iritatie top 10 -)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:51

joycje schreef:

- dat sommige mensen hier voor heilig aangezien worden.

-

ben zelfs als boktheilige uitgemaakt Haha! Haha! Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:10

xKatleentjex schreef:
Op dit moment is mijn eerste irritaties de topictitels à la "Lees vlug ff!" of "kijk ff weet geen titel" en "Help me!" . Dan denk ik echt bij mn eigen je kan toch tenminste 1 kernwoord verzinnen, want meestal als ik zoiets open staat er nog een vraag waar ik toch niet op kan antwoorden en die totaal onbelangrijk is. Haha!

Of 'wat vinden jullie hiervan?'.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:10

Inderdaad is de bReEzAH-taal erg irritant !

Ook is het vervelend als er bijv. op HAW foto's zijn van een paard dat bereden wordt met slof (en deze wordt dan correct gebruikt) dat er dan reacties komen als:
"Jammer van die slof, wel een leuk paardje"
'
Of dat je zelf een topic opent met wat leuke foto's van je paardje, helemaal trots op het goede resultaat, krijg je allemaal vernietigende reacties.

Laatst opende ik een topic met wat oude rijfoto's van mij en Auky, met goede bedoelingen, had nog nooit foto's van Auky op bokt gezet, dus was wel benieuwd wat bokkers nou van mijn mooie mannetje vonden.

Krijg ik alleen maar reactie met: Koop een nieuw zadel, deze ligt niet goed.
Alsof je dat kan zien zonder het in dhet echt meegemaakt te hebben, maargoed, het gaat dus nog verder.
Ik reageerde terug dat het allemaal zo erg nog niet was als het leek en dat ik helaas geen geldboom heb en door een aantal (nodige) grote uitgaven die mijn ouders hebben moeten doen de laatste tijd, dus op het moment geen geld zouden hebben om al een nieuw zadel te kopen, krijg je de reactie:

Als je geld hebt voor een paard, moet je ook geld hebben voor een nieuw zadel.
Pardon? Kijk even wat verder! Ben tenslotte ook nog maar een 13-jarige die niet zomaar even een zadeltje uit haar mouw schudt !

Aan dit soort dingen kan ik me dus aardig irriteren, blijkt maar weer uit mijn lange reactie Tong uitsteken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:58

1* Plaats je een foto om trots je beest te laten zien, krijg je commentaar over hoe je er op zit, als of je daar op zit te wachten.

2*Mensen die zich meteen al voor zichzelf verontschuldigen als ze al eens een foto plaatsen

3*Bewegende avatars, dat geflipper voor mijn ogen.

4*Geen respons krijgen op mijn, in mijn ogen best goede suggestie's in een topic.

5*Lijstjes met mensen die "gemeet" zijn in profielen

6*Foto's van konijnen hamsters zebravinken cavia's honden in alle soorten en maten, poezen kuikens parkietjes goudvissen en alles wat beestachtig is.

7*E&A vragen zoals op een advertentie met daarin de volgende tekst
" aangeboden longeersingeltje maat full 10 eur"
Wat voor kleur heeft hij? hoeveel ringen" hoe lang is hij? heb je hem veel gebruikt?, is hij gewassen, kan hij ook op een pony, twee gespen of een?
Hij lijkt wel blauw? Heb je ook bijzetjes er bij?

9*Dressuurmutsen, maar dat staat al in mijn profiel dus dat is niet alleen op bokt.

10*Topics die alleen maar uit kreten van medeleven bestaan.

Goh tien en dat zonder moeite, maar jullie begrijpt natuurlijk wel dat die niet in verhouding staan met de pret die ik op bokt heb...

[edit ellende: punt 8 verwijderd]

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:07

- het altijd maar achter elkaar aanhobbelen qua mening (denk aan onderwerpen als: opfok en slofteugel)
- Msn-taal
- Overmatig gebruik van smileys en 'hihihi'

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:22

Als ik enthousiast iemands profiel wil bekijken en het duurt 10 minuten voordat alle 200 items geladen zijn!!! (de fotos van de hele beestenbende en kinderboerderij in collagevorm!)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:30

lowara schreef:
ik vind het af en toe dat het er zo schijnheilig aan toe gaat. heeft iemand bij HAW bv een hulpteugel eraan, krijg je 3 pagina's lang commentaar erover. Ook dat je minimaal L2 moet rijden voordat je een beetje luk commentaar krijgt bij HAW vind ik eigenlijk belachelijk. voorbeeldjes: dat mensen die met veel moeite en zweet hun paard kunnen rijden, en dat trots laten zien op bokt, inderdaad compleet onderuit gehaald worden door de betweters onder ons bokkers (die natuurlijk allemaal ZZ dressuur en springen zijn, en dus altijd beter rijden)
Zo heb ik al eens meegemaakt dat 1 moeder foto's van haar 8 jarige dochter plaatste. kind harstikke trots dat ze te paard zat, reed net een paar weken, en ja hoor, sommige bokkeres hadden echt commentaar om de kleinste dingen. Kind was 8 jaar oud!! Niet zo leuk om zoiets te lezen op die leeftijd terwijl je zo je best doet.

dat gaat niet om bloed zweet en tranen en dan foto's laten zien. maar om de fotograaf. Ik knips ook altijd op het verkeerde moment.
MAAR de TS gaat dan in verweer en dan krijg je 1 + 1 = 12
actie is reactie en die actie is niet altijd de foto eerder het "verweer" van TS

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:37

Alane schreef:
dat gaat niet om bloed zweet en tranen en dan foto's laten zien. maar om de fotograaf. Ik knips ook altijd op het verkeerde moment.
MAAR de TS gaat dan in verweer en dan krijg je 1 + 1 = 12
actie is reactie en die actie is niet altijd de foto eerder het "verweer" van TS

Huh???? wabedoellie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:41

Ergens in mijn irritatielijst:
* die honderden topics over pennymeisjes die over alle subfora verspreid staan
* die honderden topics over 'mijn (verzorg)paard is x jaar geleden verkocht, gestolen of overleden'. Kijk ik snap van de ene kant wel dat dat nog steeds door je heen gaat en dat je het er moeilijk mee hebt, maar van de andere kant vind ik het vaak een beetje te.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:44

op het einde van een topic KUSHJUH zetten o.i.d

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:45

mensen die meteen gaan roepen als iemand een vraag heeft dat ze de da moeten bellen, terwijl het probleem vaak genoeg rijtechnisch op te lossen valt.
en dat gezeur over pennymeisjes.....wat is er mis met de penny? heb vroeger toen ik klein was dat blad ook verslonden en veel hier ook denk ik..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:50

de koe vergeet dat ze kalf is geweest-staat op no1.
ook al ben je gecloond (bewust met een C) je prototype was ooit een kalf zonder koe te worden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:51

lees wat je schrijft, weet waarover je schrijft op een forum... ... ...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:51

Alane schreef:
de koe vergeet dat ze kalf is geweest-staat op no1.
ook al ben je gecloond (bewust met een C) je prototype was ooit een kalf zonder koe te worden

Oempf, deze is misschien te cryptisch voor mij... Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:00

Bets schreef:
Wat ik ook vreselijk vind, is dat bepaalde instructeurs maar aankl*ten met hun leerlingen, die juist opgeleid moeten worden. En dat er maar wat aangereden word. Om even voorbeeld te noemen, hoe er om gegaan word met paard en ruiter: HAW: Alle springmissers op een rijtje! incl zandhappers
Dat kan gewoonweg echt niet. Instructeurs moeten verantwoording nemen voor hun zaken, niet ervoor zorgen dat diverse ruiters van paarden/ponies afvallen binnen een uur!!!

Ik heb anders in 6 maanden tijd met veel vallen meer geleerd dan in de 5 jaar ervoor. En als je op de foto's zag hoe belachelijk makkelijk de ruiters ernaast gingen, moeten die inderdaad eerst nog echt leren springen. En dat gaat helaas vaak met veel zandhappen samen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:06

Auky schreef:
Inderdaad is de bReEzAH-taal erg irritant !

Ook is het vervelend als er bijv. op HAW foto's zijn van een paard dat bereden wordt met slof (en deze wordt dan correct gebruikt) dat er dan reacties komen als:
"Jammer van die slof, wel een leuk paardje"
'
Of dat je zelf een topic opent met wat leuke foto's van je paardje, helemaal trots op het goede resultaat, krijg je allemaal vernietigende reacties.

Laatst opende ik een topic met wat oude rijfoto's van mij en Auky, met goede bedoelingen, had nog nooit foto's van Auky op bokt gezet, dus was wel benieuwd wat bokkers nou van mijn mooie mannetje vonden.

Krijg ik alleen maar reactie met: Koop een nieuw zadel, deze ligt niet goed.
Alsof je dat kan zien zonder het in dhet echt meegemaakt te hebben, maargoed, het gaat dus nog verder.
Ik reageerde terug dat het allemaal zo erg nog niet was als het leek en dat ik helaas geen geldboom heb en door een aantal (nodige) grote uitgaven die mijn ouders hebben moeten doen de laatste tijd, dus op het moment geen geld zouden hebben om al een nieuw zadel te kopen, krijg je de reactie:

Als je geld hebt voor een paard, moet je ook geld hebben voor een nieuw zadel.
Pardon? Kijk even wat verder! Ben tenslotte ook nog maar een 13-jarige die niet zomaar even een zadeltje uit haar mouw schudt !

Aan dit soort dingen kan ik me dus aardig irriteren, blijkt maar weer uit mijn lange reactie Tong uitsteken

Ik vind vooral de combinatie 'Alsof je dat kan zien zonder het in dhet echt meegemaakt te hebben, maargoed, het gaat dus nog verder.' en 'als er bijv. op HAW foto's zijn van een paard dat bereden wordt met slof (en deze wordt dan correct gebruikt)' erg grappig.
Aslof jij kan zien of dat paard niet 3 passen verder met z'n kin op de borst getrokken wordt (bij wijze van spreken). Ik vind het altijd wel jammer om er een hulpteugel bij te zien hangen of die nu goed, verkeerd of niet gebruikt wordt.

De reactie over geen geld voor een zadel snap ik wel, een veearts kan wel een stukkie meer gaan kosten dan een nieuw zadel om maar wat te noemen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:08

nee.. een goede instructeur geeft jou les, geeft jou instructie watte doen in situaties dat jij het even niet meer weet. wat betreft dat topic in HAW, inderdaad erg onverantwoord. (wat nou als een kind recht met dr gezicht op een balk was gevallen?)
myra1:
om maar even een voorbeeld te geven: in de 4 jaar dat ik gereden heb heb ik wel WAT geleerd, met veel zandhappen en elke week wel een *bijna*. Maar het laatste half jaar kreeg ik een nieuwe instructeur en daarvan heb ik verreweg het meeste geleerd. En ben in dat laatste half jaar geen 1 keer gevallen, simpel weg omdat hij mij goed instucties gaf wat betreft het paard bezighouden en het geen kans geven opeens weg te springen en het geconcenteerd blijven op mij etc.. HIJ heeft mij leren rijden, leren aanpakken (dus leren kan ook zonder zandhappen volgens mij,..)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:37

mrie schreef:

2*Mensen die zich meteen al voor zichzelf verontschuldigen als ze al eens een foto plaatsen

Doe ik ook weleens ja. Als ik van mezelf al weet dat mijn houding slecht is of mijn paard niet altijd even ontspannen loopt zeg ik dat maar alvast, anders krijg ik weer 100 keer te horen dat ik rechterop moet zitten enz.
Nog een paar van mijn irritaties
Plingie lijstjes in de profielen wie wie allemaal al gemeet heeft.
*Van die supersnel bewegende avatars
*Setjes, en dan vooral die topics als ''welk kleur setje voor mijn paard??''
*Mensen die vinden dat je niet mee telt als je geen wedstrijden rijdt

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:48

Myra1 schreef:
Ik vind vooral de combinatie 'Alsof je dat kan zien zonder het in dhet echt meegemaakt te hebben, maargoed, het gaat dus nog verder.' en 'als er bijv. op HAW foto's zijn van een paard dat bereden wordt met slof (en deze wordt dan correct gebruikt)' erg grappig.
Aslof jij kan zien of dat paard niet 3 passen verder met z'n kin op de borst getrokken wordt (bij wijze van spreken). Ik vind het altijd wel jammer om er een hulpteugel bij te zien hangen of die nu goed, verkeerd of niet gebruikt wordt.

De reactie over geen geld voor een zadel snap ik wel, een veearts kan wel een stukkie meer gaan kosten dan een nieuw zadel om maar wat te noemen.

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar het gaat voor het grootste gedeelte bij mij erom dat mensen altijd meteen alle dingen die je volgens hen fout doet gaan plaatsen, zonder eens een keer te zeggen wat je wél goed doet.
Een beetje kritiek kan natuurlijk geen kwaad, maar 1000x hetzelfde en dan ook nog eens op een harde manier, vind ik een beetje te ver gaan.
Het moet natuurlijk wel leuk blijven om op HAW te posten, toch?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:42

1. Msn taal, hier moet ik nog eens een woordenboek voor aan gaan schaffen Verward

2. wat ook al eeder werd gezegd, iemand wilt zijn of haar pony/ paard laten zien en krijgt daarop commentaar (over houding of hoe smerig die wel niet is)

3. de topics: ik wil een pony maar mag niet van mijn ouders, hoe kan ik ze overhalen.

4. de slofteugeltopics

zo dat was het even mn maag bromt om eten Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:19

yokie schreef:
Met stip op 1:

Het gebruik van de term: "je ergens aan irriteren". Het is of je ergens aan ergeren, of iets irriteert je.

Haha!

*LOL*

Ik irriteer me vaak aan Yokie, dat is zo'n rotmeid,...
Tong uitsteken Knipoog

Maar zonder gekheid, ik vind het irritant dat er zoveel achterbaks gedaan wordt via de pb knop. Ook erger ik me aan het feit dat je op Bokt je mening niet kunt geven zonder meteen tig mensen over je heen te krijgen. De waarheid is soms gewoon hard en ik blijf vinden dat die gezegd mag worden.

Verder vind ik dit gewoon een leuk tijdverdrijf en ga ik me niet zitten irriteren aan een forum op het internet Knipoog.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 10:42

CGJ12 schreef:
Ik irriteer me niet zo snel...........

Ik word alleen een beetje geprikkeld van dit soort topics wanneer iemand opent met een
"Irritatie TOP 10", en vervolgens slechts 7 (ZEVEN) punten kan opnoemen ..............

`

als je er geprikkeld van raakt dan moet je niet reageren!!!!

Nog zo'n ergenis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:04

irri penny meisjes die denken veulentje op te kunnen opvoeden,
Alle adviezen weg gooien, maar wel nieuwe topics openen over een steeds vervelender veulen Bloos!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:20

Cassidy schreef:
Het huidige boktlogo, met een staart als een garnaal...

Daar erger ik me ook aan ja.

MSN taal is ook heel irritant en spelfouten, ik weet soms ook niet of het nou een t of een d is, maar sommige doen dat gewoon extra Boos! .

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:25

Cow_horse schreef:
1. Msn taal, hier moet ik nog eens een woordenboek voor aan gaan schaffen Verward

2. wat ook al eeder werd gezegd, iemand wilt zijn of haar pony/ paard laten zien en krijgt daarop commentaar (over houding of hoe smerig die wel niet is)

Msn taal snap ik wel, maar msn taal hoort op msn en niet op bokt.
Daarbij heeft iedereen weer andere afkortingen en dat leest gewoon minder fijn.

En over jou punt 2, dat vindt ik ook, niet iedereen rijdt perfect en iedereen zijn paard is wel is vies. En commentaar krijg je tog wel, maar dat kan ook gewoon, sommige kraen je echt hard af.