Bijna paard gekocht, mag het niet meer van ouders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Re: Bijna paard gekocht, mag het niet meer van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:38

Alles even gelezen en hier het volgende:

Volgens mij moet je maar gaan accepteren dat het paard er niet komt. Je ouders zijn het er niet mee eens en dus blijkbaar gebeurd het dan ook niet!

(vraag me af hoe je het stalgeld trouwens wilt betalen? Je gaat nog naar school, neem ik aan?)

Het paard komt er niet. Jij zal je excuses kunnen aanbieden bij de verkopende partij.
Je bent geen handgeld verschuldigd. Keuze aan jou om het wel of niet te geven.

Verkopende partij zal moeten leren van dit voorval door niet meer met minderjarigen in zee te gaan.
Blijkbaar wilde ze ook graag van het paard af anders waren ze niet zo snel akkoord te gaan zonder alles goed te checken.

Ik denk dat een echte oplossing waar je allebei blij mee bent niet hoeft te verwachten. Laat dat idee dus gaan.

Accepteer het en ga verder.

Succes!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:25

Als ik de eigenaar was van dat paard dan zou ik hem niet eens meer willen verkopen aan diegene die eerst ja en vervolgens nee zeggen.
Tuurlijk blijft het vervelend eventuele andere kopers weg sturen omdat het paard zogenaamd verkocht was.
Dat begrijp ik echt wel maar om je paard nou te verkopen aan mensen die er van te voren blijkbaar niet goed overna gedacht hebben... nee!

En ik begrijp Marjoleinie niet zo goed, waar wil je nou eigenlijk advies over hebben?
Hoe je je ouders om kan praten?
Bedoel het niet vervelend ook al staat het er wel zo maar...?
En als je ouders het echt allemaal wisten van een paard kopen dan vind ik het echt heel erg rot voor je dat het zo is gegaan Ach gut

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:05

amondi schreef:
waarschijnlijk een internetverbod gekregen wegens praatjes rondstrooien

DEZE MEID GOOIT GEEN PRAATJES IN DE RONDE!!!!
IK BEN EEN COLLEGA VAN DR VADER EN DIE SPRAAK IK, DE DAG NADAT MARJOLEIN GEWEEST WAS!!!!

DR OUDERS WISTEN ERVAN DUSS GEEN GEPIEP DAAROVER JAH!!!

daar wordt ik behooooorlijk pissig van!!! Boos!

de moeder is zeeeer alergisch daarvooor duss daarom gaat het niet door!!! ze kan geen eens marjolein van dr les afhalen omdat ze dan al begint te proesten!!!

En die miepies die daar op stal staan of iets dergelijks die moeten ook ff ophouden met die roddels!!! Ze is helemaal gek van dat paard en heeft dr alles voor over om hem te krijgen!!! Ze weet waar ze aanbegint!!! En anders krijgt ze zat hulp ermee!!!

Kijk dat ze minderjarig is weten we nu wel, de ouders hebben gewoon op het laatste moment nee gezegt. Nou jammer klaar.

Moet de verkoper maar niet de stalling opzeggen hoor, wie zegt de stalling nou af terwijl het paard nog van jou is. Voor het zelfde geld kwam die niet door de keuring!!! En dan??? Tsja ...... Verward

Mar, je moet gewoon Ilet uit je hoofd zetten!!! Het is moeilijk maar het komt wel goed, zolang je bij mij in de les rijd he Haha!

We gaan ons wel een keertje samen bezatten in de kroeg, bacardi was het toch??? Tong uitsteken

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:38

Sorry maar dat haar moeder allergisch is wisten ze denk ik al langer???? Waarom hebben ze dan uberhaupt toestemming gegeven??? Sorry dit snap ik niet.

Mijn vader is ook allergisch maar toch heb ik 2 paarden. Waarvan 1 shetlander die ik ook zelf heb gekocht zonder dat er iemand mee ging! Ik ging in me uppie een uur reizen met de trein om een shetlander te gaan bekijken (terwijl ik geen verstand heb van paard kopen) en ja ik heb haar gekocht zonder handgeld. Shet is bij stal gebracht door hun en daar heb ik reisvergoeding en shet betaald. Zeer fijne koop. Shet is natuurlijk anders dan rijpaard MAAR ik had het nooit gedaan als mijn ouders er neit achter hadden gestaan. Als ik ooit in geldproblemen zit voor de pony heb ik hun achter de hand. Als ik 17 was had ik zowiezo geen rijpaard gekocht en al helemaal als je dan je ouders niet achter je hebt staan met eventueel financiele steun. Een paard is gewoon een te grote verantwoordelijkheid en kost gewoon veel geld dit besef je pas allemaal als je het paard uiteindelijk hebt. Ik geef nu ook meer geld uit aan de shet dan ik van tevoren had gedacht....

Raar verhaal en zeker erg vervelend....

Sterkte ermee marjolein Ach gut

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:17

Volgens is het zo dat als je zegt dat je het gaat kopen je dit ook kan zien als een overeenkomst. Dus volgens mij kan zij wel stellen dat je haar koopt.

Wellicht de situatie uitleggen waarom dan zal ze er wel begrip voor hebben.

Succes ermee in elk geval.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:32

bogie schreef:
Volgens is het zo dat als je zegt dat je het gaat kopen je dit ook kan zien als een overeenkomst. Dus volgens mij kan zij wel stellen dat je haar koopt.

Zoals er al meerdere malen is gezegt is de koper minder jarig en zit ze dus nergens aan vast

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:02

Ik vind niet dat jouw ouders dat kunnen maken tegenover jou hoor,eerst toezeggen en dan gauw terugkrabbelen.En dat alleen om een alergie.Daar is heus wel een oplossing voor.Wat een domme zet dat ze daar pas nu mee komen.Ik neem aan dat je dat toch wel serieus nam,toen ze jou dat toegezegd hadden,je bent toch geen 8 meer.Het was misschien beter geweest als jouw ouders direct waren meegegaan toen je naar het paard bent gaan kijken.Ik zou mijn dochter nooit alleen laten gaan en aan haar de beslissing overlaten.Nou,ik wens je veel succes!! Ach gut

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:09

Snap er allemaal niks van,
maar goed..
Het zal allemaal wel !!

Snap dus totaal niet vanaf je ouders hun kant dat ze eerst ja
zeggen, en dan opeens nee..
Dan lijkt het MIJ dat er niet goed over is gepraat thuis..
Toch..?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:10

jacob112 schreef:
amondi schreef:
waarschijnlijk een internetverbod gekregen wegens praatjes rondstrooien

DEZE MEID GOOIT GEEN PRAATJES IN DE RONDE!!!!
IK BEN EEN COLLEGA VAN DR VADER EN DIE SPRAAK IK, DE DAG NADAT MARJOLEIN GEWEEST WAS!!!!

DR OUDERS WISTEN ERVAN DUSS GEEN GEPIEP DAAROVER JAH!!!

daar wordt ik behooooorlijk pissig van!!! Boos!

de moeder is zeeeer alergisch daarvooor duss daarom gaat het niet door!!! ze kan geen eens marjolein van dr les afhalen omdat ze dan al begint te proesten!!!

En die miepies die daar op stal staan of iets dergelijks die moeten ook ff ophouden met die roddels!!! Ze is helemaal gek van dat paard en heeft dr alles voor over om hem te krijgen!!! Ze weet waar ze aanbegint!!! En anders krijgt ze zat hulp ermee!!!

Kijk dat ze minderjarig is weten we nu wel, de ouders hebben gewoon op het laatste moment nee gezegt. Nou jammer klaar.

Moet de verkoper maar niet de stalling opzeggen hoor, wie zegt de stalling nou af terwijl het paard nog van jou is. Voor het zelfde geld kwam die niet door de keuring!!! En dan??? Tsja ...... Verward

Mar, je moet gewoon Ilet uit je hoofd zetten!!! Het is moeilijk maar het komt wel goed, zolang je bij mij in de les rijd he Haha!

We gaan ons wel een keertje samen bezatten in de kroeg, bacardi was het toch??? Tong uitsteken

Kon je nog grotere letters vinden?

Als ik jou goed begrijp, liegt iedereen of is ontzettend dom bezig, vader,moeder, miepjes, eigenaar.
Maar gelukkig is het nu mijn schuld! En van alle topic antwoorders die niet geheel meegaan in Marjoleins verhaal.

Volgens jou ligt het antwoord voor Marjolein in de Bacardi en bezatten!
Daar heeft ze wat aan, daar zijn al heel wat mensen mee geholpen.

En even over dat internetverbod: Als een van mijn kinderen het zou wagen om zo over mijn echtgenoot en mij op bokt te ouwehoeren als Marjolein doet over haar ouders, dan had hij of zij zeker een internet verbod gehad! Waarschijnlijk voor de rest van zijn kindzijn.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:16

Een collega van d'r vader? Yeah sure, met dit taal gebruik en deze woordenschat kom je zo ook over......... }>

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:53

Ik vind het maar een vaaggg verhaal..

Maarja,
heb je al een oplossing gevonden..?
Hoe ga je dit oplossen..?

Waarom bellen je ouders gewoon niet de verkoper op..?
Is toch probleem opgelost..?

Hun hebben opeens hun mening veranderd,
dus hun moeten vind ik dan gewoon afbellen en de zaak
afhandelen..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:29

Ik vind het idd erg banketstaaf van je ouders dat ze je zo laten zitten..... Er zijn genoeg manieren om met die allergie om te gaan. En dan kun je wel zeggen als mijn kind dit soort dingen op internet zet .....bla bla bla dan krijgt ie een internet verbod maar in dit geval is het toch wel de schuld van de ouders. Mijn (eerste) paard komt volgend weekend als mijn ouders nu zouden zeggen het gaat niet door nou dan zou ik van huis weglopen of in hongerstaking gaan of iig alles er aan doen om te zorgen dat het toch door gaat. Frusty

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:33

Breitling schreef:
bogie schreef:

Zoals er al meerdere malen is gezegt is de koper minder jarig en zit ze dus nergens aan vast

Volgens mij geldt dat niet als het om een dier gaat.
Ik heb zelf ook eens een probleem gehad toen ik 16 jaar was en mijn paard op afbetaling kocht.
Er was een vaag contractje wat door mij en de eigenaar werdt ondertekend.
Omdat die overeenkomst totaal niet duidelijk was, kwamen daar halverwege de koop grote problemen door.
Het was zijn woord tegen het mijne en ik was toch echt niet van plan om ineens meer te betalen en toch wou ik het paard ook niet terug brengen.
Het monde uit in een rechtzaak en mijn ouders konden niks doen, omdat het om een dier ging en de wet heeft daar geen regels voor ofzo, dat zit heel raar in elkaar.
Na ruim anderhalf jaar kwam er pas een eind aan, gelukkig in mijn voordeel.
Het was een wijze les, ik koop voortaan nooit meer iets op afbetaling Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:42

Ik heb mijn paard ook op afbetaling gekocht en de gene van wie ik hem gekocht heb werk bij zo'n juridische geval (weet niet hoe ik dat moet zeggen maar daar werk ze dus mee) en in mijn contract werd mijn id kaart nummer opgeschreven en de rest van mijn gegevens omdat ik moest aan tonen dat ik 18 was. Als ze zoiets met een minder jarige zou doen heeft ze geen poot om op te staan.

Zei had het contract op gesteld en omdat zei weet wat wel en niet er in moet staan (omdat ze dat werk dus doet) En als ik niet met mijn id kaart had kunnen aantonen dat ik 18 was was de koop via contract op afbetaling niet door gegaan omdat het contract zou vervallen als ik minderjarig was.

En in dit geval is zei ook minderjarig en vervalt de mondelinge overeen komst

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:43

Ik heb mijn paard trouwens met succes op afbetaling gekocht Haha! Komt denk ik ook omdat gewoon alle punten waar zei en ik ons aan moesten houden er in stonden.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:57

Breitling schreef:
Ik heb mijn paard ook op afbetaling gekocht en de gene van wie ik hem gekocht heb werk bij zo'n juridische geval (weet niet hoe ik dat moet zeggen maar daar werk ze dus mee) en in mijn contract werd mijn id kaart nummer opgeschreven en de rest van mijn gegevens omdat ik moest aan tonen dat ik 18 was. Als ze zoiets met een minder jarige zou doen heeft ze geen poot om op te staan.

Zei had het contract op gesteld en omdat zei weet wat wel en niet er in moet staan (omdat ze dat werk dus doet) En als ik niet met mijn id kaart had kunnen aantonen dat ik 18 was was de koop via contract op afbetaling niet door gegaan omdat het contract zou vervallen als ik minderjarig was.

En in dit geval is zei ook minderjarig en vervalt de mondelinge overeen komst

Bij mij was het dus wel even anders, en het had temaken met dat er andere regels (of geen Verward ) zijn als het om dieren gaat.
En mondelinge overeenkomsten vind ik vaak nog vager, want de een kan dit zeggen en de ander dat.
Het moet wel super duidelijk afgesproken zijn, wil je beiden het zelfde zeggen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:03

ja in dit geval kan de verkoper zoiezo al niks beginnen. Want het staat niet op papier en de koper is minder jarig.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:36

Nou eerlijk gezegt ben ik er ook steeds minder van gaan snappen maar ja het topic gaat toch over wat ze nu het beste kan doen. En niet over hoe ze over haar ouders praat als mijn ouders zo iets flikken zou ik ook echt pissig zijn en zou ook mss wel zo over hun praten maar wat doe je er aan helemaal nix je bent minder jarig en zult naar je ouders moeten luisteren. En ik denk dat ze diep Bloos in haar hart toch van haar ouders houdt maar ik neem aan dat ze gewoon heel erg boos is.

Maar ja welk advies geven jullie der nou want zo'n welles nietes spel daar heeft niemand wat aan we zijn er ten slotte niet bij geweest!!

Ik zou zeggen praat nog eens goed met je ouders van pap, mam kom eens aan tafel zitten ik wil met jullie praten (dat moeten ouders over hebben) en dan zou ik het er weer eens over hebben. Zeggen ze nee nou dan liet ik hun bellen. En daarbij als je paardrijd dan neem je ook haren mee naar huis wat doe je dan met je rijbroek??

Nou ik wens je toch veel suc6 ermee!!! we horen wel hoe het gelopen is!

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:21

Anoniem schreef:
Marjolein heeft schriftelijk bevestigd het paard te kopen.
Dan vind ik het logisch een aantal zaken op te zeggen etc.
Ook was de eigenarese bezig met contact op te nemen met de ouders van Marjolein en toen ging de koop in ene niet meer door.

@ Waterkippie als jij schriftelijk een bevestiging hebt van het feit dat je paard VERKOCHT is vind ik het niet meer dan normaal dat je andere kopers hierover informeert.....
Als het paard niet goedgekeurd zou worden was ook rekening mee gehouden qua stalling opzegging

.

Ik snap niet dat de verkoopster eerst de stal opzegt en dàn Marjoleinie's ouders belt en ik snap je laatste zin echt niet! Hier kan een pensionstaleigenaar toch ook niks mee?? Enne.... de verkoopster kan nu toch die potentiële kopers weer opbellen en uitleggen waarom het paard nu wel weer te koop is??

Wat ik ook niet snap is dat je geen eigen paard mag hebben omdat je moeder allergisch is, maar dat je wel mag paardrijden... wat is het verschil??? Verward Ruiken manegepaarden en verzorgpaarden minder ofzo?

Ik vind dit maar een vreemd verhaal en denk dat iedereen deze hele verkoop maar snel moet vergeten.

Marjoleinie, veel sterkte! Ik denk dat praten met je ouders de enige oplossing is! En als je nog eens een accoord van je ouders krijgt, laten ze het dan op papier zetten! Lijst

Oja, ik heb nog een Philips Clean Air System te koop voor slechts € 100,= (koopje voor dit probleem) kijk maar op www.marktplaats.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:43

Om iedereen maar even gerust te stellen:

Het paard is gisteren verkocht!

Groetjes [naam]

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:19

Aan marjolein of iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:21

Lisjuh87 schreef:
Aan marjolein of iemand anders?

Aan iemand anders.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:26

gezien het feit dat het paard verkocht is en de minder prettige reacties sluit ik dit topic.