Bandageren slecht of goed???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: Bandageren slecht of goed???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:12

hahaha lolz

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:29

Fannytje schreef:
Inlegkruisjes zijn ook op de markt gebracht maar die blijken ook niet goed te zijn om maar een voorbeeldje te noemen Knipoog

Je moet ook geen inlegkruisjes onder je bandages doen daar hebben ze speciaal onderlappen voor uitgevonden.

Of zitten die bij jou in de onderbroek Haha!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:19

Muhahaha Haha!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:33

Fannytje schreef:
IK werk op een dressuurstal van een grand prix-ruiter. Wij gebruiken peesbeschermers en strijklappen voor het trainen, alleen op wedstrijden of voor op de foto doen wij bandage's om. Als je dressuur rijd dan vind ik het gewoon mooier om met bandage's te rijden op wedstrijd, met trainen is het idd niet nodig, en dan gebruiken we ze ook niet. Dus in dit geval klopt je bericht niet helemaal.

IK (let op hoofdletter) vraag me af waar jullie dan wedstrijden rijden. Aangezien bandages niet zijn toegstaan tijdens dressuur wedstrijden. Zeker in de hooischuur bij de manege met je barbie paardjes! Muhahahaha *LOL*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:36

Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:38

Eh... meestal word er wel losgereden met bandages.

Prijsjes ophalen doe je ook weer met bandages...

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:40

Heej! Hoor je mij wat zeggen over losrijden? Dat maakt geen drol uit, maar niet tijdens de proef zelf Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:50

Zep schreef:
Eh... meestal word er wel losgereden met bandages.

Prijsjes ophalen doe je ook weer met bandages...

.....
Fannytje schreef:

Als je goed kunt bandageren en ze alleen voor wedstrijd of voor op de foto gebruikt vind ik het niet slecht. Aangezien zo'n proefje niet zolang duurt. Op de wedstrijd hebben ze dan bandage's om

Overigens; ik denk dat bandages schadelijker zijn door de onkundige mensen die ze ombrengen dan de bandages opzich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:56

o ik had alleen die opmerking eerder gelezen.

Maar dan nog kun je wat volwassener reageren.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:07

Nou ik vond mijn reply eigenlijk best grappig..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 01:36

Hmm ik vond die van mij eigenlijk grappiger Haha!.

Waar Fanny rijdt mag je wedtrijden rijden met bandages, ze heeft het er ook in andere topics veelvuldig over. Als ze het zelf maar gelooft vind ik het prima.

Ik twijfel inderdaad over het nut en de ondersteunign van bandages, maar ik sluit me aan bij dat goed bandageren met de juiste onderlappen niet schadelijk is. Wat de warmte betreft dat is een veel gehoord verhaal. Als ik zelf bandageer dan heb ik van die eskadron lappen en spuit ik de benen na het rijden altijd extra af voor de zekerheid. Normaal rijd ik met peeskappen en strijklappen want ik ben doorgaans te lui om te bandageren Bloos.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:55

Dit is nou net zo'n topic als LDR versus Klassiek!
Het blijft ja tegen nee en zwart tegen wit Haha! .

Mits goed aangebracht heeft bandageren nut, anders niet.
En wat gebeurt er als je iets niet op de juiste manier doet,
ja dat gaat het fout Knipoog ...

Bloos ??????????????????????????????????????????????????? Bloos

Ik rijdt overigens met Indra 3 in 1 Tong uitsteken ....

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:36

Riant schreef:

Waar Fanny rijdt mag je wedtrijden rijden met bandages, ze heeft het er ook in andere topics veelvuldig over. Als ze het zelf maar gelooft vind ik het prima.

Ja die van jou was ook leuk Haha!
En als ze het zelf maar gelooft inderdaad Pling

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:46

Ik rij altijd met witte 3-meter bandages en daaronder eskadronlappen, rondom. De reden hiervoor is dat ik het super mooi vind en ik vind het heel fijn om in de spiegel de benen van mijn paard goed te kunnen zien. Hij heeft zwarte benen en tegen een zwarte bakboarding zie je anders weinig... Ik ben ervan overtuigd dat Tjalko zijn benen onder bandages met eskadronlappen veel koeler en droger blijven dan onder neopreenkappen. Zeker omdat mijn paard sokken heeft, wordt het onder kappen als snel een zweterig gedoe.

Als ik buitenrij of mijn paard losgooi, doe ik altijd voor kappen om en zal ik juist nooit bandages gebruiken. Ik heb zowel tijdens een buitenrit als in de paddock een paard over de kop zien slaan doordat de (slecht angebrachtte) bandages waren afgezakt en losgeraakt. Zeker buiten worden bandages al snel nat door plassen waardoor ze gaan zakken en lubberen. Levensgevaarlijk!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 14:50

Ik denk juist dat je het kunt die dan het zweet onder neophreen kappen omdat ze niet absorberen. Had ik dat al gezegd? Fleece doet dat juist wel en daarom blijft het been wel droger maar dit bevordert niet de bloedsomloop omdat de warmte niet wegkan. Daarom zweet het onder een peeskap wel: de warmte komt eruit...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:26

Hermesdeux schreef:
Ik denk juist dat je het kunt die dan het zweet onder neophreen kappen omdat ze niet absorberen. Had ik dat al gezegd? Fleece doet dat juist wel en daarom blijft het been wel droger maar dit bevordert niet de bloedsomloop omdat de warmte niet wegkan. Daarom zweet het onder een peeskap wel: de warmte komt eruit...

Het eerste deel van je bericht is niet te begrijpen Haha!

Die warmte die er volgens jou uitkomt, wordt alleen maar exta opgewekt omdat neopreen met daar overheen hard plastic totaal niet ademd en juist een isolerende werking heeft (daar is neopreen tenslotte voor uitgevonden). Bandages nemen het vocht op en ademen, waardoor er geen extra wrijving en dus hitte ontstaat. Ga maar eens hardlopen in een duikpak... Je kiest dan al snel voor een ademend setje hoor Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:01

Marijn4045 schreef:
Hermesdeux schreef:

Die warmte die er volgens jou uitkomt, wordt alleen maar exta opgewekt omdat neopreen met daar overheen hard plastic totaal niet ademd en juist een isolerende werking heeft (daar is neopreen tenslotte voor uitgevonden). Bandages nemen het vocht op en ademen, waardoor er geen extra wrijving en dus hitte ontstaat. Ga maar eens hardlopen in een duikpak... Je kiest dan al snel voor een ademend setje hoor Haha!

Mee eens! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:02

Marijn4045 schreef:
[

[/quote]

Cheese! Ik zie je al lopen in je duikpak. Ha ha ha zal een mooi gezicht zijn.

Maar mee eens eigelijk is helemaal zonder bescherming dan wel het best, ik heb alleen bescherming omdat meneer nog weleens schuurt met benen langs elkaar.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:42

haaj!!
Ik denk dus dat het geen kwaad kan als je het goed en met verstand doet..!
Maar hoeveel kosten onderlappen eignelijk?? Bloos Groeten,
Nikki

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:18

Ik heb 2 redenen waarom ik het niet doe

Ik ben geen held in het bandageren, en daarom doe ik het dan ook niet.
Verder tikt mijn paardje zichzelf nog wel eens aan doordat hij nog zo slungelig is( weet zijn benen nog niet zo goed neer te zetten) en dan heb ik toch liever peesbeschermers en strijklappen.
Als ik ooit nog eens bandages bij hem om wil doen ga ik wel eerst goed oefenen voordat ik ermee ga rijden. Bloos Tong uitsteken

Toen ik nog geen eigen paard had en wel eens manegepaarden waren die bandages om moesten liet ik het altijd door de stalmedewerkers doen, omdat ik gewoon zelf niet goed in bandageren was en niet wilde dat ze afzakten of niet goed zaten.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:27

Onderlappen zijn niet zo duur varieert van ong 7 tot 20 ( reken maar in die richting maar je hebt natuurlijk ook duurdere of goedkopere )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:10

Riant schreef:

Ik twijfel inderdaad over het nut en de ondersteunign van bandages, maar ik sluit me aan bij dat goed bandageren met de juiste onderlappen niet schadelijk is. Wat de warmte betreft dat is een veel gehoord verhaal. Als ik zelf bandageer dan heb ik van die eskadron lappen en spuit ik de benen na het rijden altijd extra af voor de zekerheid. Normaal rijd ik met peeskappen en strijklappen want ik ben doorgaans te lui om te bandageren Bloos.

ik rij tegenwoordig met beenbeschermers. Ik rij eigenlijk liever met bandages maar het gaat sneller met pijpkousen (Dus ja Riant ook te lui eigenlijk om te bandageren Clown ). Ik moet wel zeggen dat de benen van mijn paard in de zomer en zelfs in de winter vaak nat zijn en zelfs natter dan met bandages. In de wei lopen die van mij wel zonder bescherming.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:47

Dit is echt zo'n discussie waar niemand uitkomt! Laat iedereen doen wat ie wil. Ik bandageer in principe ook niet. Maar je peesbeschermers moet je ook niet te strak aantrekken. Die beschermers met van die elastieken aan de sluitingen, moet je niet uittrekken. Maar gewoon losjes vastmaken. Anders knel je ook de bloedsomloop af. Hoeveel paarden zie je tegenwoordig niet met van die mooie witte strepen op hun benen?! Ik heb peesbeschermers om om zijn benen te beschermen tegen klappen. Hij is nogal lomp, dus wil ik zijn benen zo goed als ik kan beschermen. MIJN mening over bandages is dat ze misschien wel steun geven, maar je maakt het paard zijn pezen wel zwakker. Ga jij maar een paar weken met ingebandageerde benen rondlopen, en dan ineens zonder. Warme pezen zijn nooit goed. Maar daarom moet je die harde peesbeschermers ook niet langer laten zitten als noodzakelijk. Het blijft een lastige kwestie!!!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:44

Needje schreef:
MIJN mening over bandages is dat ze misschien wel steun geven, maar je maakt het paard zijn pezen wel zwakker. Ga jij maar een paar weken met ingebandageerde benen rondlopen, en dan ineens zonder.

Pezen worden niet zwakker van hoor .. Slapen De paarden die ik ken kunnen thuis in de bandages net zo goed lopen als op wedstrijden zonder bandages, dus zwak maken doen ze niet. En dit is niet zomaar een B proefje, maar deze paarden lopen ZZ Licht op dit moment. Galop pirouettes etc hebben ze ook geen moeite mee.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:37

Cassidy schreef:
Ik ben het helemaal met Hermesdeux eens. Bandageren is mooi, maar kan ook heel schadelijk zijn, en zoveel extra steun biedt het niet.
Iedere dag uitstappen op harde bodem (10 Minuten) zorgt er eerder voor dat de pezen van je paard harden worden, en peeskappen beschermen in mijn ogen beter tegen aantikken dan bandages.

Pijpkousen en peeskappen geven ook geen steun hoor, ze bieden alleen bescherming. Bandages bieden ook bescherming, maar minder.