Morgen nacht -15, extra deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Re: Morgen nacht -15, extra deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:15

Stitch heeft ook een zomervachtje, en hij is een vreselijke koukleum, en om te voorkomen dat ie als nog een wintervacht gaat creeren heeft hij sinds het weer kouder werd (een week ofzo nu?) nog een extra deken eronder. Hij had een +-270 gr bucas op en daarover een 350 gr Lamicell. Met de koudere dagen zat daar al een fleecedekentje onder, en nu zit er een onderdeken van zo'n 150 gr onder.
Hij staat overigens in een binnenstal, waar het niet eens zo heel extreem koud word Clown

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:22

Wij deden de geschoren sportponies/paarden sowieso 3 dekens op met de winter. 1 dunnere en 2 wat dikkere. Toen het paar jaar terug ook zo vreselijk vroor een extra dekentje 's nachts met halsstuk, en nog inbandageren ook nog. Die hebben het vast niet koud gehad Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:47

sjakie schreef:

watje Tong uitsteken
sjaak had het net iig warm genoeg onder de bucas rain en heb hem lekker opgestrooid en een extra plukkie hooi gegeven Ja

Nou zeg Tong uitsteken jou pooonniiee staat de hele winter al in een buitenbox Tong uitsteken
Maargoed e volgende keer als ie het koud heeft zou ik zeggen dat ie zich niet moet aanstellen Vork

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:58

pfft beetje overdreven allemaal, zoals jij je voelt voelt een paard zich niet Knipoog

Dusty houd het maar bij har 200 grams dekentje die ze bijna de heel winter om heeft gehad, ookal is er sinds een paar dagen bijna niets meer van haar wintervacht over. Zolang ze maar droog staan en niet in de tocht zouden al deze paarden van jullie hier op bokt geen centje last hebben van de kou Tong uitsteken Dat weet ik zeker, maar dat deken idee is eigenlijk meer voor jezelf.
(ik doie het zelf ook hoor, ik heb ook gauw de neiging dat als het kouder word en ik krijg het ook koud dan moet Dusty het meteen ook koud hebben, dat is helemaal niet zo maar jah:P )

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:22

Tygahno is niet geschoren en heeft al een 300 grams deken en een rambo-onderdeken op maar toen ik vanavond op stal kwam voelde hij niet heel warm aan en heb ik er nog een wollen deken onder gedaan... Zijn bovendeur van zijn buitenbox heb ik ook dicht gedaan want daar staat de oosten wind lekker op te blazen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:12

Ik heb [paard] ook onder een aardig pakketje dekens staan:

* HH Hightliner 550 gr.
* Wollen deken met hele hals
* Onderdekken 200 gr.
* Halsstuk 150 gr.
* Regendeken 0 gr.

Ze is dan ook wel geschoren Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 07:50

Hebben jullie de paarden nog gevoeld vanochtend? Ik wel rond de klok van 5 uur. Ik dacht dat ik ze goed had ingepakt maar een deken erbij was nog niet overbodig geweest. Vond ze niet echt warm daaronder zeg maar. Ze stonden wel binnen maar aangezien ze uitloopstallen hebben was het gewoon koud. Hier is het zeker -15 geweest maar -20 geloof ik eerder.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:39

Op mijn buitenthermometer stond - 20!!!! Helluup, vind het haast een nachtmerrie worden. Mijn paard was niet koud onder haar 300 grams, gelukkig!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:47

Lady heeft onder 350 gram gestaan vannacht. Net was er niks aan de hand, dus ze zal het wel lekker warm hebben gehad. Had vrij dik opgestrooid, dus dat scheelt ook al een deken!!!

wencalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:01

Ik heb mijn tinker een dun dekentje op gedaan, terwijl ze een super dikkewintervacht heeft, ik zou het wel doen ja, 2 dekens als je paard er normasal al 1 op heeft.
heel veel bij ons op stal doen dat nu.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:18

ik heb die van mij wel een extra dekentje op gedaan.. Ik sta wel in een binnenstal,,maar dr komt veel koude lucht doorheen.. Ik ga zo heen om te voelen of ie warm aanvoelt...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:59

Marloez schreef:
pfft beetje overdreven allemaal, zoals jij je voelt voelt een paard zich niet Knipoog

)

vind er eerlijk gezegd niets overdrevends aan als je paard het koud heeft dat je er nog een deken op gooid Scheve mond

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:39

Waterkippie schreef:
Marloez schreef:

)

vind er eerlijk gezegd niets overdrevends aan als je paard het koud heeft dat je er nog een deken op gooid Scheve mond

Alsie het koud heeft niet nee Lachen
Als ze koud aanvoelen betekend het nog niet dat ze het koud hebben, Dusty heeft het pas koud als ze een beetje staat te trillen, maar dat gebeurd alleen als ze gewassen is en het is koud. (Natuurlijk krijgt ze dan wel lekker een deken erbij op)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:41

geef toe de meeste paarden in Nederland zijn best verwende kasplantjes zo Nagelbijten / Gniffelen

Tong uitsteken

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:54

ze hebben er alletwee 150 gram bij gekregen

..eens kijken waar staat die van mij mee...de ene geschoren..een 100 gram + 150 + 150 de andere staat met een 300 +150

ze staan er lekker warm bij!..

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:53

Koud aanvoelen zegt wel degelijk wat. Als de oren koud zijn is dat niet een goed teken.

Als dan vervolgens mijn paarden onder hun deken nog koud voelen vind ik dat niet prettig. Ze staan er dan ook anders bij. Bij elkaar getrokken, niet blij etc.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:56

Fasel schreef:
Koud aanvoelen zegt wel degelijk wat. Als de oren koud zijn is dat niet een goed teken.

Als dan vervolgens mijn paarden onder hun deken nog koud voelen vind ik dat niet prettig. Ze staan er dan ook anders bij. Bij elkaar getrokken, niet blij etc.

nee oké, als ze zo staan hebben ze het idd koud! Maar als ze zich gewoon normaal gedragen ookal voelen ze koud aan hebben ze nergens last van hoor Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:03

Marloez schreef:
Fasel schreef:

nee oké, als ze zo staan hebben ze het idd koud! Maar als ze zich gewoon normaal gedragen ookal voelen ze koud aan hebben ze nergens last van hoor Lachen

Dat ben ik met je eens. Ik heb net even onze welsh gevoeld en die voelde gewoon aan als een kacheltje Haha!. Nou ik hoef die arabieren niet bloot te zetten. Best wel eens geprobeerd maar die worden daa rheel ongelukkig van.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:05

Pablo is geschoren en is vorige week verhuisd van een binnenbox naar een buitenbox. Hij stond onder een 150gr maar ik heb hem vannacht toch maar even een 300gr staldeken + 0gr waterdicht opgedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:31

oei als ik dit allemaal zo lees voel ik me net een beetje een dierebeul.
ik heb mijn paardjes (1 met een hele dike wintervacht en de ander met een niet zo hele dikke winter vacht) geen dekens op gedaan.
ik geloof ook behalve de geschoren paarden haden er veder ook geen paarden een deken op dus heb ik het ook niet gedaan.
ik heb ze niet zien staan rillen ofzo maar als ik dit lees dan denk ik van ja had ik ze nou wel of geen deken op moeten doen.
maja tis nu al gebeurt en er is niets meer aan te doen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:35

nano schreef:
ik heb mijn paardjes (1 met een hele dike wintervacht en de ander met een niet zo hele dikke winter vacht) geen dekens op gedaan.
ik geloof ook behalve de geschoren paarden haden er veder ook geen paarden een deken op dus heb ik het ook niet gedaan.
ik heb ze niet zien staan rillen ofzo maar als ik dit lees dan denk ik van ja had ik ze nou wel of geen deken op moeten doen.

Als je goed naar ze gekeken hebt en je zag geen reden dan vind ik jou geen mishandelaar hoor. Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:54

nano schreef:

Juist niet, ze kunnen heus wel ergens tegen! Ze zijn gewend zich aan te passen, als je er nu weer een extra deken erover doet, breng je alleen maar heel het systeem in de war.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:10

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Tulandro. Als ik mijn twee groten niet iets extra's omgedaan had had ik 100% problemen gehad nu. Het was nu al op het randje want ze waren flink koud.

Ik denk dat je dat per paard zult moeten bekijken. Zoals ik al zei onze welsh was gewoon lekker warm. Maar die twee groten waren gewoon koud. En hadden het ook koud.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:18

Denk je dat de paarden in de natuur ook ff een extra jas aan trekken om zich warm te houden. Dat zal eerst moeten groeien. Verder kan een paard zich op talloze manieren zich zelf warm houden door de haren overeind te zetten, te trillen, warmet uit de voeten,benen en oren naar de romp te trekken e.d.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:54

Sammie schreef:
Denk je dat de paarden in de natuur ook ff een extra jas aan trekken om zich warm te houden. Dat zal eerst moeten groeien. Verder kan een paard zich op talloze manieren zich zelf warm houden door de haren overeind te zetten, te trillen, warmet uit de voeten,benen en oren naar de romp te trekken e.d.

Paarden in de natuur hadden niet al een jas aan. Bovendien is de natuur even een heel andere omgeving dan de omgeving waar de meeste paarden nu in vertoeven Knipoog