wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:03

22 ook goed? Tong uitsteken

Ik rijd nog gewoon met haar, ze heeft er plezier in en kan het makkelijk aan! Iets van 2 keer in de week rijd ik ''dresuurmatig'' met haar, en de laatste tijd ben ik bezig met lang teugeltje, vind ze heerlijjk Haha!

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:16

Nico is 26 en wordt nog gewoon gereden. Alleen op dit moment even niet want hij is (heel) ziek. Afbeelding

Afbeelding

Maar normaal zo'n 4 keer in de week denk ik, zowel bos als 'dressuur'. Springen mag ie al langer niet meer.
Hij is nog fris en fit Knipoog en heeft er nog hardstikke veel lol in Vork

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:40

Mijn fjord is bijna 16 en nog zo jong als een 3 jarige hoor...met longeren geeft ie je nog gewoon gratis skiles...

En ik doe 7 dagen per week wat(dress., buitenrijden etc)en af en toe een rustdag

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:50

Een 16 jarige telt echt niet mee! Haha!

heb vandaag nog best een grote rit gemaakt, ze was ook wel lekker nat toen we weer bij stal kwamen. Maar ze vond het heerlijk, briezen dat ze deed Lovers In de meivakantie ga ik echt nog een grote rit maken (naar het Amsterdamse bos!). Dan ben ik toch wel zeker 2/3 uur weg. Zal pittig voor d'r worden, maar weet zeker dat we gaan genieten Lachen

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:22

mijn pony is 18, en word in november 19. Ik doe eigenlijk nog alles met hem. Hij staat snachts op stal en overdag in de wei/ paddock. Meestal van mei t/m augustus staat hij dag en nacht in het land. Ik heb een keer per week dressuurles en ik spring ook een keer per week met hem. Verder krijgt hij elke dag minstens anderhalf uur beweging dat varieerd van longeren (met of zonder pessoatuig) tot wandelen aan de hand, buitenritten, bosritten (duurt soms wel 4 uur) springen dressuren, grondoefeningen enz. Ook starten we wedstrijden, 2 keer per maand. Dressuur starten we in de B bij de paarden en met springen doen we mee met oefenparcourtjes. Mijn pony heeft een super conditie en is nog lekker fris, lijkt in het bos een 2-jarige, dan loopt ie te bokken en zich uit te sloven Haha!
Zolang hij het allemaal nog trekt blijf ik lekker met hem bezig!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:19

Wat een leuke berichten, ik kan het ook niet laten om een paar fotos te plaatsen van mijn oudje, hahaha. Ze word 9 mei ook 19 jaar (ja, ja ook 1986, hahahaha) Ze is nog heel erg fit, heeft twee jaartjes op een andere stal gestaan waar ze heel weinig naar buiten kon/mocht ze werd hier erg sjaggie en druk van, nu staat ze op een manege waar ze iedere dag buiten staat en snachts in een schuilstallen kan staan, ze is nog nooit zo gelukkig geweest, ze is super fit doordat ze haar vele energie kwijt kan overdag buiten, als ik iemand vertel wat haar leeftijd is geloven de meeste mensen me niet, ze ziet er nog uit als een 5 jarige. Groetjes, ik hoop op nog meer reacties in dit tropic, vind het erg leuk om te lezen!
DIT ZIJN FOTOS VAN 31-03-2005
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Claatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:32

Mijn verzorgpaard Rebecca wordt in mei 30.
En ze is nog steeds gek! Nou is ze nooit echt een normaal paard geweest maar 'hoe ouder hoe gekker' klopt zeker bij haar! Haha!
Ze staat nog wel gewoon op stal maar echt rijden doe ik er niet mee.
Meestal staat ze los met haar dochters en kleinkind en ik ga meestal een stukje met haar wandelen. Al is het meestal dat zij met mij wandelt Bloos . En 1 keer in de week ga ik zonder zadel naar buiten.
In de zomer helpt ze meestal in de wei mee met haar dochters om voor hun veulens te zorgen. Al vind ze het wel geweldig om ze af te pakken Knipoog .

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:37

Leuk al die "oudjes" ! Clown
Onze pony Pepsi is 21 jaar en i.v.m. lichte atrose, mag hij geen wedstrijden meer rijden, maar wel lekker een buitenritje maken, wat longeren en verder staat hij iedere dag bij ons op de wei met zijn maatjes, hij ziet er nog goed uit, hij wordt vaak veel jonger geschat... Bloos
Pepsi:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:19

Leuk dit topic! En als je zo al die "oudjes" eens voorbij ziet komen, dan zien ze er nog helemaal niet zo oud uit!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:21

Mijn allerliefste schat (merrie: Beauty) had ik al heel mijn leven.
(samen met mijn pa heb ik haar gekocht otoen ik 1jaar was,
ik heb de paardenpassie geërfd van mijn pa,
Beauty was toen 10.)
Vorig jaar is ze op 32-jarige (!!!) leeftijd overleden
en bij ons thuis (achter het huis hebben we een superweide met stallen)
heeft de dierenarts haar laten inslapen...
(En ik mis mijn vriendinnetje nog steeds.)
Best wel oud voor een paard, hé.
Behalve haar laatste jaar heeft ze amper een dierenarts gezien,
en hebben we haar wekelijks 2 uurtjes bereden
(op het laatste enkel aangename wandelingen
samen met het paard waar ze al jaren op zondag bij is).
Ze is altijd heel erg sterk, gezond en gelukkig geweest bij ons.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:52

jaja hier ook mijn omaatje bijna 21 (nog een maandje)ben er al zo'n 9 jaartjes uitgegroeid maar met het wagentje op op pad is ze net weer een veulentje

Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:59

..misschien ligt het aan mij hoor maar ik vind en voelt bij ouderen paardjes dat alles zo meer gewaardeerd wordt door hun zelf, ga je een lekker wandelingtje maken, beetje borstelen..het is zo "goed"..beetje eten, beetje drinken, lekker een beetje rijden met af en toe een gekke bui..het voelt zo gemoedelijk..herkenbaar?..(of ben ik nu gek Clown )

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:47

hoi,

mijn oudje is 25 geworden en heeft tot een paar dagen voor haar dood gewoon 1 a 2 uur in de manege lessen meegelopen. Ze is hellaas aan acute gaskoliek overleden, 2 keer koliek binnen 24 uur is zwaar voor een paard. Is inmiddels al weer 6 jaar geleden

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:04

Afbeelding
Hier een foto van Fly van de winter! Vandaag 19 !

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:08

MaiNat schreef:
Afbeelding
Hier een foto van Fly van de winter! Vandaag 19 !

GEFELICITEERD!!! *o/*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:08

Mijn Welsh K pony van 20 jaar loopt nog volop op wedstrijden! En het gaat nog super.

Ze loopt nu met mijn zusje B dressuur, L springen en L SGW.

Hier als op dik 19 jarige leeftijd (2 maanden van 20 af) aan het werk:

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:20

Haha vooruit, mag mijn oudje er ook bij. Leeftijd is onbekend. Ergenst tussen de 20/25.

Ze heeft een volledig pensioen. Hoogstens laat ik haar af en toe uit Haha! Heel af en toe kruip ik er onder het 'uitlaten' nog wel eens op. Lift ik even mee. Knipoog

Afbeelding Dit was ze afgelopen zomer.

En deze is zondagavond gemaakt..
Afbeelding

Ze blijft tot ze niet meer wil lekker bij mij en ik hoop dat dat nog een paar jaartjes duurt..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:33

Mijn pony wordt bijna 30, en ze staat overdag op de wei, en dan wandelen we 2x per week met haar. Je kan nog makkelijk op haar rijden, maar door haar kracht en energie, krijg ik erg pijn in mijn rug, dus daarom wandel ik liever met haar. Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:07

dit is rambo, 28 jaar oud!!!!!
hij wordt minimaal vier keer per week gereden.
je kan ng alles met hem, behalve spriongen i.v.m. een peesblessure van een aantal jaar geleden.
dressuren doet hij ook nog, (heeft z2gelopen) maar niet te lang achter elkaar, wordt natuurlijk wel rekening met zijn leeftijd gehouden!!!!

hij stond met pensioen, maar werd depressief en uiteindelijk zelfs ziek, hij voelde zich afgedaan. dus toen kwam ik!!!!!
en al snel stonden zn ogen een heel stuk beter, en hij is de vrolijkheid zelfe. dit is vier jaar geleden.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
hij heeft nog een heel mooi figuur vind ik. helemaal niet ingevallen, hij is niet dubn, niemand geeft hem ook 28 jaar. hij is nog een knapperd!!!
Afbeelding
deze is wat ouder, van de zomer 2 jaar terug, maar hij is nog even knap in de zomer!!!
Afbeelding

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:09

ik bedoelde dat ik vier jaar geleden gekomen ben op stal, die foto''s zijn zeer recent Lachen

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:29

kimmy schreef:
Hier foto's van mijn oudje!! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

wat een leuke foto's van zo'n oudje. hij lijkt heel veel op mijn merrie qua hoofdje, die is net 17 en ook zo lekker wit. heeft helaas last van lichte artrose maar loopt door er goed rekeing mee te houden met rijden best prima! en is lekker fit!

wat voor ras is je paardje?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:49

Zo mijn oudje(ahum) wordt donderdag precies 19 jaar alweer. En we hebben juist op die datum ook nog eens wedstrijd, dus ik hoop dat ze een mooi cadeau geeft Haha!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:14

Deze meid is ook alweer 20:

Afbeelding
Afbeelding

We (ik en de eigenaresse) rijden bijna iedere dag, en vaak ook hele lange ritten van een paar uur, laatst zijn we 6 uur weggeweest en dat ging nog prima!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:43

Er staat een bolletje bij dit topic, maar ik kan mijn vorige reactie niet terug vinden.

Ik vind 20 dus niet echt oud, ik heb dus 1 van 20. En daar rijd ik nog gewoon wedstrijden mee. Vanmiddag gedroeg ze zich weer als een jong druifje, staart in de lucht, snuiven en weg galopperen. Aan de longe dan wel te verstaan. Onder het zadel doet ze dat niet. Ik heb geen recente fotos maar die in mn avatar zijn van vorig jaar.

En dr moeder van 23 leeft ook nog steeds en wordt recreatief bereden.
Afbeelding
Heb maar een wintervachtfoto geplaatst Haha!.
Astrid is moeders van 23 en die beer is van mij.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:14

Met Gardy (net 18) rij ik veel buiten (minimaal 5x per week) + wat dressuur

Afbeelding

met Mist (23) doe ik alles nog, incl springen

Afbeelding

ook onder de man....maar het is zo moeilijk om dan foto's van jezelf te maken Clown
Afbeelding
Afbeelding