mijn paard molesteert mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:55

Klopping schreef:
Waar zetten jullie je paard dan aan vast, of loop je de hele tijd er mee te wandelen?

Na de wedstrijd idd eerst even een stukje mee stappen aan de hand, en dan de trailer op, staan ze veel rustiger op en jij kan er even bij weg ( mits je een rustig paard hebt dat zich gedeist houdt op de trailer )

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:57

Paarden opvoeden is toch iets waar we allemaal mee bezig zijn. Soms gaat dat totaal de mist in en dan hebben we een lading werk om onze fouten weer recht te zetten. Lovers

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:05

SANEX schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar zag iemand de tip geven om het paard aan de trailer vast te zetten... dit mag je NOOIT doen en in het reglement staat zelfs dat als dat van te voren gezien wordt je kan worden uitgesloten van de wedstrijd.

vreemd Verward Quentin zn chip werd gelezen op wedstrijd, terwijl hij aan de trailer vaststond, met aan de trailer naast me 2 paarden en de trailer daar weer naast stond 1 paard aan vast etc en daar werd niets van gezegd, terwijl het officials waren die de chip kwamen lezen en paspoort kwamen controleren enzo

Quentin blijft dan perfect staan, maar op de trailer gooit ie zn benen over de voorste buis heen of gaat staan stampen etc hij staat dus altijd aan de trailer met opzadelen, vaak met afzadelen ook, iemand hem vast laten houden betekend dat ik hem 50 meter verder kan gaan halen, hij loopt dan gewoon door, maakt hem niet uit dat er iemand aan t touwtje staat te trekken om hem tegen te houden Clown

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:43

Lijkt me erg overtrokken, Sanex.

Hoe moet ik anders mijn paard opzadelen als ik alleen op wedstrijd ben? Los laten staan lukt bij die van mij echt niet, het is geen hondje en als hij gras ziet, is hij pleite.
Die ringen aan de buitenzijde van je trailer zijn bedoeld voor 2 dingen: bij nood de stangen er zonder moeite uithalen en het vastzetten van je paard.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:56

renske, ik reageerde op de post boven mij, niet op de ts. Jij dus even lezen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:09

Ik begin nu ook aan mezelf te twijfelen, of het dan niet alleen op die wedstrijd zo was.. ik kan het nl ook nergens meer vinden maar heb mezelf daarna aangeleerd dat nooit meer te doen Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:32

ik zou mijn paard niet slaan op de trailer, als hij dan over de rooie gaat heb je een probleem en dan komt er nog bij als het vaag gebeurt dat hij misschien de trailer niet meer op wil . ik zou gewoon buiten de trailer optuigen. halster om zn nek laten zitten teugels erover en hoofdstel aan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:47

Ik haal haar van de trailer, een van de grooms (klinkt zo leuk Haha!) loopt er een rondje mee, dan kalmeert ze. Daarna beschermers af, dekens af, zadel op. En dan teugels om de hals, halster af, en snel hoofdstel om doen Knipoog Soms loopt ze dan wel naar voren maar ik loop rustig mee en tot nu gaat het goed.
Naderhand is ze wel heel rustig op de trailer, zonder of met hooinet Knipoog
Maar van te voren ga ik geen gevecht aan op de trailer.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:09

Het hoofdstel al in box om doen Tong uitsteken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:27

Oekie schreef:
Het hoofdstel al in box om doen Tong uitsteken

Met hoofdstel om in de trailer vervoeren?
Scheve mond

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:32

kjoetie schreef:
renske, ik reageerde op de post boven mij, niet op de ts. Jij dus even lezen.

en ik reageerde op Sanex Knipoog over het niet aan de trailer vast mogen zetten....

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 07:44

Waarom zou je hem zijn hoofdstel niet onder het halster aan kunnen doen. Als hij moet wachten , doe je zijn hoofdstel toch ook niet voor vijf min uit. Als je teugels door de keelriem steekt hoeven die er niet eens af. Gewoon een paar keer door elkaar draaien en je paard heeft daar geen last van. Al zo vaak gedaan, hem wel goed aan het halster vastzetten. Hooi eten kan ook met een bit in, wel de mond even schoonmaken en proppen verwijderen, als je gaat rijden werkt dat iets beter. Het proberen waard of niet soms. *LOL*

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:15

Sanex, misschien mag je je paard niet aan de trailer zetten en dan zelf weggaan ofzo. Dus aan de trailer zetten zonder toezicht.
Ik heb dat ook nog nooit gehoord, maar dat lijkt me logischer.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:02

hihi wat een verwarring *LOL* ik zou gewoon proberen om stress op de trailer (in welke vorm ook) zo veel mogelijk te voorkomen, meeste paarden zijn er al niet dol op, en als het toch makkelijk op te lossen is zonder stressdoor hem van te voren het hoofdstel op te doen onder zijn halster.... maar goed, ieder zijn manier natuurlijk Knipoog

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:48

Ethelate schreef:
Met hoofdstel om in de trailer vervoeren?
Scheve mond

Ja hoor, dat doe ik altijd als ik naar les ga, of een wedstrijd dicht in de buurt. Gewoon de teugels eraf of oprollen en onder de keelriem langs en daaroverheen het halster waar je hem aanvast kunt zetten!