Waarom wil iedereen onder de chip uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 09:44

Omdat ik voor mijn paarden ontheffing heb aangevraagd mogen deze dieren niet geslacht worden (of er moet alsnog een chip in en dan een half jaar wachten). Niet dat ik dat van plan was, maar dat even terzijde.

Maar als ik jou reactie zo lees Arlane, dan heb ik door de beslissing mijn paard niet beschikbaar te maken voor menselijke consumptie (op wat voor manier dan ook) de mogelijkheid voor een grotere keus aan medicijnen?

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:14

Alane schreef:
@Leentje: Dat je niet wilt chippen is niets mis mee, jouw keuze jouw feestje maar daar ging de discussie niet over, maar over principes en vergelijkingen.... Dat jij geen lipstick gebruikt ook prima maar neemt niet weg dat daat dierlijke produkten inzitten.

Misschien een idee als je even beter leest? Bijvoorbeeld de beginpost? Waarin gevraagd wordt waarom we "onder de chip uitwillen"
Jij maakt er een andere discussie van.

En ik heb ook niet gezegd dat er geen dierlijke producten in lippestift zitten, beter daarin dan ze op een hoopje laten rotten (toch nog maar eens teruglezen dan? Knipoog )

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:16

Cassidy, dat klopt, als je paard in z'n paspoort staat dat het niet bestemd is voor menselijke consumptie, mag je alle beschikbare medicijnen laten toedienen.

Ik probeer trouwens niemand te overtuigen om de chip te laten, of dat het afgeschaft moet worden (ik hang dus ook geen horrorverhalen op... je dochter zal nog meer "niet zo leuke dingen" tegenkomen in het leven hoor), maar ik persoonlijk hoef dat ding niet en wil het mij ook niet door het strot laten duwen.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:54

Lang niet iedereen 'wil onder het chippen uit'. Hoewel ik geen cijfers weet denk ik dat verreweg de meesten gewoon chippen, degenen die een ontheffing aanvragen zijn uitzonderingen op de regel.

De discussie over de zin en onzin van chippen is een volslagen nutteloze naar mijn mening. Immers de wetgeving bestaat al en sluit aan bij de plannen en regelgeving die er binnen Europa gelden. Degenen die zich nu enorm druk maken om het chippen hadden die energie beter kunnen besteden voordat de regelgeving een feit werd.

Ik ben geen voor- of tegenstander. De regelgeving is een feit en ik heb persoonlijk nog geen steekhoudende argumenten gevonden om veel kosten/moeite te doen om onder het chippen uit te komen. Op lange termijn zal bovendien het DNA-en ook uitfaseren.

Waar ik me nogal aan erger zijn de incorrecte informatie en meningen die als feiten naar voren worden geschoven. Ook in dit topic is dit weer het geval.
Als je wel of niet wilt chippen prima, anderen hebben daar ook geen last van. Maar respecteer ook een andere keuze. De aggressieve wijze van discussieren winnen op basis van foute informatie zoals dat vooral door tegenstanders gebeurt (en indien dat bewust gebeurt zijn het dus bewuste leugens) vind ik te ver gaan.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:22

Citaat:
Als morgen als regel opgesteld wordt dat we zelf allemaal met een chip gaan moeten rondlopen, ga je dat argument dan ook gebruiken?

prima hoor. Geen moeite meer. Je hebt goede ideeen.Zou zelfs wel gemakkelijk zijn ipv verplicht een identiteitbewijs bij je te dragen. Zijn gelijk al mijn gegevens bij de hand als ik eens neer mocht vallen Haha!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:32

Als ik de verschillende topics over het ID dat jullie opeens bij je moeten dragen hier zo lees, vrees ik dat je daarin een uitzondering bent... terwijl het gros van diegenen die zo protesteren tegen dat ID geen bezwaren hebben tegen een chip in hun paard (ben jij dus wel een stuk consequenter dan zij Knipoog )
De meesten zouden het bij toepassing op zichzelf dus niet zo snel accepteren Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:52

Dat staat toch ook geheel los van elkaar....
Ik ben niet pro-chippen maar heb toch al mijn paardjes laten chippen.
Ik heb geen idee of ik mij zelf een chip zou laten implanteren, tot op heden is daar GEEN langdurig onderzoek naar gedaan.
en zoals al eerder gezegd is dat appels met peren vergelijken omdat een chip bij een mens (nog) niet aan de orde is, dus is het gemakkelijker te zeggen ben voor of tegen omdat dat geen consequenties heeft.

Een rekensommetje zou de uitkomst kunnen geven over hoeveel jaar er geen ongechipt paard meer rondloopt in NL.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:03

Citaat:
en zoals al eerder gezegd is dat appels met peren vergelijken omdat een chip bij een mens (nog) niet aan de orde is

nu ga ik roddelen hoor, want ik weet niet zeker of het zo is:

het schijnt dat leden van het koninklijk huis en vooraanstaande vips een chip in zich dragen. (dat is voor het geval ze eens ontvoerd zouden kunnen worden en daardoor traceerbaar)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:47

Lijkt me een beetje stug.... zou dan een giga ding moeten zijn om die op lange afstand te kunnen traceren en identificeren, vwb die VIP's enzo. Kan me wel voorstellen dat ze een transponder hebben voor het geval ze bijv onherkenbaar verminkt zijn ze te identificeren zijn. Of bij een dubbelganger de echte te kunnen identificeren Haha!

Er zijn wel transponders die mensen gebruikt zijn oa die van die discotheek onlangs. HIT: Human Implantable Transponder
Voor meer info:oa www.rfidsystems.co.uk

Wat ik bedoelde is dat er (nog) geen chipverplichting is voor mensen, en het derhalve een appels met peren vergelijking is.

Even de url veranderd, zat een foutje in Haha!
Laatst bijgewerkt door Alane op 14-01-05 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:55

Suzan1 schreef:
nu ga ik roddelen hoor, want ik weet niet zeker of het zo is:

het schijnt dat leden van het koninklijk huis en vooraanstaande vips een chip in zich dragen. (dat is voor het geval ze eens ontvoerd zouden kunnen worden en daardoor traceerbaar)

Hahahahah... dit is echt een broodje aapverhaal, als je het mij vraagt.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:32

whaahah die is echt goed!!! mensen denken dat die chip gaat zweven,maar ja zou best kunnen,maar heb die van mijn gewoon gechipt hoe groot is nou de kans dat dat gebeurt,de gene die ik ken hebben allemaal hun paard gechipt,en ik heb nog nooit van iemand gehoort dat ie is gaan zweven of whatever! Dus die van mij is in juli ook gechipt meteen paspoortje aangevraagt bij kwpn.