wie verkoopt zijn paard nooit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:44

Niet alle paarden zijn gebaad bij volledige weidegang of stalrust, dan kun je zelf wel fijn door het raam naar buiten kijken maar heeft een paard daaraan?

bv Mijn paard doe je geen plezier om hem volledig op rust te zetten die wil werken het liefste iedere dag en heeft afwisseling nodig wbt trainingen, als ik hem die niet kan geven omdat ik bv alleen mn hoofd nog zou kunnen bewegen na een ongeluk en iemand anders kan dat wel en mijn paard voelt zich daar prettiger bij dan is ie weg, snik snik voor mij, maar hoera voor mn paard!

CarS, ik bedoelde niet te zeggen dat volwassen er niet voor zouden kunnen kiezen om hun paard ten alle tijden te houden, wellicht kwam dat wel zo over, (mijn excuus daarvoor) als dat zo was.
Maar sommige jonge mensen roepen nou eenmaal maar vanalles en denken veelste gemakkelijk, leggen hun mening in sommige gevallen op aan mensen die bv door omstandigheden echt met hun rug tegen de muur staan, iedereen is anders en iedereen steld zn eigen grens.
Ik vind dat je dat moet respecteren, ook als het om wel of niet houden van paarden gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:49

toen ik afgelopen zomer een M proef onderling reed vond me tante dat ze zo mooi liep dat ze zei: zeg even hoeveel je ervoor wilt hebben.......(aangezien me tante zeker niet tot de armoe zaaiers behoort had ik me pony dus voor veel geld kwijt gekund) maar me moeder zij heel terecht die pony heeft ze al 11 jaar en die pony gaat bij ons dood hoe dan ook.

mijn ander paard is een heel goed springpaard teminste los springen heeft ze een hele goede spring techniek. dus verwachten we onder het zadel niet anders . als ze voor ons doen voor veel geld verkocht kan worden dan gaat ze verkocht worden maar we zullen ze niet te koop zetten.

ons hengst veulen staat niet te koop(d.m.v. advetenties e.d. bedoel ik daar mee. maar hij is wel tekoop omdat we te weinig plek hebben en me ouders hebben liever merrie´s om mee te fokken.

me andere merrie gaat ook hier dood. die word na 15 jaar nog steeds geruikt om mee te fokken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:51

Joh geen excuus gekkie Bloos
Ik heb het juist zo uitgelegd dat ik er zo over denk omdat ik ouder ben(vage zin)....
Voor mijn 15e had ik al 3 maal geroepen deze gaat nooooiiiit meer weg dus ik snap precies hoe je het bedoeld Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:53

CarS schreef:
Joh geen excuus gekkie Bloos
Ik heb het juist zo uitgelegd dat ik er zo over denk omdat ik ouder ben(vage zin)....
Voor mijn 15e had ik al 3 maal geroepen deze gaat nooooiiiit meer weg dus ik snap precies hoe je het bedoeld Knipoog

Na goed dat bedoelde ik dus *LOL* , hmmm valt soms niet mee uitleggen wat je bedoeld Bloos
Laatst bijgewerkt door cissie op 21-12-04 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:55

npou ik zou het niet willen en niet kunnen maar kijk soms is het leven hard en moet het wel.. in verband met finaciele gevolgen of zoiets dergelijks... het onderhoud en verzorgiung is het belangrijkste voor mijn paard en als ik dat hem niet meer kan bieden.. zal ik hem moeten verko[pe of inslapen....

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:06

ik zou mijn lieve paardje nooit verkopen!!!!!!!!!!!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:32

Ik zei dat vroeger ook altijd 'Ik verkoop Image NOOIT!' Toch heb ik m verkocht. Waarom? Ik heb op dat moment ernaar gekeken wat het beste voor haar was op dat moment. Als ik haar zou houden was dat uit eigen belang en niet in belang van mijn pony. Ik studeer nl in Leiden en Image stond bij mijn ouders, zodat ik alleen in het weekend van haar kon genieten. Dat was voor haar een hele verkeerde 'training' en aandacht en daarbij kwam dat ik te groot voor haar werd voor het mooie. Als ik zou wachten tot ik klaar zou zijn met studeren zou ze al redelijk in leeftijd lopen en een paar mooie jaren hebben gemist. Nu heeft ze plezier bij iemand anders die er ook veel meer plezier geeft dan ik haar op dat moment kon geven.

Maar dat het makkelijk was/is NEE!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:46

Mijn ouders en ik zeiden altijd, Marnix (was mijn pony) wordt nooit verkocht! Hij mag hier oud worden en blijven tot zijn dood..
Maar toen ik te groot voor hem werd, ik een paard kreeg, en Marnix steeds minder kon rijden, werd hij steeds chagerijniger. Hij wilde nog niet met pensioen ook al was hij al 19..

We hebben hem verkocht aan een meisje die nu alweer L1 met hem rijdt.. Hij heeft het daar super naar zijn zin, en ik vind het fijn dat hij het daar zo goed heeft!

Het zou gewoon egoistisch zijn geweest als ik hem had gehouden, en hij alleen maar op de wei mocht.. vind ik..

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:58

De eigenaresse van Angel zei laatst dat ze het leukste aan Angel vond (terwijl ze nog maar 5,5 is) dat ze tot haar dood altijd (op een jaar na, want toen stond Angel nog als lief veulentje in de wei bij haar mamma) bij haar is geweest. Vond ik een beetje lugubere gedachten... maar goed..
Ik zou als ik een paardje zou kopen hem het liefst ook niet meer weg doen, maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Het moet niet zo zijn dat ik niet genoeg geld heb om hem te verzorgen, en hij daarom half verhongerd of zijn dierenarts spuiten niet krijgt ofzo. Dat zou ik niet willen.. dan gaat het belang van mijn paard zeker voor mijn belang (om het paard te houden dus..)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:07

Phara verkoop ik nooit. Heb verdomt veel werk gehad aan die pony en hijs mijn eerste eige pony geweest!!
Daarbij ist een pony met een handleiding. En als je die niet volgt is hij best gevaarlijk...
Ik zorg wel dat hij in beweging blijft. Anders springt ie door het dak uit denk Haha!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:12

mijn tante heeft een paard 18 jaar thuis gehad,
Het paard kon niet meer gereden worden door iets met z'n pezen!
Ze heeft hem niet verkocht..!
De dierenarts zei toen het paardje 12 was dat ie nog maar 2 jaar te leven had..!
Nu is het paardje 30 gworden en deze week overleden Boos!

Mijn pony zou ik niet verkopen!!!
Mijn zus heeft op hem gereden.. is gestopt omdat ze er afviel en hem gwoon eng vond, heeft ze een nieuwe gekregen (verwend!! Tong uitsteken)
maar toen wou mams eq verkopen..! en had ze koper.. komt die koper eraan, begint ie heel erg kreupel te lopen. Is de koper afgekapt!
Toen de koper weg was zei mijn moeder toen ie dus nog in de bak stond dat eq nooit meer weg ging.. toen gallopeerde Eq zo rond, niet meer kreupel of wat!
Hij wou gwoon blijven!
Dit is voor mijn tijd gebeurd.. Nu zou k m'n moeder egt overhalen om hem niet te verkopen want het is een prima beestje Haha!!
Je moest gwoon geduld hebben!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:18

zolang ik niet veel zwaarder word, blijft Dusty bij mij.
Of ik moet toch zo'n gigantisch plekje voor haar zien te vinden, dan gaat ze ook weg. Lachen
Want Dusty is een leuke pony, maar haar karakter is niet helemaal mijn typ

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:20

Mijn tweede paardje heb ik nu alweer 11 jaar, ze gaat ook niet meer weg, mag hier lekker haar oude dag uitlopen en gaat hier ook dood.
Zo wil ik het graag, ik kan nog goed voor haar zorgen en meisjes uit de straat helpen me maar al te graag. Ze is nu 21 en chronisch ziek. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar weg te doen.

Jewel heb ik nu anderhalf jaar en blijf hoe- dan- ook altijd bij me. Al moet ik m'n laatste centen ervoor omkeren. Met haar heb ik een hele speciale band. Mocht er iets met me gebeuren, dan is dat allemaal geregeld en gaat m'n beste vriendin voor haar zorgen.

Wietse blijft hier ook. Tenminste, zolang ik dat financieel kan redden.
Gelukkig word ik bijgestaan door een goede vriend van ons en verzorgsters staan hier in de rij voor de deur. Er is dus altijd wel iemand die me wil helpen of wat dan ook OK dan! .

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:26

Zoals het kan gaat mijn pony niet weg Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:44

Dat kan je niet zomaar zeggen...
Ik hoop natuurlijk mn paard niet te moeten verkopen, maar als ik over een paar jaar ga studeren zit het er toch wel aan te komen ben ik bang.
Of als ik zwaarder word of het te duur wordt moet ze ook weg...
Ja liever niet natuurlijk maar er zijn zat andere mensen die net zo goed voor haar zorgen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:22

ik wil mijn paarden nooit meer kwijt!
kan gewoon niet zonder ze.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:07

Maar houden jullie ook een paard waar het niet mee klikt, waar je met de beste wil van de wereld, ook na lang proberen, geen echte band mee kan opbouwen?

Als je gek bent op je paard kan je gemakkelijk zeggen "die gaat nooit meer weg" maar blijf je dat ook zeggen als je elke dag met tegenzin gaat, ja zelfs bang wordt om er nog op te stappen omdat het elke keer weer ellende is?

Bij Ringo heb ik gezegd dat hij nooit meer weg ging al moest ik droog brood eten. Dat meende ik uit de grond van mijn hart maar ik was toen wel vrijgezel en had nog geen kinderen.

Bij Parcival zeg ik dat hem nooit weg zou willen doen en dat is toch iets anders. Ik heb op het punt gestaan hem te verkopen door scheidingsperikelen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en ik zou hem niet graag willen missen maar ik kan niet 100% zeker zeggen dat hij nooit weggaat. Ik hoop het niet, ik zou het vreselijk vinden maar ik kan niet in de toekomst kijken. Als hij mij overleefd hoop ik dat hij bij mijn vriend kan blijven, op de stal waar hij nu staat maar ook hem wil ik niet verplichten het paard tot het einden der dagen te houden omdat ik vind dat ik niemand die verplichting mag laten aangaan.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:16

Met ouder worden, word je inderdaad realistischer... Je beseft dat de kans klein is dat een verkocht paard een lang en gelukkig leven zal hebben.
Je beseft dat geen enkel paard perfect is ...en dat het een grote voldoening kan geven met een paard, ondanks zijn gebreken, door te zetten.
Zelf heb ik nog nooit een paard verkocht, en zal dit waarschijnlijk nooit doen, tenzij er zich onvoorziene omstandigheden voordoen waardoor paard een beter leven bij iemand anders zou hebben (vb door zware ziekte of onvoorzien geldtekort niet meer in staat zijn goed voor paard te zorgen)
15 jaar geleden heb ik Branding,mijn eerste paard gekocht. Alhoewel hij een schat is, was hij absoluut niet mijn ideale paard, en hebben we vele ups en downs gekend. Nu is Branding een stuk in de 20 en geniet hij van zijn 'pensioen' op de wei.
Twee jaar geleden is Vertigo erbijgekomen, en onder normale omstandigheden blijft hij hier voor zijn hele leven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:23

Ik hoop mijn paard nooit te hoeven verkopen. Ben het iig niet van plan. Maar je weet nooit wat er op je pad komt en hoe de situatie over een paar jaar is. Net zoals bij een relatie. Je kunt je wel voornemen om bij elkaar te blijven 'tot de dood ons scheidt' maar ook dat is IMO niet realistisch. Het kan je streven wel zijn, maar je weet nu eenmaal nooit hoe de dingen gaan lopen.

Mijn mening over het verkopen van je paard heb ik trouwens kort geleden hier nog gegeven: [PP] paard verkopen is zielig?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:40

zeg nooit nooit. maar mijn merrie wil ik in principe niet verkopen. eerst sport en dan fokken. pony liever ook niet maar als er genoeg geld voor beide paarden word geboden en ze krijgen een goed te huis. geen probleem. Maar moet zeker iemand zijn die goed met karaktervolle paarden om kan gaan zijn Haha!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:55

Onze paarden worden ook never nooit verkocht!
Ons motto is hier, alles wat komt gaat niet meer weg Haha!
En de dieren hier zijn ook erg gehecht aan elkaar, onze drie paarden, vier honden en vier katten Bloos

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:30

Het eerste wat me te binnen schoot toen ik je topic las, is wat Alikesflame ook al zegt, zeg nooit nooit!
Je weet van te voren niet hoe het leven verloopt, en als je dat wel zou weten, heb je ook geen fijn leven.

Ik ben het iig nu niet van plan en hopelijk nog lange niet, maar misschien komt er ooit een tijd dat het voor mij en mijn paard beter is als ik een ander adresje voor haar zoek.

Mijn vorige pony heb ik wel verkocht.
Aan verkopen van je paard is ook niks mis mee, hoe ben jij anders aan je paard gekomen?
Waarschijnlijk toch echt wel gekocht, van iemand die het je gunde je dat paard te kopen.
Misschien zelfgefokt (maar laten we eerlijk zijn, de meesten zijn toch wel aangekocht en niet zelfgefokt), maar eerder in de lijn zal er dan ooit eens een merrie aangekocht moeten zijn.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 02:32

vertigo schreef:
Met ouder worden, word je inderdaad realistischer... Je beseft dat de kans klein is dat een verkocht paard een lang en gelukkig leven zal hebben.
Je beseft dat geen enkel paard perfect is ...en dat het een grote voldoening kan geven met een paard, ondanks zijn gebreken, door te zetten.

OK dan! dit vind ik heel mooi gezegd en zo denk ook ik erover !! OK dan! groetjes shana

Zelf heb ik nog nooit een paard verkocht, en zal dit waarschijnlijk nooit doen, tenzij er zich onvoorziene omstandigheden voordoen waardoor paard een beter leven bij iemand anders zou hebben (vb door zware ziekte of onvoorzien geldtekort niet meer in staat zijn goed voor paard te zorgen)
15 jaar geleden heb ik Branding,mijn eerste paard gekocht. Alhoewel hij een schat is, was hij absoluut niet mijn ideale paard, en hebben we vele ups en downs gekend. Nu is Branding een stuk in de 20 en geniet hij van zijn 'pensioen' op de wei.
Twee jaar geleden is Vertigo erbijgekomen, en onder normale omstandigheden blijft hij hier voor zijn hele leven.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:27

Percy schreef:
Maar houden jullie ook een paard waar het niet mee klikt, waar je met de beste wil van de wereld, ook na lang proberen, geen echte band mee kan opbouwen?

Als je gek bent op je paard kan je gemakkelijk zeggen "die gaat nooit meer weg" maar blijf je dat ook zeggen als je elke dag met tegenzin gaat, ja zelfs bang wordt om er nog op te stappen omdat het elke keer weer ellende is?

Dan zou ik het wel overwegen om mijn paard te koop te zetten. Als ik elke dag met tegenzin naar Ivanka zou moeten gaan, dan had ik daar allang over nagedacht..

Maar in mijn geval is dat niet zo, ik ga er elke dag nog met alle liefde naartoe. Heb een geweldig leuk paard, die ik nooit meer kwijt wil Lovers . Zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar weg te doen, maar ik weet ook nooit hoe de dingen in mijn leven gaan lopen.
We zien het wel, ik probeer haar zo lang mogelijk bij mij te houden iig.. Lachen
Volgend jaar krijgt ze een veulen, ben benieuwd hoe dat veulen gaat worden...

Zoals alles nu gaat, houd ik ze allebei Lachen. Maar wie weet wordt dat veulen een draak Knipoog. Je weet maar nooit...

Ivankje blijft iig bij mij zo lang mogelijk, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen Lovers

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:44

ik zou mijn paarden niet meer willen verkopen, maar als ik het echt niet meer trek 2 dan zou er wel 1 weg moeten.
enik kan best begrijpen dat mensen hun paard wel verkopen en kost verschikkelijk veel geld en als zn beesje dat niet aan de verwachtingen voldoen/ of kunnen voldoen dan is dta misschien de beste oplossing. Het kost genoeg en dan moet je er inderdaad wel plecier van hebben en jij stelt waarschijnlijk andere eisen aan je paard dan een fantieke wedstrijdruiter die de top wilt halen. 9bijvoorbeeld)