Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:06

ik denk dat ik het over een tijd wel ga doen. ben er nu nog niet aan gewend om het overal met me mee tenemen. maar ik train ook altijd in bossen. net als vandaag toen kwam ik terug van trainen en stapte naar huis kwam ik ook een moteragent tegen ik dacht ooo sh*t mijn id niet bij (normaal denk ik meteen heb ik mijn autogordel wel om ook al zit ik op een paard) maar hij reed gelukkig door

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:09

Hhahaha, wel lachwekkend hoor, hier sommige reacties.
Ze gaan je ID echt niet zomaar vragen , alleen als je herrie schopt ofzo.
Of als je een autoongeluk hebt en je daar bewusteloos ligt kunnen ze je ID nemen .
Of in discotheken om te checken of je wel 16+ bent ofzo.
En noem maar op, de politie gaat je niet zomaar op straat aanspreken met: Mag ik je ID even zien.
Die mensen hebben wel wat beters te doen hoor.
Die regel is hier gewoon al keilang in België, en als je een portefeuille hebt (die iedereen toch meestal op zak heeft voor geld?) dan is daar ook een vakje waar je je ID in kan doen Knipoog, zoveel moeite is het dus toch niet lijkt mij Verward .

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:36

was net ook een stukje van op tv.
Ze mogen idd niet zo zonder reden je ID-kaart of wat dan ook vragen. Heb altijd m'n rijbewijs bij me (heb nog zo'n onhandig formaat ID-kaart). Maar neem hem echt niet mee naar de paarden en alles.

Maar de politie moet zich zelf ook altijd kunnen identificeren. Toen was er een man aangehouden en vroeg aan de agent of zie zich wilde legitimeren, en dat wilde die agent niet.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:45

Ik niet. Lekker zinloos, ik ben nog nooit aangehouden en als het nu wel een keer gebeurd dan neem ik die boete wel voor lief.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:57

Myra1 schreef:
Ik niet. Lekker zinloos, ik ben nog nooit aangehouden en als het nu wel een keer gebeurd dan neem ik die boete wel voor lief.

helemaal mee eens Haha!:D:D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:58

Jurga schreef:
Ik vind het om eerlijk te zijn grote onzin, die identificatieplicht! Ik heb alleen mijn ID bij me als ik mijn tas bij me heb (incl. portemonnee). Of als ik naar dorp ga en portemonnee nodig heb. Ik ga echt die ID niet steeds uit mijn portemonnee halen, dan raak ik hem steeds kwijt.

Bij mij ook, en neem sowieso mijn portemonnee niet veel meer mee, want dan geef ik geld uit Scheve mond

Met rijden neem ik geen geld mee, dus ook geen ID. Ik vind het ook maar een domme regeling, maar ja het zal vast wel geld opleveren.

edit: Ik lees trouwens net over bij ongeluk kunnen identificeren, dat vind ik wel een goed iets. Nu hoop ik alleen nog dat de politiemensen geen redenen gaan zoeken om naar een ID te vragen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 06-01-05 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:00

Japs bij ons is het altijd al zo geweest. Ik heb mijn ID in de kast zitten, moest er dus iets gebeuren weet iedereen altijd dat ze daar moeten gaan zoeken. Ik vind het heel goed dat het bij ons verplicht is, er moet maar eens iets gebeuren! En ze vragen het echt niet te pas en te onpas, alleen als er een duidelijke reden voor is.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:43

dat zou mega stom zijn rijdt je op je paard, houden ze je aan mag ik je id zien:S

moeten ze doen als je paard niet stil wil staan:P

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:55

Ik heb meestal wel een rijbroek aan met een zak waar een id of rijbewijs in kan. Let er wel op dat ik nu of mijn rijbewijs of porto met ID bij heb, maar vergeet het nog wel eens. Ben nog nooit aangehouden, maar je zult zien, net als ik het vergeet...
Als je bv je rijbewijs en ID vergeet en je wordt aangehouden voor rijbewijs controle, krijg je dan een dubbele boete? Want rijbewijs is in nederland ook een gelding ID.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:51

dan krijg je een boete, want je bent gewoon je rijbewijs vergeten dat is ook geldig voorallebei, ze gaan niet 2 boetes geven, meestal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:28

Ergens anders las ik dat je niet je rijbewijs en je paspoort tergelijk bij mag hebben. Weten jullie of dit klopt?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 18:29

capopjekop schreef:
Ergens anders las ik dat je niet je rijbewijs en je paspoort tergelijk bij mag hebben. Weten jullie of dit klopt?

Dat vind ik heel krom Verward

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:32

Ja, ik ook, maar weet ook niet of het waar is. Dat ving ik ergens op.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:33

ik werd vanmiddag te paard aangehouden door een motoragent, zomaar..... dus ik dacht al: oh-oh.... ik had niets bij me..... Maar hij wilde alleen weten wat voor ras Morrie was en hij vond hem heel leuk enzo *pffffiewwww*

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:14

Citaat:
dan krijg je een boete, want je bent gewoon je rijbewijs vergeten dat is ook geldig voorallebei, ze gaan niet 2 boetes geven, meestal.

Als je nu zonder licht fietst en geen ID bij je hebt en word aangehouden.. krijg je 25 euro voor zonder licht én 50 euro omdat je je ID niet bij je hebt. Scheve mond

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:22

Chippp schreef:
Als je nu zonder licht fietst en geen ID bij je hebt en word aangehouden.. krijg je 25 euro voor zonder licht én 50 euro omdat je je ID niet bij je hebt. Scheve mond

Maar zij bedoelde als je bij rijbewijs controle geen rijbewijs en ID hebt Knipoog

Rijbewijs en paspoort mag natuurlijk samen. Als je naar buitenland gaat moet je het allebei bij hebben áls je iig autorijd Knipoog

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:05

rijbewijs en paspoort mag zekers bij elkaar zoals hierboven wordt verteld OK dan!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:44

Ik heb hem niet bij me als ik buitenrijd.. want ik heb hem altijd in m'n portemonnee zitten en die past nou eenmaal niet in m'n rijbroek. Ik heb ook nog zo'n oude idee die echt super groot is, dus dat gaat niet lukken..
Heb hem verder trouwens wel (bijna) altijd bij me.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:49

nou ik denk niet dat ze (agenten) iedereen die "gewoon" op staat rond loopt aan gaan houden ter controle van id-kaart hoor Tong uitsteken
Ik denk dat het allen gekonteroleerd word waarneer er iets aan de hand is, getuige of aan houding ofzo.
dan heb je niet meer als smoes: owe ik heb mijn id niet mee.
dan kunnen ze je nl een boete geven Haha!
dus denk dat dat wel mee valt hoor.

ik heb hem overgens wel bijna altijd bij me, ook op stal, maar ga niet met id- op een buitenrit denk ik Tong uitsteken Haha! (denk dat ik m dan wel vergeet haha)

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:51

Ethelate; dat snapte ik wel maar omdat zij zei dat ze geen 2 boetes gingen geven, zei ik dat het daarbij dus wel zo is.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:55

ik heb er nog niet eens 1.
ik vind het onzin en ben nog geen 1 keer aangehouden.
maarja ieder zijn eigen mening..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:57

Ik heb dus al weer een boete......ik reed zonder ID Boos! , 50 euro naar de maan (kun je leuke dingen van doen)
Voortaan.....heeft dit meisje haar ID bij zich Haha! .
Zelfs als ik naar stal ga!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:13

@ elady, reed je op het paard buiten en kreeg je toen een boete?
Wat was de aanleiding dat je gecontroleerd werd?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:18

ik probeer het te onthouden *LOL*

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:39

Chippp schreef:
Ethelate; dat snapte ik wel maar omdat zij zei dat ze geen 2 boetes gingen geven, zei ik dat het daarbij dus wel zo is.

das waar, maar ja ik erk niet bij de politie Bloos