Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:29

Phynix, maar dat is nou precies wat ik bedoel met "voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten".
Dit soort mensen neemt dus wel de moeite om een DA in te schakelen als het 'fout' gaat, maar ze zijn te krenterig om het paard voor aanschaf te laten keuren.
Als dan achteraf blijkt dat een gegokte leeftijd niet klopt, dan is de verkoper de gebeten hond.
Terwijl ze zelf nalatig zijn geweest door niet de moeite te nemen om het paard even onder de loep te laten houden.
Het verhaal heeft altijd 2 kanten, zoals ook in dit geval maar weer blijkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:32

ik denk ook eerlijk dat als Natasha geweten had dat dit dier nog zo jong was ze dat ook wel gezegd had, want ze heeft er niks an

Als je alleen frietjes verkoopt dan moeten die frietjes goed zijn, zijn ze niet goed dan koopt niemand meer dat ene product dat jij hebt.......

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:36

In een eerder topic heb ik dit ook al een keer geschreven. Als je zoveel paarden per jaar verkoopt is het totaal onmogelijk om even zoveel tevreden klanten te hebben. Je werkt met mensen en levende have, het bestaat gewoon niet dat iedereen voor de volle 100% tevreden gesteld kan worden.

Punt is dat negatieve verhalen best verteld mogen worden maar dan wel uit eerste hand zodat er ook een discussie over mogelijk is waaraan het gelegen heeft. Grote kans dat het dan toch net even iets anders blijkt te zitten.
Zo heeft een veearts bij mij ook wel eens een paard op een hele andere leeftijd geschat dan het paard werkelijk was. Dat dier was bij mij geboren en ik wist de leeftijd uiteraard helemaal zeker maar zelfs dierenartsen vergissen zich wel eens.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:40

Tuurlijk, als ik die man was geweest had ik hem laten keuren, dat ontken ik ook niet. En daarbij vind ik niet dat alle 'ervaren' mensen leeftijden moeten kunnen schatten. Maar ondanks dat die man hem niet heeft laten keuren, vind ik het wel een min-punten voor de stal.
En dat er genoeg 3-jarige zijn waar beginners op kunnen snap ik ook wel. Maar die had hij niet, dus het verband had hij niet. Maar van dat speelse drukke gedrag kan dan wel door zijn leeftijd verklaard worden.
En er zijn zeker altijd 2 kanten aan het verhaal, want ik zou sowieso een 2de keer terug gaan om te rijden en laten keuren enzo. Ik zeg ook niet dat mensen er niet moeten gaan kijken, want die paardjes verdienen ook een baasje. Het zijn alleen wel valkuilen waar men, in iedere situatie, in kunnen vallen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:47

Tja, wat zou ik nou eens zeggen?
Ik had veel gehoord over BM, dat het er een *piep* zooi was, dat de paarden er belabbert bij stonden en weet ik veel wat allemaal.
Tot een stalgenoot van mij zo'n 2.5 jaar geleden daar een paardje kocht. Ze ging eigenlijk alleen maar kijken, maar besloot hem gelijk mee te nemen. Maarja, natuurlijk geen trailer bij.
Nou, dan leen je die van ons toch even? Dus met de BM trailer kwamen ze het erf op. Paardje op stal gezet, even bijkomen...
En trailer terug brengen....
Tja, dat was mn kans, dus ik gelijk: Mag ik mee? Haha!
En ok, het zijn geen stallen met gouden randjes, maar wat ik daar zag was alles behalve een smerig verwaarloosd zooitje.
Het enige wat me nog bij staat is dat er op dat moment een grote vos in een redelijk kleine stal stond. Maar om daar nou over te vallen?

Verder kan iedereen ergens een slechte ervaring hebben, dat zegt niet automatisch dat iets bagger is.

Verder over de verhalen....

Vroeger he.... Hoorde ik altijd verhalen over sinterklaas.......

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:55

Had je deze link al: www.bmstables.com
Ik ben er zelf nog nooit geweest, kan er dus ook geen uitspraken over doen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:46

ik heb mijn paardje daar in juni vorig jaar gekocht
stallen zagen er prima uit
Mijn paard is super wilde haar onbeleerd zo heb ik haar min of meer ook gekocht ze was net een weekje onder het zadel geweest...
mar verder helemaal groen. Inmiddels zijn we L1+3 (met 2 proefjes) en reservekampioen geworden van zuid holland in de B.
Niet echt slecht al zeg ik het zelf.
Ben zeker niet onttevreden over BM paarden zien er goed uit en tja iedereen heeft zijn eigen gedachtes over het rijden en verzorgen van paarden.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:52

LPtjuh schreef:
Thaliaatjuh schreef:
ik heb meegemaakt dat ik naar een paard wou gaan kijken en ik de dag ervoor belde en toen zou hij al verkocht zijn terwijl ik de dag voor ik belde nog een e-mail kreeg met informatie over het bretreffende paard.

het blijft natuurlijk wel handel, dus als ze een paard kunnen verkopen dan doen ze dat en ik geef ze groot gelijk.
jij bent niet hun enige klant, er komen er meer dus ze zullen het aan de eerste verkopen die er een gepast bedrag voor over heeft.

Ja maar hier werd niks over gezegd(eventuele verkoop) toen ik met haar mailde over dit betreffende paard. En beetje vreemd dat hij na een tijdje op haar site stond bij de verkoop paarden...

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:18

Percy schreef:
De Tinkers die bij hun nieuwe eigenaar aankomen met rode wormen zijn nogal talrijk. Dat zijn dan de net geïmporteerde Tinkers en dat moet je maar net weten. Dan helpt gewoon ontwormen inderdaad niet. Behalve de Tinker zijn er nog wat meer beestjes geïmporteerd zeg maar.
En als jullie de bult niet zagen, de dierenarts de bult niet zag, is het dan zo verwijtbaar dat de handelsstal die bult ook niet zag?

De gemiddelde handelaar heeft redelijk wat paardenkennis maar geen röntgenogen en heeft ook geen dierenartsopleiding. Daarom zal je bij een goede handelsstal het paard ook altijd mogen laten keuren en dat mag dan ook bij BM-stables.

Ik ben er ook een keer geweest en de paarden stonden er allemaal heel netjes bij. Er stonden ook een paar hele leukerds tussen. Toppers zal je er inderdaad niet vinden maar er zijn genoeg mensen die een wat simpeler paardje zoeken voor een leuke prijs en dan zijn ze bij BM-stables aan het goede adres.

Ik geloof niet dat jij er bij was of wel? Wij hebben daar niet zo'n goeie ervaring, we zijn er zelf bij geweest, dus oordeel niet over iets waar je niks vanaf weet. De tinker was gewoon in een slechte staat, en dat ze rode wormen had, vind ik niet normaal nee, je verwacht dat als je een pony koopt, dat hij/zij netjes ontwormt en ingeent is OK dan!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:41

Dat verwacht iedereen en gelooft niemand... dat is voor mij een reden dat wanneer ik een paard verkoop een wormspuit meegeef.
Want ook de particulier wordt wantrouwend tegemoet gezien.

Mijn dochter is begonnen met rijden op een 3 jarige merrie, welsh mountain.
No problemo, dochter leerde sneller dan pony en op advies van een deskundige (instructrice) pony verkocht en andere gekocht... en die voldoet prima.
Ook een leek kan een 3 jarige rijden.

Het probleem bij volkomen leken is de plaat voor hun kop en het beter weten, "hoezo is dat paard niets voor mij?" "Ik kan wel sturen hoor"
en 4 weken later zit paard en baas in het knolleveld en zien door de bomen het bos niet meer.

Om mensen te bedonderen heb je altijd 2 partijen nodig: diegeen die bedonderd en die die zich laat bedonderen...
En heb menig woord (positief) met natasha gewisseld en bekijk haar site vaak genoeg en vind dat ze soms te eerlijk is over haar paarden.
En soms te goedkoop Haha!

Als ik iets zou zoeken/willen hebben in die prijsklasse zou ik er zeker gaan kijken en raad ook regelmatig mensen haar site aan.

handelsstallen is en blijft als huisartsen of zelfs dierenartsen....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:44

Alsof je bij particulieren altijd goed zit Nagelbijten / Gniffelen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 01:16

brenda21 schreef:
Ik geloof niet dat jij er bij was of wel? Wij hebben daar niet zo'n goeie ervaring, we zijn er zelf bij geweest, dus oordeel niet over iets waar je niks vanaf weet. De tinker was gewoon in een slechte staat, en dat ze rode wormen had, vind ik niet normaal nee, je verwacht dat als je een pony koopt, dat hij/zij netjes ontwormt en ingeent is OK dan!

Nee, ik was er niet bij maar ik weet wel dat veel Tinkers met erg veel wormen naar Nederland komen en dat dan een gewone wormenspuit niet meer helpt. Ik heb zelf bijna zes jaar een Tinker en dit zijn bekende problemen bij Tinkers. Ik weet dat omdat ik al zolang in het "tinkerwereldje" vertoef maar niet iedereen is daarvan op de hoogte. Aangezien BM-stables geen tinkerstal is kan ik me voorstellen dat Natasha hiervan ook niet op de hoogte is geweest. Als die er een gewone wormenspuit ingestopt heeft (en dat neem ik wel aan) zal dat dus niet afdoende zijn geweest. Ik vind dat dan ook zeker niet verwijtbaar.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 01:45

Dit topic had ik eerder zien staan maar wilde toen niet reageren maar ik wil nu toch wel even wat kwijt.
Zelf ben ik daar 3a4 jaar geleden geweest om te kijken naar een paard.
Van te voren telefonische netjes een afspraak gemaakt (ik woon niet echt om de hoek) en ik was mooi optijd (had me er erg op verheugd).

Toen ik aan kwam bleek dat ze niet echt op me zaten te wachten.
(kom je kijken naar een paard die je wil kopen Verward )
Ik moest maar even wachten (met moeders en instructeur) want het paard stond op de wei en die moest nog gehaalt worden. Verward
Erg onbeschoft vond ik dat..!

Over de stallen die ik toen heb gezien was niks aan te merken zag er allemaal netjes uit.
En als je echt wat wilt kopen dan moet je er toch een veearts bij halen, als je het goed wilt doen Knipoog

De ontvangst vond ik echt 100 keer niks maar ach, voor hun is dat daagelijks...
en iedereen heeft wel eens een rotdag zullen we maar zeggen.
Alhoewel ik zelf echt niet meer zo snel daar naar toe zou gaan...
gewoon omdat ik toen blijkbaar niet serieus werd genomen en me behoorlijk rot voelde tegenover me instructeur.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:35

sas00 schreef:

Ik moest maar even wachten (met moeders en instructeur) want het paard stond op de wei en die moest nog gehaalt worden. Verward

Deze snap ik niet, heerlijk toch hij op de wei staat??
Snap dat je dan even moet wachten, lijkt mij niet zo gek. Je kunt moeilijk iedereen de wei mee innemen, als ze dat had gedaan en er was een paard bijvoorbeeld op jullie af gekomen dan was ze weer onverantwoord geweest Scheve mond

Verder zou ik zo naar BM gaan als ik een paard zoek,
Ze hebben vaak leuke paarden, maar idd mensen verwachten vaak te veel en dan het mel het gedaan..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:39

was je niet een half uur ofzo te vroeg Sas?????

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:41

sas00 schreef:
Dit topic had ik eerder zien staan maar wilde toen niet reageren maar ik wil nu toch wel even wat kwijt.
Zelf ben ik daar 3a4 jaar geleden geweest om te kijken naar een paard.
Van te voren telefonische netjes een afspraak gemaakt (ik woon niet echt om de hoek) en ik was mooi optijd (had me er erg op verheugd).

Toen ik aan kwam bleek dat ze niet echt op me zaten te wachten.
(kom je kijken naar een paard die je wil kopen Verward )

Over de stallen die ik toen heb gezien was niks aan te merken zag er allemaal netjes uit.
En als je echt wat wilt kopen dan moet je er toch een veearts bij halen, als je het goed wilt doen Knipoog

De ontvangst vond ik echt 100 keer niks maar ach, voor hun is dat daagelijks...
en iedereen heeft wel eens een rotdag zullen we maar zeggen.
Alhoewel ik zelf echt niet meer zo snel daar naar toe zou gaan...
gewoon omdat ik toen blijkbaar niet serieus werd genomen en me behoorlijk rot voelde tegenover me instructeur.

Iedereen heeft wel eens een offday. En op zich stond het paardje in de wei, ik ben in mn leven al bij verschillende handelaren geweest waar helemaal geen weidegang is.

Bovendien is het zoals je zegt dagelijkse koek voor hun. En wie weet kwam je (ook via de telefoon) niet echt over als een koper maar als een kijker.

Als mijn klanten alleen kijken en kijken kost het mij echt wel eens moeite om vriendelijk te blijven. Zekers als het nummer tig is die week.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:22

Ik ben er juist voor als ik wat ga kopen dat er niks anders is dan normaal...
Staat ie normaal op de wei? Laat maar staan en ik ga hem zelf wel halen, zie ik gelijk of ie normaal te vangen is, en braaf aan een touwtje mee loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:24

Als jij een aard koopt dat achteraf pas 3 blijkt te zijn, heb je hem niet laten keuren
Dus eigen schuld dikke bult
Een klinische keuring is wel het minste wat je laat doen als je een paard wilt kopen.
Dan moet je achteraf ook niet zeiken.

En ik neem aan dat die man er bij BM ook op heeft gereden en dat hij toen niet levensgevaarlijk was. Anders had hij hem niet gekocht
Dus 1+1 = 2 dat hij dat pas geleerd heeft bij die man.

Ik heb zelf op een trainingstal gereden, waar vereden paarden kwamen.
Daar reed je na ff zo op weg, ging hij weer terug naar de eigenaar en kreeg je hem na 3 maanden weer terug, volledig in de staat, met als de stempel levensgevaarlijk.
Nee, mensen moeten eens leren de schuld bij hun eigen rijden te zoeken, want echt levensgevaarlijke paarden zijn er maar een paar.

En idd, wel voor 2000 euro een topper willen, zelf niet kunnen rijden en dan in het L stranden, ik durf te wedden met fatsoenlijke ruiter, dat er meer als L in zit Lachen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:41

Phynix schreef:
Nou, na een paar weken geklooi van die man op dat paard hebben ze de VA er maar bij gehaald en die vertelde effe de echte leeftijd. Iets wat dus een groot deel van het geklooi verklaarde. Als je als beginner op een 3-jarige stapt is het niet zo vreemd dat het beestje ervan door vliegt en steil op zijn achterbenen gaat staan.

Ok dus die "deskundigen" hebben die man een paard aangewezen die jonger was dan zij dachten. De "deskundigen " hebben hem vooral niet aangeraden om het dier te laten keuren... (wat een deskundigheid) En vervolgens blijkt het een 3 jarige te zijn die nog niet zo veel kent. Hoogstwaarschijnlijk bij de juiste eigenaar was er niks aan de hand geweest. Maar kennelijk kon meneer echt niet rijden en is deze pony overeind gekomen. Lvensgevaarlijk en direct naar de da, want het kan onmogelijk aan de ruiter liggen "die ken ech wel sture".
Kom op zeg dat kun je mathasja toch zeker niet kwalijk nemen? Daar was ie dus braaf, en ze dachten dat ie 7 was. Dan is het aan de koper om hem te laten keuren!!! Wat moet ze dan zeggen? Meneer ik denk niet dat u goed genoeg kunt rijden voor deze makke pony. Hij kan wel eens 3 jaar zijn en is eigenlijk helemaal niet braaf? Ze wist dus niet beter dan dat het een brave 7 jarige pony was. Dan kan ze dus ook niks anders zeggen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:44

excuses voor de typfouten, tegenwoordig kunnen we niet meer verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:47

idd, je kunt als stal dan niet zeggen, je kunt niet rijden, maar je draait het om en zegt, jij hebt een moeilijk paard.
En dat geloven ze wel Lachen
Alleen zelf denk je wat anders Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:50

zeg Gijsenkim heb jij aandelen bij BM ofzo Haha!
wilde eerst niet reageren, maar doe het toch Haha!
De vraag van de ts is helemaal weg, het is een eigen leven gaan leiden, dit topic Haha! Moet zeggen dat het wel voor het zeer grote deel positief is. En dat ik wanneer mijn paardenspaarcentjes weer op niveau zijn, dat ik toch eens natasja bel voor een leuk "goedkoop" recreatie paardje MET schoonheids foutje Bloos

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:52

..ik heb geen ervaring met paar kopen aldaar..wel met een deken kopen..kan alleen maar zeggen voor een handels stal..NIETS MIS MEE!...staan er beter bij als de gemiddelde mangepony...stallen lekker opgestooid...in de winter lekker naar buiten met dekentje op...en dan zijn het geen salinero's...ze zijn goed voor de paarden....de meiden die er liepen waren vriendelijk, kregen een lekkere bak thee...mochten de deken ruilen als die niet paste..

van mij geen klachten...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:55

als een paardje nog uit de wei gehaald moet worden loop je toch gelijk mee? kan je zien hoe die is om uit de wei te halen

daarbij weet je dan ook dat hij/zij niet eerst een uur door een ander gereden is en dus hoe het paard dadelijk , als die gewent is bij je , thuis onder het zadel is

wij hebben daar onze toen 3 jarige vlek vandaan
ben netjes geholpen , je kan daar ook zelf je paard pakken borstellen zadelen , weet je gelijk hoe die is en je kunt gelijk alles nakijken

echt een verschrikkelijk braaf ding , nog beetje lomp maar onder zadel
echt braaf terwijl die nog maar net onder zadel was en ja de knopjes zitten er dan nog niet op , thuh , was nog wat iel en aan de dunne kant
hij was voor mijn man en een beetje voor af en toe voor mij

ze hebben er wel gelijk bijgezegd is tie niet te klein voor je man
maar als je alleen een stukje recreatief wil hobbellen maakt dat niet zo uit vind ik was dressuurmatig idd niet de mooiste combi

we hebben hem laten castereren wat bm stables voor ons geregeld had zodat hij gecastereerd bij ons op stal kwam , netjes in de kliniek

nou toen begon die wel te groeien hoor !

we hebben m verder gereden en was echt super braaf en idd zeer nuchter , helaas heeft hij ontdekt dat hij kon trappen , deed dit soms en zonder waarschuwing , bij mijn man en mij niet maar bij anderen wel
en dan wel als die ergens stond en ze duwden m om , als die tegen duwde moest je oppassen

nu waren we net verhuist en de paardjes staan nu aan huis
het is hier niet super ruim en mijn kleine gewent aan paarden en absoluut niet bang en als een paardje niet omgaat dan duwt hij gewoon door , dit dorsten we met die kleine hier thuis niet aan

een groot voordeel is dat bij bm je mag inruilen
dat mag bij 90% vd handelaren NIET en ja het kan voorkomen dat ze op dat moment niks geschikts hebben staan , maar je hoeft ook niet direct
een ander mee te nemen zoals bij veel handelaren wel

dat wat ze niet weet kan ze ook niet vertellen , soms komen ze van een markt of opgedoekte manege en niet altijd in de meest florisante staat

maar ze heeft ook regelmatig zeer goed verzorgde hele leuke paardjes staan , kwa uiterlijk en bewegen zoals laatst een mooie paint van zeer goede afkomst en zo staan er wel vaker leuke en van goede afkomst paardjes , maar een vuilnisbakke rasje is per defenitie niet slecht hoor

soms omdat ze in de topsport niet meer meekunnen maar nog prima zijn voor de recreatie soms omdat de eigenaar het paard heel snel kwijt moet

in de sector waar zij in doet , betaalbare recreatie paardjes , lopen nu eenmaal veel dravers , maar in de regel zijn dat ook uitermate geschikte recreatie / buitenrij paardjes dus dat ze vaak wel 1 of 2 of meer draver (achtigen) heeft staan vind ik niet gek

en een paard die bij de een dood mak is kan bij de ander een draak zijn
zoals wij hebben een shetlander die met mijn zoontje er op nog nooit een stap verkeerd heeft gezet maar zet ik er zomaar een ander kindje op , zeker voordat mijn zoontje heeft gereden dan doet hij alles maar dan ook alles om die er af te krijgen!!

denk dat veel mensen ook niet echt duidelijk aan de telefoon zijn
als je kijkt bij ons ik heb nu een verschrikkelijk braaf paardje te koop

er rijden hier regelmatig beginners op (f3 en f6 ruiter) die krijgen hem gewoon netjes de bak door , en bij mij loopt hij netjes aan de teugel en wijkt ook een paar stapjes

we hebben m hier mee naar buiten genomen loopt graag voor op en is echt nergens van geschrokken , nog van alles geprobeerd (om hem te laten schrikken , maar niks )

bellen mensen op dat ze willen komen kijken voor hun 12 jarige dochter die al een paar jaar rijd , zou dus best eens geschikt kunnen zijn

komen die mensen hier is het een autistisch meisje moet ansich geen probleem zijn tja ik heb hier geen bak dus hub de weg op met dat ding

blijkt nou , die een hele enge ervaring buiten heeft met een grotere pony en nu zelf op een shet rijd die ze dus al 6 jr heeft ,..
ja dan is een netjes voorwaartse pony van 155 wel een hele grote overstap , vond het niet gek dat ze m heel lief vond maar ook eng

als ik dit ook van te voren had geweten hadden ze niet hoeven te komen , zonde van de tijd van beide kanten , deze uitkomst had ik ook kunnen verzinnen

en op die manier zullen er ook een hoop klanten bij bm komen

weet verder niet maar wij zijn daar nu een paar keer geweest en wel netjes ontvangen en koffie genoeg Knipoog
Laatst bijgewerkt door nickyu op 17-03-05 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:56

..en ik moet zeggen dat ik het een beetje 'min"vind om mensen die hard werken voor dr geld af te "kraken" hier op een site..ga er zelf naar toe, doe je eigen kijk er op..laat je goed informeren eventueel als je interrese heb voor een paard en laat hem keuren!..