Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:41

Mijn vriend is gaan rijden nadat we Miss Mo hadden, hij is er op gaan zitten en was meteen verliefd op haar.
Nu brengt hij me iedere dag naar stal als hij kan omdat ik nog geen rijbewijs heb.
Als hij middagdienst heeft gaat hij 's ochtends rijden, dan ga ik alleen als ik met iemand mee kan.
Het is nu zelfs zo dat we een veulen uit Mo gaan krijgen en dat ik daar dan mee verder ga, hij gaat dan Mo full-time verzorgen.
Terwijl zijn ouders jaren een paard hebben gehad en hij daar nooit naar omkeek, zijn commentaar: "dat was een kreng, Mo is lief".
Je moet dus maar net het juiste paard tegen komen.
En zijn hobby kan ik me ook in vinden, computers, ik doe namelijk zelf systeembeheer. Knipoog
Wat dat betreft heb ik dus geluk gehad.

ElanII

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:26

Mijn vriend gaat soms mee kijken naar mijn paard.
Hij vindt het geweldig dat ik zo gelukkig ben sinds ik weer paardrijd en mijn eigen paard heb.
Hij vindt Elan ook mooi, lief enz. maar hij heeft ook last van hooikoorts, dus komt hij niet veel op stal.
Ik vind het wel leuk als hij soms meegaat, maar hij heeft zijn dingen en ik de mijne en daar hebben we allebei vrede mee.
Natuurlijk heb ik hem wel meegesleept met het maken van foto's op wedstrijden; daardoor ben ik ook weer gaan rijden.
Het fotograferen vindt hij nog steeds geweldig en omdat hij niet meer hoeft te werken, heeft hij daar ook meer tijd voor dan ik.
Hij zal nooit zelf gaan rijden, maar hij begrijpt mijn passie, dus wat heb ik dan nog te wensen ?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:07

mijn vriend gaat als hij geen optredens heeft ieder weekend mee naar mijn haffie :-D
hij kan heel goed opschieten met de boer waar mijn haffie staat en is daar dan ook aan het klussen of hij is aan het paardrijden :-D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=358569&hilit=

als ik over 2 weken in hongarije ben gaat hij 4 dagen mijn paard doen :-D

mijn vriend is echt een penny jongetje!!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:52

Mijn vriend gaat zo heel af en toe wel eens mee, of ie het leuk vind heb ik eigenlijk geen idee van.... Bloos
Hij zegt van wel maar of ie nou gewoon lief is of het ook echt meent..... Haha!

Ik vind het eigenlijk ook wel best als ie niet meegaat, kan ik lekker de tijd nemen, het is toch anders als ie erbij is. En daarbij is het MIJN hobby en niet die van hem. Ja Als hij niet mee wil begrijp ik dat heel goed, ik heb ook geen zin om naast hem te gaan zitten bij ADO. Tong uitsteken

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat we op deze manier allebei onze eigen hobby hebben en dat we zo allebei wat tijd voor onszelf hebben Ja

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:04

Hoi,

Als ik het zo lees heb ik ook niks te klagen... Mijn vriend kookt altijd zodat als ik klaar ben op stal en ik kom thuis dan kan ik meteen aanschuiven. Ik moet er wel bij zeggen dat hij koken erg leuk vind (kokschool gedaan) en dat wij dus een hele eerlijke taakverdeling hebben.

Verder les ik één keer per week op een manege totdat mijn eigen paardje klaar is om erop te klimmen (gaat in juli eindelijk gebeuren!) en dan gaat hij meestal wel mee samen met een vriendinntje van me, zitten ze samen op de tribune mij aan te moedigen, erg leuk altijd. Lig af en toe echt in een deuk! Maar goed dat allemaal even ter zijde...

Hij gaat sinds ik les op vrijdagavond niet zo vaak meer mee naar stal want dan heeft hij het wel weer gezien zeg maar. Alhoewel vandeweek toen was hij eerder klaar met werken en ik was al op stal en toen kwam hij spontaan even langs met de scooter om te kijken hoe het longeren ging, lief! En dan zeg ik tegen mijn paardje; 'Kijk eens, wie hebben we daar! Is dat de baas!?'

Dan komt hij even knuffelen en gek doen met 'r en dan zie ik dat hij eigenlijk hartstikke gek is met 'r en ik denk dat als zij klaar is met de training dat hij er ook wel weer op wil, hij heeft namelijk toen wij net verkering hadden (alweer 4 jaar terug) ook lessen genomen maar daar is hij afgeknapt om de paarden waar hij op moest. Ik rijd western en hij had daar dan ook les in maar hij moest op van die armoedige arabiertjes (niks tegen arabieren, integendeel maar deze waren echt zielig...) Dus daar is hij toen weer mee gestopt. Maar als we dan naar een show gaan kijken (8,9 en 10 juli weer in Deurne EK reining) dan wil hij toch zo graag weer rijden. Vorig jaar zei hij zelfs na zo'n weekend dat hij samen met mij naar Amerika zou willen om het reining rijden eigen te maken op zo'n ranch...

Ach al met al denk ik dat hij een keer bij gaat draaien en ook het virus op gaat lopen, zolang ik het maar nat houd zeg maar. Zoals vaak naar de wedstrijden gaan met hem en hem het gevoel geven dat hij dus ook 'het baasie' is zeg maar.

Wat heb ik een lang verhaal geschreven zeg...

ps. zijn hobbie/passie is voetbal en daar interesseer ik me dan ook voor, zaterdags als hij thuis speelt ga ik kijken en ik heb daar met die meiden en de gasten uit z'n elftal een heel sociaal leven opgebouwd om hem te ondersteunen (niet dat hij dat zonder mij niet zou hebben maar ik completeer het zeg maar).

Groetjes Debbie

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:47

Als het hem uitkomt: NOOIT!
Ik moet hem bijna smeken om eens mee te gaan, dus dat doe ik ook zo goed als NOOIT.

Sinds ik een relatie met hem heb (juli 2002) is hij in totaal 3x meegeweest naar m'n verzorgpaarden en sinds ik Lio heb gekocht in november 2004 is hij 2x komen kijken. De eerste keer had ik Lio al meer als een maand en de 2x keer was afgelopen donderdag, toen Lio's veulen Avenue die maandag 4 april was geboren. Toen heb ik een plan moeten smeden zodat hij er niet onderuit kon om mee te gaan...

Ik zou zo graag zien dat hij zichzelf kan vermaken op stal, maar hij staat gewoon te staan en te wachten en te roken. Stelt niet zelf voor om even te helpen. Dan staat hij mij ook eigenlijk gewoon in de weg. Hij vraagt niet hoe het gaat met Lio of het veulen, en ik als vraag wat hij van het veulen vindt, zegt hij ipv "ja echt een lief ding" alleen "Klein".
Nou Boos! *zucht*

Een grotere des-intresse heb ik nog nooit meegemaakt bij een jongen...

En als ik op een avond bij hem ben, zal hij ook echt niet naar Lio vragen ofzo... welnee want dan moet je weer een verhaal aanhoren wat je eigenlijk niet zo interessant vind, dus je moet er vooral NIET naar vragen.
Waar hebben we het dan over? AUTO's jaaaaaaa want die vind hij wel leuk (is auto monteur) ennuh COMPUTERS die zijn ook leuk
*Ik zit de hele dag achter een computer, dus daar hoef ik het 's avonds echt niet over te hebben!*

En hulde aan de topic-startster... Kan ik het ook even van me af schrijven!

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:51

Mijn vriend gaat mee als ik het vraag. Hij geeft alleen meer om voetbal maar begrijpt hoe leuk ik het vind. Hij vind het wel leuk als hij gaat mountainbiken en ik paard ga rijden. Dan heeft hij het prima naar zijn zin. Alleen als ik gewoon erheen ga gaat hij niet mee. Maar hij vind mountainbiken leuk dus kunnen we het zo combineren Haha! .. Maar ik geef dus niks om voetbal maar ga wel 1 x per maand een keertje mee kijken naar een training of een wedstrijd. Zo combineren we het en het gaat harstikke goed Pling

Saba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:00

Mijn paard had ik al toen wij gingen gaan samenwonen en ondertussen is er een 2de bijgekomen.
Ze staan op een wei achter ons huis, dus hij kan er moeilijk naast kijken.
Ook zal hij ze op de wei laten, eten en drinken geven in de winter, en mij wel eens helpen als de hoefsmid komt, of als mijn 2 jarig paardje bitwennig wordt gemaakt (vasthouden).
Hij heeft tevens de stallen zelf in elkaar getimmerd en zal deze zomer een padje voor de stallen leggen.
Maar ze kuizen, aaien of trainen doet hij niet. Zogezegd allergisch aan paardehaar en paardespeeksel haha.....
Ik ben hem nu zo ver aan het krijgen dat hij in de manege eens een rijles volgt op zo een rustig, volgzaam paard, gewoon om te zien of hij dit toch leuk vindt, daarna kunnen wij misschien samen wandelingen maken met onze paarden.
We zullen zien, maar ik heb zo iets van als ze er niet van houden, kan je zo ook niet dwingen.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:03

Tja..... toen ik (samen met mijn twee dochters) begon met rijden heeft mijn man meteen al gezegd: hier komt nooit een paard. Hij heeft niks met paarden, zegt ie.
Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en is hij zeggen en schrijven twee keer (!) op de manege geweest. De eerste keer zo ongeveer gedwongen.... de tweede keer omdat er een kast geplaatst moest worden voor onze spullen. Toen heeft ie ook onze pony Lotje gezien omdat mijn jongste dochter haar voor zijn neus parkeerde. Clown
Overigens is er dus nu ook een paard (Jamie), want het was ook hem wel duidelijk dat dat niet te voorkomen viel. Die kent ie dus alleen van fotos.
Ik vind het erg jammer dat ie niet is komen kijken bij de onderlinge wedstrijden. De laatste keer won mijn jongste dochter, voor haar volkomen onverwacht, haar categorie. OK dan! Had ik leuk gevonden als ie daar bij was geweest.

Onze paardenhobby zal ie dus nooit delen...... maar ja wij delen zijn fiets- en tafeltennishobby ook niet.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:43

oh ja, helemaal vergeten... Mijn lieve kanjer spaart zelfs mee voor een zadel... Ach gut...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:51

Ik heb de ware gevonden geloof ik Haha!
Ik heb ze dan aan huis staan, maar hij helpt altijd mee. Uit zijn werk komt hij dan naar me toe om samen de paarden van het land te halen.
In het weekend helpt hij altijd mee met mesten, en soms maakt hij me niet eens wakker, dan is hij al aan het voeren en buitenzetten. Lovers
sÁvonds laat om half 11 krijgen ze een laatste voerbeurt.
Soms denk ik wel eens van: 'Huh? Waar is ie nou'?
Komt ie binnen met een heel serieus gezicht Vork 'Ja ik heb ze alvast maar gedaan, kan je lekker binnen blijven'.

En een maand geleden hebben we samen een paard gekocht. Ja

Oftewel, een moordvent! OK dan!

En we zijn nog maar 3,5 maand samen Cool

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:56

Hahaha, nou zeker een moord vent! Als dat na een jaar nou nog maar hetzelfde is... Knipoog In het begin doen mannen altijd hun stinkende best. Zoals die van mij in het begin lessen heeft genomen... Mannen... Bloos }> Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:27

mijn vriend heeft niet veel met paarden,maar is nu toch al 3 keer meegeweest om te kijken.
hij wil er ook wel een keer opzitten en is ook niet te beroerd om eens op de fiets mee te gaan met een buitenritje.
maar heftige interesse....nee..

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:49

eigenlijk snap ik ook niet heel erg het probleem... Bloos

waarom moeten die mannen persé in hetzelfde geïnterresseerd zijn als wij? Wij houden vaak toch ook niet van voetbal? Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:08

Ik vind wel dat je interresse moet tonen in elkaars hobby! Ik ga ook mee naar PSV wedstrijden of ik kom naar hem kijken als jij zelf speelt, ook kom ik na de training vaker wat drinken. Dus ik vind dat wel belangrijk, ok je moet iemand niet dwingen, gelukkig vind mijn vriend het ook leuk!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:10

Ididit schreef:

waarom moeten die mannen persé in hetzelfde geïnterresseerd zijn als wij? Wij houden vaak toch ook niet van voetbal? Haha!

Ik vind het prima als je ieder je eigen interesses hebt. Vind ik alleen maar gezond.

Maar ik wil in een relatie wel graag serieus genomen worden. En daar hoort ook mijn vrijetijdsbesteding bij (andersom geldt dat natuurlijk ook voor zijn vrijetijdsbesteding). Als ik steeds te horen krijg: 'moet je nou alweer naar die knol?' en hij vindt het de normaalste zaak van de wereld om daar zo over te denken, dan is het voor mij snel over.

Gelukkig heb ik daar bij mijn vriendje geen last van.

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:16

Karin schreef:
Ididit schreef:

Ik vind het prima als je ieder je eigen interesses hebt. Vind ik alleen maar gezond.

Maar ik wil in een relatie wel graag serieus genomen worden. En daar hoort ook mijn vrijetijdsbesteding bij (andersom geldt dat natuurlijk ook voor zijn vrijetijdsbesteding). Als ik steeds te horen krijg: 'moet je nou alweer naar die knol?' en hij vindt het de normaalste zaak van de wereld om daar zo over te denken, dan is het voor mij snel over.

Gelukkig heb ik daar bij mijn vriendje geen last van.

nee, dat is ook zo, maar zo veel van dat soort reacties heb ik ook nog niet gezien. Maar waarom zou hij persé mee moeten als hij het niet leuk vind? Als hij jou nou dwingt mee te gaan naar andere dingen oke, voor wat hoort wat.

maar hij hoeft toch niet mee om interresse te tonen? als ie af en toe vraagt hoe het gaat vind ik hem lief zat Haha!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:21

Ieder z'n eigen mening en wens toch? Ik vind het namelijk wel fijn als hij het ook leuk vind dan kan hij me alleen maar meer steunen en begrip tonen voor wat ik doe. Zoals ik ook voor hem doe.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:25

Ididit schreef:
maar hij hoeft toch niet mee om interresse te tonen? als ie af en toe vraagt hoe het gaat vind ik hem lief zat Haha!

Als jij daar vrede mee kunt hebben, is dat toch prima? Lachen

Ik vind het fijn als er in mijn relatie interesse wordt getoond in elkaars bezigheden. En dat gaat bij mij iets verder dan 'af en toe vragen hoe het gaat'.

Maar ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. De een boeit het niet als haar vriend haar paard negeert, de ander wil het liefst dat-ie elke dag met haar meegaat. Knipoog

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:30

dat is waar, maar juist omdat mij het niet zo veel boeit is het denk ik wat moeilijker te begrijpen waarom een ander dat wel zo bvelangrijk vind.
maar met jaloezie enzo is dat hetzelfde denk ik, de 1 heeft het, de ander niet, en zo wel meer dingen Ja

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:37

Mijn vriendje riep in het begin altijd ik heb niks met paarden blablabla.
Maar uiteindelijk had ik een verzorghaflinger en uiteindelijk wou hij toch een keer mee. Nu wil ie elke keer mee als ik erheen ga en hij heeft er zelfs al opgezeten.

Nu ben ik kijken voor een shetlander en daarover werd weer gezegt ik heb niks met ze, nou elke keer als ie meegaat is ie gek op die beestjes haha. Dus het gaat soepel gelukkig Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:03

IngLio schreef:
Als het hem uitkomt: NOOIT!
Ik moet hem bijna smeken om eens mee te gaan, dus dat doe ik ook zo goed als NOOIT.

Sinds ik een relatie met hem heb (juli 2002) is hij in totaal 3x meegeweest naar m'n verzorgpaarden en sinds ik Lio heb gekocht in november 2004 is hij 2x komen kijken. De eerste keer had ik Lio al meer als een maand en de 2x keer was afgelopen donderdag, toen Lio's veulen Avenue die maandag 4 april was geboren. Toen heb ik een plan moeten smeden zodat hij er niet onderuit kon om mee te gaan...

Ik zou zo graag zien dat hij zichzelf kan vermaken op stal, maar hij staat gewoon te staan en te wachten en te roken. Stelt niet zelf voor om even te helpen. Dan staat hij mij ook eigenlijk gewoon in de weg. Hij vraagt niet hoe het gaat met Lio of het veulen, en ik als vraag wat hij van het veulen vindt, zegt hij ipv "ja echt een lief ding" alleen "Klein".
Nou Boos! *zucht*

Een grotere des-intresse heb ik nog nooit meegemaakt bij een jongen...

En hulde aan de topic-startster... Kan ik het ook even van me af schrijven!

Ha ha... wij kunnen elkaar echt een hand geven. Helemaal zoals mijn vriend ook is.

Ididit schreef:
eigenlijk snap ik ook niet heel erg het probleem...

waarom moeten die mannen persé in hetzelfde geïnterresseerd zijn als wij? Wij houden vaak toch ook niet van voetbal?

Mijn vriend hoeft niet perse in hetzelfde geinteresseerd te zijn als ik hoor. Maar belangstelling voor wat de ander bezig houdt vind ik heel normaal in een relatie. En voor mij gaat dat iets verder dan de vraag hoe is het met je paard...

Ik geef eerlijk toe dat ik het niet nodig vind dat hij elke week mee zou gaan. Vind het heerlijk dat ik mijn paard heb en dat dat mijn hobby is. Maar aan de andere kant zou ik het dus gewoon fijn vinden als hij af en toe (4 x per jaar bijvoorbeeld) even kwam kijken.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:05

mijn vriend schijt bagger voor knollies... Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:25

Voor mij is paardrijden meer dan 'zomaar een hobby' dat ten eerste, dus ik zou het leuk vinden als hij er wat interesse in zou tonen (hij vraagt er wel naar hoor, maar het antwoord zegt hem niet zo veel) en het leukst zou zijn als hij zelf ook zou kunnen paardrijden. Tong uitsteken
Mijn andere hobby is snowboarden en dat vindt ie óók al niet leuk, ik heb af en toe (denk aan vakanties) best een probleem...
Dan kan ik het in mijn eentje gaan doen of mensen om me heen zoeken die ook dezelfde hobby hebben en dat is best irritant en ook moeilijk, want dan moet ik bijv. iedere keer met iemand anders op wintersport (of paardrijvakantie...) en ik ken niet zoveel mensen die dat willen of ze hebben geen tijd, geld, enz.
Het had ook leuk geweest als mijn vriend had kunnen helpen, denk aan evt. wedstrijden of als ik een keertje niet zou kunnen, nu moet ik het allemaal alleen doen.
En ik ben best veel tijd op stal en dan denk ik weleens (terwijl hij dus thuis zit bijvoorbeeld) "het had best gezellig geweest als je ook een keertje meekwam"
Maargoed voorlopig bezit hij 50% van de aandelen in mijn veulen (stille vennoot) dus hij vindt het wel leuk voor mij. Alleen voor hem hoeft het niet zo Ach gut

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:30

Voor mij zijn de paarden een groot deel van mijn leven, dus een vriend die het vreselijk vindt, dat werkt voor mij echt niet. Mijn vriend vindt de paarden gelukkig wel leuk, en hij gaat ook bijna elke dag mee, behalve als hij geen zin heeft of wat anders te doen heeft. Ik rij de paarden overdag dus als hij 's avonds na zijn werk nog even mee gaat, hoeft hij niet lang te wachten ofzo, dan zijn we redelijk snel weer weg. Gelukkig is hij ook heel handig met de paarden, zelfs met de 2jarige doet hij alles. We zijn haar samen aan het leren trailerladen, wat heel goed gaat, echt teamwork!