bokt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bokt
karoliena schreef:Mijn beesten staan altijd 24 uur per dag buiten. Dus dat heeft er niets mee te maken.
Mirenjo schreef:ik had het niet over jou youngster

Mirenjo schreef:En Youngster, ben ik eigenwijs??
soort zoekt soort
![]()
Mirenjo schreef:ik had het niet over jou youngster
youngster schreef:karoliena schreef:Mijn beesten staan altijd 24 uur per dag buiten. Dus dat heeft er niets mee te maken.
Oh jazeker wel.. daarbij ga ik ook niet wandelen ofzo.. ik laat hem lekker lopen en pak hem als het nodig is eens aan het halster, dat is meer als genoeg..
Jus_dOrange schreef:Mirenjo schreef:En
Youngster, ben ik eigenwijs??
soort zoekt soort
Mirenjo schreef:ik had het niet over jou
youngster
Als jij 't zegt![]()
Mirenjo schreef:Niet wandelen???? haha dat is juist lekker goed voor hem

Mirenjo schreef:mijn paardjes staan lekker de heleeee nacht op stal en komen overdag een paar uurtjes buiten, haha nu ben ik zeker ook nog (meer) een paardenmishandelaar...
youngster schreef:ach ja je moet het lekker zelf weten.. je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk zo..
Maar joh je weet het toch allemaal beter..
Mirenjo schreef:MET SOORT ZOEKT SOORT BEDOEL IK, MIJ EN MN HAFLINGER
youngster schreef:Mirenjo schreef:Niet wandelen???? haha dat is juist lekker goed voor hem
waarom?? omdat hij dan verkeersmak wordt?? nou zie het nut er niet van in.. hij wandelt de hele dag al in de wei, daar heeft hij mij niet voor nodig..
Jus_dOrange schreef:Mirenjo schreef:mijn paardjes staan lekker de heleeee nacht op stal en komen overdag een paar uurtjes buiten, haha nu ben ik zeker ook nog (meer) een paardenmishandelaar...
Ff serieus: ik vind dat als mensen een veulen nemen, en hem niet in een opfok zetten dat ze er wel voor zorgen dat het paard zo veel mogelijk naar buiten kan soortgenootjes. Anders kan je wel verwachten dat een jonkie begint te klooien met dat energie-overschot...
Jus_dOrange schreef:Mirenjo schreef:mijn paardjes staan lekker de heleeee nacht op stal en komen overdag een paar uurtjes buiten, haha nu ben ik zeker ook nog (meer) een paardenmishandelaar...
Ff serieus: ik vind dat als mensen een veulen nemen, en hem niet in een opfok zetten dat ze er wel voor zorgen dat het paard zo veel mogelijk naar buiten kan soortgenootjes. Anders kan je wel verwachten dat een jonkie begint te klooien met dat energie-overschot...

Mirenjo schreef:Jus_dOrange schreef:Ff serieus: ik vind dat als mensen een veulen nemen, en hem niet in een opfok zetten dat ze er wel voor zorgen dat het paard zo veel mogelijk naar buiten kan soortgenootjes. Anders kan je wel verwachten dat een jonkie begint te klooien met dat energie-overschot...
Jup, en dat "zoveel mogelijk" is die paar uur per dag!
karoliena schreef:Je maakt het jezelf juist moeilijk als je niet vroeg met een hengst begint. Als ze op jonge leeftijd al duidelijk weten dat ze naar je moeten luisteren dan heb je er als ze gaan puberen minderr problemen mee.
youngster schreef:karoliena schreef:Je maakt het jezelf juist moeilijk als je niet vroeg met een hengst begint. Als ze op jonge leeftijd al duidelijk weten dat ze naar je moeten luisteren dan heb je er als ze gaan puberen minderr problemen mee.
nou dacht het niet hoor.. mensenhanden maken meer kapot dan je lief is..

Mirenjo schreef:Jus_dOrange schreef:Waarom dan, als hij de hele dag op de wei kan lopen?
en waar haal je dat vandaan? dat gaat ie over 2 maandjes, in de lente/zomer in de winter kunnen ze hier niet op het land
Citaat:Voor veulens, jaarlingen en tweejarigen geldt dat ze in groepen worden gehuisvest. ’s Winters gebeurt dat in ruime loopstallen, met dagelijks uitloop naar buiten. Uiteraard kunnen de jonge paarden ’s zomers genieten van maandenlange weidegang op het grote grondgebied van Stal Oldenhoff met dagelijks toezicht.
, daar haal ik dat vandaan. No-offence, maar voor veulens vind ik het wel zo eerlijk als ze ongeveer 12 uur per dag (laten we bijv. zeggen van 7u tot 7u) naar buiten mogen. Paarden, maar vooral veulens hebben dat gewoon nodig. karoliena schreef:Mensenhanden die weten wat ze doen zorgen ervoor dat als het paardje ouder is en/of gaat puberen hij al weet hoe de rangorde is en dan gaat alles dus veel makkelijker.