welke van de 2 stallen zouden jullie uit kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:01

sannaa schreef:
Heee hoi,
. Niemand klaagt hier écht over Herman.

nouwwwww dan moet je toch eens op andere tijdstippen komen, daar krijg je rooie oortjes van! Haha!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:05

Talida schreef:
nouwwwww dan moet je toch eens op andere tijdstippen komen, daar krijg je rooie oortjes van! Haha!

En ik zit ook al een tijdje Lips are sealed Haha!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:17

ja, dat weet ik hihi. Ik bedoel HIER klaagt niemand over Herman. En dat er gezeurd wordt, dat is overal zo. Niemand durft het tegen hem zelf te zeggen en maar tegen elkaar klagen. Als het oplucht: gewoon doen. wahahaa.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:20

hoe lang zou het nog duren voordat 1 van die zonen het overneemt? Schijnheilig

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:51

Ik vind ze alletwee echt heel erg duur! Verward
Maar als je de mogelijkheid en de tijd ervoor hebt, zou ik echt naar de 2e gaan.. Je kan bij de eerst niet eens fatsoenlijk trainen, en niet buitenrijden!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:47

heee stalgenoten, leuk om jullie hier allemaal eens te treffen!!!
Wat de stallen betreft moet je natuurlijk voor de 1e kiezen want dat is voor je paard echt het beste. Als het eten in haar stal op is wil ze daar ook weer uit dus......... Hele jaar door op de wei vind je nergens bij ons in de buurt. Maar goed het is jouw beslissing, zag trouwens ook dat de haf te koop is???????

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:21

Als ik echt zou moeten kiezen tussen die twee stallen die jij noemt, zou ik gaan voor de tweede stal. Het lijkt mij een ramp om m'n paard niet te kunnen rijden door een slechte bak en goede kwaliteit en hoeveelheid voer is ook heel belangrijk, dan maar 40 euro per maand meer betalen en langer op je brommer zitten..

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:35

allegro schreef:
heee stalgenoten, leuk om jullie hier allemaal eens te treffen!!!

hahaha jij ook hier!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:15

Hey zomaar een topic over de buurman!! ha ha Haha! Ik rij nu nog bij de kievit, dat zit naast jullie...

Maar Talida naar welke stal wil je toe gaan dan waar je ook naar zandvoort kan rijden?? Ben wel benieuwd en ik heb al aardig wat stallen in de buurt meegemaakt aangezien ik een bijrijd paard had dat maar bleef verhuizen... Verward
Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar stal 2 vandaar... Haha!

Ik denk dat stal 1 wel een lekkere stal is, maar ik kan me voorstellen dat je er in de winter een beetje de balen van hebt. Zo'n combi lijkt mij perfect!! En ik zou heel snel je ruiterbewijs gaan halen, gewoon zo'n weekend ergens doen, want je kan daar prachtig buiten rijden!!!!

Stuur me anders een pb met die stal 2 als je het hier niet wil noemen...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:36

SuuS1981 schreef:
Hey zomaar een topic over de buurman!! ha ha Haha! Ik rij nu nog bij de kievit, dat zit naast jullie...

Maar Talida

Maar Tyson bedoel je Haha!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:36

oh Bloos! ha ha niet goed opgelet... die bedoel ik inderdaad!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:50

Tessebes schreef:
Geen van beiden eigenlijk.

Een gelijk!

Ik vindt ook de vermelde prijzen buiten portie! Voor die prijzen hoop ik dat je een luxe stal heb met alles erop en eraan?!

moon65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:55

Georgette schreef:
Als ik echt zou moeten kiezen tussen die twee stallen die jij noemt, zou ik gaan voor de tweede stal. Het lijkt mij een ramp om m'n paard niet te kunnen rijden door een slechte bak en goede kwaliteit en hoeveelheid voer is ook heel belangrijk, dan maar 40 euro per maand meer betalen en langer op je brommer zitten..

Ja en je paard lekker de hele dag in haar stalletje laten staan om er een uurtje per dag op te rijden.
Ga inderdaad zoals melanie zegt maar eens de hele dag op de wc zitten kijken of je dan nog zo vrolijk bent.
Over Herman zijn de menigen verdeeld hij wordt in de wandel gangen al Jules de la torret genoemd ha ha Haha! Haha! Haha!
bij alle stallen en manege's is er wel wat.
Geven en nemen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:48

Ik ben wel een paar keer op jullie stal geweest maar eerlijk gezegd is het niet 'mijn' stal met die grote koppels die ik daar gezien heb. Dat stond me bij jullie nog het meeste tegen. Plus het feit dat idd je paard niet naar buiten mocht maar naar buiten moest en je daar geen zeggenschap in had, was voor mij een reden om daar niet te gaan staan.
Het plekje is verder natuurlijk heel erg mooi maar ik vind het pensiongeld ook aan de hoge kant voor de faciliteiten die er zijn.
Maar ja, dat is de Randstad, ik weet er alles van.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:12

Ik denk dat je blij mag zijn dat je paard de hele dag buiten staat, en vooral in de randstad.
Er is toch niets beter voor een paard dan de hele dag buiten staan.

Tuurlijk wil ze 's avonds weer graag naar binnen maar dat is omdat ze dan eten krijgt denk ik en niet omdat ze het zo vreselijk vindt buiten.

Dus niet alleen aan jezelf denken maar het beste voor je paard kiezen!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:30

Heb echt nooit problemen met "Jules"! Bovendien zou ik af en toe ook gestoord worden van het gezeur van sommige mensen! Scheve mond

Het valt allemaal heus mee op ons stallie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:34

ga er verder maar vanuit dat het bijna elke stal wel iets is.
waar je bij de ene voor gaat, kom je bij de ander weer tegen.

Lekker op de plek waar ze naar buiten kunnen.
Ik lees net ook nog dat het in groepen is, heerlijk
waar kan een paard nog meer paard zijn dan daar.
En dat merk je ook heel goed met het rijden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:16

Heerlijk hoor, groepen, Kawa met gebroken benen en alle blessures die erbij komen kijken Boos!

Vooral als er niet veel gras op het land staat ...

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:27

Nog 1 goedbedoelde tip. Ga eens met de eigenaresse van Tessa praten die is ook even naar een stal verhuist waar alles beter was (binnenbak en niet naar buiten). Tessa werd daar zo ongelukkig dat ze nu weer terug is...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:29

Fitzroy schreef:
Heerlijk hoor, groepen, Kawa met gebroken benen en alle blessures die erbij komen kijken Boos!

Vooral als er niet veel gras op het land staat ...

Precies....het lijkt allemaal mooier dan het is.

De plek is fantastisch, maar het stalgeld is belachelijk hoog in verhouding met wat je ervoor krijgt. Nu moet ik wel zeggen dat ik Herman meegemaakt heb in zijn betere jaren, maar nu erg blij ben dat ik er niet meer sta.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:36

Sannah schreef:
Precies....het lijkt allemaal mooier dan het is.

De plek is fantastisch, maar het stalgeld is belachelijk hoog in verhouding met wat je ervoor krijgt. Nu moet ik wel zeggen dat ik Herman meegemaakt heb in zijn betere jaren, maar nu erg blij ben dat ik er niet meer sta.

Ik vind het er nog steeds fantastisch, en ik heb ook totaal geen moeite met Herman. Wij gaan er nooit meer weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:37

Ik ken nog geen 1 gebroken been, door de groepen
En ik kom nergens anders, als waar paarden in groepen lopen.

Ik zal niet ontkennen dat het vast wel eens zal gebeuren.
Maar dan moet je wel kijken hoeveel % van de paarden iets ernstigs overhoud van het in de groep lopen.
Denk daarbij aan alle paarden in opfok enz en hoevaak je dan hoort van ernstige blessures.

Denk dat dat heel wat minder is, dan bijv blessures door het rijden.
Ook daar dan mee stoppen?

Nee geef mij maar een paard in een groep, laat die van mij dan maar diegene met pech zijn, weet wel zeker dat hij naast het rijden ook als paard geleefd heeft. En dan heb ik een gerust geweten bij zijn dood.

Maar goed, je mag er natuurlijk best anders over denken, maar ik hoop in de toekomst meer paarden te kunnen kopen, zodat de groep groter word, heerlijk als je die met elkaar om ziet gaan.

floek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:56

ik zou ook optie 2 nemen maar natuurlijk die hele dag op stal staan das weer een twijfelaar

ik sta nu op een prive-stal met 12 paardjes in totaal , ook alleen een buitenbak maar die kan nog wel tegen stootjes .
verder worden de stallen en alles daar rond ook goed gedaan en met bossen en wegen er vlakbij om te gaan wandelen . Er zijn ook 4 grote weien aan en de eigenaar is een professionele lesgeefster , dus ik heb het nog goed getroffen , dat ik geen binnenbak heb vind ik niet erg aangezien dan de alle andere dinge wat wel allemaal goed is . En ja dat de bak soms heel vuil ligt moet ik er maar bij nemen
ik betaal per maand daarvoor 150 euro .

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 09:00

Stal 2 waar ik heen ga is manege ruckert

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:26

Tessebes schreef:
Geen van beiden eigenlijk.

sluit ik me bij aan.

en zo duur Bloos! is er echt niets anders dan?