onze pony's worden lastig gevallen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rhissar

Re: onze pony's worden lastig gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:00

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:03

Dit is niet vervelend bedoelt, maar als je je pony's geen veiligheid kunt of wilt bieden kun je ze misschien beter aan iemand verkopen die dat wel kan?

Weet je trouwens heel zeker dat ze gewond zijn geraak door geweld van buiten af en niet ergens achter een spijker of iets anders scherps zijn blijven haken?

Sterkte in ieder geval.

rhissar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:06

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:16

Gelukkig maakt ze zich wel zorgen om t feit of ze t warm of koud hebben tijdens de 'mishandeling'.
Zie topic wel of niet deken.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:46

nou nou meid,
ik ben het totaal met de andere bokkers eens.
kijk eens op deze link en ga dan naar het dossier.....
http://www.zinloosgewelddieren.nl.

mischien dat dit je gedachten gang wel eens kon veranderen?
ik heb zelf een uitkering en een zoontje, ik kan mijn paard nu net betalen, maar mocht dit mij over komen zocht ik bergen geld bij mekaar om het op te lossen dus ook een camera van 300 euro desnoods twee.

is er geen manege in de buurt waar je ze tijdelijk kwijt kan op een weide zodat je dan goed door kunt zoeken naar een ander weitje met een gerust hart.
als ik jou was zou ik alles doen om mijn beesten te beschermen, dan maar geen nieuwe kleding en maar iets minder eten.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:43

Ik vind het idd een btje niet lief Bloos hoe je reageert, maja snap ook wel dat jij in de stress zit!

Ik snap ook wel dat je ze niet naar een pensionsstalling wilt sturen, komt dit omdat ze nog erg jong zijn? Of doe je er gewoon weinig/niets mee?

Als ze jong zijn kan je ook denken aan een veulen-eiland, dat is een plek waar allemaal jonge paarden bij elkaar staan (onder toezicht) zodat ze zich kunnen ontwikkelen. Je kan ze daar weghalen wanneer je wilt. Dit kost ook geld, maarja dat is dan stalling-in-een.

ik hoop dat het snel ophoud, dit hebben die paarden niet verdient en jij ook niet. Ach gut

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:55

je zegd dat je er in jouw buurt geen andere stalling is. dan zoek je toch gewoon verder?dan maar beetje verder uit de buurt. je rijdt toch niet op ze.
bij ons op de manege/pensioen staan 2 hengsten die bereden worden en 6 jaarlingen die nu niet in de wei kunnen staan. doen het er prima op.
je kunt er van uit gaan dat het 's nachts allemaal gebeurd, neem aan dat die mensen die om de wei heen wonen dan slapen. nee logisch dat ze dan niks zien.kun je beter de paarden 's nachts op stal zetten en overdag in de wei. er is hier geen mens die zegd dat je ze dag en nacht op stal moet zetten.
jij vindt het paardonvriendelijk om ze dag en nacht op stal te zetten, maar ik(en nog meer hier) vinden het een stuk erger dat je ze in de wei laat staan.
idd vindt een oplossing dat je stal wel op slot kan. bouw er een stalen hel omheen ofzo. en dat hoeft echt niet direct superduur.
of misschien moet je ze idd verkopen als je geen geld hebt(of wilt regelen). ik heb ook weinig geld. maar als ik er wat met mijn paard zou gebeuren dan zou ik bergen verzetten om er voor te zorgen dat ie veilig is. gelukkig denken veel mensen in mijn omgeving erook zo over en die zouden dag en nacht voor mij(en mij paard) klaar staan om wat dan ook te regelen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:24

Als ik mede schuldig ben dan gaan jullie toch lekker aangifte doen misschien nemen ze jullie wel serieus.

Ik ga mijn paarden niet casteren om die reden, de jongste kan nog niet eens gecastereerd worden.

Ze kunnen bij een kennis van mij op de manege staan maar dan staan ze dus 24 uur per dag in stal. Andere stallen accepteren geen hengsten.

Zoals ik al zei heb ik zeker meerdere tips gebruikt en uitgevoerd maar omdat ik het er met 2 niet eens ben, ben ik eens medeschuldig. Ach ja waarom ook niet toch?

Het gebeurt niet s nacht het gebeurt voor 9 uur. De buurman is dan gewoon thuis. Ziet en hoort nooit wat. Helaas zijn om die tijd de waakhonden al binnen.

Helaas staat er voor mij dus niet iemand dag en nacht klaar.

Ik ga mijn paarden niet verkopen dat vind ik echt een belachelijk voorstel.

Ik zei al dat dit al ruim een half jaar speelt denken jullie nou dat ik een half jaar op mijn luie kont zit of zo. Nee ik ben ook al ruim een half jaar bezig met bouwen en oplossingen verzinnen.

Die site ben ik al lang geweest staan ook al berichten op van mij.

Bedankt cinny1 voor je synische opmerking. Als ja als ik toch mijn paarden mishandel zorg ik er op zijn minst voor dat ze het niet koud hebben. Wel zo eerlijk toch.

Ik weet zeker dat ze niet gewond zijn geraakt door het spelen of de afrastering.

Posten! Ik wil je graag uitnodigen om te komen posten. Ik heb dat 2 weken volgehouden en toen was ik op. Misschien kan jij dat langer volhouden?

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:58

micchien dat ikidd de dierenbescherming ermaar bij haal.en reken er maar op dat ie wel wat doen.
ik ken meer dan genoeg manege's waar ze geen problemen hebben met hengsten.meer dan genoeg.wij hebben bij ons 2 kwpn hengsten, 6 jaarling kwpn hengsten, 2 shetland hengsten die met 2 ruinen in grote stal staan.hier in de provincie zijn er genoeg.
misschien wat verder van huis weg zetten, waar ze wel hengsten aannemen.
je stal verbouwen dat ie op slot kan en dat ze dan 's nachts op stal gaan enz enz enz enz

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:13

Hahaha.

Graag bel de dierenbescherming maar die doen echt niets. Bij ons inde buurt staan paarden in een dikke laag blubber en onder de mok kunnen ze niets aan doem omdat het eigen terrein is zeggen ze en dan denk je dat ze hier wel iets aan doen.

Stal verbouwen mag niet van de gemeente krijg ik geen vergunning voor.

Zoals ik al zei ben ik ook al een half jaar lang bezig en aan de stal verbouwen had ik drie maanden geleden al gedacht.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:16

zet er een bord neer met videobewaking.. werkt altijd

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:50

Ja dat is een goeie zaten we ook al over na te denken.

We hadden ook al een bordje vastgemaakt met verboden toegang maar die was er na twee dagen al af geloopt.

Ga ik het weekend maken en in de wei zetten.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:18

bij ons doet de dierenbescherming wel wat, eigen land of niet

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 22:36

Word een beetje moeilijk als je weet waar ze staan he. Wil je de dierebescherming soms bellen en zeggen dat er ergens pony's mishandeld worden of zo.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:14

Kan je je paardjes niet tijdelijk ergens anders neerzetten? Is er niet een boer in de buurt waar ze tijdelijk mogen staan? (Jaja tijdelijke oplossing)
En heb je de politie al gevraagd of ze regelmatig langs willen rijden voor controle?

Ik denk dat verder alle oplossingen genoemd zijn die je maar kunt bedenken.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:34

je zecht net zelf dat de waakhonden al voor negen uur binnen zijn DUs laat ze dan langer buiten
en om nergen uur is het al donker
zou je dann iet iets kunnen maken als iemand in de buurt van de wei komt dat er dan een groot licht boben de stal of wei aan sprinkt zodat je de paarden kan zien en de mensen die in je lang lopen te neuzen bij je paarden

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 11:56

De politie rijd twee keer per dag langs.

We hebben geen stroom en een lamp op batterijen die aanspringt is hier niet te koop zijn we trouwens nog wel naar op zoek.

Zoals ik al zei kunnen ze alleen op de amnege staan en daar kunnen ze gewoon niet naar buiten.

Het zijn niet mijn honden dus helaas kan ik neit zeggen wanneer ze naar buiten gaan was het maar waar.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:57

karoliena schreef:
Het zijn niet mijn honden dus helaas kan ik neit zeggen wanneer ze naar buiten gaan was het maar waar.

nee oke maar mischien kun je met de baas van de honden overleggen dat ze wat later naar binnen gaan????

weet je ik vind het allemaal wel erg vreemd als ik eerlijk ben, je vraagt om een oplossing en er zijn er al tal gegeven en geen eentje waar je wat ana hebt......

wat wil je nu dan?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:59

ehm je zegt dat een hek te duur is, wat voor omheining heb je dan?? hekken zijn inderdaad duur, ze zijn er wel goedkoper, maar dan moet je goed zoeken. ik heb nog 1 tip voor je: prikkeldraad als omheining, of om de omheining die er al staat heen. maak het ze maar moeilijk. doe er om mijn part een rol gaas omheen, van dat gaas wat ze voor schapen gebruiken. elke boer heeft wel palen over. en als jij zegt dat je paarden lastig gevallen worden denk ik zelf dat je ze best gebruiken mag. zet er maar stroom op. zet er maar 3 lagen prikkeldraad om heen. prikkeldraad is niet duur, ik weet niet of je een weideklok hebt, neem aan van wel. sluit het er maar op aan. als je prikkeldraad om je huidige omheining heen zet, hebben de paarden ook geen kans om er in te komen. dit is mijn tip.

als je wat dichter bij woonde mocht je ze best bij mij heen zetten hoor. het is toch vreselijk wat mensen doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:40

sorry hoor...

maar jij hebt geen 300€ over voor het welzijn van je pony's ?

En als je echt dat geld niet hebt... Waarom zet je ze dan niet op stal bij die manege van die vriendin van je, ik bedoel die pony's zijn echt niet gelukkiger in een weitje waar ze mishandelt worden...

Ik zit hier heel eventjes redelijk kwaad achter de computer, ik vind het echt belachelijk dat je ze niet op een stal zet omdat jij dat niet wilt, maar ondertussen je pony's laat mishandelen.

Moet denken aan zo'n onderschrift van iemand, waar mensen leiden, lijden dieren.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:00

Ik zou Milka linea recta weg halen als zoiets gebeurd. Dan maar naar een andere stal die misschien wat meer per maand kost. Een dierenarts kost nog meer, en ik wil met een gerust hart kunnen slapen en niet met het idee dat Milka elk moment afgeranseld kan worden.
Sorry dat ik het zeg, maar je komt erg gierig over. Je maakt je meer zorgen over het geld dat om de paarden...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:42

Heyz meissie, dit is echt verschrikkelijk wat bij jou gebeurt! Maar als ik jou was zou ik een enorm bord neerzetten met PAS OP VIDEOBEWAKING!! en er een stel kapotte videocamera's neerhangen. Die kan je vast wel gratis of voor een spotprijsje bij marktplaats o.i.d krijgen. En bel of mail anders vrienden of familie misschien kunnen die je eraan helpen..? En je zei wel dat je wel graag hele camera's wil hebben zodat je de daders kan pakken, maar wat vind je nou belangrijker dat die daders gepakt worden of dat je paardjes veilig staan? Verward(ikzou het zelf wel weten..) En ik zou je paardjes toch eerder bij die kennis zetten (dan maar dag en nacht binnen) dan dat je ze buiten laat staan en ze laat verwonden door een stel idioten.. en je zei ook dat je na 2 weken op wacht staan (s'nachts) je het niet meer vol kan houden, maar je hebt vast wel vrienden of kennissen die een nachtje willen wakker blijven voor jou en je paardjes.. Nouwz heel veel suc6! kuzzjes Eva.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:52

karoliena schreef:

We hebben geen stroom en een lamp op batterijen die aanspringt is hier niet te koop zijn we trouwens nog wel naar op zoek.

.

Bij elke gamma, fixit en weet ik veel wat voor een doehetzelf zaken zijn beveiligingslampen die op een cencor aangaan op baterijen te kopen!

Ik heb ze zelfs voor in mijn verkoopwagen MET een alarm dat bij mij thuis afgaat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel verontrustend vind dat iemand wel drie paarden heeft maar niet het geld om ze te onderhouden........ dit vraagt een investering van een euro of 300 alles bij elkaar.......

een halve dag kliniek kost meer!!! Hoe ga je dat dan doen???

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:09

Op alles wat er hier aangedragen is, wordt wel een smoes verzonnen waarom het niet kan. Ik krijg zo langzamerhand een beetje de indruk dat dit een onzin verhaal is.
Als ik alle reacties zie van hoe WIJ zouden handelen ongeacht wat het zou moeten kosten dan vraag ik me toch serieus af of karolientje wel paarden waard is.

Ik denk 't niet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 16:18

Zoals ik al eerder zij heb ik wel degelijk adviezen opgevolgd maar elke keer als ik dat zeg word daar niet op gereageerd.

Prikkeldraad hebben we al aan de buitenkant van het hek gemaakt. We hebben het he verhoogd en de stroomdraad verhoogd. We hebben ook een zwaardere batterij op het draad gezet.

Dat bordje met viadeobewaking ga ik na het weekend kopen.

Zoals ik al zei de camera hangt al.

Verder kunnen sommige van jullie echt niet lezen, zo heb ik twee pony's en zeker geen drie.

Volgens mij snappen ook een hoop mensen niet dat er soms ook drie maanden tussen zit.

Voor de rest doe lekker aangifte bij de dierenbescherming als het je niet zint.