Voor de bijrijdsters een vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:55

Ik heb 2 bijrijdpaarden. Voor beide hoef ik niets te betalen. De ene rijd ik 1x in de week op, omdat ik zelf niet vaker kan, mag vaker als ik wil (bijvoorbeeld in vakanties) en mag er vanalles meedoen, buitenrijden, longeren, in de bak, wedstrijden (dat wel zelf betalen), lessen (ook zelf betalen natuurlijk)....
En de ander mag ik heel de week op rijden, behalve op vrijdag en zondag want dan wordt er mee gemend (mag daar ook bij mee als ik wil), ik mag alles met hem doen (wel in overleg eventueel), mag lessen, wedstrijden rijden ect...
Ik heb het erg goed getroffen Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:27

ik zou het onzin vinden dat ik zou moeten betalen (wel eventuele les ofcourse). Je helpt er iemand mee uit de brand die te weinig tijd heeft of geen zin o.i.d. Tenminste zo was het bij mij altijd. Maar das mijn persoonlijke mening Haha!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:56

Voor mijn verzorgpaardje hoef ik niks te betalen, maar dat doe ik wel omdat ik dat niet meer als normaal vind. Ik betaal de hoefsmid voor fangio. Dat doe ik om en om met de eigenaresse. Verder mest ik de stal van Fangio en die van haar andere pony uit, schep de drollen uit de wei en de paddock en poets ik Sjum (die andere pony) ook als hij erg vies is.

Verder mag ik alles met Fangio: rijden, longeren, toiletteren enz. Alleen als ik op buitenrit wil moet ik overleggen (wil ik toch nie in me eentje, hij wil soms nog wel eens raar doen namelijk) Ik mag iedere dag komen van haar (helaas niet van m'n ouders, van hen mag ik maar 3 dagen in de week en dan nog het weekend )

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit echt heb betaalt voor een verzorgpaard omdat dat moest van de eigenaar. Ik doe dit gewoon vrijwillig omdat ik ook enorm veel met het paard mag. Ik heb met Fangio ook les (nu even niet, eerst weer conditie opbouwen, hij is een beetje ziekjes geweest) maar dat betaal ik zelf. Ik start hem ook wel eens op een onderlinge wedstrijd en betaal dan alleen het startgeld. Wordt gebracht e.d.
Ik ben best wel een geluksvogel geloof ik als ik dit zo lees.

Ik vind dit op zich best veel geld, maar als je 1x in de week op een manege zou rijden ben je meer kwijt dus...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:33

mijn bijrijdster rijd mijn tinkertje 2 a 3 keer per week en ze betaalt er 15 euro voor. maar ze mag niet springen of naar buiten met mijn tink,, want dat doe ik liever zelf weet je,,
ik had zelf een verzorgpony waar ik niets voor hoefde te betalen en mocht er alles mee,, maar die is helaas verkocht..

ik vind betalen wel goed,, want diegene werkt wel voor jou en helpt je uit de brand,, maar diegene gebruikt wel jou spullen en jou paard,, dus tja Lachen das mijn mening

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:58

ik betaal niets voor mijn verzorgpaard en rijd hem zoon 5 keer per week, in ruil daarvoor doe ik de stal iedere dag netjes bijwerken, af en toe wat leuks voor hem kopen, tuig vetten, hem helemaal bijhouden(knip en trek werk) enz...

ps als ik hier zo lees wat ze allemaal moeten betalen ben ik maar verwend! Scheve mond

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:03

Ik moet niets betalen, mag gaan rijden wanneer ik wil (meestal 2 keren per week, in de vakantie zoveel mogelijk) omdat ze 4 paarden hebben en 4 kinderen en bijna geen tijd...

myrthekatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:17

Ik heb een verzorgpony voor 3x per week en dat is 83 euro en in de zomer iets van 64 euro per maand.
Ik mag dan poetsen, rijden (buiten rijden onder begeleiding) uitmesten doet de eigenaar zelf, longeren mag ook, en natuurlijk knuffelen Tong uitsteken
Er is elke week op zondag gratis les! Lachen

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:08

ik betaal niks voor mijn bijrijdpaard mag lessen en zoveel rijden als ik wil
ik hoef er niks voor te doen alleen af en toe het zadel invetten
ik heb trouwens nog nooit voor verzorgpaarden hoeven betalen ik vond het eigenlijk best een raar idee Verward

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:20

Ik heb nooit wat betaald en mijn bijrijdster betaald ook niks.. Behalve dan de lessen.. Die zijn voor eigen kosten.. Knipoog

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:37

ligt aan de regio en wat de faciliteiten zijn.
het is helemaal niet raar dat je mee moet betalen, sommigen willen dit niet sommigen wel.
ik vind 40 euro voor 3 keer in de week rijden niet heel erg duur.
ik betaalde toen ik nog een bijrijpaardje had 50 euro per maand en mocht dan elke dag rijden als ik wilde. ik ging meestal 2 a 3 dagen in de week.
kijk de eigenaresse heeft ook kosten ( evt. hoefijzers, voer, stalling, mischien veearts als er iets gebeurd als je aan het rijden bent, dus niet zo vreemd als je wat moet betalen)
vaak trekt ene bijrijpaard waarvoor je moet betalen serieuzere mensen dan wanneer je niet moet betalen... omdat mensen vaak afhaken wanneer er geld wordt gevraagd

flinstone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:13

Ik heb 2 bijrijpaarden. een haflinger en een fries. De fries doe ik meestal 3 keer per week, ik mag vaker komen als ik dat wil. De haflinger doe ik 2 keer in de week, de rest van de week komt zijn eigenaresse om hem te rijden. De haflinger kan alles en daar kan ik ook lekker mee naar het twiske als het mooi weer is. De Fries is 3,5 en moet nog veel leren. Maar juist ook dat vind ik er leuk aan.

Ik betaal er niets voor. De paarden staan aan huis bij haar ouders. De fries is ook eigenlijk van haar ouders maar die doen er zelf niets mee. Er is een kleine buitenbak. Wel mest ik uit en ook als ik de haflinger niet rij mest ik zijn stal wel uit als ik er ben voor de fries. Ik vind dit helemaal niet erg. les betaal ik zelf. Ik ben er erg blij mee!!

Toch vind ik 40 euro niet veel hoor als je 3 keer kan rijden. Voor mijn vorige verzorgpaard betaalde ik 50 euro ker maand, ik moest daar ook uitmesten enzo. Er was alleen een buitenbak. Les betaalde ik ook zelf.