Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LPtjuh schreef:Thaliaatjuh schreef:ik heb meegemaakt dat ik naar een paard wou gaan kijken en ik de dag ervoor belde en toen zou hij al verkocht zijn terwijl ik de dag voor ik belde nog een e-mail kreeg met informatie over het bretreffende paard.
het blijft natuurlijk wel handel, dus als ze een paard kunnen verkopen dan doen ze dat en ik geef ze groot gelijk.
jij bent niet hun enige klant, er komen er meer dus ze zullen het aan de eerste verkopen die er een gepast bedrag voor over heeft.
Percy schreef:De Tinkers die bij hun nieuwe eigenaar aankomen met rode wormen zijn nogal talrijk. Dat zijn dan de net geïmporteerde Tinkers en dat moet je maar net weten. Dan helpt gewoon ontwormen inderdaad niet. Behalve de Tinker zijn er nog wat meer beestjes geïmporteerd zeg maar.
En als jullie de bult niet zagen, de dierenarts de bult niet zag, is het dan zo verwijtbaar dat de handelsstal die bult ook niet zag?
De gemiddelde handelaar heeft redelijk wat paardenkennis maar geen röntgenogen en heeft ook geen dierenartsopleiding. Daarom zal je bij een goede handelsstal het paard ook altijd mogen laten keuren en dat mag dan ook bij BM-stables.
Ik ben er ook een keer geweest en de paarden stonden er allemaal heel netjes bij. Er stonden ook een paar hele leukerds tussen. Toppers zal je er inderdaad niet vinden maar er zijn genoeg mensen die een wat simpeler paardje zoeken voor een leuke prijs en dan zijn ze bij BM-stables aan het goede adres.
brenda21 schreef:Ik geloof niet dat jij er bij was of wel? Wij hebben daar niet zo'n goeie ervaring, we zijn er zelf bij geweest, dus oordeel niet over iets waar je niks vanaf weet. De tinker was gewoon in een slechte staat, en dat ze rode wormen had, vind ik niet normaal nee, je verwacht dat als je een pony koopt, dat hij/zij netjes ontwormt en ingeent is
sas00 schreef:
Ik moest maar even wachten (met moeders en instructeur) want het paard stond op de wei en die moest nog gehaalt worden.![]()
Erg onbeschoft vond ik dat..!
sas00 schreef:Dit topic had ik eerder zien staan maar wilde toen niet reageren maar ik wil nu toch wel even wat kwijt.
Zelf ben ik daar 3a4 jaar geleden geweest om te kijken naar een paard.
Van te voren telefonische netjes een afspraak gemaakt (ik woon niet echt om de hoek) en ik was mooi optijd (had me er erg op verheugd).
Toen ik aan kwam bleek dat ze niet echt op me zaten te wachten.
(kom je kijken naar een paard die je wil kopen)
Ik moest maar even wachten (met moeders en instructeur) want het paard stond op de wei en die moest nog gehaalt worden.![]()
Erg onbeschoft vond ik dat..!
Over de stallen die ik toen heb gezien was niks aan te merken zag er allemaal netjes uit.
En als je echt wat wilt kopen dan moet je er toch een veearts bij halen, als je het goed wilt doen![]()
De ontvangst vond ik echt 100 keer niks maar ach, voor hun is dat daagelijks...
en iedereen heeft wel eens een rotdag zullen we maar zeggen.
Alhoewel ik zelf echt niet meer zo snel daar naar toe zou gaan...
gewoon omdat ik toen blijkbaar niet serieus werd genomen en me behoorlijk rot voelde tegenover me instructeur.
Phynix schreef:Nou, na een paar weken geklooi van die man op dat paard hebben ze de VA er maar bij gehaald en die vertelde effe de echte leeftijd. Iets wat dus een groot deel van het geklooi verklaarde. Als je als beginner op een 3-jarige stapt is het niet zo vreemd dat het beestje ervan door vliegt en steil op zijn achterbenen gaat staan.