Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

vivanes

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:30

Tja, moeilijk! Eerder zei ik altijd dat ik haar nooit weg zou doen. Maar de klik is er inmiddels (na bijna 2 jaar) nog niet echt. We begrijpen elkaar nog niet echt. Een paar maanden geleden bood iemand voor haar heel veel geld, ik heb best even getwijfeld. Maar ik heb niet het gevoel dat er iemand zo goed voor haar kan zorgen als ikzelf.... Clown
Maar we zijn inmiddels weer op de goede weg, hopelijk matchen we toch nog, anders moet ik het allemaal maar even bekijken.
In ieder geval, zeg nooit nooit....

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:46

nee, k hoop van nooit maar als zou er mediche redenen of geld (zou ik niet zo snel denken eigeijk Bloos ) van mij betreft blijft hij bij mij tot ik in een bejaardehuis zit Tong uitsteken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:51

Zeg nooit nooit. Als ik dadelijk erachter zou komen dat ik toch niet uit mijn paard kan halen terwijl ik weet dat er meer inzit.. (ik heb een verzorgpaard) dan zou ik denk ik toch de eigenaar adviseren er iemand anders mee te laten gaan rijden. Niet zozeer omdat ik het niet wil leren, het allerliefste rijdt ik haar zelf naar de GrandPrix en het ZZ springen... (dream on...Tong uitsteken)!!

En te koop, ik denk dat als iemand er goed geld voor geeft ze zou gaan...
Ik heb geen eigen paard dus hoe dat zou gaan weet ik niet..
Ik zou wel het allerbeste willen voor mijn paard, en als dat niet bij mij is dan is het zo..

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:56

ik heb echt alles voor mijn hafje over maar zodra ik helemaal geen tijd en geld meer zou hebben, zou ik er toch over nadenken. maar anders gaat ie nooit van mijn leven weg

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:03

In principe is lady niet te koop, hoeveel ze ook voor haar zouden bieden.
Maar mocht ik door bepaalde redenen niet meer voor haar kunnen zorgen, bijv geen geld, tijd of ziekte o.i.d dan gaat ze wel weg.
Zodra ik denk dat ze het ergens anders beter heeft als bij mij dan is het jammer voor mij maar dan kies ik voor haar welzijn
Ik wil dat ze een baas heeft waar ze op kan rekenen en die de tijd voor haar heeft/neemt en die als het nodig zou zijn ook de dure kosten kan betalen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:03

Als mijn paard het ergens ander beter zou hebben dan bij mij wil ik niet egoistisch zijn. Maar dan moet ik wel zeker zijn van mijn zaak. Heb 1 paard met pensioen gestuurd vorige zomer en daar zit ik nu nog erg mee.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:33

Heb geen tijd meer voor de appaloosaruin die we nu nog hebben hij word binnenkort verkocht omdat dat gewoon beter voor hem is. Hij wil zo graag wat doen! Dus mensen als je nog een lieve brave zadelmakke/zeer licht aangereden appaloosa ruin zoekt met zeer goede papieren? stuur me een pbtje... alleen voor goede eigenaren en reken maar dat ik kom kijken waar hij terecht komt!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:34

neeej

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:38

Als het aan mij zou liggen zou ons paardje wel te koop zijn, omdat ik het er gewoon absoluut niet mee kan vinden. Niet met rijden, maar ook niet in de omgang. En dat laatste vind ik eigenlijk het belangrijkst. Er is gewoon geen klik. Mn moeder en zusje zijn echter helemaal gek van hem, en daarom gaat hij dus ook niet weg..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:52

Ik heb altijd gezegd dat ik mijn hengst nooit zou verkopen maar mijn ambities beginnen zijn kunnen te overstijgen en ben er dus stellig over aan het denken om hem deze zomer te koop aan te bieden.
Ik wil er wel een behoorlijk bedrag voor hebben want hij heeft zo'n bijzonder karakter en kan nog leuk lopen ook nog.
Mocht ik iemand tegenkomen, bijvoorbeeld op concours ofzo, en diegene biedt me een aanzienlijke som dan gaat ie wel weg. Maar dan heb ik het wel over een bod van 15.000 - 17.000 euro.
Heb al eens 15.000 euro geboden gekregen vorig jaar maar was toen helemaal niet van plan te verkopen. Achteraf baal je een beetje maar misschien krijg ik wel weer zo'n bod.
Verder zijn de Jet Set jaarlinghengst en de Belisar merrie te koop, voor een schappelijk en vriendelijk prijsje.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:26

Dennis schreef:
sandr0 schreef:
( een rijke amerikaan of zo Haha! )

Ik ben zo'n rijke amerikaan tegen gekomen. Maar niet om te zeggen 'ik wil jou pony' maar die zei 'koop maar een leuke pony, ik betaal alles, hij staat bij jou, jij mag er alles mee, zelfs fokken'. Ik heb ook nog 'ff' een super veulen van hem gekregen!!!!(die liep naast Angel toen ik haar kocht)

nou klinkt goed Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:45

Als ze maar hoog genoeg bieden zijn ze te koop Ja

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:55

In principe is Montana niet tekoop, maar moest er een gek zijn die een belachelijk hoog bedrag en goed onderdak biedt dan zou ik er toch wel eens overna denken Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:02

Ja, Romanoff is in principe te koop.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:43

Oberon is niet te koop. Punt. Als ik er ooit niet meer zelf voor kan zorgen, wordt er ook voor hem gezorgd. Dat heb ik allemaal geregeld. Oberon en ik hebben samen zoveel meegemaakt dat hij bij mij oud mag worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:51

Ik krijg toch geen hoog bod voor mijn dressuurhatende bospaard Haha!. Maar ALS het zo zou zijn, moet ik toch even heel goed gaan nadenken. En hij moet het zeker weten beter krijgen dan bij mij! Maar eigenlijk wil ik hem gewoon niet weg.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:55

Bij mijn pony zei ik altijd nee, paar keer een bod gekregen maar stug nee zeggen. En uiteindelijk toch verkocht.
Bij mijn paard zei ik vanaf het begin van een goed bod en ze is weg. Maar steeds meer gaan beseffen wat voor een super karacter het is, en wat ik onder een goed bod versta biedt zelfs een gek nog niet dus tja Knipoog
Maar nu ze hko heeft, zal er niemand een bod op doen. En zou ik het ook niet over mijn hart verkrijgen, ze mag gewoon geen pijn lijden, en wie weet waar ze beland.
En zou haar ook echt niet kwijt willen Lovers

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:19

Ja hoor alles is te koop. Behalve mijn vriend... die mogen ze zo meenemen Haha!

Nee hoor iedereen die zegt dat zijn of haar paard nooit weg gaat is een grote dwaas. Zeg nooit nooit. Als ze dik geld bieden verkoop je hem echt wel. Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

Ik kan het me iig niet pernimenteren om nee te zeggen als een halve ton voor mijn merrie willen geven. Dan is ze gauw weg hoor. Ik geef veel om haar, maar ik zeg nooit nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:21

Citaat:
Nee hoor iedereen die zegt dat zijn of haar paard nooit weg gaat is een grote dwaas. Zeg nooit nooit. Als ze dik geld bieden verkoop je hem echt wel. Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

(eigenlijk bedoel ik wel een vriendelijk kijkende nee schudder)

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:32

runningkawa schreef:
Citaat:

(eigenlijk bedoel ik wel een vriendelijk kijkende nee schudder)

Bij mij ook, RK. Oberon gaat gewoon niet weg. Voor geen enkel bedrag.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:50

ik ben over mijne nog aan het twijfelen... Verdrietig

zeg nooit nooit...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:52

Geldt niet voor iedereen! :

Een stel mensen roepen stellig, ik verkoop hem NOOIT...
Hoe kan je dat nou zeggen? Je weet niet hoe je situatie over pak 'm beet 5 jaar is.
Mijn paarden zijn in principe niet te koop, maar als ik om wat voor rede dan ook niet meer voor ze kan zorgen, zijn ze bij een ander baasje gewoon beter af.
Ik zou het er heel moeilijk mee hebben, dat wel.
Ik denk dus dat veel mensen die zeggen dat ie nooit weg gaat, absoluut niet realistisch denken

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:41

haha.. realistisch is bij mij geen argument. Het was realistisch gezien al niet handig om haar te kopen. Nu 4jaar later besef ik heel goed dat je toekomst niet kan voorspellen, maar 1 ding weet ik heel zeker. ... June wordt niet verkocht. Was overigens ook het eerste wat mijn vriend te horen kreeg zodra het serieus werd. Haha!

Mazzel, haar adoptiekind zou ik nog overwegen. Hij is nog jong en zal veel mensen groot plezier kunnen schenken. Maar hij is pas 1 dus er valt geen zinnig woord over te zeggen.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 04:46

Marije1984 schreef:
Ja hoor alles is te koop. Behalve mijn vriend... die mogen ze zo meenemen Haha!

Ik kan het me iig niet pernimenteren om nee te zeggen als een halve ton voor mijn merrie willen geven. Dan is ze gauw weg hoor. Ik geef veel om haar, maar ik zeg nooit nooit

In principe sluit ik me hierbij aan, maar toch heb ik er ook een paar op stal waar ik zelfs als er een heel goed bedrag voor geboden zou worden toch wel heel diep over zou moeten nadenken!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:51

Mijne is nu nog niet te koop, maar op een gegeven moment word ik 18, ga ik studeren.. en dan? Het ligt er echt aan, ik wil wel proberen zoveel mogelijk tijd voor hem te maken, maar op een gegeven moment gaat het vast niet meer. En eigenlijk heb ik hem ook met dat idee gekocht, om er 4 jaar lang veel plezier mee te hebben, en dan tsja moet ik een goed baasje gaan zoeken Huilen en ik zie echt zo op tegen dat moment.. ik kan me mn leven niet goed voorstellen zonder paard (zonder rikky)