Genette heeft volpapieren bij het Mérens stamboek, ze is ook nog ster preferent merrie (of alleen ster, maar meende ook preferent gezien te hebben) en heeft 3 veulens gehad..
Mijn paard wel, (van Marinier), het is een ruin en ik doe niks met dat papiertje ik heb er verder ook niks aan, het ligt in de kast en over tig jaar ligt het daar nog steeds, vermoed ik.
Misschien als ik een merrie had dat het intressanter zou zijn (ivm met fokken), maar ik ben daar wbt rijpaarden niet zo thuis in, het kan me weinig boeien, ik heb 1 paard en ik zal niet snel een paard kopen met bepaalde bloedlijnen of voorouders, hij is leuk of niet!
Onze shetlanders/appaloosa (waar we mee fokken/verkopen en keuringen mee doen enz.) hebben wel allemaal pap.
Soms praat ik met mensen, die hebben het dan Rubenstein of Metall, hmmm ja okee, zal vast een goed paard zijn, maar ook bij die paarden ik vind ze leuk of niet. Ik heb 1 keer een per ongeluk een paard afgekraakt van een lesgenoot, ik vond er gewoon niks aan een raar paard met weinig uitstraling, wel met een mooie bouw en veel front. Maar hij sprak me gewoon niet aan, dat paard bleek 300.000 Gulden waard te zijn, hmm... ...sorry!
Ik denk dat die mensen niet kijken naar 'hij spreekt me aan of niet' zoals ik, die prikken daar doorheen en kijker verder!
Hier nog iemand met een papierloos paard, valt me wel op in dit topic dat er vele wel papieren hebben. Zelf weet ik helemaal niets, niet van de vader of de moeder
Mijn paard staat ingeschreven bij het NRPS omdat haar moeder een NRPS stermerrie is, maar haar vader is Inspekteur (KWPN) dus als wij haar bij het KWPN willen inschrijven kan dat, maar dan is haar moeder op het papier van mijn paard geen ster meer. (ik weet niet waarom maar dat zei het NRPS & KWPN.)
Jah mijn pony heeft ook papieren. Alleen vind ik het niet zo belangrijk dat ze een stamboom enzo heeft. Als ze maar gewoon een goede, lieve pony is en dat is ze gelukkig
Nee, Mirk heeft geen papieren. Maar er schijnt ooit wel papieren erbij gezeten te hebben... Wat voor ras hij is of wat voor mengeling, ik heb geen idee...