Paardenvlees?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:50

Jus_dOrange schreef:
Helaas vind ik het smerig, niet om het idee. Integendeel, ik vind het heel jammer dat ik het niet lust. Want paarden komen dagelijks buiten en zitten niet opgesloten. Koeien enzo in de bio industrie wel. 90% van de paardjes in je frikandellen hebben een prachtig leven gehad Lachen .

Frikandellen lust ik trouwens wel Knipoog .

AMEN!

kom op mensen, een dier is een dier...
ben je echt een dierenliefhebbers, dan denk je na over alle dieren en niet alleen de dieren die je leuk vindt.
Zelf eet ik alleen biologisch vlees, dus vlees dat heeft kunnen zwemmen, rennen en vliegen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:51

Alles wat ik lekker vind eet ik ook, en dan maakt het me ook niet uit waar het van is. Heb in Azie al de vreemdste dingen gegeten! En ook paardenvlees vind ik lekker, rookvlees en een biefstukje gaan er wel in!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:55

sietske_R schreef:
iee paardenvlees. no way!! Boos! Boos!
mijn verzorgpony is van de zomer overleden Verdrietig , en ik wou toen helemaal geen vlees meer eten.
maar zoals kip enzo vind ik super lkkr. Vingers aflikken
nu heb ik met mn ouders afgesproken dat ik wel vlees eet maar niet zo veel. want zonder kippetje kan ik nie

Dus voor die kip is het niet "zielig"

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:13

Ik vind het eigenlijk helemaal niet prettig om dieren te eten...
Maar ik heb al vet vaak geprobeerd om vegetarier te worden,
De laatste keer lukte me het bijna een jaar. Haha!
maar ik kan bijna niet zonder
Wat het paardenvlees eten betreft: vind ik ook niet leuk.
stel je lievenlings pony is net verkocht en je weet niet waarheen,
dan denk ik altijd: getver straks eet ik een van m'n lievelings pony's op Verward
Daarom eet ik het ook niet Haha!
geen paardenvlees dan Haha!
Vet lang verhaal Bloos

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:23

Fielychi schreef:
AMEN!

kom op mensen, een dier is een dier...
ben je echt een dierenliefhebbers, dan denk je na over alle dieren en niet alleen de dieren die je leuk vindt.
Zelf eet ik alleen biologisch vlees, dus vlees dat heeft kunnen zwemmen, rennen en vliegen!

Euh, ik wil je gemoed niet bederven... maar dat valt dus ook weer mee met dat biologische vlees...
Ik schrok er dus ook wel van toen ik het hoorde tijdens mijn studie, want ik en nog een vriendin kochten dus elke keer dat veel duurdere biologische!
Moet nog even precies nagaan wat wat nou precies is, maar er zit nl nogal verschil tussen.
Ik dacht dat biologisch was dat de dieren niet zomaar ingeent mochten worden en ook bijv richtlijnen met voer enzo. Maar ze hebben niet perse een veel grotere stal. Dan kom je geloof ik bij scharrelvlees.. die dieren hebben wel een grote stal.
Bij ons op de universiteit worden de dieren wel biologisch gehouden.. de varkens hebben ook een uitloop naar buiten.. das wel mooi, maar het is ook niet zo dat ze in een groot weiland mogen rondrennen enzo. Bovendien kunnen ze elkaar zo ook verwonden door vechten enzo.
Ik dacht ook altijd dat een scharrelei beter was dan een legbatterij. Maar toen ik gezien had hoeveel kippen er op een vierkante meter gepletterd werden (en het hele idee van scharrelen dus ver te zoeken viel) ben ik toch het voordeel tov de legbatterij er niet van in gaan zien.
Ze zijn n u wel bezig met een soort kastensysteem. Dan heb je een soort legbatterij, maar dan kunnen de kippen wel gewoon heen en weer fladderen en in het gangpad scharrelen..
OK dan!

Wat het vlees verder betreft.. ik maak geen onderscheid tussen verschillende dieren, ik eet gewoon wat ik lekker vind.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:32

Oekie schreef:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet prettig om dieren te eten...
Maar ik heb al vet vaak geprobeerd om vegetarier te worden,
De laatste keer lukte me het bijna een jaar. Haha!
maar ik kan bijna niet zonder
Wat het paardenvlees eten betreft: vind ik ook niet leuk.
stel je lievenlings pony is net verkocht en je weet niet waarheen,
dan denk ik altijd: getver straks eet ik een van m'n lievelings pony's op Verward
Daarom eet ik het ook niet Haha!
geen paardenvlees dan Haha!
Vet lang verhaal Bloos

Mijn paard is afgelopen september naar de slacht gegaan, maar ik heb geen moment gedacht dat ze wel eens in m'n kroketje of frikandelletje kon zitten hoor. En als ze dat wel zat, heb ik zelfs na haar dood nog van haar genoten.

Maar goed, ik denk dat het er maar net aan ligt hoe nuchter je bent.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:50

ik vind het een beetje onzin dat je geen paard eet maar wel een koe of varken of kip...
ik eet zelf alleen scharrel en biologisch vlees.... ik weet ook wel dat de dieren niet zo super veel ruimte meer hebben dan regulier vleesvee maar ze krijgen in iedergeval geen anti-biotica!!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:04

Ik denk dat de meeste mensen schrikken als je het verschil bekijkt tussen scharrel en andere vormen van veehouderij. Er is namelijk bijna geen verschil, ik ben hier bijna dagelijks mee bezig met vergelijkingen en beste manieren van huisvesten te vinden voor varkens en pluimvee. Als je nagaat dat ze van 10 kippen in een hok, teruggaan naar 8 kippen> dit is dus al scharrelpluimvee!!!!!! En die kippen gaan er niet van vooruit hoor, als ze meer ruimte hebben pikken ze elkaar vaker dood, ze gaan meer bedenken dat ze elkaar zitten te irriteren> dat is lekker! Ik hoop dat ze ooit streven naar een hok waar ze enorm veel ruimte hebben, lekker kunnen lopen, elkaar niet in de weg lopen. maar ja regeltjes he! Biologisch vind ik idd wel een goede, geen antibiotica's die niet mogen etc.
Ik heb de afgelopen 20 weken in de varkensvleesketen rondgelopen, dus onderzoek gedaan van voer in de fabriek tot aan vlees in het bakkie in de Appie Hein! En ik kan je zeggen dat ik een heel andere kijk heb op slachterijen, het gaat eigenlijk heel erg gemoedelijk, snel, maar rustig......

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:12

Ja ik eet wel paardenvlees (althans als het op mijn bord komt) heb nl. verhalen gehoord over transport naar Italië en dan heb ik liever dat dat paard hier in Nederland wordt opgegeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:19

euhm, veel paardenvlees is geimporteerd, net als varkensvlees. Koe, schaap en kip weet ik niet

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:04

Het meeste vlees word vanuit nederland geexporteerd (paard, pluimvee en koe), varkensvlees trouwens relatief weinig hoor.....
en we halen weer ander vlees terug naar Nederland!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:10

Topic nummero zoveel over het wel of niet eten van paardenvlees Clown.

Ja, ik eet gewoon alle soorten vlees, ook paardenvlees. Ik ben er niet gek op (vind de smaak gewoon niet zo lekker), maar ik zal het ook zeker niet laten staan. Ik kan gewoon niet zonder mijn stukje vlees Vingers aflikken.

Effy schreef:
Mijn paard is afgelopen september naar de slacht gegaan, maar ik heb geen moment gedacht dat ze wel eens in m'n kroketje of frikandelletje kon zitten hoor. En als ze dat wel zat, heb ik zelfs na haar dood nog van haar genoten.

Maar goed, ik denk dat het er maar net aan ligt hoe nuchter je bent.

Hier ben ik verder helemaal mee eens!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:32

[quote="Passionato"]Euh, ik wil je gemoed niet bederven... maar dat valt dus ook weer mee met dat biologische vlees...
quote]

Het vlees dat ik eet komt van een biologische varkensboerderij bij mij uit de buurt.
Die mensen geven rondleidingen door hun bedrijf en vertellen je alles wat je wilt weten. Deze dieren lopen elke dag buiten op een groot weiland en entingen worden zorgvuldig afgewogen.
Natuurlijk moeten de dieren uiteindelijk wel geslacht worden, dat i niet leuk.
Als ik keus had, dan had ik helemaal geen vlees gegeten (i.v.m. ziekte is me sterk afgeraden nooit geen stukje vlees te eten.)
En kippenvlees eet ik niet, eieren moet ik helaas wel eten (is hypocriet, ik weet het..)

Hiltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:09

Ik eet geen paardenvlees omdat we het thuis nooit hebben, maar als mensen ehet wel ofniet eten moeten ze zelf maar weten maar ik vind wel onzin dat je dan wel koeienvlees en varkesnvlees gaat eten en geen paardenvlees, omdat je paard rijd!
Ik vind het wel begrijpelijk dat je geen paard of pony op gaat eten die je hetb gekend..maarjah dat weet je toch niej dan dus..!

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:45

Ike et geen paardenvlees. Eigenlijk eet ik helemaal geen vlees en vis. Sinds ik weet hoe de dieren leven en hoe ze geslacht worden eet ik geen vlees meer. Mijn vriend eet wel vlees maar dan wel biologisch. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn paarden niet naar de slacht zal brengen. Het idee dat ze bij een ander op de bord zal liggen als een stuk vlees dat wil ik echt niet.

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:46

Is je eigen keuze... Maar het is wel zo dat veel paarden een goed leven gehad hebben, van het paardenvlees is een groot deel noodslacht. Ik heb ook een tijd geen paardenvlees gegeten hoor maar ik hield het toch niet vol...
Een leven zonder hamburgers, kroketten en frikandellen is voor mij niet weggelegt Lachen

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:59

ik eet het soms.
als je even naar zoeken gaat vind je 1000 van dit soort topics.