Fielychi schreef:AMEN!
kom op mensen, een dier is een dier...
ben je echt een dierenliefhebbers, dan denk je na over alle dieren en niet alleen de dieren die je leuk vindt.
Zelf eet ik alleen biologisch vlees, dus vlees dat heeft kunnen zwemmen, rennen en vliegen!
Euh, ik wil je gemoed niet bederven... maar dat valt dus ook weer mee met dat biologische vlees...
Ik schrok er dus ook wel van toen ik het hoorde tijdens mijn studie, want ik en nog een vriendin kochten dus elke keer dat veel duurdere biologische!
Moet nog even precies nagaan wat wat nou precies is, maar er zit nl nogal verschil tussen.
Ik dacht dat biologisch was dat de dieren niet zomaar ingeent mochten worden en ook bijv richtlijnen met voer enzo. Maar ze hebben niet perse een veel grotere stal. Dan kom je geloof ik bij scharrelvlees.. die dieren hebben wel een grote stal.
Bij ons op de universiteit worden de dieren wel biologisch gehouden.. de varkens hebben ook een uitloop naar buiten.. das wel mooi, maar het is ook niet zo dat ze in een groot weiland mogen rondrennen enzo. Bovendien kunnen ze elkaar zo ook verwonden door vechten enzo.
Ik dacht ook altijd dat een scharrelei beter was dan een legbatterij. Maar toen ik gezien had hoeveel kippen er op een vierkante meter gepletterd werden (en het hele idee van scharrelen dus ver te zoeken viel) ben ik toch het voordeel tov de legbatterij er niet van in gaan zien.
Ze zijn n u wel bezig met een soort kastensysteem. Dan heb je een soort legbatterij, maar dan kunnen de kippen wel gewoon heen en weer fladderen en in het gangpad scharrelen..
Wat het vlees verder betreft.. ik maak geen onderscheid tussen verschillende dieren, ik eet gewoon wat ik lekker vind.