runningkawa schreef:toch is het een heel verschil zelf de knopjs erop te maken, of een paard dat ze al heeft.
Dan hoef je ze alleen maar te vinden en als je een beetje kunt sturen is dat meestal gezien een stuk sneller gebeurt als ze erop zetten.
Ja oké is deels waar... maar zie weinig mensen er de achterhand onder rijden bij een Z paard... knopjes of niet, dat doen de meeste beessies niet van zichzelf , das rijde rijde rijde... en als je een groene ruiter op een Z paard of hoger zet ben je knettergek! Eerst moet die ruiter zijn basis volledig onder controle hebben, anders is het paard volledig verklooid na een half uur!
Vele onder jullie doen precies of het allemaal heel makkelijk gaat die Z als je een Z paard hebt, je moet het zelf ook eerst leren hoor! Ik rijd nu 10 jaar... en zie mezelf nog niet in staat om een 4 jarige te kopen en die helemaal op te leiden, veel mensen vinden zichzelf wel instaat.. nu ik wel er ff niet naast gaan staan 6 jaar daarna als je weet dat je een beest VOL talent heb gekocht en dat je nog steeds vastzit in de B!
Geloof mij perfectie in de dressuursport bestaat niet!
XX

) heel veel zouden leren van een Z paard.
Ze kreeg mn pony niet op de hoefslag, niet in draf en ging dus maar minivoltes stappen in stap alsof het erbij hoorde. Eef speelde mee, tot ze het zat werd. Toen draaide Eef om (en dan gaan we nu naar rechts
Ik had dan al wel 6 jaar op de manege rondgehobbeld, een tijdje een eigen fjord gehad en vanaf mijn 6e shetlanders verzorgd en gereden. Maar toen ik voor het eerst ging lessen bij mijn instructrice kwam ik er wel achter dat het beter mijn allereerste les ever had kunnen zijn, want nu moest ik eerst allerlei foute gewoontes afleren.
) . Als ik dat lijntje had willen rijden, had ik heel wat stuurwerk moeten verrichten