Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:52

Ja, schandalig. Ze zien er erg mager en ondervoed uit Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:53

wil je meer Haha!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:54

WHAHAHHAHAHAAH Haha! Haha! Haha! ik moet echt lachen hiervan

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:55

nee nee, dat kan mij dierlievende hart niet aan Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:57

sorry ik heb geen medelijden vandaag }>

Afbeelding

Ach gut arme pooonniieeeeee

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:02

Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Sommige mensen vinden het al zielig als je een pony een tik geeft dus ga hier alsjeblieft geen discussie over beginnen want daar zijn er al genoeg van geweest op bokt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:02

ja echt superzielig, dat je dit durft te laten zien zeg Verdrietig
Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:02

Ik denk dat elk verhaal twee kanten heeft.
Toen ik eerder in dit topic reageerde had ik inderdaad maar één kant van het verhaal gehoord. En net zoals de meesten trok ik daar mijn conclusies uit. Erg fout van mij eigenlijk!
Ik had beter moeten weten.
Hierbij wil ik dan ook mijn excuses aanbieden aan de eigenaren van Discovery sport horses.
Het ging me niets aan en ik had me er gewoon niet mee moeten bemoeien.

Persoonlijk vind de website er sober maar erg netjes!
Zelf had ik al meerdere malen op die site gekeken toen ik op zoek was naar een paard.

Silk, eigenlijk zou jij beter moeten weten dan modder terug te gaan zitten gooien naar je (voormalige) buurvrouw.
Je weet nu zelf hoe pijnlijk het is wanneer er over je gelult wordt en zeker over het internet. Of iets nou waar is of niet.

Verder hoop ik dat iedereen er op een normale manier uit kan komen.
Succes aan die gene die het verdienen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:02

ja dat is waar. We dwalen van het topic af.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:04

dat is ook wel weer waar Lachen

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:10

Kinderen, kibbel nog maar even verder.
Ook de shetlander, die geschoren met deken af!!!! in de modder loopt, en in elkaar wordt geramd door de andere edele fjorden, zal het zeker naar zijn zin hebben.
Getuigen genoeg, maar morgen zal de acupuncturist!!! ( zo schrijf je dat buurvrouw!) wel even met jou en je vader komen praten, want het lijkt wel alsof DSH meer problemen veroorzaakt dan de vloedgolf in Azie.
Ook het gezegde "een goede buur, is beter dan een verre vriend" gaat voor jullie niet op.
Alle modder die bij jullie in de "wei" ligt, heb je nu wel vergooid buurvrouw, ester, en anderen. ook zeker Mirjam Balkema, van Stal Petersburg in Donkerbroek (SPDB) heeft aan het een en ander meegewerkt. Ook dat zal in een later stadium tegen je gebruikt worden. Jij mirjam, als "Dressuurstal" moet toch geen uitspraken doen van" wat zullen ze raar opkijken als de boel gesloten wordt bij DSH" want dat bepaal jij zeker niet. tensotten ken ik je niet persoonlijk,en heb ik nooit een paard aan jou verkocht. dus, waar bemoei je je eigenlijk mee. Ook als de mail die je verzamelt hebt over ons, heeft geen waarde. Ook zeker niet om je vriendin te helpen, want ik weet heus wel waar je naar toe wilt. Ook dit geval, getuigd weer van onkunde, en achterbaksheid ook van onze Friese medemensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij willen ons verder niet verlagen tot jullie niveau, en slaan het een en ander vanaf nu alleen maar gade, en slaan alles op.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:18

silk schreef:
Kinderen, kibbel nog maar even verder.
in elkaar wordt geramd door de andere edele fjorden, zal het zeker naar zijn zin hebben.
.

daar zou die dominante shet het ook helemaal niet zelf naar gemaakt hebben Schijnheilig

en een pony die niet meer wilde lopen van de pijn, heeft het vast vreselijk NIET naar zijn zin als ie nu lekker door de modder stampt..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:19

Een ding snap ik niet Femke en moet je me toch even uitleggen.
Als jij je beter voelt dan de "kinderen"hierop het forum en jij staat hier volgens eigen zeggen boven, waarom blijf je dan reageren? En ik heb hier nooit met modder gegooid alleen maar mijn mening en ervaring gegeven. En helaas kan ik niet instaan voor de reactie van andere mensen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:35

Ik denk dat het verstandiger is voor jou Silke dat je je terugtrekt uit deze discussie of op zijn minst redelijk reageert naar je 'tegenstanders'. Als je zegt dat je je advocaat hiervoor gaat inschakelen, komt het niet goed over als jij zelf ook een aantal personen zwart probeert te maken.
Dit is slechts een advies. Geen dreigement en ik wil je hiermee niet in discrediet brengen of ook op enige manier negatief in het daglicht stellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:38

Ik vind juist dat Silk heel netjes geweest is en blijft............ veel netter dan andere mensen in dit topic.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:42

gijsenkim schreef:
Ik vind juist dat Silk heel netjes geweest is en blijft............ veel netter dan andere mensen in dit topic.

Is meer voor het feit dat zij haar advocaat in gaat schakelen wegens smaad...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:47

kan ik me voorstellen, zou ik ook doen. Dit is wel haar boterham....... Zij moet hiervan leven, en omdat iemand zn zin niet krijgt (en dus alleen via een advocaat wil communiceren, en de zaak er waarschijnlijk slecht uitziet, anders had ze dit topic niet geopend......... kan je niet dit soort dingen zomaar neerzetten Haha! Haha! Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 00:03

Nou, Kim, vind nu na het lezen van de hele topic de laatste plaatsing van Silk me een beetje overbodig.

Ergens is iets mis gegaan met de aankoop van een paard. Dat moet tussen de twee partijen uitgezocht worden buiten bokt om. Er werd om informatie gevraagd hoe de ervaringen waren van deze stal. Eigenlijk is de sfeer niet beter op geworden na het moddergooien tussen de twee buurvrouwen, wat uiteindelijk niet eens meer over de topic gaat.

Helaas gaan slechte verhalen altijd sneller dan goede en met de introductie van internet is het nog sneller en de verspreiding nog groter. Maar, als de handelsstal verder gewoon goed is, dan zal die reputatie altijd winnen boven het gezeur op bokt. Dus Silk, het is niet leuk dat je je zo aangevallen voelt, maar hou het wel beleefd. Vecht de burenruzie verder uit bij jullie in de straat. Met de gedupeerde koopster wordt het al op een andere manier opgelost.

Voor beide partijen, mag de ware winnen!

LADPR

Re: Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:48

Stacey ik denk dat de reactie van silk ook wel te begrijpen is. Zeker omdat zij dus niet als eerste is begonnen met het gezeur over een advocaat.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:47

Ik snap niet helemaal wat er moeilijk gedaan wordt, de geschiedenis bm-stables lijkt zich te herhalen. Als je een paard koopt en er zeker van wil zijn dat het goed zit, laat het dan in godsnaam rontgen keuren door je eigen da, een handelaar kan toch ook niet door het paard heenkijken.

Het enige wat mij opvalt bij dsh is dat de prijzen erg laag liggen voor wat er aangeboden lijkt te worden. Verder ziet de site er goed en professioneel uit, ik denk dat ik wel zou komen kijken als ik op zoek was naar een paard. Of je een gezond paard koopt hangt toch van jezelf af en niet van degene die het paard verkoopt. Slapen

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:09

gijsenkim schreef:
kan ik me voorstellen, zou ik ook doen. Dit is wel haar boterham....... Zij moet hiervan leven, en omdat iemand zn zin niet krijgt (en dus alleen via een advocaat wil communiceren, en de zaak er waarschijnlijk slecht uitziet, anders had ze dit topic niet geopend......... kan je niet dit soort dingen zomaar neerzetten Haha! Haha! Haha!

Ik zou het dus niet doen... en had waarschijnlijk ook een kennis laten bellen (= ook advocaat)
Ga je dit uitvechten via een rechtzaak doet je zaak echt geen goed, als je kan niet bestaan van de goede ervaringen van kopers moet je geen zaak aan gaan spannen vanwege laster.

Als Silk het nivo van bokt/de bokkers al laag vind dan had ze al helemaal niet moeten reageren en de manier waarop getuigd mi niet van een hoger nivo.
Als de gedane uitspraken niet op waarheid berusten "waait" het sneller over dan wanneer je er tegen in gaat en gaat lopen dreigen met een advocaat.

Dat iemand een topic opent om te vragen naar ervaringen is mi niets mis mee, als het een opzichzelf staand verhaal was geweest had TS haar conclussie kunnen trekken dat het een uitzondering is, en een helaas pindakaas verhaal.

Dat de verkoper een klant anders gaat behandelen omdat die een kennis heeft die advocaat is vind ik ronduit belachelijk dat er dan ook nog belachelijke opmerkingen overgemaakt worden in de trant van "advocaat rijdt bij dezelfde manege hoezo belangeverstrengeling" en het uiten van dreigementen van "maar morgen zal de acupuncturist!!! ( zo schrijf je dat buurvrouw!) wel even met jou en je vader komen praten," liet ik dus niet over mijn kant gaan en zou de politie waarschuwen..... vanwege het openbaar uiten van dreigementen. (komt de relatie tussen de buren niet ten goede maar die is mi toch al niet meer goed, uitvechten via een forum ....)

en een burenruzie incl. dreigementen op een forum.... sjongejonge
krab me nu wel een keer achter de oren eer ik daar zou gaan kijken en/of mensen heen zou sturen.
En nee ken die hele stal niet maar wil hem denk ik ook niet leren kennen, Ik vind dit absolute negatieve reaclame alleen al van de eigenares zelf...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:18

Alane schreef:
en het uiten van dreigementen van "maar morgen zal de acupuncturist!!! ( zo schrijf je dat buurvrouw!) wel even met jou en je vader komen praten," liet ik dus niet over mijn kant gaan en zou de politie waarschuwen..... vanwege het openbaar uiten van dreigementen.

Hoeft niet, de plaatselijke politie heeft net meegelezen en kan je vertellen dat dit geen bedreiging is als omschreven in het Wetboek van Strafrecht Knipoog

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:35

Alane schreef:
krab me nu wel een keer achter de oren eer ik daar zou gaan kijken en/of mensen heen zou sturen.
En nee ken die hele stal niet maar wil hem denk ik ook niet leren kennen, Ik vind dit absolute negatieve reaclame alleen al van de eigenares zelf...

indeed.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:55

Ik begon het sneu voor je te vinden, silk, dat je zo met naam en toenaam door een iemand die zijn gram wil halen, op bokt beschreven staat. Dat was totdat je over de 'achterbaksheid van onze Friese medemens' begon. (Daar houden we niet van in Friesland!).
Inderdaad, dat de prijzen vrij laag liggen, gaf mij ook reden tot twijfel, maar naar aanleiding van de posts van esther verwachtte ik niet zo'n nette site. Ook vind ik het moddergooien heen en weer tussen silk en ilsejeeh niet netjes, burenruzies ga je niet uitvechten via bokt. Ga dan bij elkaar langs. Verder; veel sterkte met het vinden van een oplossing!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:52

Alle vier de pagina's doorgelezen... en ben tot de conclusie gekomen dat beide partijen niet netjes bezig zijn nu..

Maar het heeft ook geen zin om zo'n meningsverschil uit te vechten op Bokt, de ene helft bokkers geeft Esther gelijk, de andere helft geeft Silk gelijk. Maar onze meningen doen er helemaal niet toe, wij zijn geen beslissend orgaan of zo iets dergelijks..

Ik hoop dat jullie als volwassenen eens met elkaar om de tafel gaan zitten ipv dit via Bokt uit te vechten. Ik ga ook vragen om een slotje, vind het nutteloos..