Ik vindt het wel knap dat je het wel probeert op te lossen
ik was allang weggeweest. je betaalt je tegenwoordig blauw voor die lessen en als ze dan zo onaardig doen
nou heb ik trouwens wel graag les van een man die er ook wat van kan, schreeuwen dan. maar hij schreeuwt alleen als je echt niet naar hem luisterd ofzo, maar hij is ook erg grappig. Naar mij schreeuwt hij verder nooit, ik doe altijd mn best en dat is het beste wat je KAN doen toch?
bijv een keer met een oefen spring parcours, meisje met een pension paard, parad kan gewoon goed springen, dus geen jong of onervaren paard ofzo. Het was 60 cm, dus kan je amper een sprong noemen.
Wat doet dat meisje nou, die gaat 4 meter voor de sprong naar voren zitten en stopt met aandrijven en laat de teugels vieren... en vervolgens loopt het paard op zn dooie gemak erlangs. De instructeur loopt naar dat meisje toe en vraagt waarom ze stopt met rijden voorde hindernis, waarop het meisje begint te huilen en zegt dat ze het eng vindt. De instructeur zegt dat ze niet bang moet zijn en dat ze het nog een keer moet proberen en nu moet blijven drijven en blijven zitten tot het paard afzet, en dan ze als ze het nog eng vindt de manen vast moet pakken. Meisje rijdt weer weg en probeert het nog een keer, maar nu liet ze hem zelfs in draf terug vallen en weer erlangs. Zo nog 5 x, terwijl de instructeur toch echt elke keer goede aanwijzingen gaf, maar ze deed het gewoon niet. Toen gingen er een paar mannen naast de hindernis staan zodat tpaard er niet meer langs kon. ze komt weer aanrijden en geeft t paard uit frustratie waarschijnlijk een tik, maar gaat wel veelste vroeg naar voren en laat de teugels helemaal vieren. Het paard galopeerd vervolgens over een van de mannen heen, die er ook een flinke knie blesure aan overhoud. Toen werd de instructeur echt wel ff boos! Daarna met veel geschreeuw weer op de hindernis af en toen bleef ze netjes zitten en het paard ging er makkelijk overheen! daanra meisje natuurlijk big smile en meisje en paard beloont. Daarna heeft ze zelfs het hele parcours gesprongen, zonder weigering....
Maar nou ben ik toch wel tegen schreeuwen.. maja.. hier hielp het wel... ook al was het voor het meisje in het begin niet leuk.....