voorpluk tijdens wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: voorpluk tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:06

Mmm ik laat de voorpluk ook meestal los, nou heeft mijn pony ook echt een mega voorpluk en kan ik zelf niet echt goed invlechten...
Gelukkig heeft ie wel een heel mooi hoofdje en bij een pony vind ik het ook iets anders dan bij een paard.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:52

Ik rijd een Tinker, en die voorpluk is tot over zijn neusgaten, dus dat zal ik maar niet vlechten Nagelbijten / Gniffelen...En ze gaan er ook echt niet af.. ..
Mooi los laten hangen, vind het altijd wel leuk staan...Voorpluk ingevlochten vind ik Soms zo 'kaal', Maar bij sommige pony's staat het ook heel leuk en Chique Knipoog

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:02

ik vind (indien mogelijk) een knotje mooier

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:22

ik heb hem nu wel atijd los maar nu zat ik te denken...
Mijn pony heeft altijd een hengsten vlecht, staat zo; n knotje ineens erbij wel mooi dan? ook zat ik te twijfelen of ik de staart weer in zou vlechten. Het is onderhand een barbiepaard dan

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:24

Afbeelding
nu is het dus zo, zou ik het dan toch maar eens invlechten?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:37

Ja, die zou ik zeker invlechten! Met zo'n mooie bles erop en een bewerkte frontriem kan dat prima!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:07

cloris schreef:

Nou sorry hoor mara ik vind het niet slordig of half af staan, hij heeft juist een blote billen hoofd als zijn voorpluk ingevlochten is Clown

Jij hebt een hengstenvlecht, dus je hebt geen 1 knotje dan is het ook mooier om de voorpluk los te laten 1 knotje is namelijk ook geen gezicht Knipoog

Melissa20: zeker invlechten die voorpluk zal een stuk mooier zijn Haha! zeker omdat hij/zij een mooie volle pluk heeft!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:16

@ Melissa20: als je normaal kunt invlechten zou ik het zeker doen.
Leuk hoofdstel trouwens, ik heb dezelfde frontriem (Kieffer Bonfire??).

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:46

Breitling schreef:
cloris schreef:

Nou sorry hoor mara ik vind het niet slordig of half af staan, hij heeft juist een blote billen hoofd als zijn voorpluk ingevlochten is Clown

Jij hebt een hengstenvlecht, dus je hebt geen 1 knotje dan is het ook mooier om de voorpluk los te laten 1 knotje is namelijk ook geen gezicht Knipoog

Melissa20: zeker invlechten die voorpluk zal een stuk mooier zijn Haha! zeker omdat hij/zij een mooie volle pluk heeft!

Je spreekt jezelf hier een klein beetje tegen, Melissa20 vertelt namelijk dat ze altijd een hengstenvlecht in heeft, hierboven zeg je dat je een knotje dan niet mooi vindt, maar je adviseert het wel aan Melissa.... Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:06

Ik had altijd mijn voorpluk los, maar ik wil hem eigenlijk gaan vlechten. Als ik aan het rijden ben dan krijgt ze echt zo'n scheiding aan de voorkant...niet mooi.

Alleen vinden jullie hengstenvlecht + gevlochten voorpluk niet té netjes?

Hier een foto van:
1. Alles los
Afbeelding
2. Gevlochten voorpluk
Afbeeldingüber chique koppiej krijgt ze hier van
3. Hengstemvlecht + voorpluk los
Afbeelding
4. hengstenvlecht + gevlochten voorpluk.
Afbeelding
(met mijn wedstrijd)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:08

ja misschien omdat je niet kan zien dat ze een hengsten vlecht heeft?? Vork Ik was uitgegaan van knotjes en dan zou het mooi staan om de voorpluk in te vlechten. maar als ze dus met hengsten vlecht rijd is het mooier om het los te laten. Zoals ik dus hierboven al zei. Spreek me zelf dus niet tegen want had niet gezien dat ze met hengsten vlecht reed Pling

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:33

Ik vlecht mijn voorpluk echt altijd in!
ik vind dat zooo lelijk die voorpluk wel laten hangen tis opzich wel een kwestie van smaak dat wel.
Bij ons op stal staat een halve Shire daar vind ik het dus wel mooier bij dat is afhangkelijk dus van het ras.
Maar normaal vind ik het niet mooi onverzorgd zo van nou ik had geen tijd meer laat maar los hangen dan.
Dus zou vlechten als ikjou was!... Knipoog

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:38

Citaat:
Spreek me zelf dus niet tegen want had niet gezien dat ze met hengsten vlecht reed

In het topic erboven heeft ze het erbij gezet Knipoog

Citaat:
Alleen vinden jullie hengstenvlecht + gevlochten voorpluk niet té netjes?

Dat vind ik afschuwelijk!! Als je een hengstenvlecht hebt, hou dan alstjeblieft lekker de voorpluk los, anders is het geen gezicht, helemaal niet bij een Fries Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:52

Vandaag dus even een foto gemaakt van Hengstenvlecht EN voorpluk gevlochten. Vind het allemaal een beetje te geloof ik
Afbeelding

Hier is alles los:
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:55

Nicole haar voorpluk kun je niet eens invlechten, dan flipt ze totaal. Die vlecht ik dus nooit in Knipoog
Dynamite heb ik nog niet ingevlochten gehad, maar hij heeft heel weinig haar op zijn hoofd (is een wat ouder paard), dus ik denk niet dat ik die zou invlechten, anders wordt het wel heel erg haarloos Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:35

Mexx schreef:
Citaat:
Spreek me zelf dus niet tegen want had niet gezien dat ze met hengsten vlecht reed

In het topic erboven heeft ze het erbij gezet Knipoog

En dat had ik dus niet gezien..

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:44

ik zou het invlechten. maar bij friezen ect. met echt een hele lange manen zou ik de voorpluk los laten (natuurlijk wel van tevoren vlechten, voor de krullen Tong uitsteken)

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:32

Het si op zich wel jammer dat ik dan een pony heb met lange manen. Anders had ik dus wel kunnen invlechten.
Dus jullie zeggen: Voorpluk los+ hengstenvlecht. of Voorpluk knotje+ rest knotjes,
Maar de staart dan. Is het dan in mijn geval
voorpluk los+hengstenvlecht+staartingevlochten
of voorpluk los+hengstenvlecht
of (ja ik blijf bezig) voorpluk knot+hengstenvlecht+staartingevlochten
Of voorpluk knot+hengstenvlecht

Of wordt het toch manen afknippen( trekken) zodat ik knotjes kan maken.
Afbeelding
Hij heeft nu dus zulke manen,

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:06

hihi zelfs mijn fjord gaat met een ingevlochten pluk op wedstrijd ik vind het gewoon net iets verzorgder uitzien...

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:18

Hoi,
Een paard heeft nu eenmaal manen, laat het lekker los de voorpluk lijkt het niet zo bloot allemaal.

ps. als Anky twee keer met een losse voorpluk rijdt is het binnen no time een hit.
Succes met je keuze.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:28

@ Melissa20: Staart moet op wedstrijd altijd voor ¼ v.d. staartwortel gevlochten zijn, of de staart moet opgeschoren/getrokken zijn. Staat in het proevenboekje pagina 35.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:32

ik zou gaan trekken Melissa! Vriendin van mij had ook zo'n pony met zulke manen en die heeft ze getrokken en t zag er 1000000x beter uit, pony werd veel pittiger enzo! Ook komt dan zn nek(die hij zo te zien best heeft Haha!) veel mooier uit!!

En hoe krijgen jullie zo'n mooie invlecht erin? ik vlecht wel in maar hij komt er nie zo mooi op te liggen...[code]ik zou gaan trekken Melissa! Vriendin van mij had ook zo'n pony met zulke manen en die heeft ze getrokken en t zag er 1000000x beter uit, pony werd veel pittiger enzo! Ook komt dan zn nek(die hij zo te zien best heeft Haha!) veel mooier uit!!

En hoe krijgen jullie zo'n mooie invlecht erin? ik vlecht wel in maar hij komt er nie zo mooi op te liggen...ik zou gaan trekken Melissa! Vriendin van mij had ook zo'n pony met zulke manen en die heeft ze getrokken en t zag er 1000000x beter uit, pony werd veel pittiger enzo! Ook komt dan zn nek(die hij zo te zien best heeft Haha!) veel mooier uit!!

En hoe krijgen jullie zo'n mooie invlecht erin? ik vlecht wel in maar hij komt er nie zo mooi op te liggen...

@ chocolaatje, heb al zo veel paarde gezien die een niet opgeschoren of gevlochten staart hebben, en heb er nog nooit commentaar op gezien!! ik ga t ook nie doen, opscheren vind ik zonde, maar voor vlechten is het nog te kort... dus ik pluis alles lekker uit, doe er 3 vlechten in, die vlecht ik tot 1 en dan vind ik het best!!!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:37

het staat mischien wel pittiger maar ik ben bang dat ik er heel erg spijt van krijg als ik de manen trek. Heb hem nu al bijna 5 jaar met zulke manen. Vind het best mooi. alleen kan ik met wedstrijden dus geen knotjes. ( ik weet niet eens hoe je knotjes maakt want ik maak altijd een hengstenvlecht. Wel strakker dan deze). Misschien trek ze na de zomer want die manen zijn handige vliegenverjagers

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:39

ja ik vlecht altijd de staart wel in want trekekn vindt ik een beetje onzin( krijgt ie blote billetjes en dat is niet handig als ie in de regen staat)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:10

Ik heb zelf altijd een knotje omdat ik dat persoonlijk mooier vind maar als het een dikke pluk zou zijn zou ik het gewoon los laten Haha!