Gerrie schreef:@ Megantjuh voor jullie geld hetzelfde![]()
Stilstand is achteruitgang zolang je de oorzaak niet weet..
Jaaa, ik begin ook steeds minder zeker te worden van deze keuze...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vanaf het moment dat ik er kwam was hij al zeker van zijn zaak dat het dier rot op de benen was, toen we foto's hadden gemaakt en dit 1tjes waren, bleef hij roepen dat het in de weke gedeelte zat, ondanks dat het paard met verdoven kreupel bleef lopen. Welliswaar minder, maar rad was deze niet. Niet alleen ik, maar meerdere mensen die het paard destijds kende, hadden hun twijfels over de diagnose. Toch ga je niet snel in discussie met een veearts, dat heb ik vaker gedaan als ik dacht dat ze een verkeerde diagnose hadden gesteld, maar ik had besloten om dat niet te doen. Dus de behandeling van de veearts gevolgt. Omdat ik daarna een tijdgebrek had, heb ik er misschien een keer of 10 opgezeten, tot 2 weken geleden ( totaal dus driekwart jaar niets gedaan).

en vastgelegen op stal waarna hij alsmaar dwarser werd en ik hem steeds harder aanpakte, want volgens de DA's was er niets mis met hem
Renske20 schreef:pipo, dat klinkt erg als Quentin...omgeklapt tijdens t stegeren, 1x onder t zadel 1x in de wei tegen de bakrand aanen vastgelegen op stal waarna hij alsmaar dwarser werd en ik hem steeds harder aanpakte, want volgens de DA's was er niets mis met hem
tot ik dus na een jaartje hem niet lekker vond lopen, ook als hij niet staakte en gewoon braaf in de bak liep, ik voelde en zag iets, wat anderen niet zagen
maarja verschillende klinieken, meerdere DA's veel foto's etc gemaakt en andere ondrzoeken, dan ga je er vanuit dat de DA's het wel weten....
oke we zijn ondanks alles naar het Z1 gereden, maar dat had op een hele andere manier ook gelund blijkt nu dus achteraf
om een betere indruk te krijgen. Hij vond het duidelijk maar niets. Je zag gewoon dat hij niet wist wat hij met zijn achterhand aan moest.
)
Happen heeft Gamier nog nooit gedaan!
) Gamier"]
En toch blijf ik het vreemd vinden dat er niemand maar dan ook niemand bij Eric is geweest die zegt..... "Heeft niets geholpen"
Ik weet het ik ben een zeikerd Sorry![]()
Ach ja misschien ben ik binnenkort er ook wel zo 1 die alleen maar zegt hoe geweldig hij is... (wil iemand mij dan wijzen op mijn wantrouwige gedrag van nu![]()
)
[/quote]
[quote="Samsam in een ander topic schreef:Ik vond Erik Laarakkers echt waardeloos, hij was heel onhandig met mijn paard en het was allemaal heel raar en vaag, hij hield een soort metalen antenne boven hoofd van het paarden ik moest een plastic buisje met een papiertje erin onder zijn voerbak plakken, tege radiogolven enzo.
De hele entourage was erg vreemd, een soort sekte met allemaal volgelingetjes. Het helpt niets en kost je klauwen met geld!
Samsam schreef:Steffi ken ik niet, maar Erik vond ik veel te vaag en een plastic buisje met een briefje erin met wat krabbeltjes erop tegen de radiogolven is mij te weird hoor, ik wil het graag ook met mijn hollandse boerenverstand kunnen begrijpen! Rodinde is niet alleen "kraker" maar ook DA en daar krijg je ook geen gedoe over dattie hoofdpijn heeft enzo..
als hij een rugprobleem heeft zou ik voor Rodinde gaan!
) zijn straart omhoog gooit maar schuin........ Misschien weet iemand van jullie of dit te maken kan hebben met zijn andere (rug)klachten??? labe schreef:Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. .
Gamier schreef:Even een ander vraagje..... Gamier draagt zijn straart bijna altijd scheef! Zeker als hij opgefokt is. Dan gaat hij showen en gooit zijn staart schuin omhoog. Ik weet dat het normaal is dat een ruintje (die denkt dat hij nog hengst is) zijn straart omhoog gooit maar schuin........ Misschien weet iemand van jullie of dit te maken kan hebben met zijn andere (rug)klachten???
Gamier"]
Wat mij vooral aanspreekt in jullie verhalen is dat er naar een totaal plaatje gekeken wordt. Een DA/VA kijkt (mijn ervaring) voornamelijk alleen naar de "kwaal".
[/quote]
Precies! En dat heeft als ik het zo lees bij ons allemaal geleid tot een oplossing of in ieder geval tot een preciese diagnose van het probleem. Overigens wil ik nog eens benadrukken dat Eric en Steffi (Rodinde ook , geloof ik , ben ik ff kwijt) OOK regulier dierenarts zijn. Maar omdat ze er nog zoveel bij hebben gestudeerd en gedaan kunnen zij mi een veel beter totaalbeeld schetsen en bieden ze een heel scala aan verschillende behandelmethodes.
[quote="Gamier schreef:Maar ja vertel dat maar aan een VA/DA die staan je toch al snel aan te kijken van ....."vrouwen!"![]()
" Pipo schreef:Ik snap werkelijk niet dat een reguliere arts niet heeft gezien dat het dier artrose, kissing spines en HKO had. Dat moeten die gasten toch kunnen zien.