij ergens niet zeker van is. Het zou me niets verbazen als hij daarom zo vriendelijk en sociaal is naar andere paarden: hij heeft er baat bij om vrienden te maken Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:12

horselover23 schreef:
T@nj@, je bent altijd welkom om dit veulen in het echt te komen bewonderen.

Daarnaast weten we nog niet wat we met dit veulen gaan doen, dus als je heel veel interesse hebt ... Knipoog

Mij lijkt het grootste probleem het moment dat ze daadwerkelijk afgespeend gaat worden, ik kan me voorstellen dat ze dan het gevoel heeft dat haar wereld instort.

Hihi Haha! Ik denk dat jouw veulen niet echt onder de opvangertjes valt toch? Denk dat die misschien wel gewoon bij jouw blijft. Mijn opvangertjes zijn eigenlijk allemaal paarden/pony's die bij verkoop in de problemen zouden komen (dus lange handelsweg en dan volgt meestal de slacht) en dat zal bij jou niet het geval zijn heb ik een vermoeden van Knipoog

Idd. het moment van afspenen, dat lijkt mij verschrikkelijk moeilijk en dat is ook een van de punten waar ok zo ontzettend benieuwd naar ben, hoe zou dat in zijn werk gaan en hoe gaat het veulen de tijd daarna met de situatie, de omgeving en zich zelf om......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:16

moonie schreef:
wat zou je doen als je GRATIS een BLIND veulen kan krijgen

Om die vraag ging het toch? Knipoog

Dan zou ik het heel beleefd weigeren.
En ja, ik heb het hele topic gelezen en dus ook gelezen dat het heel goed kan gaan, maar ik heb niet het idee dat ik een blind veulen kan geven wat het nodig heeft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:30

Even helemaal off topic....ik vind je avatar onwijs leuk enne super onderschrift Marreke. (mijn vriend in Native American..indiaan dus)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:31

En dat soort mensen zouden er meer moeten zijn _/-o\_
Jij ziet zelf in dat je het niet red dus zou je voor nee kiezen, vind ik heel eerlijk van je en ik zou willen dat meer mensen eerst zouden denken voor ze ja zeggen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:46

nicole1985 schreef:
god kolere, ik laat jou toch ook niet afslachten als je blind bent.als jouw kind blind geboren word laat je hem toch ook niet afslachten.

ik denk dat je heel veel plezier zult beleven aan een blind veulen/paard. als jij veel aandacht aan het veulen schenkt, zal het paard jou 100 procent vertrouwen en alles voor je doen, of hij het nou ziet of niet.als jij erop rijdt tegen hem praat enz enz enz dan zal hij jou vertrouwen en als jij hem gerusteld als er wat gebeurd zal hij niks doen.

als je ervoor zorgt dat hij de wei goed kent, weet waar alles is. dan is er niks aan de hand, alleen niet teveel dingen verplaatsen.zet er een oude dame of heer bij met veel levenservaring en nergens bang voor is. dan zul je zien dat je een toppaard krijgt.

als ik het geld en de ruimte had zou ik er voor gaan, maar dat heb ik niet.

Ik doe een poging om een springpaard te fokken. Dat lukt echt niet met een blinde. Wil je trouwens mijn kinderen er buiten laten. Een dier is heel wat anders dan een mens.

Om mij dan maar gelijk blinde kinderen toe te wensen vind ik beneden alle pijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:44

Ik zou wanneer mijn paard een blind veulen zou krijgen eerst diep nadenken. En vervolgens waarschijnlijk kiezen voor het veulen. En dit veulen vervolgens nooit verkopen. Ik ben in die zin idealistisch maar mijn ouders hebben ook het geld en de ruimte om dat veulen een goed leven te bieden. Tot dusver dus heel goed. Ik heb zelf mijn ouders en vriend achter me staan. Wanneer ik dit niet zou hebben zou ik voor de slacht kiezen. Simpelweg omdat een blind veulen niet in de handel hoort. Hartstikke leuk om de succesverhalen te horen van mensen met een blind paard...maar geen met een blind veulen....Toch iets om op deze late avond over na te denken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:17

Ik ga dit topic op slot zetten omdat er toch geen oplossing uit gaat komen en te toon niet echt vriendelijker aan het worden is.