ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:59

er is gebeld. en er werd heel vaag gedaan.
het paard is uit de verkoop. het werd niet duidelijke of het paard er nou nog was of er nog stond.
ik weet het adres van de pension stalling. en de naam van het paard. ook heb ik haar adres. maar om dat nou op bokt vrij te geven (pensionstalling)... hmm ik weet niet of ik dat wel mag doen..
ze reargeert niet op de mailtjes, en met haar praten. dat wil ze vast niet. ook weet ik niet wanneer ze thuis is. dus er zomaar even heengaan is ook een heel gedoe. (4 uren rijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:01

en wat zijn nu je palannen om veder te gaan doen?

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:05

je kunt toch vragen hie r wie woont in di een die plaats en is bekend met die en die pensionstal ?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:08

ik moest van bureau rechtshulp, eerst mailen, daarna een aangetekende brief sturen (gaat vandaag de deur uit) en als er dan nog geen schot in de zaak komt dan komt de advocaat erbij....

helaas!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:25

Ik snap eigenlijk niet waarom je dit zo doet.

Voor het geld en de tijd die je er nu in gaat steken kun je makkelijk een ander paard vinden en hoef je je later niet schuldig te voelen dat je iemand een paard hebt afgepakt waar ze om gaf.... (op deze manier kan je toch niet meer blij zijn met je paard?)
Zou lekker opzoek gaan naar een ander paardje en hopen dat zij het i.d.d. financieel kan redden om haar paard te kunnen onderhouden.

Verhaal van de zadels, vind ik deels je eigen schuld, kan me voorstellen dat je graag alles op orde wilt hebben, maar er zijn altijd risico's....

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:52

ik wil nog ff wat zeggen

als iemand een paard gaat kopen na bezichtiging zorg dat er een contract is gemaakt en onderteken die allebij!!
dan kan de verkoper en de koper zich niet meer terug trekken
dit is echt heel belangrijk anders krijg je dit soort ellende

en tinaaz heel veel sterkte!
en laat ff weten hoe het afloopt Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:00

Ik vind het zonde van het geld wat je er nou in gaat steken. Daar kun jeook een leuk ander paard voor kopen. Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens op marktplaats, met een beetje geluk heb je aan het einde van de week nog een heel erg leuk ander paard op stal zetten.
Je maakt er direct een zaak van en ik dnek dat dat nie tverstandig is hoor. Een briefje van een advocaat is meestal al genoeg om de mensenaan het denken te zetten

Ik zou dat geld wat je er nu aan uitgeeft lekker houden en uitgeven aan een ander leuk paard.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:12

SAKKIA schreef:
Ik vind het zonde van het geld wat je er nou in gaat steken. Daar kun jeook een leuk ander paard voor kopen. Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens op marktplaats, met een beetje geluk heb je aan het einde van de week nog een heel erg leuk ander paard op stal zetten.
Je maakt er direct een zaak van en ik dnek dat dat nie tverstandig is hoor. Een briefje van een advocaat is meestal al genoeg om de mensenaan het denken te zetten

Ik zou dat geld wat je er nu aan uitgeeft lekker houden en uitgeven aan een ander leuk paard.

hoe bedoel je een briefje van de advocaat is meestal genoeg?
wat zou je daar dan mee willen bereiken? alleen het aan het denken zetten van de verkoper.. of ook zo de verkoop van het paard te regelen? (want als je dat laatste bedoelt,, daar zijn we nu mee bezig, want het is niet mijn bedoeling om alleen geld uit te geven om iemand aan het denken te zetten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:23

ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekreing hebt maar als je die hebt gaat dit je geen rooie cent kosten maar voor die vrouw waarschijnlijk wel. suc6 in iedergeval

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:24

Je hoeft er niet eens geld aan uit te geven. Mensen worden meestal al zo bang van het feit dat iemand ze een rechtzaak wil aandoen dat ze meestal wel inbinden als er een brief van de advocaat van de wederpartij verschijnt.
En ik weet dat de meeste advocaten dat gewoon gratis doen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:26

nano schreef:
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekreing hebt maar als je die hebt gaat dit je geen rooie cent kosten maar voor die vrouw waarschijnlijk wel. suc6 in iedergeval

mijn ouders werken alle 2 en zijn alle 2 lid van het cnv.
die zijn dus rechtsbijstand verzekerd, maar geld dit dan ook voor mij?
(extra info: ik ben 18 jaar student, en heb geen vast inkomen of baan)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:29

tessie1985 schreef:
ik wil nog ff wat zeggen

als iemand een paard gaat kopen na bezichtiging zorg dat er een contract is gemaakt en onderteken die allebij!!
dan kan de verkoper en de koper zich niet meer terug trekken
dit is echt heel belangrijk anders krijg je dit soort ellende

en tinaaz heel veel sterkte!
en laat ff weten hoe het afloopt Knipoog

ja dat had inderdaad achteraf gemoeten,
maar ze wou liever dat ik een bod deed (omdat ik de vraagprijs graag naar beneden wou hebben) en dat is mij gelukt. en ik heb haar dus verder ook niet meer gezien, alleen veel gemailt en gesmst.
had ik de trailer nou maar meteen mee genomen!!!!!
ik ben gewoon te goedgelovig geweest, helaas...

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:38

Ik kan me wel voorstellen dat je dat paard alsnog wil hebben, het is best moeilijk om een goed paard voor een goede prijs te kopen tegenwoordig.
In advertenties staat het altijd zo mooi, maar als je gaat kijken of rijden dan is de werkelijkheid vaak heel anders.
En vooral met het uitzicht op Deurne is het een flinke tegenvaller.

Maar ik vind het ook wel zielig voor de eigenaar van het paard.
Het kan best zijn dat ze dacht dat ze haar paard moest verkopen, maar dat toen jij hem kwam rijden ze toch ineens met haar neus op de feiten werd gedrukt: dat ze hem straks ook echt kwijt is.
En als er dan bij zo iemand toch een knop omgaat, zo van ik ga er alles aan doen om mijn paard financieel toch te kunnen onderhouden, dan zit het toch wel diep hoor.
Jij hebt nog geen band of niks met dat paard, maar wie weet is dat paard net zo gek op zijn eigenaar als andersom.
Ik zou me er in ieder geval niet lekker bij voelen om hem dan alsnog bij haar weg te halen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:45

Anita_D schreef:
Maar ik vind het ook wel zielig voor de eigenaar van het paard.
Het kan best zijn dat ze dacht dat ze haar paard moest verkopen, maar dat toen jij hem kwam rijden ze toch ineens met haar neus op de feiten werd gedrukt: dat ze hem straks ook echt kwijt is.
En als er dan bij zo iemand toch een knop omgaat, zo van ik ga er alles aan doen om mijn paard financieel toch te kunnen onderhouden, dan zit het toch wel diep hoor.
Jij hebt nog geen band of niks met dat paard, maar wie weet is dat paard net zo gek op zijn eigenaar als andersom.
Ik zou me er in ieder geval niet lekker bij voelen om hem dan alsnog bij haar weg te halen.

ja ik vind het ook zielig. maar aan mijn kant een leuk paardje voor een leuke prijs..
en ze heeft rugklachten.. dus ze kan er inprincipe niet erg veel mee.
en wanneer komt dan het moment dat ze hem wel weg doet?
over 1 maand? over 1 jaar?
en dan heb ik er niets meer aan..
vooralsnog.. ze mocht altijd komen kijken. als ze haar bij mij thuis af en toe toch nog wou rijden was dat echt geen probleem..
ik weet alleen niet meer waar haar probleem ligt..
bij het paard, het geld, of haar rug...
ik kan er toch niks aan doen dat ze haar te koop zette.
ze was heel enthiausiast, ook de dagen erna.
maar dit is gewoon 1 dagje voor het ophalen van het paard. die perce voor 1 maart bij haar vandaan moest.
echt ik wou haar alle tijd geven. van mij part had ze hem nog een paar weken/maand gehouden. maar zo wou ze het zelf..

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:52

tinaaz schreef:
ja ik vind het ook zielig. maar aan mijn kant een leuk paardje voor een leuke prijs..
vooralsnog.. ze mocht altijd komen kijken. als ze haar bij mij thuis af en toe toch nog wou rijden was dat echt geen probleem..
maar dit is gewoon 1 dagje voor het ophalen van het paard. die perce voor 1 maart bij haar vandaan moest.
echt ik wou haar alle tijd geven. van mij part had ze hem nog een paar weken/maand gehouden. maar zo wou ze het zelf..

Ja, dat ze daar 1 dag voordag je hem op zou halen mee aan komt, dat is wel gemeen.
Ik kan me dan ook wel weer in jou verplaatsen dat je je er zo op verheugd had.
Rottige situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:05

tinaaz schreef:

Misschien neem je je zelf nu iets te serieus. Je hebt het paard nog niet in je bezit gehad, dus je kunt niet oordelen of dit HET paard voor je was. Wellicht was de prijs-kwaliteit paard wel je doorslag, althans dat geef je me nu het gevoel. Dat ze niet van haar paard los kan komen en misschien even financiele hulp heeft gekregen,is een situatie die jij ook kunt overkomen. Ik denk dat haar leed dit paard weg te doen groter is dan jouw leed dat je zo een leuk en goedkoop paardje niet hebt kunnen bemachtingen.

Welkom in de paardenwereld en paardenhandel. Joh, ik heb een dik jaar gezocht naar een paardje. Vaak zat kwam ik ook voor niks, had ik een afspraak en hebben ze zonder mij af te bellen het paard al verkocht toen ik op de dam stond. Of bleek het helemaal niet zo een leukerd te zijn als je voor wordt geschoteld. Zelf heb ik ook een keer afgebeld toen ik voor een 2e keer zou gaan. Ineens had ik een twijfel en belde haar de afspraak om te komen af. Ze wilde toen ook perse dat ik dat paard nam, maar ik had niet dat YES gevoel.

Dat je een zadel koopt zonder dat het paard bij je op stal staat, vind ik je eigen domme schuld hoor. Je hebt het niet eens gepast en je hebt niet eens een paar rondjes gereden zodat de zadelverkoper kan zien dat het goed ligt. Trouwens paarden betaal je toch bij aflevering? Voordat hij bij je op stal staat kan er nog van alles gebeuren.

Ga je nou op stal haar daar het leven zuur maken?

Weetje er staan zoveel leuke en niet dure paarden te koop, geef liever je tijd en energie daar aan.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:22

Russel OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:31

tinaaz schreef:
nano schreef:

mijn ouders werken alle 2 en zijn alle 2 lid van het cnv.
die zijn dus rechtsbijstand verzekerd, maar geld dit dan ook voor mij?
(extra info: ik ben 18 jaar student, en heb geen vast inkomen of baan)

gezins leden(kinderen in dien niet getrouwt) en inwonende zijn mee verzekerd bij een rechtsbijstand verzekring

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:38

ik heb precies hetzelfde zadel gekocht als er nu op ligt/lag.
maar oke laten we het zadel dan even vergeten.. dan gaan we ervan uit dat het mijn fout was om dat zadel te verkopen...

waarom zou bureau rechtshulp zeggen dat ik een goede kans maak, zo ook mijn vriend...
en waarom zou ik het risico willen lopen dat ik een duurder paard moet kopen, terwijl ze haar paard misschien over een paar maanden weer verkoopt, al al verkocht heeft..
laten we dan uitgaan van dat zij iets doet wat niet mag.
zonder het gevoel dat er bij komt kijken...
ik snap dat het heel moeilijk is omdat het om een levend wezen gaat.
maar zo gaat het juridisch ook. want anders moet een rechter altijd rekening houden met meningen en gevoelens....

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:52

Ik zou eerst proberen erachter te komen of het paard nu aan een ander verkocht is of niet. Kun je anders niet proberen haar zelf te bellen in de avonduren. De meeste mensen zijn rond etenstijd wel thuis. Je kunt dan best gewoon vragen hoe de vork in de steel zit.

Maar ja...als er een derde in het spel is weet ik niet of jij dan weer recht hebt op het paard hoor! De derde persoon wist van niets en de rechter zal ws niet het paard weer terughalen. Wel kan je misschien wat terugkrijgen voor de kosten die je gemaakt hebt voor je zadels. Als het paard gewoon nog bij haar staat, zou ik ook proberen je onkosten eruit te halen...maar het paard daar laten staan.
Zo'n rechtszaak duurt ook maanden en al die maanden heb jij geen paard om lekker mee te rijden.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:14

russel schreef:
Welkom in de paardenwereld en paardenhandel. Joh, ik heb een dik jaar gezocht naar een paardje. Vaak zat kwam ik ook voor niks, had ik een afspraak en hebben ze zonder mij af te bellen het paard al verkocht toen ik op de dam stond. Of bleek het helemaal niet zo een leukerd te zijn als je voor wordt geschoteld. Zelf heb ik ook een keer afgebeld toen ik voor een 2e keer zou gaan. Ineens had ik een twijfel en belde haar de afspraak om te komen af. Ze wilde toen ook perse dat ik dat paard nam, maar ik had niet dat YES gevoel.

Dat het misschien in de wereld van de paardenhandel "normaal" is om elkaar te bedonderen wil toch niet zeggen dat zij dat moet pikken. Als iedereen in de sloot springt spring jij er toch ook niet achteraan.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:16

russel schreef:
Misschien neem je je zelf nu iets te serieus. Je hebt het paard nog niet in je bezit gehad, dus je kunt niet oordelen of dit HET paard voor je was. Wellicht was de prijs-kwaliteit paard wel je doorslag, althans dat geef je me nu het gevoel. Dat ze niet van haar paard los kan komen en misschien even financiele hulp heeft gekregen,is een situatie die jij ook kunt overkomen. Ik denk dat haar leed dit paard weg te doen groter is dan jouw leed dat je zo een leuk en goedkoop paardje niet hebt kunnen bemachtingen.

Dat je een zadel koopt zonder dat het paard bij je op stal staat, vind ik je eigen domme schuld hoor. Je hebt het niet eens gepast en je hebt niet eens een paar rondjes gereden zodat de zadelverkoper kan zien dat het goed ligt. Trouwens paarden betaal je toch bij aflevering? Voordat hij bij je op stal staat kan er nog van alles gebeuren.

Ga je nou op stal haar daar het leven zuur maken?

Weetje er staan zoveel leuke en niet dure paarden te koop, geef liever je tijd en energie daar aan.

ik heb alsnog een goede prijs betaald die in mijn ogen zeker niet te laag was.
dat dit HET paard voor mij was (qua "ik maak het wel even met dit paard") heb ik ook nooit beweert. dus die bewering klopt niet!
wel leek het mij een leuk paard met een leuk karakter. en gaf het paard mij een goed/leuk gevoel toen ik erop reed. zoiets weet je uit intuitie meestal al wel de eerste keer dat je een paard ziet. ookal is hij nog zooo mooi, dan hoeft hij JOU nog niet aan te staan. wij hebben ook een hele mooie lieve stermerrie op stal staan. maar ik heb niks met dat beessie. een paard moet je wat doen als je hem voor de eerste keer ziet... en dat gevoel had ik dus.
dat er op stal vanalles kon gebeuren is waar. daarom hadden we qua verzekering ook alles geregeld. (die ging over op mijn naam.) en dat was dus ook goed geregeld (dood en kreupel verzekering)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:20

viola schreef:
russel schreef:

Dat het misschien in de wereld van de paardenhandel "normaal" is om elkaar te bedonderen wil toch niet zeggen dat zij dat moet pikken. Als iedereen in de sloot springt spring jij er toch ook niet achteraan.

bedankt,,,
ik zit zelf ook in de handel (vooral jonge paarden en dan friesen) maar je weet snel genoeg naar wie je niet moet gaan,. en naar wie wel...
en ik had het gewoon niet achter haar gezocht... en heb teveel vertrouwd.
maar daarom hoef ik (misschien wel heel hard gezegt) daar nog niet minder van te worden...

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:54

Ik snap jowu erg goed dat je je bedondert voelt , zelf had ik nooit zadels gekocht , maar dat terzijde . Het is natuurlijk niet leuk dat er 1 dag van tevoren afgebeld word . Maar om rechtzaken enzo te gaan beginnen ? Dat vind ik wel HEEL ver gaan! Dan mogen er in Ned. nog wel 1616168710 rechtzaken over de paardenverkoop beginnen! Waarschijnlijk was ze enthousiast toen ze je er op zag rijden , maar ik denk dat ze de laatste dag nog eens goed heeft zitten nadenken , en misschien vond ze je helemaal niet zo leuk als ze voordeed. Misschien dacht ze alleen maar aan het geld toen en is ze nu gaan beseffen dat haar maatje weggaat naar jouw , en dat wil ze gewoon NIET!
Misschien gaat ze nu kijken voor een verzorgster of een bijrijdster die in de kosten betaald , dat scheelt nl al veel!

MAAR GA ALSJEBLIEFT GEEN RECHTZAKEN AANSPANNEN!

het is ongelooflijk moeilijk om je paard te verkopen , het is natuurlijk poedersuiker van die zadels , maar laat het daarbij zitten! Het is HAAR paard en HAAR eigendom , en als ze de koop terugtrekt , flink balen maar laat het ! ze heeft vast een goede reden , en anders vind ik het maar afpakkerij!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:16

Ik moet zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij nog lekker kan slapen als je dit idd door zet. Misschien heeft de verkopende partij wel besloten om toch alles te geven om haar paard te kunnen houden omdat ze het emotioneel toch niet op kon brengen om afstand van haar paard (waar ze ongetwijfeld van houdt) te doen. Ik vind het heel harteloos dat je zo duidelijk bereid bent hier werk van te maken, ik kan niet snappen dat iemand zo kil kan zijn als er levende wezens en mensen met gevoel bij betrokken zijn. Misschien niet erg leuk om te horen, maar ik kan het niet anders zien. Er zijn wel meer leuke paarden te koop en als je verder zoekt kan je er ongetwijfeld een vinden voor een leuke prijs. Trouwens...om maar even iets geks te zeggen; stel dat je zoektoch nog 6 maanden zou duren... tel 6 maanden stalgeld, hoefsmid, wormenkuren etc. bij elkaar op en je kan wellicht een leuk bedrag bij je budget optellen. Even voor alle duidelijk, no offense naar jouw persoonlijk... maar ik wou toch even kwijt dat ik dit een hardvochtige beslissing vind. Verder echt alle respect voor jou, maar dus zeker niet voor jouw beslissing in deze situatie. Ik kan wat dat betreft alleen maar hopen dat dat nergens toe zal leiden en dat jij mettertijd een ander leuk paard vindt dat wel voor jou bestemd is.