Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fannytje schreef:Inlegkruisjes zijn ook op de markt gebracht maar die blijken ook niet goed te zijn om maar een voorbeeldje te noemen
Fannytje schreef:IK werk op een dressuurstal van een grand prix-ruiter. Wij gebruiken peesbeschermers en strijklappen voor het trainen, alleen op wedstrijden of voor op de foto doen wij bandage's om. Als je dressuur rijd dan vind ik het gewoon mooier om met bandage's te rijden op wedstrijd, met trainen is het idd niet nodig, en dan gebruiken we ze ook niet. Dus in dit geval klopt je bericht niet helemaal.
Zep schreef:Eh... meestal word er wel losgereden met bandages.
Prijsjes ophalen doe je ook weer met bandages...
Fannytje schreef:
Als je goed kunt bandageren en ze alleen voor wedstrijd of voor op de foto gebruikt vind ik het niet slecht. Aangezien zo'n proefje niet zolang duurt. Op de wedstrijd hebben ze dan bandage's om
.
.
.
...
???????????????????????????????????????????????????
.... Riant schreef:Hmm ik vond die van mij eigenlijk grappiger.
Waar Fanny rijdt mag je wedtrijden rijden met bandages, ze heeft het er ook in andere topics veelvuldig over. Als ze het zelf maar gelooft vind ik het prima.

Hermesdeux schreef:Ik denk juist dat je het kunt die dan het zweet onder neophreen kappen omdat ze niet absorberen. Had ik dat al gezegd? Fleece doet dat juist wel en daarom blijft het been wel droger maar dit bevordert niet de bloedsomloop omdat de warmte niet wegkan. Daarom zweet het onder een peeskap wel: de warmte komt eruit...

Marijn4045 schreef:Hermesdeux schreef:Ik denk juist dat je het kunt die dan het zweet onder neophreen kappen omdat ze niet absorberen. Had ik dat al gezegd? Fleece doet dat juist wel en daarom blijft het been wel droger maar dit bevordert niet de bloedsomloop omdat de warmte niet wegkan. Daarom zweet het onder een peeskap wel: de warmte komt eruit...
Het eerste deel van je bericht is niet te begrijpen![]()
Die warmte die er volgens jou uitkomt, wordt alleen maar exta opgewekt omdat neopreen met daar overheen hard plastic totaal niet ademd en juist een isolerende werking heeft (daar is neopreen tenslotte voor uitgevonden). Bandages nemen het vocht op en ademen, waardoor er geen extra wrijving en dus hitte ontstaat. Ga maar eens hardlopen in een duikpak... Je kiest dan al snel voor een ademend setje hoor
Marijn4045 schreef:[
Het eerste deel van je bericht is niet te begrijpen![]()
Die warmte die er volgens jou uitkomt, wordt alleen maar exta opgewekt omdat neopreen met daar overheen hard plastic totaal niet ademd en juist een isolerende werking heeft (daar is neopreen tenslotte voor uitgevonden). Bandages nemen het vocht op en ademen, waardoor er geen extra wrijving en dus hitte ontstaat. Ga maar eens hardlopen in een duikpak... Je kiest dan al snel voor een ademend setje hoor
[/quote]
Ik zie je al lopen in je duikpak. Ha ha ha zal een mooi gezicht zijn.
Groeten,
Riant schreef:Hmm ik vond die van mij eigenlijk grappiger.
Waar Fanny rijdt mag je wedtrijden rijden met bandages, ze heeft het er ook in andere topics veelvuldig over. Als ze het zelf maar gelooft vind ik het prima.
Ik twijfel inderdaad over het nut en de ondersteunign van bandages, maar ik sluit me aan bij dat goed bandageren met de juiste onderlappen niet schadelijk is. Wat de warmte betreft dat is een veel gehoord verhaal. Als ik zelf bandageer dan heb ik van die eskadron lappen en spuit ik de benen na het rijden altijd extra af voor de zekerheid. Normaal rijd ik met peeskappen en strijklappen want ik ben doorgaans te lui om te bandageren.
). Ik moet wel zeggen dat de benen van mijn paard in de zomer en zelfs in de winter vaak nat zijn en zelfs natter dan met bandages. In de wei lopen die van mij wel zonder bescherming. 
Needje schreef:MIJN mening over bandages is dat ze misschien wel steun geven, maar je maakt het paard zijn pezen wel zwakker. Ga jij maar een paar weken met ingebandageerde benen rondlopen, en dan ineens zonder.
De paarden die ik ken kunnen thuis in de bandages net zo goed lopen als op wedstrijden zonder bandages, dus zwak maken doen ze niet. En dit is niet zomaar een B proefje, maar deze paarden lopen ZZ Licht op dit moment. Galop pirouettes etc hebben ze ook geen moeite mee. Cassidy schreef:Ik ben het helemaal met Hermesdeux eens. Bandageren is mooi, maar kan ook heel schadelijk zijn, en zoveel extra steun biedt het niet.
Iedere dag uitstappen op harde bodem (10 Minuten) zorgt er eerder voor dat de pezen van je paard harden worden, en peeskappen beschermen in mijn ogen beter tegen aantikken dan bandages.