Trailertroubles, wie heeft dé tip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:24

Ik heb/had Haha! er ook zo een.
Toen ik hem ging halen zijn we geloof ik 3,5 uur bezig geweest. Ik woon in de provincie utrecht, hij stond in de provincie groningen. Je zegt dus ook niet even, ik kom morgen wel terug.
We hebben toen alles geprobeerd, maar meneer vertikt het. Longeerlijn: gewoon gaan zitten, en stijgeren of draaien. Uiteindelijk de dierenarts erbij gehaald. Paard zwaar verdoofd, en nog verzette hij zich enorm. Uieindelijk hebben ze hem er met 8 man ingetrokken.
Goed ik had dus wat te oefenen Haha!.
Hij durfde nog niet eens bij de trailer in de buurt te komen. Maar met aardig wat oefenen, en worteltjes stond hij er dan toch in, alleen hij bleef eruit vliegen. Hij vond het doodeng als die stang erachter zat.
Ik was dus ongeveer ten einde raad. Wij oefenden altijd met zn 2en. Ik stond altijd binnen, vriendin buiten.
Op een gegeven moment was de trailer niet eng meer, nee meneer liep eralleen nog maar op wanneer hij wilde. Als hij het zat was, hield hij ermee op. Ik wordt daar boos om. Druk van achter hielp niets, daarr werd hij alleen maar boos om.
Dus rollen omgewisseld, en ik buiten gaan staan.
Longeerzweep erbij gepakt, maar niet om hem te slaan. Vriendin is veel rustiger als ik dus die kan haar geduld goed bewaren. Ik buiten wat stemhulp gebruikt, soms een aanwijzing met de longeerzweep (dus ligt tikje tegen het been). Dit was de 2de keer dat we in deze samenstelling oefenden. Vandaag stond hij in de trailer, met het tussenschot erin, en de stang erachter. Volledig op zijn gemak!
Nu nog een ander paard ernaast laden, en ik kan de hei met hem op Cool

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:44

M'n vorige pony wou er niet op. Ik kon doen wat ik wilde ze sleurde me van de ene kant van de klep naar de andere kant. We hebben haar toen een hoofdstel met oogkleppen op gedaan en een longeerzweep gepakt. Voor de laadklep gezet een een flinke mep op d'r kont gegeven, toen vloog ze de trailer al op. De keer daarop wou ze weer niet, maar toen ze die oogkleppen weer op kreeg wou ze er al op lopen....niet nog eens zo'n mep.

M'n huidige paard heeft er ook wat problemen mee, alleen gelukkig niet zo erg als die vorige, een longeerlijn achter d'r kont hielp de eerste keer. De 2de keer was een tikje op d'r benen al genoeg. Alleen laatst is ze tijdens een zeer roekeloos ritje van iemand anders onderuit gegaan in de trailer waardoor ze dus bang kan zijn. Verdrietig Ik hoop van niet want dat kan ik natuurlijk niet hardhandig op gaan lossen.... Scheve mond