wie gaat er mee naar Frankrijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:46

zo was t topic kwijt Bloos heb t weer bijgelezen en heb er echt zin in!

ik ben 21 en heb een haflinger die over 2 weekjes 2 word

mijn msn : melissadezwaan@hotmail.com

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:56

blossom, mag ik vragen wat voor paard je hebt?
Dit is wel een pennydroom moet ik zeggen, maar ik begrijp dat het je wat lijkt, maar heb je ook al es gedacht aan hoe je het allemaal wil gaan doen, dan heb ik het voornamelijk over je paard, wat als die geblesseerd raakt?je kan echt niet van een paard verwachten dat ie een paar maanden achter elkaar hele dagen kan lopen..Tip neem dan idd een tinker of een belg ofzo, dit zijn sterke paarden!maar ik ben bang dat je het met een kwpner niet red hoor, dan sta je binnen een paar wkn met een peesblessure. ik wil je echt niet ontmoedigen of je droom afpakken ofzo, ik wil je alleen waarschuwen voor teleurstellingen.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:42

Princess schreef:
Dit is wel een pennydroom moet ik zeggen, maar ik begrijp dat het je wat lijkt, maar heb je ook al es gedacht aan hoe je het allemaal wil gaan doen, dan heb ik het voornamelijk over je paard, wat als die geblesseerd raakt?je kan echt niet van een paard verwachten dat ie een paar maanden achter elkaar hele dagen kan lopen..Tip neem dan idd een tinker of een belg ofzo, dit zijn sterke paarden!maar ik ben bang dat je het met een kwpner niet red hoor, dan sta je binnen een paar wkn met een peesblessure. ik wil je echt niet ontmoedigen of je droom afpakken ofzo, ik wil je alleen waarschuwen voor teleurstellingen.

Hoi Princess..

tuurlijk mag je dat vragen Knipoog
Ik heb een Appaloosa merrie met keiharde benen doordat ze haar gehele leven al buiten heeft gelopen. Ze is heel voorzichtig in wat ze doet en absoluut niet lomp.

Je haalt ook twee verschillende dingen door elkaar, namelijk kracht en uithoudingsvermogen. Een Belg is zeker sterk, maar denk je dat ze in staat zijn om efficient te bewegen? Weet je hoeveel energie het kost om één stap te zetten?
Deze tocht heeft een combi van kracht en uithoudingsvermogen nodig, maar nog belangrijker...coordinatie! Daar scoort een Belg niet hoog in hoor...
Geloof me, ik heb erg veel nagedacht over hoe we het aan zouden moeten pakken.
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding fysiotherapie en weet dus vrij veel af van blessures en wat een lichaam wel of niet aan kan.En wat als mijn paardje toch geblesseerd raakt? Heel simpel, dan is de reis af gelopen en gaan we met een trailer terug naar huis. (Wanneer dat mogelijk is.)
Ze hebben in Frankrijk ook vast erg goede veeartsen, dus dat is het punt niet.
Wie zegt dat ik van een paard verwacht dat hij maanden lang hele dagen loopt? Tong uitsteken Dat is ook helemaal niet leuk, voor de paarden niet, maar ook niet voor hun baasjes.
Of je nou ergens 1 dag staat of 4, dat maakt ook niet uit. Tijd zat.
Natuurlijk moeten we ook geld verdienen, nou betaal je in Frankrijk niet zo veel om je paardje ergens in de wei te zetten, dus kunnen we ook een weekje ergens stoppen om te rusten en te werken (rare combi).

Ik probeer echt realistisch te zijn, ook omdat het idd ook leuk moet zijn voor mijn paard.

Misschien is het een pennydroom, maar ik denk dat ik ietsjes ouder en volwassener ben dan een 'penny'. Voor mij is het ook geen droom, maar een toekomstplan.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:09

Yeah, voor mij is het ook een toekomstplan, zeg eens ff nog even over het msn ik heb geen msn dus jullie duiken toch niet allemaal onder in het msn?

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:11

oei, dit was geloof ik niet mn beste nederlands...een beetje vaag opgeschreven Lachen

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:20

het lijk mijn ook kei tof maar ik ben waarschijnlijk te jong en me paardje al te oud ik ben zelf 17 word in november 18 en me paardje is dit jaar 15 geworden en heeft nog geen maand een veulen dus zal er nie zo snel meer in zitten ben ik bang want die andere is er niet aan toe ik heb gelezen dat er wel sterke paarden voor ndig zijn die heb ik dan weer wel het zijn alle 3 tinkers en staan heel hun leven al buiten maar meschien over een paar jaar als het veulen oud genoeg wie weet

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 14:53

annek schreef:
Yeah, voor mij is het ook een toekomstplan, zeg eens ff nog even over het msn ik heb geen msn dus jullie duiken toch niet allemaal onder in het msn?

Nee hoor, is goed. Maar makkelijker is natuurlijk als je gewoon MSN neemt Knipoog
Beloofd dat we ook gewoon via het topic contact houden. Ach gut

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:28

Ok, ben weer helemaal gerustgesteld Lachen

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:12

moonie schreef:
het lijk mijn ook kei tof maar ik ben waarschijnlijk te jong en me paardje al te oud ik ben zelf 17 word in november 18 en me paardje is dit jaar 15 geworden en heeft nog geen maand een veulen dus zal er nie zo snel meer in zitten ben ik bang want die andere is er niet aan toe ik heb gelezen dat er wel sterke paarden voor ndig zijn die heb ik dan weer wel het zijn alle 3 tinkers en staan heel hun leven al buiten maar meschien over een paar jaar als het veulen oud genoeg wie weet

Zoals je misschien al gelezen hebt duurt het nog wel een aantal jaar voordat het echt gaat gebeuren, dus hou het topic de 'komende tijd' in de gaten zou ik zeggen Knipoog

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:21

lijkt mij ook helemaal geweldig dit!!
denk alleen niet dat me vriend (of dan misschien Man) dat erg leuk zou vinden...

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:24

claudia23 schreef:
lijkt mij ook helemaal geweldig dit!!
denk alleen niet dat me vriend (of dan misschien Man) dat erg leuk zou vinden...

Tsja..dat is ook één van de dingen die mij hier bindt. Maar Frankrijk bereik je binnen 6 uur. Op en neer naar school ben ik ook drie uur bezig, dus eigenlijk stelt dat niks voor natuurlijk.
Mijn vriend wil een motor kopen dus dat zou helemaal een eitje zijn.

Ennuh..ook een goede manier om je relatie te testen. Bloos

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:51

haha inderdaad..Maar als het door zou gaan ben ik toch wel een aantal dagen(weken- maanden) weg!!

Zoalang ben ik nog nooit weggeweest van me vriend!..
Het is ook iets wat iedereen eigenlijk heel graag wil, maar eigenlijk nooit doet omdat er altijd wel weer verplichtingen zijn of iets dergelijks..

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:57

Hou het maar op maanden idd! Of je gaat alleen een proefreis mee natuurlijk Knipoog

Citaat:
Het is ook iets wat iedereen eigenlijk heel graag wil, maar eigenlijk nooit doet omdat er altijd wel weer verplichtingen zijn of iets dergelijks..

Dat is ook zo..daarom ben ik er ook van overtuigd dat iig drie kwart van de geinteresseerden afvalt. Ik ben 98% zeker dat ik het wel echt ga doen.
Er kan natuurlijk van alles gebeuren,
maar zolang mijn paardje het toe laat,
er geen mensen in mijn omgeving ernstig ziek worden,
ik niet onverwachts een buikbewoner krijg en ook niet ziek word, gaat het echt gebeuren!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:27

Hahaha, een buikbewoner Haha!....... Tsja, dat zou mij tegen die tijd ook weleens tegen kunnen houden. Wat mij nu tegenhoudt is ons huis, dat hebben we vorig jaar gekocht en dat moet toch ook betaald worden... Dat is wel een grote verplichting!
Toch zou ik dit graag doen voor ik ooit kinderen krijg want daarna komt het er waarschijnlijk nooit meer van. Als die kinderen eenmaal de deur uit zijn ben ik 50 en dan begin ik er ws ook niet meer aan Clown
Maar ik ga iig de proefreis mee, en hopelijk ook met de lange reis. Mijn vriend wil misschien zelfs wel mee met paard, auto of motor. Hij kan redelijk paardrijden en heeft door scouting veel ervaring met gewone (trek)tochten. En als ie echt op een paard mee wil, dan schaaf ik zijn rijden nog wel een beetje bij en dan moet hij toch een paardje kopen Lachen..... Maarja, tis allemaal nog zover weg!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:30

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:18

uhm, hoe wilde je dat doen? Je hebt een aardige smak geld nodig om van rond te komen! vooral naar frankrijk... je kunt toch op zn max een km of 50 oer dag afleggen, en dat ook echt een 7 dagen per week! Een waar in frankrijk wilde je naar toe gaan? Waar wilde je overnachten? En hoe kom je onderweg aan een hoefsmid, DA oid? Het is een mooie droom, maar frankrijk is denk ik zeker voor een 5 jarig paardje, iets te hoog gegrepen! Ik denk dat je zoiets eerst maar eens door nederland moet doen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:21

Princess schreef:

het spijt me maar ik vindt je opmerking wel een beetje vreemd?
waarom zou het met een (uiteraard goed getrainde) kwpnér niet lukken? kijk als je dit wilt doen met ijzers ofzo dan geef ik je ook weinig kans, dan zijn de hoeven veelste slecht, maar als jij een gezond paard hebt met goede benen en hoeven ongeacht welk ras moet hij dit zeker wel aankunnen hoor!
En ik denk wel dat ik van een hiervoor getraind paard (en waarbij het dus opgebouwd is) kan verwachten dat ie 15 km per dag loopt. Wilde paarden lopen gemiddeld 50 km per dag op een veel slechtere ondergrond met een veel lager rantsoen.
en ook met je peesblesure vindt ik dat je ongelijk heb, maar goed ik ga er niet verder op in.

Iig heb ik mijn trektoch in 2007 gepland (mits mijn pony en ik er klaar voor zijn natuurlijk)
Ik ga dan hopelijk met iemand anders, iig ben ik wel van plan een tweede pony aan te schaffen. Mijn ouders gaan met een vee wagen 'mee' dat wil zeggen dat zij dorpjes gaan kijken enzo en we gewoon elke nacht bij de veewagen slapen. Op plaats van bestemming (guerande, prov 44, loire atlantic) blijven we daar mintens een week, de paarden kunnen dan lekker uitrusten voordat ze op de wagen terug gaan.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:38

Zo'n reis zou met ieder gezond paard kunnen, al moet je wel rekening houden met het kunnen van het paard. Het ene paard loopt nu eenmaal efficienter dan het andere. Ik heb bijvoorbeeld een Welsh Cob die wat meer knieactie heeft dan andere rassen, ze is dan ook wat sneller moe dan haar vriendin (een arabierxwelsh) die heel soepel vlakke gangen heeft. En het ene paard/ras heeft wat meer uithoudingsvermogen dan het andere, maar ieder paard is ervoor te trainen.

@machie: misschien heb je het niet helemaal goed gelezen, maar het plan is ook om eerst een oefentocht te maken. Sowieso om elkaar ook te leren kennen en ervaring op te doen.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:24

Hmm, het is rustig hier. Heeft iedereen het zo druk? Ik ben al druk aan het oefenen voor de grote trektocht . En ik moet zeggen we gaan vooruit, we kunnen nu al buitenritten maken van een uur helemaal alleen.

Maarre ik kwam eigenlijk alleen om te zeggen dat ik een maandje onderduik in Canada. Helaas zonder mn paard, maar die staat nu ook vrolijk vakantie te houden in een kudde paarden. Dus als er leuk nieuws is hier dan zou ik dat graag willen weten. Je kan me dan mailen op anniekeijzer@yahoo.com .. Ik zou zeggen, have fun.. and see you over vier weken.

Groetjes,
Anneke

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 19:34

Gefeliciteerd Anneke!

en wat gaaf dat je naar Canada gaat zeg, heel veel plezier daar. Het zal hier ook nog wel even rustig blijven, over een aantal jaar zal het wel drukker worden

Groetjes, Maaike

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:46

Canada is vet

Veel plezier!!

Ik had een topic geopent, wie wil er mee naar frankrijk deel 2, maar niemand wilt mee
Wordt in mn eentje trekken voor mij.... Moet wel wat gaan doen aan de conditie van die dikkerd van mij, mja, heb ook nog 2 jaar dus moet lukken.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 19:53

oh, joh..dat topic heb ik helemaal niet gezien.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:36

Hey..

Dank jullie wel.. Het is daar inderdaad super, veel ruimte enz enz. Ik ga er nu voor de derde keer heen en het verveeld nog steeds niet.

Ff tussen haakjes ik ben nog nooit in Frankrijk geweest dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er daar uitziet. Maar daar wacht ik wel een jaar of wat mee. Met de trektocht zie ik dat vanzelf(jaja heb er nog steeds superveel zin in)

Toydoll, ik had dat topic ook helemaal niet gezien

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:16

Behalve voor dit topic kom ik eigenlijk nooit meer op bokt, dus ik had deel 2 ook niet gezien.... Maar Toydoll, ik wil heus met je mee

En annek, als je zo door gaat kan je straks helemaal naar mij rijden. Vlaardingen is wel een eindje, maar een leuke oefening voor de grote tocht. Dan kom ik ook een keer naar jou

Veel plezier in Canada!!!

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 05:56

dank je wel evenaar

Citaat:
En annek, als je zo door gaat kan je straks helemaal naar mij rijden. Vlaardingen is wel een eindje, maar een leuke oefening voor de grote tocht. Dan kom ik ook een keer naar jou

dat is best wel een goed idee