Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:56

Anke schreef:
Ze had wel meteen gezien dat ik een advertentie op marktplaats geplaatst heb voor een nieuwe bijrijder

Ik had de advertentie ook al gezien Haha!

Kan me wel voorstellen dat je weinig zin hebt om weer met een andere in zee te gaan, maar er zijn ook mensen die alles snel oppikken en wel hun afspraken na komen, zo dat het in de toekomst jou minder kopzorgen bezorgt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:03

Wacht eerst vanavond even af, ik heb mijn hart gelucht en haar een lijstje gegeven met punten waar ik me aan erger of heb geërgerd, zodat alles open en bloot op tafel is gegaan en ze precies het hoe en het wat ervan weet.
Ze laat het haar moeder lezen (en denkt niet dat die er blij mee is)
Ze zegt ook dat ze me niet ontloopt (op msn), dus dat moet dan net steeds toevallig zijn..., dat zou kunnen.
Ze had die zaterdag geen tijd om te rijden (dag voor de vakantie) maar is volgens haar zeggen wel geweest, toch heeft ze dan niets in het schriftje geschreven, hetgeen wel de bedoeling is en afgesproken is.

IK WIL ZO GRAAG DAT HET GOED GAAT!!!!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:03

Ik snap dat je zoiets moeilijk vind. Zou ik ook vinden. Je belooft niet graag iets wat je later ongedaan wil maken.

Toch vind ik jou geduld veel te ver gaan.
Als je afspreekt dat iemand 3 dagen in de week jouw paard tot zijn beschikking heeft en dat je enige eis is dat het paard goed verzorgt word, dan behoord iemand zich daaraan te houden.
Kleine meningsverschilletjes blijf je altijd wel houden, maar ach dat lost zich ook wel weer op.

Ik zie dit voor jou niet anders dan dat het een berg energie kost.
Altijd maar weer overal achteraan moeten lopen. Niet op je gemak zijn omdat je je afvraagt of je paard wel verzorgt word.

Wat jij nu meteen moet doen (uh zou je misschien) is fijn op zoek gaan naar een ander. Iemand die enthausiast is. Iemand die graag met paarden bezig is. Iemand die zelf al aangeeft, dat zou ik graag met een paard willen doen en zus en zo heb ik er voor over.

Ga absoluut niet zitten wachten tot dit meisje van haar kont af komt en spontaan veranderd, want dan heb ik nieuws voor je, dat gebeurt niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:09

Chips.....ik weet het, maar ze zag het zelf niet zo....., dus heb nu duidelijk gemaakt hoe ik het zie.... en dat snapt ze (gedeeltelijk) ook wel.
Ik wil het gewoon nog 1 keer proberen en dan met een schone lei beginnen. Ze weet nu precies hoe het ervoor staat, heb alles even voor haar op een rijtje gezet. Alles is nu (over)duidelijk....., dus heb voorgesteld om een nieuwe start te maken en de rest achter ons te laten.
Ik laat de advertentie op marktplaats toch nog staan, wie weet is dat zelfs een extra stimulans voor haar om het nu vanaf vandaag wel helemaal goed te doen....

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:31

nou ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen, ik vind dat je echt ontzettend veel geduld heb ik had dr nl echt geen kans meer gegeven. ik hoop voor je dat het nu wel een keer goed gaat met dr OK dan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 16:54

Ja maar als het nu NIET goed gaat, dan is het dus ook echt afgelopen!
Dit is echt de allerlaatste poging / kans....

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:27

Vind het ontzettend jammer dat het zo moet gaan Anke, helemaal omdat ik Sigy zelf heb gezien, en me ontzettend goed kan voorstellen dat je gewoon het beste wil, en hoopt dat het lekker gaat.

Vind het eigenlijk een beetje jammer dat je haar op die 'dingen' moet wijzen, een beetje initatief en redelijkheid mag je op je 16de toch wel hebben....
Maargoed, ik wens je veel succes, en ik hoop zo ontzettend dat het nu wel lekker gaat!
Laatst bijgewerkt door Sassieja op 03-01-05 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:51

Kan Sigy niet gewoon een stukje deze kant op verhuizen Schijnheilig Haha!

Fijn dat je er iig met haar over hebt kunnen 'praten' uiteindelijk. Hopelijk gaat het nu wel goed...

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:21

Als ik jouw was zou ik haar geen kans meer gegeven hebben, je bent duidelijk genoeg geweest met hetgeen je verwachtte van haar.
Dat zij het anders ziet is en het nu pas, gedeeltelijk, snapt omdat je het nogmaals duidelijk hebt gemaakt, is bedenkelijk.....dit omdat het toch belangrijk is dat je met de eigenaar van je bijrijdpaard op 1 lijn zit en je je aan gemaakte afspraken kan houden.

Mijn bedenking is dus ook hoe lang ze zich zal gaan houden aan de hernieuwde afspraken (tja, ben af en toe een beetje een zwartdenker)

Maar ik wens je veel succes en ik hoop voor je dat de samenwerking toch nog naar tevredenheid gaat lopen (en anders kan je altijd nog kijken wat voor een leuks er reageert op je advertentie op Marktplaats Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:31

ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen......

als het mijn bijrijdster was kon ze ophoepelen,het is graag of helemaal niet vind ik.
Maargoed jij hebt veel geduld.

(hopenlijk komt het allemaal goed,desnoods met een andere leuke bijrijdster)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:42

Even update
Ze had de cap (die ze wel bij het uitstappen meteen af deed..ahum)
en de overeenkomst had ze ook bij zich, dus ze mocht erop
Ze had om half 8 les en zou rond kwart over 7 daar zijn.
Om 5 voor half 8 kwam ik tegelijk met de lesgeefster aan.
Komen de stal in....En....is ze er nog niet....?!
Krijg een smsje dat ze iets later is...o.k. dan maar
Ze had dus om half 8 les, ik Sigy gepoetst en opgezadeld.
Schrik niet...even na 8-en kwam ze binnen.
Excuseert zich niet eens bij de lesgeefster, die al dik een half uur staat te wachten......
Maar goed de 2 dingen die vandaag MOESTEN, waren dan redelijk in orde.
a.s. donderdag heeft ze weer les, ben benieuwd of ze dan wel netjes op tijd is, zal toch wel.....
Ik kijk het dus TOCH nog even aan, ondanks dat ze dik een half uur te laat kwam voor haar les.

Jaja ik weet het...engelen-geduld.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:44

ik kan dit niet begrijpen.......
waarom zoek je niet een leuk lief meisje met verantwoordelijkheidsgevoel,die haar afspraken nakomt en blij is met wat ze krijgt?
deze meid lijkt het wel als een normaal gegeven te beschouwen dat ze dit soort dingen kan maken,en dat het niks is wat je haar te bieden hebt.
Zijn er ook positieve punten aan haar>??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:56

ja dit vind ik ook te ver gaan, als ik haar les had moeten geven was ik ook zeker geenhalf uur blijven wachten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:58

Ik neem aan dat de instructrice haar wel even goed duidelijk gemaakt heeft dat dit dus NIET de bedoeling is?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:12

Richtje schreef:
Ik neem aan dat de instructrice haar wel even goed duidelijk gemaakt heeft dat dit dus NIET de bedoeling is?

Ze heeft er idd iets van gezegd, hoop dat dit ook duidelijk aangekomen is.
Ik vind dat als het nog een keer gebeurd ze gewoon de tijd dat zij moet wachten betaald moet krijgen! Schijnheilig

Misschien durf ik het niet te stoppen, misschien hoop ik echt op verbetering..... Zij zijn groot en ik is klein!

goede punten:
- ze betaald mee in het stalgeld
- neemt les
- heeft een redelijk goede houding
- is bereid te leren
- kan ook door de week komen
- behandeld het paard netjes

vraag me alleen niet om een lijstje met slechte punten te maken ~~}>

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:16

Anke schreef:
goede punten:
- ze betaald mee in het stalgeld
dat was een vereiste

- neemt les ook een vereiste
- heeft een redelijk goede houding dat hebben er wel meer
- is bereid te leren ook dat is iets wat ik verwacht van elke bijrijder
- kan ook door de week komen was dat niet ook een vereiste?
- behandeld het paard netjes tuurlijk een goed punt, maar ook dat is weinig bijzonders

vraag me alleen niet om een lijstje met slechte punten te maken ~~}>

Ik bedoel maar.... dit zijn geen redenen om haar aan te houden Knipoog

Ik snap wel dat je het doet hoor, ik stuur zelf namelijk ook niet zo snel iemand weg Bloos

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:22

Snap je helemaal Richtje, maar ik vind het moeilijker om te zeggen dat ze niet meer mag komen dan te leven met de telkens terugkerende frustratie.
Daardoor gaat het op mijn werk ook niet lekker, ik durf controntaties niet aan te gaan. Wil anderen niet kwetsen, daardoor ga ik er wel gebukt onder en heb overal last van, want ja geestelijke kwaaltjes gaan door naar je lichaam.....rugpijn hoofdpijn etc.

En ik had nog zo mijn best gedaan om een aantal goede punten te zoeken
en idd het zijn eigenlijk allemaal vereiste dingen...erg hè?! Scheve mond

Er zijn gewoon een aantal mensen die "te goed zijn voor deze wereld" en ik denk dat ik daar een van ben en mijn vriend 2 en jij, Richtje past daar denk ik ook wel aardig bij Schijnheilig

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:25

Anke schreef:
Ze had om half 8 les en zou rond kwart over 7 daar zijn.
Schrik niet...even na 8-en kwam ze binnen.
Excuseert zich niet eens bij de lesgeefster, die al dik een half uur staat te wachten......

Ik heb hier maar 1 woord voor: belachelijk!

Als ze nou altijd keurig op tijd was en zich netjes aan de afspraken hield zou ik het inderdaad door de vingers zien, maar in dit geval absoluut niet!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:29

Anke schreef:
Snap je helemaal Richtje, maar ik vind het moeilijker om te zeggen dat ze niet meer mag komen dan te leven met de telkens terugkerende frustratie.
Daardoor gaat het op mijn werk ook niet lekker, ik durf controntaties niet aan te gaan. Wil anderen niet kwetsen, daardoor ga ik er wel gebukt onder en heb overal last van, want ja geestelijke kwaaltjes gaan door naar je lichaam.....rugpijn hoofdpijn etc.

En ik had nog zo mijn best gedaan om een aantal goede punten te zoeken
en idd het zijn eigenlijk allemaal vereiste dingen...erg hè?! Scheve mond

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat mijn huidige bijrijdster niet eens aan al deze punten voldoet. Het is dat ik daar nu niet over mag beslissen, omdat het niet mijn paard is. Maar had ik haar anders daadwerkelijk weggestuurd? Ik durf het niet te zeggen Bloos!
Mijn vorige bijrijdster heb ik ook heel lang aangehouden door allerlei positieve punten te bedenken. Toch was het een opluchting toen ik haar uiteindelijk (onder dwang Haha!) gebeld heb en het uitgesproken heb.... ze is er toen mee gestopt.

Citaat:
Er zijn gewoon een aantal mensen die "te goed zijn voor deze wereld" en ik denk dat ik daar een van ben en mijn vriend 2 en jij, Richtje past daar denk ik ook wel aardig bij Schijnheilig

Ssssst Bloos da's niet de eerste keer dat dat tegen me gezegd wordt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:34

Als ik heel eerlijk ben is het ook belachelijk, maar zei ook tegen de lesgeefster, ik ben eigenlijk niet anders gewend, erg hè...niet anders gewend....., het zou juist anders om moeten zijn. Altijd netjes op tijd en soms een misser, ipv altijd missers en soms op tijd..... Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:35

zelfs de 11 jarige verzorgster van mn beste vriendin haar pony gaat nog beter en netter met de regels om!!!!!!!!!!

ik zou 1 x zeggen, dit MOET en dat DOE je!!!! DOE je het NIET>>> KUN JE OPZOUTEN>>>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:37

OJAH,,, die 11 jarige draagd CAP,
- Komt op tijd.
- ruimd spullen op
- vraagd eerst of ze iets anders mag doen dan normaal.. bijv buitenritje
- gaat altijd naar les.
- vet t zadel in
- mest 1 x in de week de stal uit.
enz.. enz....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:47

Jeetje ja, ik weet dat het eigenlijk heel anders zou moeten gaan. Krijg ook heel veel verbaasde reacties dat dit al zo lang duurt.....
Dat ze juist extra haar best zou moeten doen omdat het niet haar eigen paard is ipv minder...., dat het zo net lijkt alsof ze het met tegenzin doet. omdat ze anders wel beter haar best zou doen......
Ik heb haar via PB laten weten dat ik het niet vond kunnen dat ze dik een half uur te laat kwam voor haar les......
Eerst dit en dan over de cap, dat ze die op moet houden totdat ze eraf stapt...
Misschien dat steeds beetje bij beetje iets ervan zeggen, wel helpt!?

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:53

STOPPEN!!!!! Boos!

Er zijn zat meiden die wel verantwoordelijkheden nemen en goed voor een paardje willen zorgen, door je reuma en je baan ben je gewoon afhankelijk van een verzorgster waar je echt van op aan kunt!!!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:55

@ Afke, niet beetje bij beetje, ze moet blij zijn dat ze je paardje mag doen en ze heeft zich maar aan de regels te houden!! Vind ik hoor!!! Het is jou paard!!!!

En een half uur te laat voor de les Boos! wat een malloot zeg!!!! Ik zou een gemotiveerd iemand zoeken die 3 uur voor de les al staat te poetsen!!!!