Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:43

Ik stap niet meer zomaar op vreemde paarden. Ik wil weten wat ik kan verwachten en liefst eerst iemand anders er op zien rijden Haha!
Dan weet ik of ik het zie zitten of niet. En als ik er op zit en het valt me tegen... Stap ik gewoon weer af Schijnheilig Haha! hihihihi, ben niet zo'n held meer...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:45

ik stap eigelijk ook zo op vreemde paarden, toen ik Saar ging verzorgen, wist ik totaal niet wat ik kon verwachten, had wel gehoord, dat er 2 jaar niks mee gedaan was, maar verder kende ik haar helemaal niet.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:37

ik stap vrijwel overal op.
maar ik rij paarden in
rij ze door als ze vervelend zijn
en op maneges moet ik altijd op de moelijke ponys

de groote van het paard maakt niet uit maar wat me wel opvalt is dat ponys wilder zijn dan paarden (het grootste wat ik heb gereden is 1.74 dag ik )(dat was wel hoog ja Tong uitsteken )

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:44

Opzich toch apart dat veel mensen hier anwtoorden dat ze overal opstappen... ik zie in de praktijk vaak anders als puntje bij paaltje komt.
Zo heb ik zelf een gemene rotbokker gehad, die als het hem niet zinde je er echt af moest en zou krijgen.
Mensen aan de zijlijn wisten altijd zo goed wat ik doen moest als ik weer eens met hem door de bak stuiterde, "Aanpakken die hap!" "Geef hem eens een rotschop!" "Jij bent de baas !" "Als ik erop zou zitten zou ik het heel anders doen! "

Als ik dan tegen die mensen zei : Prima, ga er maar op dan, rij jij het er maar uit... dan krabbelden ze stuk voor stuk terug, ook degene met grote bekken die overal wel op zouden stappen hadden plotseling van alles te doen...

Niet dat ik zeg dat de mensen hier ook zo zijn, maar valt me gewoon even op, toen ik na een operatie niet weer voor het eerst op mn eigen paard wilde i.v.m explosiegevaar kon ik niemand vinden die dat even voor me doen wou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:47

Klopt sanex, dat gebeurt heel veel.
Maar dan ineens zijn ze er niet meer Scheve mond

Verder moet ik hier stiekum ook lachen om de reacties, ik durf op ale moelijke paarden van de manege Bloos!
ja, die zijn moeilijk
Als ze dan maar onthouden niet op de moeilijke paarden van een correctiestal te gaan zitten Haha!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:53

SANEX schreef:
Opzich toch apart dat veel mensen hier anwtoorden dat ze overal opstappen... ik zie in de praktijk vaak anders als puntje bij paaltje komt.
Zo heb ik zelf een gemene rotbokker gehad, die als het hem niet zinde je er echt af moest en zou krijgen.
Mensen aan de zijlijn wisten altijd zo goed wat ik doen moest als ik weer eens met hem door de bak stuiterde, "Aanpakken die hap!" "Geef hem eens een rotschop!" "Jij bent de baas !" "Als ik erop zou zitten zou ik het heel anders doen! "

Als ik dan tegen die mensen zei : Prima, ga er maar op dan, rij jij het er maar uit... dan krabbelden ze stuk voor stuk terug, ook degene met grote bekken die overal wel op zouden stappen hadden plotseling van alles te doen...

Niet dat ik zeg dat de mensen hier ook zo zijn, maar valt me gewoon even op, toen ik na een operatie niet weer voor het eerst op mn eigen paard wilde i.v.m explosiegevaar kon ik niemand vinden die dat even voor me doen wou

daar heb je inderdaad gelijk in ik stap overal wel op maar als het egt te gek word dan stap ik er wel af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:54

Citaat:
maar als het egt te gek word dan stap ik er wel af

Vrijwillig of onvrijwillig? Haha!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:56

runningkawa schreef:
Vrijwillig of onvrijwillig? Haha!

als ik er egt geen vertrouwen meer in hebt dan stap ik er vrijwillig af Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:56

runningkawa schreef:
Klopt sanex, dat gebeurt heel veel.
Maar dan ineens zijn ze er niet meer Scheve mond

Verder moet ik hier stiekum ook lachen om de reacties, ik durf op ale moelijke paarden van de manege Bloos!
ja, die zijn moeilijk
Als ze dan maar onthouden niet op de moeilijke paarden van een correctiestal te gaan zitten Haha!

hahahahaha...... OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:59

Ik eigenlijk wel. Mijn pony is eigenlijk ook niet de makkelijkste en ik verwacht eigenlijk ook nooit dat ik snel van een ander paard val.

Wat ik wel een keer gedaan heb(ja super dom, eigenlijk). Gingen we pony's kijken. Reed een meisje de pony voor en ik ging er ook op. Zonder cap Bloos !!! Zij reed ook zonder cap en de pony was ook super braaf, maar achter af gezien had ik dit niet moeten doen. Gewoon niet bij na gedacht. Niemand had een cap. Dus............ Maar ja best dom eigenlijk......... Bloos

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:01

Ik heb wel altijd het geluk gehad dat ik slimme eigenaars ken, die het ook niet vragen aan andere mensen als hun paard gemeen is.
Als mijn paard weer een keer gek doet (beginnen galoperen en geen rem) durf ik ook niet goed iemand te vragen, gewoon bang voor eventuele gevolgen. (behalve echte ruiters Lachen )

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:03

Ik stapte eerst ook op alle paarden. Sinds ik mijn vorige pony weg heb gedaan, doe ik het niet meer. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik soms best heel gevaarlijk bezig was Clown Nee laat die enge beestjes maar aan iemand anders over

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:04

Vreemde paarden altijd..... cap, bp en slof Haha! Knipoog

SANEX

Nog zo wat, wat me opvalt is dat de meeste mensen die zeggen :" ik stap overal op" de mensen rond de 14/15 zijn, of jonger..
Ik was op die leeftijd ook nog zo'n caploos mormel dat overal opstapte, als t beest al als rijp voor de slager bestempeld was zou ik 'm nog wel weer even in het gareel rijden...

Zou verstand dan toch echt met de jaren komen ? Haha!

[Edit] Typselfoutjes
Laatst bijgewerkt door SANEX op 24-12-04 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

zie mijn post hierboven Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:07

Dookie schreef:
Ik heb wel altijd het geluk gehad dat ik slimme eigenaars ken, die het ook niet vragen aan andere mensen als hun paard gemeen is.
Als mijn paard weer een keer gek doet (beginnen galoperen en geen rem) durf ik ook niet goed iemand te vragen, gewoon bang voor eventuele gevolgen. (behalve echte ruiters Lachen )

Oh ik juist wel, die lui leren het het snelste af een grote bek te hebben als ze een keer goed het zand proeven, moeten ze maar niet zo eigenwijs zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:07

of ik ooit verstand krijg betwijfel ik, maar iets meer denken als voorheen wel Haha!

Tot een jaar of 22, stapte ik echt op elke maf.
Hoe maffer hoe leuker. En die kwamen daar ook om gecorigeerd te worden.
Dat deed ik zonder cap Bloos! , zonder BP Bloos! en al helemaal zonder slof omdat ik dat juist eng vond.

En ik besef nu, dat ik een heel leger bescherm engelen om me heen heb gehad
En die zijn vast allemaal moe, dus niet te veel gebruik meer van gaan maken Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:08

ff offtopic wat is een bp Bloos

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:08

SANEX schreef:
Nog zo wat, wat me opvalt is dat de meeste mensen die zeggen :" ik stap overal op" de mensen rond de 14/15 zijn, of jonger..
Ik was op die leeftijd ook nog zo'n caploos mormel dat overal opstapte, als t beest al als rijp voor de slager bestempeld was zou ik 'm nog wel weer even in het gareel rijden...

Zou verstand dan toch echt met de jaren komen ? Haha!

[Edit] Typselfoutjes

haha ja ik denk het ..mischien denk ik er over een paar jaar wel anders over denk maar nu zie ik de gevaren ervan nog niet maar dat komt ooit wel Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:10

Cootjuh schreef:
ff offtopic wat is een bp Bloos

bodyprotector

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:13

Ik hang er ook pas sinds een jaar of twee een slof om, Vroegah....... inderdaad, zonder helm, zonder BP, zonder wat dan ook Haha! Haha! Haha!

Ik leef nog steeds....... goed mijn lijf is sochtends wat lastiger op te starten, maar alles zit nog op de plek Haha! Haha! Haha! Buiten wat botbreuken en andere butsen en builen nooit wat ernstigs gehad....

Maar nu ik merk dat mijn lijf niet meer is wat het geweest was en een forse valparty voor mij gewoonweg wat kwalijkere gevolgen kan hebben omdat ik niet meer zo soepel ben....... neem ik het zekere voor het onzereke....... Ik durf net wat brutaler te zijn dan Haha! Haha! Haha! en dat is vaak al genoeg overtuiging voor een paard

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:13

gijsenkim schreef:
bodyprotector

O, haha best logisch bedankt.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:14

Echte rotbokken mogen ze van mij laten staan, en een paard wat graag op zijn achterste beentjes staan ook....
Verder stap ik er wel redelijk snel op, heb wel liever eerst iemand anders zien rijden.
Ik moet ook het idee hebben dat ik even leuk kan rijden, een paard wat me echt niks doet stap ik niet zomaar op.
'Vroegah' stapte ik wel overal op, ik ben niet zozeer banger geworden, wel voorzichtiger.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:18

Nope...niet meer....vroeger wel Haha!

Ik vind het geweldig op mijn paard te kunnen rijden, als ik dan niet kan omdat mijn rug weer niet wil omdat de dag of dagen ervoor een ander paard bedacht dat die leuk kon doen zit ik me echt op te vreten.

Dus ik zal er sowieso nooit een paard doorheen rijden, even een rondje alleen als ze superbraaf zijn en rare dingen begin ik niet meer aan.

Al moet ik zeggen dat er uitzonderingen zijn...ben de laatste keer op een haf gestapt die alle kanten op ging behalve de goede kant op....maar daar kon ik niets aan doen want alles in mij jeukte om het ook eens te proberen Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:18

Ik stapte eigenlijk nooit ergens op tot ik me bedacht dat op welk paard dan ook ik nog steeds kon lichtrijden en kon galoperen en dat bokken gewoon kwestie was van zitten en naar voren knallen Lachen.. Toen ik dat doorhad stapte ik overal op....
Nou ben ik dit jaar van mijn paard afgedonderd en heb nekletsel opgelopen.. Als ik nu ergens vanaf van dan is de kans gruwelijk groot dat ik een dwarsleasie oploop.. Dus nergens meer op.. als ik er dan af moet dan maar van mijn eigen paard....