Stalverhoging 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:25

Niseyra schreef:
Pff wat ben ik blij dat ik in Groningen woon. Ik betaal 80 euro en daar zit voer (brokjes, muesli, wortels, hooi, en soms appels), stro, stal, weiland bij inbegrepen en er wordt uitgemest, gevoerd en ze worden naar buiten en binnen gebracht. Helaas geen binnenbak Haha! als wij op vakantie gaan kan ik rustig weg gaan, want er wordt heel goed voor de paarden gezorgd en geen verhoging Haha!

wow dit wil ik ook!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:29

pfff... dan is de randstad opeens een heel stuk minder aantrekkelijk Scheve mond

Clown

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:54

haha wij vragen € 125 per maand all in...Paarden staan in boxen van 6 x 4m, voorzien van hemparade / vlas / stro (keus eigenaar). 4x daags hooi, alle dagen naar buiten, zomerdag weidegang, en ze kunnen verder gebruikmaken van een verlichte buitenbak, buitenpiste etc, uitmesten, voeren, binnen/buitenzetten wordt allemaal gedaan. En als de eigenaar een keer niet kan, rijden/longeren wij het paard toch gewoon even . Verder gratis stalling trailer etc etc etc...en nee, wij verhogen niet in 2005.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:01

Is er dan misschien iemand die mij precies kan vertellen hoeveel % de stalling per jaar omhoog gegooit mag worden?
Bij ons op stal gaan er nu aantal weg ivm de verhoging!
Ik heb er alle begrip voor dat er een verhoging komt op de stalling ,maar niet appart nog eens op toeslag op een buitenbox en trailerstalling!
Alles gaat bij ons trouwens omhoog lessen ook!

Hier kan je zien wat er in mijn contract staat,volgens mij heb ik geen poot om te staan om tegen de verhoging in te gaan!
Ga naar pension en dan bij de voorwaarde staat het
http://62.251.107.224/Meers-Paarden-Cen ... eulm1j1pfu)/MPC.ASPX
Laatst bijgewerkt door lundi op 16-12-04 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:04

Wij hebben nog niets gehoort, hoop dat het maar zo blijft.
Wel heb ik begrepen dat de staalprijs om hoog gaat, dus de hoefsmid zal zeker duurder worden, hoeveel dat staat nog niet vast, laten we dat maar zo houden

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:12

ik vind het ook nogal wat 25 euro extra. Ik zou zelf trouwens liever zelf ontwormen. weet je zeker dat het goed gebeurd en met het merk wat jij zelf wilt.
Gelukkig doen wij hier niet aan stal verhoging (thuis) Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:51

In principe mag een stalhouder de prijzen verhogen naar een tarief die hij 'leuk' vindt. Tenzij in het contract staat dat het gelijk zal zijn aan de inflatie correctie, die dit jaar op 2,2% staat. Maar ook die opmerking is relatief. Op mijn vorige stal stond die opmerking er wel in. Maar gewoon een nieuw contract aanbieden met nieuwe voorwaarden en schrikbarende hoge nieuwe prijzen was het gevolg. Ja, ze stonden in hun recht om dat te doen. Accepteerde je de nieuwe contract niet moest je weg. Zo simpel is dat en helaas mag dat.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 08:12

Voor mij is de verhoging beste veel, want mijn paard is geblessurd en wij kunnen niet volledig gebruik maken van wat er in de prijs staat.
Momenteel kan mijn paard niet gereden worden, en ze staat al een aantal maanden op halve voer.

De stal eigenaar heeft er beste begrijp voor mijn situatie en gaat intern overleggen, ik hoor zondag hoe of wat.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:36

bij ons op stal gaat per twee jaar het stalgeld met 5 euro omhoog.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:40

oke ik kan wel begrijpen dat als het hooi of stro of kuil
duurder word dat de prijs dan omhoog gaat
maar goed zo veel als somige het zeggen
nou dat zou ik echt niet fijn vinden
gelukkig halen ze bij ons
op stal het kuil hooi of stro van het eige land

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:07

ik heb nog niks gehoord dus ik denk niet dat het omhoog gaat.
Ik ivnd 25 euro overgens wel veel maar ja meestal kan je er niks tegen beginnen.

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:33

Ik vindt het wel raar hoor! Elk jaar wordt alles duurder, je hoort nooit iemand mopperen, maar het stalgeld zou jaar in jaar uit hetzelfde moeten blijven, dat kan toch niet. Denk aan de kosten van het voer, verwarming van evt. kantine water elektra, personeel (evt. ) Dan is het misschien wel te begrijpen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:54

bij ons is de verhoging op de manege 10 euro

voor ponystal betaal je nu 190.voor paardenstalling betaal je 220.

en voor de lessen betaal je pony 90.En bij paarden 120.