SANEX schreef:Hoe denken jullie over mennen dan ? ( ik doel op de mensen die het levensgevaarlijk vinden ) Dan ben je ook op wieltjes, niet ernaast maar erachter. Ookal heb je een tuig en eventueel de noodstop-handeling, als een paard blind gaat dan gaat ie
Ik heb vaker krantenberichten zien staan van ongelukken met een kar erachter dan met een fiets ernaast....
Nog even een toevoeging : Wanneer men onkundig bezig is, is het hele paardenverhaal levensgevaarlijk
Waarom er meer menongelukken in de krant staan? Omdat er veel meer gemend wordt dan gefietst met een paard. Of mennen is toch een officiële sport met officiële wedstrijden enzo.Een kar is ook veel stabieler, zet je een fiets zonder poot neer, valt hij om. Doe je dat met een kar, blijft die gewoon staan. Dus daar hoef je dan je aandacht al niet bij te houden.
Ik dacht ook altijd (ben een leek op mengebied) dat er op de meeste karren een rem(met je voet dus) stond? Dan heb je dus nog steeds twee handen vrij (voor zover die dan nog helpen).
Bij mennen zit je ook op de kar, en dan moet je paard al wel héél raar doen wil je met kar en al onder je paard liggen
.