Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:10

Gerrie schreef:
@ Megantjuh voor jullie geld hetzelfde
Stilstand is achteruitgang zolang je de oorzaak niet weet..

Jaaa, ik begin ook steeds minder zeker te worden van deze keuze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:16

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook behoor tot een van die sceptici die eigenlijk niet zo gelooft in dit soort dingen. Tot ik vorig jaar een probleem had met mijn net aangekochte paard, en de veearts een diagnose stelde waarvan ik dacht Verward Verward Vanaf het moment dat ik er kwam was hij al zeker van zijn zaak dat het dier rot op de benen was, toen we foto's hadden gemaakt en dit 1tjes waren, bleef hij roepen dat het in de weke gedeelte zat, ondanks dat het paard met verdoven kreupel bleef lopen. Welliswaar minder, maar rad was deze niet. Niet alleen ik, maar meerdere mensen die het paard destijds kende, hadden hun twijfels over de diagnose. Toch ga je niet snel in discussie met een veearts, dat heb ik vaker gedaan als ik dacht dat ze een verkeerde diagnose hadden gesteld, maar ik had besloten om dat niet te doen. Dus de behandeling van de veearts gevolgt. Omdat ik daarna een tijdgebrek had, heb ik er misschien een keer of 10 opgezeten, tot 2 weken geleden ( totaal dus driekwart jaar niets gedaan).

Ze had die dag heel maf gedaan op stal, en liep gelijk gewoon niet lekker. Niet stokkreupel, maar ook niet fit. Ik wilde naar Duitsland naar de kliniek met het paard, maar op aanraden van enkele bokkers heb ik Ulke van Meteren gebeld. HIj is sportmasseur voor paarden. Hij bevestigd mijn gevoel, zonder dat ik van te voren had gezegd wat de verschijnselen waren. Hij zegt dat hij het paard weer goed krijgt, en ik ga het dus afwachten. Ik moet een week gewoon longeren, en daarna even bellen hoe het gaat, en dan komt hij terug, om wederom te kraken en te masseren.

Het paard is anderhalf jaar geleden bij de vorige eigenaar over de kop geslagen, en waarschijnlijk heeft dat wat problemen gegeven, daarna is het dier ook erg lastig geworden, waardoor het dier verkocht werd. Ik hoop van harte dat het gaat werken, en zal een update geven.

Ulke vind ik als persoon een hele prettige persoonlijkheid, recht voor zijn raap en totaal niet zweverig. Toch heb ik vandaag hem dingen zien doen, waar ik echt nooit in geloofde.

Maar om zijn woorden te gebruiken: Eerst even afwachten Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:29

Pipo heeft Ulke via mij en Lovely Haha!

Hij komt ook regelmatig bij mijn paard. Ik was ook sceptisch, maar ik heb gezien hoe hij de Anglo van een vriendin weer super aan het lopen heeft gekregen, en die heeft KS achter de schoft.

Silly bleek nogal wat scheef te hebben in de rug en op de lendenen zat bijna geen gevoel meer. Ulke heeft na 3 behandelingen de boel weer een heel eind recht gekregen en ze loopt echt als een trein!
De draf is zeker 200% beter geworden en ik kan nu veel meer sluiten.
De eerste dag dat ik er weer op mocht na een week longeren was echt leuk: ik moest ineens heel hoog lichtrijden omdat ze zo ruim draafde! Haha! Haha!

Wat Ulke doet is een soort van 'kraken' maar dan met zijn handen. Hij laat via drukpunten in de spieraanhechtingen zien waar het probleem zit, legt alles uit wat hij doet en wat het resultaat zou moeten zijn.
De paarden kunnen een schrikreactie hebben, hij zet de peesplaat op spanning en laat wervels 'rechtspringen'.
Dan masseert hij nog, om te kijken of er nergens knopen en oude zuurophopingen zitten.
Mijn paard kon in draf niet goed uit de voeten, was strak in de rug en wilde niet echt loslaten.

Je kunt ook echt zien dat als hij dan een pijnlijke plaats heeft behandeld, het paard daarna bijna tot helemaal geen pijn meer heeft op deze plek (reageert niet meer op extreme druk daarop). Ik ben er echt heel blij mee, al geloofde ik er niet zo in.
Maar nu heb ik zelf het resultaat gezien, en echt, ik ben overtuigd. Mijn paard is ZOveel fijner geworden, dat kan geen toeval zijn!
Laatst bijgewerkt door Missouri op 16-01-05 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:35

pipo, dat klinkt erg als Quentin...omgeklapt tijdens t stegeren, 1x onder t zadel 1x in de wei tegen de bakrand aan Scheve mond en vastgelegen op stal waarna hij alsmaar dwarser werd en ik hem steeds harder aanpakte, want volgens de DA's was er niets mis met hem
tot ik dus na een jaartje hem niet lekker vond lopen, ook als hij niet staakte en gewoon braaf in de bak liep, ik voelde en zag iets, wat anderen niet zagen Scheve mond
tot mn eigen DA het ineens ook zag, maar andere klinieken zagen dan weer niets, toen maar naar Utrecht, ataxie was het, wat blijkt, bekken staat scheef waardoor hij omdat hij moest lopen van mij alles anders en scheef is gaan gebruiken tot hij niet emer kon en dus onregelmatig werd....

link in mn onderschrift laat de 1e rijfoto's zien sinds lange tijd, en na 2 behandelingen van Steffi, hij loopt gewoon zuiver en soepel zn rondjes in de bak! dat had ik nooit meer verwacht....wellicht dat het bij jouw paard dus ook zo gaat, ik help het je hopen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:42

Renske20 schreef:
pipo, dat klinkt erg als Quentin...omgeklapt tijdens t stegeren, 1x onder t zadel 1x in de wei tegen de bakrand aan Scheve mond en vastgelegen op stal waarna hij alsmaar dwarser werd en ik hem steeds harder aanpakte, want volgens de DA's was er niets mis met hem
tot ik dus na een jaartje hem niet lekker vond lopen, ook als hij niet staakte en gewoon braaf in de bak liep, ik voelde en zag iets, wat anderen niet zagen Scheve mond

Dit soort dingen heeft de mijne nooit gedaan, die was met opstijgen verschrikkelijk lastig, en heel nerveus. Maar met rijden is het een zeer braaf paard. Als je maar eenmaal zit, dan is er niets meer aan het handje.

Misschien omdat ze dan minder last heeft, misschien omdat ze gewoon een verschrikkelijk fijn karakter heeft. Hard aanpakken ben ik niet zo snel een voorstander van. Paarden doen nooit zomaar raar, de enige die ik altijd hard aanpak is degene die erop zit, en dat ben ik zelf of een van mijn vorige leerlingen.

Paarden hebben een veel te goed karakter om zomaar gemeen te doen of iets dergelijks. Daar gaat altijd wat aan vooraf. Slechte opvoeding, slechte rijderij, een trauma...........of alledrie. Maar in een lastig paard geloof ik al 10 jaar niet meer.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:48

hard aanpakken is ook niet mijn 1e keus, maarja de DA reed hem door zn geklier heen, en de kliniek in Someren zei ook dat hij 100% gezond was en dat het aan zn karakter lag dus dat ik hem aan moest pakken(hij heeft daar een paar dagen gestaan voor uitgebreid onderzoek)
dus ja dan kom je op een punt dat je of niet rijd of je paard dus aanpakt, hij kreupelde op dat moment ook niet, alleen heel af en toe kwam zn ene achterbeen net niet helemaal mee, dat werd op slapheid gegooid

achteraf kan ik me dus wel voor mn kop slaan Lips are sealed maarja verschillende klinieken, meerdere DA's veel foto's etc gemaakt en andere ondrzoeken, dan ga je er vanuit dat de DA's het wel weten....

ik geloof er dus ook niet meer in

en mn eerstvolgende paard wat voor mijn gevoel net niet lekker loopt maar op de foto's enzo helemaal goed is wordt dus door Steffi(of vergelijkbaar iemand) nagekeken voordat er weer mee verder gereden wordt.
Was er 2,5 jaar eerder ontdekt dat zn bekken scheefstond, had het nu veel minder ernstig geweest want er is dus veel meer scheef gaan staan etc en had hij ook niet 2,5 ellendige jaren gehad Scheve mond oke we zijn ondanks alles naar het Z1 gereden, maar dat had op een hele andere manier ook gelund blijkt nu dus achteraf Verdrietig

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 09:10

Bij miertje verwacht ik ook een "vage" reactie van de DA/VA. Neem bijvoorbeeld gisteren.... Ze stonden in de wei Gamier zijn weigenoot brak door het draad heen van de wei naast hen. Dat was natuurlijk dolle pret ze handen ineens 2 grote weien en 4 paarden in 1 grote wei...... Dat was met zijn alle scheuren door de wei Haha!

Gamier helemaal uit zijn stekker. Ging als een gek te keer in de wei. Op een gegeven moment ging het mis.... Hij ging zo hard en kwam bij een stuk draad wat nog niet kapot was.... Hij kon niet meer remmen dus er zat voor hem niets anders op dan te springen...... DWARS DOOR HET DRAAD HEEN!

Jullie raden de reactie's al van de mensen die er bij stonden..... Joh die mankeerd niets moet je hem tekeer zien gaan..... Het enige wat ik dacht "normaal had hij er overheen gegaan en niet er doorheen Knipoog

Zaterdag heb ik hem gelongeerd en echt even opgejacht Bloos om een betere indruk te krijgen. Hij vond het duidelijk maar niets. Je zag gewoon dat hij niet wist wat hij met zijn achterhand aan moest.

Nu gaan alle "gekke" dingentjes van de afgelopen weken een plaatsje krijgen. 1 voorbeeld: Normaal hoefde ik maar voetje te zeggen en hij tilde zijn been op om zijn hoef uit te laten krabben. Bij de voorbenen doet hij dat nog steeds bij zijn achterbenen dus niet meer. Hij trapt zelfs naar achteren als hij de kans krijg.... Voor mij duidelijk een teken dat het pijn doet......(voor omstanders dat hij dwars is )

Ik heb zijn achterbenen afgetast en kwam er achter dat er boven aan zijn linkerachterbeen net onder de overgang van het been naar zijn heupgewicht ook een plek zit die pijn doet. Als je daar aankomt trapt hij of hapt naar achteren Scheve mond Happen heeft Gamier nog nooit gedaan! Huilen

Maar ja ben benieuwd wat de DA te vertellen heeft maar 1 ding is zeker ER KLOPT IETS NIET! (vrouwelijke intutie zullen we maar zeggen Knipoog )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:18

ik kan alleen maar zeggen: vertrouw op je eigen gevoel en ga naar een van bovenstaande namen. Ik herken jouw verhaal volledig, en heb dus super ervaringen bij Rodinde.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:28

Gamier"]
En toch blijf ik het vreemd vinden dat er niemand maar dan ook niemand bij Eric is geweest die zegt..... "Heeft niets geholpen"

Ik weet het ik ben een zeikerd Sorry Verdrietig

Ach ja misschien ben ik binnenkort er ook wel zo 1 die alleen maar zegt hoe geweldig hij is... (wil iemand mij dan wijzen op mijn wantrouwige gedrag van nu Knipoog Haha! )
[/quote]

[quote="Samsam in een ander topic schreef:
Ik vond Erik Laarakkers echt waardeloos, hij was heel onhandig met mijn paard en het was allemaal heel raar en vaag, hij hield een soort metalen antenne boven hoofd van het paarden ik moest een plastic buisje met een papiertje erin onder zijn voerbak plakken, tege radiogolven enzo.

De hele entourage was erg vreemd, een soort sekte met allemaal volgelingetjes. Het helpt niets en kost je klauwen met geld!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:29

Ik trouwens Rodinde ook bij mijn paard gehad en daar heb ik meer vertrouwen in.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 09:34

Samsam schreef:
Ik trouwens Rodinde ook bij mijn paard gehad en daar heb ik meer vertrouwen in.

Oké nu snap ik je..... kwartje viel niet direct Knipoog

Waarom kies jij eerder voor Rodlinde i.p.v. Steffie of Eric?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:40

Steffi ken ik niet, maar Erik vond ik veel te vaag en een plastic buisje met een briefje erin met wat krabbeltjes erop tegen de radiogolven is mij te weird hoor, ik wil het graag ook met mijn hollandse boerenverstand kunnen begrijpen! Rodinde is niet alleen "kraker" maar ook DA en daar krijg je ook geen gedoe over dattie hoofdpijn heeft enzo..

als hij een rugprobleem heeft zou ik voor Rodinde gaan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:42

ik ook, precies om wat Samsam zegt. Geen gezweef (absoluut niet), regulier DA en komt oa bij Arjan Teeuwissen.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 09:43

Samsam schreef:
Steffi ken ik niet, maar Erik vond ik veel te vaag en een plastic buisje met een briefje erin met wat krabbeltjes erop tegen de radiogolven is mij te weird hoor, ik wil het graag ook met mijn hollandse boerenverstand kunnen begrijpen! Rodinde is niet alleen "kraker" maar ook DA en daar krijg je ook geen gedoe over dattie hoofdpijn heeft enzo..

als hij een rugprobleem heeft zou ik voor Rodinde gaan!

hihihi ik snap wat je bedoel ik zou ook heeeeeel vreemd opkijken als ik een briefje onder zijn voerbak zou moeten plakken Knipoog

Vraagje als een paard rugproblemen heeft waarom zou jij dan voor Rodlinde gaan en niet voor een gewone Fysio?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:43

omdat Rodinde DA is en daarnaast manueel therapeut. Ik heb dan meer vertrouwen in de diagnose.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:57

Ik zal je niets aanpraten over de keuze van je veearts, dat is aan jou, maar ter illustratie mijn verhaal:

Mijn ruin, nu 9 jaar jong, begon 3 1/2 jaar geleden met kreupel lopen. Vanaf dat moment is er werkelijk van alles gedaan, verschillende keren op de rontgen, fysio erbij, een heleboel verschillende veeartsen erbij, een pendelaar (lees zwendelaar) erbij, accupunctuur, manuele therapie, en natuurlijk steeds allemaal verschillende diagnoses die niet het gedrag van dit dier verklaarden. We hebben zelf ook van alles en nog wat geprobeerd, van splinternieuw zadel naar ander splinternieuw zadel, etc. Maar wat er ook gebeurde en welk advies ik ook opvolgde, er klopte gewoon iets niet en het paard was ondertussen levensgevaarlijk, ik kon er niets meer mee aanvangen, niet longeren, niet losgooien, niet stappen en rijden deed ik met gevaar voor eigen leven. Ik liep iedere dag te janken van ellende.
Op advies van iemand heb ik toen een afspraak met Steffi gemaakt, zeer tegen de zin van mijn man en mij in want we waren het gehannes met dit dier meer dan beu en liep er op dat moment al 3 jaar meer naast dan dat ik iets met hem kon doen, bovendien had dit dier geen lol meer in zijn leven en we wilden er eigenlijk mee stoppen.
Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. Het was voor ons een opluchting dat er eindelijk een verklaring voor zijn gedrag en gezondheidstoestand kwam.
Mijn zadel kon ik dus wel in de wilgen hangen, maar ik was wel blij dat ik eindelijk wist wat er aan de hand was, als ik had doorgemodderd was het misschien een keer echt verschrikkelijk fout gegaan.
Omdat dit paard bij ons aan huis staat en wij de beschikking hebben over voldoende weiland, besloten we in overleg met Steffi om hem in de wei te laten zolang hij dit zelf leuk vond. Aangezien ik dit paard ken als mijn broekzak weet ik feilloos het moment te bepalen waarop een definitief afscheid onvermijdelijk wordt.
Gelukkig gaat het tot op de dag van vandaag hardstikke goed met hem, hij heeft het prima naar zijn zin, is iedere ochtend niet meer te houden als ik hem naar de wei breng en loopt lekker de baas uit te hangen over "zijn" merries. Tuurlijk mis ik het rijden op hem, maar ik ben zo blij dat hij eindelijk happy is, op deze manier mag hij van ons honderd jaar worden.

Mijn andere paard is een nogal neurotisch en eenkennig geval, een veearts bezoek liep vrijwel altijd uit op een drama. Toen zij ook iets vaags begon te mankeren en eigenlijk al heel lang gewoon niet fijn liep, heb ik Steffi weer geraadpleegd. Daar waar andere veeartsen ons terrein verlieten met minimaal een gekneusde voet of blauwe plekken, was dit paard als was in de handen van Steffi, ik wist niet wat ik meemaakte. Ik heb de adviezen van Steffi opgevolgd en dit dier loopt weer als een trein en zit weer heerlijk in d'r vel.

Tuurlijk zal ook een veearts als Steffi wel eens een blunder maken en de keus van een veearts blijft persoonlijk, maar ik merk wel aan Steffi dat zij verder kijkt dan haar neus lang is en met de eigenaar overleg pleegt en de eigenaar ook heel serieus neemt. Geen zweverig gedoe, gewoon eerlijk antwoord en als je twijfelt adviseert ze ook gewoon om je paard alsnog voor een second opinion door een andere arts te laten bekijken of op de rontgen te laten zetten.

Ik zeg dit niet om je over te halen, dat moet je zelf weten, maar ter verduidelijking: als er iemand sceptisch en kritisch is, dan ben ik het wel en ik ben al helemaal niet iemand die door een ander laat vertellen wat ik met mijn paarden moet doen, dat bepaal ik zelf wel, maar in Steffi heb ik inmiddels een grenzeloos vertrouwen en ik weet gewoon dat als zij iets adviseert dit heel goed uitpakt voor mijn dieren. Zij heeft trouwens ook mijn hond, die 2 jaar geleden afgemaakt moest worden vanwege ernsige HD, prima geholpen. Als je hem nu door het bos ziet rennen, dan geloof je niet dat dit een oude hond met slechte heupen is.

Veel succes in de keuze van de veearts en laat nog even horen wat hoe het met je paard gaat, ik ben wel heel benieuwd.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:19

Wat mij vooral aanspreekt in jullie verhalen is dat er naar een totaal plaatje gekeken wordt. Een DA/VA kijkt (mijn ervaring) voornamelijk alleen naar de "kwaal". Gamier heeft vanaf dag 1 te veel kleine dingetjes gehad waar ik maar niet mijn vinger op kon leggen. Ik krijg nu het gevoel dat al die "kleine" dingentje terug te leiden zijn naar 1 groot ding. Maar ja vertel dat maar aan een VA/DA die staan je toch al snel aan te kijken van ....."vrouwen!" Knipoog

Even een ander vraagje..... Gamier draagt zijn straart bijna altijd scheef! Zeker als hij opgefokt is. Dan gaat hij showen en gooit zijn staart schuin omhoog. Ik weet dat het normaal is dat een ruintje (die denkt dat hij nog hengst is Knipoog ) zijn straart omhoog gooit maar schuin........ Misschien weet iemand van jullie of dit te maken kan hebben met zijn andere (rug)klachten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:20

labe schreef:
Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. .

Ik snap werkelijk niet dat een reguliere arts niet heeft gezien dat het dier artrose, kissing spines en HKO had. Dat moeten die gasten toch kunnen zien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:21

Gamier schreef:
Even een ander vraagje..... Gamier draagt zijn straart bijna altijd scheef! Zeker als hij opgefokt is. Dan gaat hij showen en gooit zijn staart schuin omhoog. Ik weet dat het normaal is dat een ruintje (die denkt dat hij nog hengst is Knipoog ) zijn straart omhoog gooit maar schuin........ Misschien weet iemand van jullie of dit te maken kan hebben met zijn andere (rug)klachten???

absoluut! Heel duidelijk kenmerk juist.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:24

Lielle schreef:
absoluut! Heel duidelijk kenmerk juist.

Kijk dat zijn nou allemaal van die dingen dat ik denk van.....1+1+1+1+1 = totaal plaatje Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:32

[quote="labe"]Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. Het was voor ons een opluchting dat er eindelijk een verklaring voor zijn gedrag en gezondheidstoestand kwam.
[quote]

Hmmm, kijk hier heb ik dus wel problemen mee. Hoe kan een steffie zonder rontgen apparatuur bepalen dat een paard kissing spine heeft, hoefkatrolontsteking en artrose? Zeker kissing spine en artrose zijn goed op foto's te zien. Steffi heeft dit dus bepaald met die wiggelroede van haar, knap!
Nee, sorry, maar hier geloof ik dus niet in. Geloof wel dat Steffi kan beoordelen of het paard op die plaatsen gevoelig is, maar vind niet dat ze zonder foto's gelijk dit soort zware diagnoses kan stellen al is ze dierenarts.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:38

Ik ben persoonlijk niet zo blij met Eric Laarakkers en al helemaal niet met Rodinde... als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Met de andere genoemde heb ik geen ervaring
Laatst bijgewerkt door Leone op 17-01-05 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:39

Gamier"]
Wat mij vooral aanspreekt in jullie verhalen is dat er naar een totaal plaatje gekeken wordt. Een DA/VA kijkt (mijn ervaring) voornamelijk alleen naar de "kwaal".
[/quote]
Precies! En dat heeft als ik het zo lees bij ons allemaal geleid tot een oplossing of in ieder geval tot een preciese diagnose van het probleem. Overigens wil ik nog eens benadrukken dat Eric en Steffi (Rodinde ook , geloof ik , ben ik ff kwijt) OOK regulier dierenarts zijn. Maar omdat ze er nog zoveel bij hebben gestudeerd en gedaan kunnen zij mi een veel beter totaalbeeld schetsen en bieden ze een heel scala aan verschillende behandelmethodes.

[quote="Gamier schreef:
Maar ja vertel dat maar aan een VA/DA die staan je toch al snel aan te kijken van ....."vrouwen!" Knipoog

Breek me de bek niet open! Ik heb al zo vaak een meewarige blik mijn kant op gehad in de trant van "ach gut, heb je weer zo'n overbezorgde paardenmoeder Frusty "

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:44

Rodinde is iig ook DA. En ook dat laatste herken ik maar al te goed.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:07

Pipo schreef:
Ik snap werkelijk niet dat een reguliere arts niet heeft gezien dat het dier artrose, kissing spines en HKO had. Dat moeten die gasten toch kunnen zien.

Ze zagen wel "iets" maar konden er niet achter komen wat het nu precies was, het dier liep op een vreemde manier maar hield geen verband met eerdere diagnoses.
Overigens, en ik ben daar niet duidelijk in geweest, is op de rontgenfoto wel naar voren gekomen dat er sprake is van hoefkatrolontsteking en lichte vorm van artrose in achterbenen, dus dat was geen nieuws. De kissing spines en artrose in heupen zijn niet op de rontgen te krijgen, daarvoor moet ik een scintigrafie laten maken om dat 100% zeker te krijgen, maar aangezien ik verder niet meer twijfel over de vastgestelde diagnose en dit dier al genoeg gepest is met onderzoeken, was ik niet meer van plan om voor de zoveelste keer uren te reizen met dit dier om vervolgens te horen dat ik er niet meer op kan rijden en dat het afgelopen is met hem, dat weet ik namelijk al.
De diagnose die Steffi heeft gesteld is wel logisch voor de wijze waarop dit paard loopt en zich gedraagt.

Dat mensen moeite hebben met de wijze waarop dit is vastgesteld begrijp ik volkomen, ik stond ook verschrikkelijk sceptisch tegen deze wijze en ik ben zo iemand die eerst bewijzen wil zien voordat ik dingen accepteer.
En toch sta ik er helemaal achter en vertrouw ik blind op haar oordeel, omdat zij tot nu toe met de enige logische verklaring kwam.

Met briefjes onder de voerbak of een zakje kruiden in mijn broekzak om mijn paard rust "in te stralen", geloof ik ook niet in, maar zo zweverig is Steffi helemaal niet.