schreeuwende instructrise *lang*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: schreeuwende instructrise *lang*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:33

Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt!
Ik hoop dat het nu beter gaat en je naar een andere les mag. Iedereen krijgt zo zijn portie vervelende mensen helaas, gewoon niet te veel door laten beinvloeden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:18

Goed aangepakt van je hoor! Als ze niet eens wil luisteren naar je, als je iets te vertellen of te vragen hebt, dan heb je absoluut helemaal niets aan die lessen.

Heel goed dat je ook meteen naar de manege eigenaar bent toegestapt, om jouw versie van het verhaal te vertellen.

Nu gaat hij wat proberen te veranderen, dus misschien komt dan uiteindelijk toch alles nog goed.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:36

Ik vind dat je niet mag schreeuwen als je aan het lesgeven bent dat verpest de sfeer juist. Okay, streng zijn mag want daar leer je van, maar ik had als ik jouw was al lang ergens anders gereden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:18

Ik vindt het wel knap dat je het wel probeert op te lossen
ik was allang weggeweest. je betaalt je tegenwoordig blauw voor die lessen en als ze dan zo onaardig doen

nou heb ik trouwens wel graag les van een man die er ook wat van kan, schreeuwen dan. maar hij schreeuwt alleen als je echt niet naar hem luisterd ofzo, maar hij is ook erg grappig. Naar mij schreeuwt hij verder nooit, ik doe altijd mn best en dat is het beste wat je KAN doen toch?
bijv een keer met een oefen spring parcours, meisje met een pension paard, parad kan gewoon goed springen, dus geen jong of onervaren paard ofzo. Het was 60 cm, dus kan je amper een sprong noemen.
Wat doet dat meisje nou, die gaat 4 meter voor de sprong naar voren zitten en stopt met aandrijven en laat de teugels vieren... en vervolgens loopt het paard op zn dooie gemak erlangs. De instructeur loopt naar dat meisje toe en vraagt waarom ze stopt met rijden voorde hindernis, waarop het meisje begint te huilen en zegt dat ze het eng vindt. De instructeur zegt dat ze niet bang moet zijn en dat ze het nog een keer moet proberen en nu moet blijven drijven en blijven zitten tot het paard afzet, en dan ze als ze het nog eng vindt de manen vast moet pakken. Meisje rijdt weer weg en probeert het nog een keer, maar nu liet ze hem zelfs in draf terug vallen en weer erlangs. Zo nog 5 x, terwijl de instructeur toch echt elke keer goede aanwijzingen gaf, maar ze deed het gewoon niet. Toen gingen er een paar mannen naast de hindernis staan zodat tpaard er niet meer langs kon. ze komt weer aanrijden en geeft t paard uit frustratie waarschijnlijk een tik, maar gaat wel veelste vroeg naar voren en laat de teugels helemaal vieren. Het paard galopeerd vervolgens over een van de mannen heen, die er ook een flinke knie blesure aan overhoud. Toen werd de instructeur echt wel ff boos! Daarna met veel geschreeuw weer op de hindernis af en toen bleef ze netjes zitten en het paard ging er makkelijk overheen! daanra meisje natuurlijk big smile en meisje en paard beloont. Daarna heeft ze zelfs het hele parcours gesprongen, zonder weigering....
Maar nou ben ik toch wel tegen schreeuwen.. maja.. hier hielp het wel... ook al was het voor het meisje in het begin niet leuk.....

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:40

ik heb dit ook gehad op een manege

ik was heel stil ,

ik zou op die manege een 2e x in de week rijde
ik ree al op een andere manege

toen ze hoorden dat ik 8 jaar reed
gingen ze steeds uitproberen wat ik kon enzo
heel irri
ikke ben ook geen held
wouden ze me op de moeilijkste paarden enzo zetten
instructrice lette ook niet goed op enzo net als bij jou
lachte me ook nog recht in het gezicht uit als ik zei dat ik iets niet deed

ben er toen weg gegaan.
ben er nog wel wezen kijken.
toen zag ze mij en vroeg waarom ik was weggegaan
ik zei toen dat ik het hier niet leuk meer vond
toen zei ze: ooh

haha was wel lache
zei is later van de manege gestuurd same met haar vriend
omdat ze beide slecht les gaven
Cool

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:37

Jee, jouw manege moet verder wel heel erg leuk zijn, als je nog steeds met die schreeuwende instructrice opgescheept zit!

Goed van je dat je bent gaan praten, ik had het al 10x opgegeven.

Zoals ik eerder al zei, er zijn zo veel leukere maneges! Niet alleen qua les, maar bijvoorbeeld bij mijn manege weten ze dondersgoed welke klant welke paarden leuk vindt. Als het kan, krijg je een paard wat je leuk vindt, alleen als het echt niet anders kan, krijg je een van je mindere keuzes. Of als ze je per se iets willen leren, waar een bepaald paard gewoon erg geschikt voor is.
Maar dat maken ze de week erna dan absoluut weer goed!!
Ze weten dondersgoed dat jij komt voor je plezier, en werken daar dus aan mee! En als je toch eens op een paard zit waar je op dat moment ECHT geen zin in hebt, kan er altijd wel geruild worden. Gewoon goed overleg mogelijk, ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan normaal.

Maar wat ik al zei, ik vind het bewonderenswaardig hoeveel energie jij er in steekt om het naar je zin te maken. OK dan! Ik hoop dat er een goede oplossing uitkomt!

spike_trudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:37

kun je niet op een andere dag rijden bij iemand anders ?
want zoals het in jou verhaal staat zou ik me ook niet egt op me gemak voelen Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 11:06

nou, ik had gister de manegehouder op mijn voicemail staan
ik had namelijk gevraagd of ik niet in een andere les erbij kon

ik verhuis dus met rijden van de woensdagavond naar de donderdagavond en heb een toezegging dat ik nite meer op die haflinger en op 1 ander paard hoef te rijden
Dit wegens gezondheidsklachten

Voor de rest wil ik op elk paard wel rijden en alles voor ze doen, maar wel met respect als ik iets echt niet wil

Die instructrice geeft wel goed les hoor, het is niet dat ze het niet kan, ze is juist super fanatiek, maar voor mij iets te fanatiek en dan gaat ze schreeuwen, dan hoeft het voor mij niet
ik heb het een paar keer aangekeken en nu was de maat vol

ik kom nu ook bij wat jongere mensen in de groep, ben niet de jongste meer, meer aanspraak en hoop lol, is ook wel erg leuk

bedankt voor jullie reacties!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:26

Fijn dat het opgelost is, heb je goed aangepakt!