Hoe oud denken jullie dat deze pony is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoi666

Re: Hoe oud denken jullie dat deze pony is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:07

leren jou te negeren.......t is mijn mening, muts, ik ben geen pennymeisje Bloos Bloos

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:10

Nou, nou.... Verward

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:12

Ik heb al ge-tem'd Knipoog

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:19

wat een gezelligheid!!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:45

Waar is de pennybrigade >;)
Vind het juist superzielig dat je paard wat laat verpieteren omdat hij de 30 gepasseerd is! Dus als jij 65+ bent mogen je kleinkinderen ook niet meer om je heen springen en met je dollen omdat je dan te oud bent om mee te gaan wandelen ofzo iets? Gog, das lekker oud worden Lips are sealed

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:48

Hoi666, dergelijke kattige reacties zijn niet noodzakelijk.
En aan iedereen het verzoek om weer on topic te gaan, op afstand beoordelen of een oude pony wel of niet nog gereden kan worden is erg lastig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:57

sommige paarden zijn erg blij met rust ken der ook genoeg die je daar helemaaaaal niet blij mee maakt
die weg kwijnen

als ik mijn paard een week niet gereden heb of soms langer
dan loopt hij zelf naar de zadel kamer en blijft daar voor de deur staan
(lopen we langs van paddock naar stal Knipoog )

dus tja denk dat dat een beetje aan het paard ligt
de een is blij met alleen weide gang en de ander niet en vind het herlijk om nog af en toe bereden te worden

hoeveel mensen gaan er niet dood op hun 66e jaar want dan hoeven ze niet meer te werken sommige mensen leven voor hun werk en verpieteren door het thuis zitten (kan ik me wel iets bij voorstellen
kan ook niet meer werken en heeft jaren geduurd voordat ik aan thuis zitten gewent was ! en genoeg te doen hoor vervelen hoef ik me niet maar der uit uit het huis tuin en opbergschuur tja dat was erg wennen dat dat niet (*veel) meer gaat

denk dat we er heus wel vanuit kunnen gaan dat ze hun paardje echt niet mishandelen door 2 x per week een rustig ritje te doen

en dat het paardje dat echt nog wel aankan anders zouden ze dat echt wel merken aan lichamelijke klachten bv

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:22

kzat er 3 jaar langs.. :p nou toch goed hè Clown

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 13:56

BrittKitt schreef:
kzat er 3 jaar langs.. :p nou toch goed hè Clown

Haha!

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:22

hallow hallow,

Bruun is een schat van een pony!! ik ken haar nu al 12 jaar en ik heb ongeveer 9 jaar op haar gereden, de afgelopen 3 jaar niet meer, omdat ik te groot voor haar werd. Niet omdat ze het niet meer kon!!Ze vindt rijden het leukste wat er is. Het meisje aan wie ze verkocht is heeft nier problemen en rijdt daarom maar ongeveer 1 keer per week. dan gaat ze lekker langs de weg stappen en draven. De rest van de week staat ze op het land met andere vriendjes, met slecht weer binnen in een grote box.

Info over Bruun:
Bruno is een new forest/ nrps. Merrie, nu al 36 jaar! Li had het niet helemaal goed! Tong uitsteken
Ze is 1.37.
Bruno is vroeger een goede springpony geweest, ze heeft meerdere bekers gewonnen met haar goede springtechniek.

Haar vorige eigenaren hadden haar op de manege gezet, ongeveer 15 jaar terug. na ong 3 jaar vonden ze paardrijden niet meer leuk en hebben ze Bruun op de manege laten staan.
Jarenlang heb ik op Bruno gereden in de lessen en in de zomer heb ik bruno jarenlang gehuurd. Ik heb met bruun meegedaan aan springwedstrijden en dressuurwedstrijden. Verder naar het bos en het strand. Ze vond het super leuk. Jammer genoeg werd ik te groot voor der en heeft ze nog vele kinderen de beginsels van het rijden geleerd. De lieve oude oma!

Ik er bruun in 1995, ik was nog heel klein.... Pling
Afbeelding

Ik en bruno in 2000 Bloos
Afbeelding

Bruno werd te oud voor de lessen op de manege. Het meisje met de nierproblemen zocht een lieve betrouwbare pony om af en toe op te rijden en de rest in de wei. Nou een betere oude dag voor een lieve oude oma kan je niet wensen. Nu staat ze bij ons in de buurt en kunnen we haar opzoeken wanneer we willen.

Er zit ook een minder leuke kant aan dit verhaal.
Al die jaren dat Bruun op de manege heeft gestaan, had ze een vriendin genaamd Poliander. Altijd waren ze samen en ze konden niet zonder elkaar. althans Poliander niet zonder Bruno. Het verkopen van Bruno is funest geweest voor Poliander, die toen ook al 30 jaar oud was. Toen Bruun weg was begon ze steeds minder te eten en kreeg ze minder zin om te rijden. Wij zochten naar een oplossing en wilde poliander bij bruno neer zetten. Jammer genoeg was het daar te laat voor.......
Pol toen bruun al weg was:
Afbeelding

Poliander werd ernstig ziek, ze had kanker in haar achterbeentje zitten. Ze had al jaren een melanoom bij de staartwortel zitten, maar volgens de dierenarts kon het geen kwaad. Polianders lijf kon tegen de melanoom toen Bruno er nog was. maar toen bruun weg was, heeft pol het opgegeven. Op 31 jarige leeftijd is onze lieve pol ingeslapen...
Laatst bijgewerkt door lotjebruun op 05-04-05 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:27

Ach... Verdrietig , dat is inderdaad een triest kant van het verhaal!

Ik vind het wel leuk om de achtergrond van "Bruun" te weten! Bedankt hoor! Is het een New Forest met papieren en een brandmerk?

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:48

Stephany schreef:

Ik vind het wel leuk om de achtergrond van "Bruun" te weten! Bedankt hoor! Is het een New Forest met papieren en een brandmerk?

nee ze heeft geen papieren en brand merk jammer genoeg... Maar dat maakt niet zoveel uit, t blijft een schatje! Bloos

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:22

lotjebruun schreef:
Stephany schreef:

nee ze heeft geen papieren en brand merk jammer genoeg... Maar dat maakt niet zoveel uit, t blijft een schatje! Bloos

Tuurlijk Bloos ...maar dat bedoel ik ook niet met de vraag Haha! , papieren maken ook niets uit! Maar omdat je vertelde dat het een New Forest is, daarom vroeg ik mij dat af....
Leuke foto's trouwens!

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:50

Dankje wel! Had nog een leuke van pol en bruun samen maar die lukt niet om op bokt te zetten, naja!

ja van Poliander is wel een triest verhaal jah, die was zo gek op bruno dat ze niet zonder kon. Zelfs als Bruno uit de wei werd gehaald moest poliander ook anders ging ze door het draadje er achter aan , gekkie! Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:37

Mooi verhaal, en ik vind dat ze er nog zeer goed uitziet voor haar 35 jaar.

En over dat rijden: als een paard er plezier in heeft, vind ik dat het ook nog best mag kunnen, en 1 keer per wekk is echt geen probleem. Bij ons op de manege staat een paard van 30, wat nog steeds gewoon berden word. niet lang gewoon een rondje door het bos. Voor her ritje nog even lekker poetsen en dat is het.

geen probleem toch?! Bloos

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:39

...euhm sorry 36 Bloos