Hij staat overigens in een binnenstal, waar het niet eens zo heel extreem koud word
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sjakie schreef:
watje![]()
sjaak had het net iig warm genoeg onder de bucas rain en heb hem lekker opgestrooid en een extra plukkie hooi gegeven
jou pooonniiee staat de hele winter al in een buitenbox 

Dat weet ik zeker, maar dat deken idee is eigenlijk meer voor jezelf.
Marloez schreef:pfft beetje overdreven allemaal, zoals jij je voelt voelt een paard zich niet
)
Waterkippie schreef:Marloez schreef:pfft beetje overdreven allemaal, zoals jij je voelt voelt een paard zich niet
)
vind er eerlijk gezegd niets overdrevends aan als je paard het koud heeft dat je er nog een deken op gooid

Fasel schreef:Koud aanvoelen zegt wel degelijk wat. Als de oren koud zijn is dat niet een goed teken.
Als dan vervolgens mijn paarden onder hun deken nog koud voelen vind ik dat niet prettig. Ze staan er dan ook anders bij. Bij elkaar getrokken, niet blij etc.
Marloez schreef:Fasel schreef:Koud aanvoelen zegt wel degelijk wat. Als de oren koud zijn is dat niet een goed teken.
Als dan vervolgens mijn paarden onder hun deken nog koud voelen vind ik dat niet prettig. Ze staan er dan ook anders bij. Bij elkaar getrokken, niet blij etc.
nee oké, als ze zo staan hebben ze het idd koud! Maar als ze zich gewoon normaal gedragen ookal voelen ze koud aan hebben ze nergens last van hoor
. Nou ik hoef die arabieren niet bloot te zetten. Best wel eens geprobeerd maar die worden daa rheel ongelukkig van. nano schreef:oei als ik dit allemaal zo lees voel ik me net een beetje een dierebeul.
ik heb mijn paardjes (1 met een hele dike wintervacht en de ander met een niet zo hele dikke winter vacht) geen dekens op gedaan.
ik geloof ook behalve de geschoren paarden haden er veder ook geen paarden een deken op dus heb ik het ook niet gedaan.
ik heb ze niet zien staan rillen ofzo maar als ik dit lees dan denk ik van ja had ik ze nou wel of geen deken op moeten doen.
maja tis nu al gebeurt en er is niets meer aan te doen.
nano schreef:oei als ik dit allemaal zo lees voel ik me net een beetje een dierebeul.
ik heb mijn paardjes (1 met een hele dike wintervacht en de ander met een niet zo hele dikke winter vacht) geen dekens op gedaan.
ik geloof ook behalve de geschoren paarden haden er veder ook geen paarden een deken op dus heb ik het ook niet gedaan.
ik heb ze niet zien staan rillen ofzo maar als ik dit lees dan denk ik van ja had ik ze nou wel of geen deken op moeten doen.
maja tis nu al gebeurt en er is niets meer aan te doen.
Sammie schreef:Denk je dat de paarden in de natuur ook ff een extra jas aan trekken om zich warm te houden. Dat zal eerst moeten groeien. Verder kan een paard zich op talloze manieren zich zelf warm houden door de haren overeind te zetten, te trillen, warmet uit de voeten,benen en oren naar de romp te trekken e.d.