Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SAKKIA schreef:Ik vind het zonde van het geld wat je er nou in gaat steken. Daar kun jeook een leuk ander paard voor kopen. Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens op marktplaats, met een beetje geluk heb je aan het einde van de week nog een heel erg leuk ander paard op stal zetten.
Je maakt er direct een zaak van en ik dnek dat dat nie tverstandig is hoor. Een briefje van een advocaat is meestal al genoeg om de mensenaan het denken te zetten
Ik zou dat geld wat je er nu aan uitgeeft lekker houden en uitgeven aan een ander leuk paard.
nano schreef:ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekreing hebt maar als je die hebt gaat dit je geen rooie cent kosten maar voor die vrouw waarschijnlijk wel. suc6 in iedergeval
tessie1985 schreef:ik wil nog ff wat zeggen
als iemand een paard gaat kopen na bezichtiging zorg dat er een contract is gemaakt en onderteken die allebij!!
dan kan de verkoper en de koper zich niet meer terug trekken
dit is echt heel belangrijk anders krijg je dit soort ellende
en tinaaz heel veel sterkte!
en laat ff weten hoe het afloopt
Anita_D schreef:Maar ik vind het ook wel zielig voor de eigenaar van het paard.
Het kan best zijn dat ze dacht dat ze haar paard moest verkopen, maar dat toen jij hem kwam rijden ze toch ineens met haar neus op de feiten werd gedrukt: dat ze hem straks ook echt kwijt is.
En als er dan bij zo iemand toch een knop omgaat, zo van ik ga er alles aan doen om mijn paard financieel toch te kunnen onderhouden, dan zit het toch wel diep hoor.
Jij hebt nog geen band of niks met dat paard, maar wie weet is dat paard net zo gek op zijn eigenaar als andersom.
Ik zou me er in ieder geval niet lekker bij voelen om hem dan alsnog bij haar weg te halen.
tinaaz schreef:ja ik vind het ook zielig. maar aan mijn kant een leuk paardje voor een leuke prijs..
en ze heeft rugklachten.. dus ze kan er inprincipe niet erg veel mee.
en wanneer komt dan het moment dat ze hem wel weg doet?
over 1 maand? over 1 jaar?
en dan heb ik er niets meer aan..
vooralsnog.. ze mocht altijd komen kijken. als ze haar bij mij thuis af en toe toch nog wou rijden was dat echt geen probleem..
ik weet alleen niet meer waar haar probleem ligt..
bij het paard, het geld, of haar rug...
ik kan er toch niks aan doen dat ze haar te koop zette.
ze was heel enthiausiast, ook de dagen erna.
maar dit is gewoon 1 dagje voor het ophalen van het paard. die perce voor 1 maart bij haar vandaan moest.
echt ik wou haar alle tijd geven. van mij part had ze hem nog een paar weken/maand gehouden. maar zo wou ze het zelf..
tinaaz schreef:
ja ik vind het ook zielig. maar aan mijn kant een leuk paardje voor een leuke prijs..
en ze heeft rugklachten.. dus ze kan er inprincipe niet erg veel mee.
en wanneer komt dan het moment dat ze hem wel weg doet?
over 1 maand? over 1 jaar?
en dan heb ik er niets meer aan..
vooralsnog.. ze mocht altijd komen kijken. als ze haar bij mij thuis af en toe toch nog wou rijden was dat echt geen probleem..
ik weet alleen niet meer waar haar probleem ligt..
bij het paard, het geld, of haar rug...
ik kan er toch niks aan doen dat ze haar te koop zette.
ze was heel enthiausiast, ook de dagen erna.
maar dit is gewoon 1 dagje voor het ophalen van het paard. die perce voor 1 maart bij haar vandaan moest.
echt ik wou haar alle tijd geven. van mij part had ze hem nog een paar weken/maand gehouden. maar zo wou ze het zelf..

tinaaz schreef:nano schreef:ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekreing hebt maar als je die hebt gaat dit je geen rooie cent kosten maar voor die vrouw waarschijnlijk wel. suc6 in iedergeval
mijn ouders werken alle 2 en zijn alle 2 lid van het cnv.
die zijn dus rechtsbijstand verzekerd, maar geld dit dan ook voor mij?
(extra info: ik ben 18 jaar student, en heb geen vast inkomen of baan)
russel schreef:Welkom in de paardenwereld en paardenhandel. Joh, ik heb een dik jaar gezocht naar een paardje. Vaak zat kwam ik ook voor niks, had ik een afspraak en hebben ze zonder mij af te bellen het paard al verkocht toen ik op de dam stond. Of bleek het helemaal niet zo een leukerd te zijn als je voor wordt geschoteld. Zelf heb ik ook een keer afgebeld toen ik voor een 2e keer zou gaan. Ineens had ik een twijfel en belde haar de afspraak om te komen af. Ze wilde toen ook perse dat ik dat paard nam, maar ik had niet dat YES gevoel.
russel schreef:Misschien neem je je zelf nu iets te serieus. Je hebt het paard nog niet in je bezit gehad, dus je kunt niet oordelen of dit HET paard voor je was. Wellicht was de prijs-kwaliteit paard wel je doorslag, althans dat geef je me nu het gevoel. Dat ze niet van haar paard los kan komen en misschien even financiele hulp heeft gekregen,is een situatie die jij ook kunt overkomen. Ik denk dat haar leed dit paard weg te doen groter is dan jouw leed dat je zo een leuk en goedkoop paardje niet hebt kunnen bemachtingen.
Welkom in de paardenwereld en paardenhandel. Joh, ik heb een dik jaar gezocht naar een paardje. Vaak zat kwam ik ook voor niks, had ik een afspraak en hebben ze zonder mij af te bellen het paard al verkocht toen ik op de dam stond. Of bleek het helemaal niet zo een leukerd te zijn als je voor wordt geschoteld. Zelf heb ik ook een keer afgebeld toen ik voor een 2e keer zou gaan. Ineens had ik een twijfel en belde haar de afspraak om te komen af. Ze wilde toen ook perse dat ik dat paard nam, maar ik had niet dat YES gevoel.
Dat je een zadel koopt zonder dat het paard bij je op stal staat, vind ik je eigen domme schuld hoor. Je hebt het niet eens gepast en je hebt niet eens een paar rondjes gereden zodat de zadelverkoper kan zien dat het goed ligt. Trouwens paarden betaal je toch bij aflevering? Voordat hij bij je op stal staat kan er nog van alles gebeuren.
Ga je nou op stal haar daar het leven zuur maken?
Weetje er staan zoveel leuke en niet dure paarden te koop, geef liever je tijd en energie daar aan.
viola schreef:russel schreef:Welkom in de paardenwereld en paardenhandel. Joh, ik heb een dik jaar gezocht naar een paardje. Vaak zat kwam ik ook voor niks, had ik een afspraak en hebben ze zonder mij af te bellen het paard al verkocht toen ik op de dam stond. Of bleek het helemaal niet zo een leukerd te zijn als je voor wordt geschoteld. Zelf heb ik ook een keer afgebeld toen ik voor een 2e keer zou gaan. Ineens had ik een twijfel en belde haar de afspraak om te komen af. Ze wilde toen ook perse dat ik dat paard nam, maar ik had niet dat YES gevoel.
Dat het misschien in de wereld van de paardenhandel "normaal" is om elkaar te bedonderen wil toch niet zeggen dat zij dat moet pikken. Als iedereen in de sloot springt spring jij er toch ook niet achteraan.