Bijrijders (waarom liegen?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jedine

Re: Bijrijders (waarom liegen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:55

ik zou het super vinden om een bijrijdpaard te hebben om echt mee te trainen. en gelukkig heb ik deze nu ook een (word over een tijdje wel te koop gzet helaas) ik ken de eigenaresse al wel,eigenaar van de stallen waar mijn verzorgpaard staat. Zij weet ook dat ik geen held ben en dat ik erg onzeker ben over mezelf met rijden. Gelukkig geeft ze duidelijk en goed les en moet eerlijk zeggen Tabor is echt een paard wat je meteen vertrouwd.

Ik zou t nooit in mn hoofd halen om te liegen, als het niet waar is zien ze dat toch wel als je gaat rijden dus waarom liegen Blond

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:49

Waar heb jij dan je oproep geplaatst voor bijrijders?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 14:32

Stacey schreef:
Waar heb jij dan je oproep geplaatst voor bijrijders?

Bij Marktplaats en ook hier op bokt.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 14:40

Tessebes schreef:
Alane schreef:
Ben van mening dat je een aspirant bijrijder minimaal 2 X bij je paard moet laten kijken cq rijden.

Vind ik ook. Zowel paard als bijrijder kunnen een slechte dag hebben. Toch kun je na de eerste ontmoeting al wel een schifting maken tussen misschien en echt niet. Knipoog

Ik heb eerst zelf gereden voordat de bijrijders erop liet om haar los te maken zodat diegene die kwam kijken het al iets makkelijker had. Maar zoals je al zegt kan je gelijk zien of iemand kan rijden of niet. En ik verwacht ook geen Anky 2, maar ik ben wel van mening als je iemand op je paard zet, die zelf ook nog veel moet leren, kan je gewoon geen bijrijder nemen die er nog geen ervaring mee heeft.
Daar komen alleen maar ongelukken van.

Het ging mij er gewoon omdat je niet moet liegen om een bijrijdpaard te krijgen. Daar bereik je gewoon niets mee.
Er is ook gezegd dat er hoge eisen worden gesteld, maar dat is niet altijd zo. En eisen zijn er altijd, vind dat ook heel normaal, vooral als je te maken hebt met een heel ander soort paard als een manegepaard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:19

Silviabol schreef:

Als je paard beter van een bijrijder moet worden zul je er voor moeten betalen imho

Mijn paard hoeft er niet beter van te worden, maar ook niet slechter.
Ik heb trouwens als enige eis dat ze 18+ zijn (mede door waar ze gestald staat) en dan ze eens in de 2 weken op eigen kosten lessen. Maar reacties ho maar

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:49

Met eerlijk zijn kom je toch het verst... want de eigenaar kan zo zien of de bijrijder enigszins kan rijden en of de klik er is. En gelukkig is 'minstens M-niveau' ook niet bij alle eigenaren een vereiste...

Ik was niet specifiek op zoek naar een bijrijpaard nadat mijn paard ingeslapen moest worden, maar via via hoorde ik wel dat een voormalig stalgenoot een bijrijdster zocht voor haar paard: een ontzettend stoere ruin waarmee ze zelf Z2 mee reedt. Degene die mij dit vertelt had vroeg of het niet iets voor mij was; maar mijn eerste reactie was metteen: "Nee joh! ik ben maar een recreatieruiter!! Ik heb nooit meer gereden dan een B-proefje, dus die zit echt niet op mij te wachten!!"

Wat bleek: een paar weken later belde de eigenaresse van dit paard zelf; ze had gehoord dat ik geen paard meer had en vroeg zich af of ik zin had om haar paard te rijden. Toen heb ik eerlijk aangegeven dat ik dressuurmatig nooit meer dan een B heb gestart en vooral een buitenritter ben.

Maar ze zocht juist geen 'wedstrijdruiter', maar juist iemand die ervaring had met paarden en die vooral zin had om buitenritten te maken en gewoon wilt rijden zonder de wens wedstrijden te kunnen rijden. Nou daar kon ik mij wel in vinden!! Haha! Nu rij ik mijn buitenritten in stijl Bloos

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:04

ik zoek ook een byrypaard maar ik ga heus geen dinge verzinne van ik ry z2 dresuur of weet ik het wat
ik vin dta gwn triest
doe je nii btr voor als dta je bent ja togh Tong uitsteken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:10

Haha, ik ben ook door dom geluk tegen mijn nu bijrijdpaardjes aangelopen.. Olanda had ik al wel in de wei zien staan.. maar ik was nooit zon meisje dat overal ging aanbellen om te vragen of ik die ponys mocht poetsen. Toen kwam de mede eigenaar van Olanda een keer een paard mee laden omdat degene die het paard had geleend (moeilijk verhaal maar komt erop neer dat het paard weer naar huis ging) geen ervaring had met het laden en afladen van paarden. Hij woonde tegenover de mede eigenaar van Olanda en had gevraagd of die mee wou helpen. Die man zag aan mij dat ik al wel vaker met paarden had gewerkt en vroeg me of ik geen zin had om zijn fjord te komen rijden, Ze kende nog niets maar ik moest maar een keer komen kijken..
Nou goed, een keer gebeld en een keer ernaartoe geweest.. en vanaf toen had ik een verzorgfjord..
Utah leerde ik op de kliniek kennen, ze was een kolieker die bijna dood ging, en om de een of andere reden had ik al meteen een band met haar. Toen ze uiteindelik naar huis ging zat ik met de eigeaar de medicijnen door te nemen, en vroeg hij waar ik vandaan kwam.. ik woonde net als hij in herpen en hij vroeg of ik geen zin had om Utah te gaan rijden als ze dadeijk terug was van de africhtingsstal.. Nou ja uiteindelijk een keer gebeld en afgesproken, en ik ben met mijn kont in de boter gevallen... ik rijd Utah, kan dr moeder rijden als ik er zin in heb, op de stal waar ze staan staan nog 2 paarden die gereden kunnen en willen worden.. deze gaan zeer waarschijnlijk door vriedeninnen van mij gereden worden. we zitten tegen de bosrand aan: dus wie doet me wat!!
En gister kwam een vriendin van me: ze was zwanger of ik dan haar pony zou gaan willen rijden als ze bijna moest bevallen en bevallen was... Maar natuurlijk!! Knipoog

ff ontopic Bloos : Ik heb nooit geloge over mijn ervaring.. ik heb nul komma nul wedstrijdervaring, maar heb wel het voordeel op een paardenkliniek te werken, wat erg in je voordeel spreekt: mensen gaan ervan uit dat je dan met paarden kunt, en weet hoe je ermee moet, omgaan. Ik heb altijd op een manege rondgehobbeld, daar wel vrij moeilijke paarden gereden, maar was nooit een mega held.. maar ja.. eerlijk weegt toch het zwaarste... en als je 'goed' bent kom je er écht wel!

En voor de TS: er zitten ok vast leuke meiden (of jongens) bij die wel eerlijk zijn, en die ook aan je verwachtingen voldoen!

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:12

Ik vind ook dat er teveel mensen zijn die bv alleen naar het niveau kijken wat ze op wedstrijd gepresteerd hebben. Terwijl dat helemaal niets hoeft te zeggen. Ik vind het heel normaal dat iemand eisen stelt voor een bijrijder, als ik een bijrijder nodig zou hebben zou ik ze ook stellen maar om op niveau te selecteren vind ik nergens op slaan.
Ik heb zelf veel ervaring opgedaan door het bijrijden, ben als bijrijder begonnen toen ik net een jaar op de manege zat, nu 10 jaar later ben ik nog steeds bijrijder ( niet bij dezelfde persoon Knipoog ) Door al die jaren bijrijden heb ik zoveel geleerd dat wedstrijd niveau niet echt een rol speelt. Ik heb wel wedstrijden gereden maar niet hoger dan B ivm verkoop van de pony e.d maar wel paarden getraint op M/Z niveau e.d en ik ben blij dat er nog wél mensen zijn die mij een kans hebben gegeven om nog steeds bijrijder te kunnen zijn, zonder te kijken naar wedstrijd prestaties Bloos

Ik kijk dagelijks op marktplaats bij ruiters/verzorgers en als ik zou persoonlijk daar geen bijrijder kunnen vinden die aan mijn eisen zou voldoen. Als ik net bv een penny-advertentie zie, die zelf een halster heeft maar momenteel in gebruik is bij een veulen die ze aan het inrijden is, en een van een meisje die alleen jonge hengsten wil rijden omdat ze zo goed is, dan zou ik het opgeven Haha!
Je moet gewoon geluk hebben om een goede bijrijder te vinden denk ik, en het zal je vast wel lukken hoor Haha!