Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hippotha schreef:
Bij ons op de manege ongeveer 60 paarden, nooit kreupel meer (sinds goede hoefsmid) en geen enkele manegeruiter die de paarden rechtricht hoor.
Unity schreef:Dit systeem is voor sommige paarden een uitkomst, ik rijd een paard wat anders naar de slacht had gemoeten vanwege zware ataxie. Nu loopt ie weer wedstrijden met 7's voor zijn gangen.
Maar, wanneer je een paard goed rijd, en dat is dus van achter naar voren en recht richt, dan ben je al een heel eind. En dan maakt het niet uit weld zogenaamd "systeem" je volgt(als er al van een systeem gesproken mag worden)
guusje schreef:Fitzroy schreef:Daarmee is nog effy's vraag (en trouwens vind ik dit ook een zeer interessante vraag) niet beantwoord.
Wat doet AdB met
onregelmatige paarden die wel recht zijn
waarbij de oorzaak wel in de KS of de hoefkatrol gezocht moet worden?
Dat bestaat dus volgens AdB niet?
Dat komt idd niet voor. Paarden met een door de dierenarts vastgestelde diagnose hko of ks (er is dus verder niks gevonden bij het paard) gaan altijd kreupel aan de lange (dwz bolle) kant. Deze paarden zijn dus altijd scheef en gaan dus altijd rad na rechtrichten.
Kitty schreef:Het paard van Sjuimpje (een paard dat niet kreupel liep) is tijdens de clinic slechter gaan lopen.
Maar ik denk niet dat zij haar geld teruggekregen heeft. Je zou haar eens na kunnen vragen.
Sjuimpje schreef:Kitty schreef:Het paard van Sjuimpje (een paard dat niet kreupel liep) is tijdens de clinic slechter gaan lopen.
Maar ik denk niet dat zij haar geld teruggekregen heeft. Je zou haar eens na kunnen vragen.
Nope,
maar het probleem is ook dat hij vond dat het paard wèl verbeterde en alle mensen die pro-AdB zijn ook.
Renske,
je moet het zelf weten, ik zou voor dat geld liever lessen bij een echt gerenomeerde instructeur en die zijn bij jou in de buurt zat te vinden!
t is hier wel algemeen bekend dat ik dus met een afgekeurd paard rij en voorlopig niet naar wedstrijden ga, maargoed lijkt mij niet dat dat een reden zou zijn om geen les te geven, hij loopt immers zuiver!)Effy schreef:
Volgende stap, hoe valt deze theorie te bewijzen? Fitzroy geeft namelijk al aan dat háár
rechtgerichte paard dus niet rad is gaan lopen... En er is maar één geval nodig om de theorie onderuit te halen. Hoe wordt het niet rad zijn van Fitzroy's paard dan nu verklaard?

guusje schreef:Effy schreef:
Volgende stap, hoe valt deze theorie te bewijzen? Fitzroy geeft namelijk al aan dat háár
rechtgerichte paard dus niet rad is gaan lopen... En er is maar één geval nodig om de theorie onderuit te halen. Hoe wordt het niet rad zijn van Fitzroy's paard dan nu verklaard?
ik denk dus dat t paard van fitzroy misschien toch scheef is, maar dat kan ik vanaf mijn compu niet hardmaken.
Fitzroy schreef:
Ik kan je verzekeren dat mijn paard uiteraard net zoals vele paarden een natuurlijke scheefheid naar links heeft. Echter, als er iets is waar wij (lees instructie en ik) aan werken is het rechtrichten, hetzelfde dus waar AdB mee bezig is.
En ja, mijn paard loopt Z2 en ja, hij is op de Hippiade uitgebracht in diezelfde klasse. Allemaal met een rechtgericht paard maar daarna is hij kreupel geworden en tot op de dag van vandaag niet meer rad.
Je kunt mij niet wijsmaken dat hij van de ene op de andere scheef gereden wordt als de omstandigheden hetzelfde blijven en rechtrichten een essentieel onderdeel van het rijden is.
Fitzroy schreef:Wat mij betreft is dit einde discussie omdat discussie nl. niet mogelijk is.
Ik ben in ieder geval nog niet uitgepuzzeld. runningkawa schreef:Want zoals ik hier lees, bestaan er helemaal geen kwalen meer in het paard, maar komt alles door het rijden.
, maar er is wel een hoop te verhelpen hiermee(en voorkomen ook). Veel dingen zijn uiteindelijk terug te voeren op een soort van overbelasting.