Bijrijders: Wel of niet betalen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijrijders wel of niet mee betalen?

Ja, bijrijders moeten wel mee betalen in de kosten
44 (47%)
Nee, bijrijders hoeven van mij niets te betalen.
49 (52%)

Totaal aantal stemmen: 93

boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:34

ik rij bij iemand de paarden. mest daarvoor de stallen uit, sta altijd voor hem klaar, voer de kalveren als hij er geen tijd voor heeft. beleer zijn paarden voor de verkoop (daar krijg ik geld voor)
eigenlijk doen we vanalles voor elkaar...... over geld word niet gesproken.. We zijn gewoon een goed team.... we starten samen op dezelfde wedstrijden,. ik met zijn paarden. en we gunnen het elkaar.....

echt perfect

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:28

Ik vind dat de bijrijder nooit betaald krijgt, tenzij hij/zij het paard echt traint, zodat de eigenaar er weer mee verder kan.
Ik vind dat de eigenaar betaald krijgt, wanneer hij geld nodig heeft en de bijrijder ook verder niks doet (dus alleen rijden en daar hoort poetsen dan wel bij, maar niet stallen mesten etc.)
Ik vind dat als de eigenaar gewoon een paard heeft en der mag wel iemand hem gaan verzorgen als hij/zij dat wil, dan vind ik niet dat die persoon hoeft te betalen, maar dat ie wel voor z'n lessen betaald en voor het onderhoud van de spullen en als de eigenaar de hoefsmid laat komen, omdat die bijrijder dat wil, dan vind ik dat hij/zij dat ook moet betalen.

Ik verzorgde een paard dat anders gewoon in de wei stond, en reed daar ook zelf enzo. Dus ik heb betaald in de vorm van met haar kinderen rondsjouwen/lesgeven, en evt. mesten en ik kocht zelf halsters en dekjes.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:32

Ik betaal alles voor de verzorging van mijn paard, zij mag hem zo vaak rijden als ze maar wil en heeft toegang tot al mijn spullen. Zij hoeft niets bij te dragen aan zijn verzorging, dus in feite huurt ze hem voor een vast bedragje per maand.
Het klikt tussen ons erg goed, ook qua rijstijl en opvattingen over mijn paard. Door een bedrag te vragen maak ik duidelijk dat het niet zomaar vrijblijvend is. Door daarmee in te stemmen heeft zij een afspraak met mij waarin zij het gevoel heeft dat er rechten zijn en ze niet gebruikt wordt als poetsknecht en stalhulpje.. Wij zijn dus allebei blij met onze regeling en met elkaar.