Citaat:... dochter heeft een konijn van happy Horse dat totaal ... liefst heropvoeden in instituten
als Glen Mills en Den ... Dit blijkt uit onderzoek dat dertig maanden nadat de ...
www.ikkeben.nl/index.asp?TypeId=2&offset=30 - 48k - 26 nov 2004 -
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:... dochter heeft een konijn van happy Horse dat totaal ... liefst heropvoeden in instituten
als Glen Mills en Den ... Dit blijkt uit onderzoek dat dertig maanden nadat de ...
www.ikkeben.nl/index.asp?TypeId=2&offset=30 - 48k - 26 nov 2004 -
Anya schreef:maagcompositum is een middel dat de meeste mensen met een luchtzuiger als 'onderhoudsmiddel' gebruiken. De rapportages hierover zijn wisselend. Bij sommigen werkt het goed, bij sommigen minder. Wel zijn bijna alle mensen met luchtzuigers begonnen hun paard eerst twee maanden pronutrin of gastrocare te geven. Eerst moet de maagzuurgraad in orde zijn.
Daarna kun je eventueel over naar gastrocare onderhoud, of weer dat maagcompositum.
Verder moet je niet verwachten dat iedere luchtzuiger ermee op houdt. mijn luchtzuiger bijvoorbeeld (die deed het de hele dag) doet het nu (zonder band, want die heeft ze niet meer) alleen tijdens etenstijd. In de wei doet ze het niet.
Luchtzuigen in de wei op paaltjes kun je voorkomen door kleine prikpaaltjes voor de weidepalen te zetten zodat ze er net niet bijkunnen.
) kijkt, dat het NIET aannemelijk is dat het bij mijn paard (nog) aan de maag ligt, zeker niet als ik daar zijn voedingspatroon bij bekijk.
Je hebt subjectieve wetenschap en objectieve wetenschap dus ik snap heel goed wat je bedoelt

Anya"]
ach kom nou Lovely: de gemiddelde drs heeft echt niet zoveel onderzoek gedaan...
[/quote]
Ze doen wel degelijk onderzoek en ze hebben ook geleerd hoe dat onderzoek gedaan moet worden en hoe ander onderzoek gelezen en geinterpreteerd moet worden. Dus niet: klinkt wel aardig en past wel bij mijn ideeën en dus zal het wel waar zijn.
[quote="anya schreef:Maar goed: discussie is wel klaar wat mij betreft. Als jij en pipo samen opduiken hebben jullie meestal zin om lol te trappen.

Anya schreef:Affijn: onderzoeksreferenties staan er. Ik weet dat je ze daarmee wel kunt vinden. Dus nogmaals have fun.
Lovely schreef:En dan wil ik graag nog wat informatie over onderzoeken zijn gedaan die niet uitgingen van maagproblemen als oorzaak.
Lovely schreef:Het valt erg op dat je nogal overtuigd bent van je eigen gelijk en dat iedereen die maar iets wil vragen over luchtzuigen, direct door jou een bepaalde kant op geduwd wordt. Het is nog maar zeer de vraag of jij wel zo ontzettend gelijk hebt, mede omdat veel artsen en/of onderzoekers nogal eens iets vertellen dat echt van een andere strekking is.
en daarom wilde ik dus graag jouw mening over specifiek mijn paard horen, want jouw theorie dat het altijd meteen aan de maag ligt, klopt dus niet altijd.
Volgens de veeartsen is de werking van de supplementen nog niet bewezen en beide artsen raadde mij af om met deze supplementen te experimenteren.Vooralsnog krijgt mijn paard dus nog helemaal niks.
DinkeyGirl schreef:Niet aanvallend bedoelt anya maar dat vond ik dus ooken daarom wilde ik dus graag jouw mening over specifiek mijn paard horen, want jouw theorie dat het altijd meteen aan de maag ligt, klopt dus niet altijd.
Maar ja ik ben het wel met jullie eens
volgens mij hoeft het niet altijd aan de maag te liggen Lovely schreef:Het valt erg op dat je nogal overtuigd bent van je eigen gelijk en dat iedereen die maar iets wil vragen over luchtzuigen, direct door jou een bepaalde kant op geduwd wordt. Het is nog maar zeer de vraag of jij wel zo ontzettend gelijk hebt, mede omdat veel artsen en/of onderzoekers nogal eens iets vertellen dat echt van een andere strekking is.
droebel schreef:
Heb je hem al eens iets gegeven voor de stress??? ALs je mijn verhaaltje had gelezen, dan had je ook gelezen dat ze van stress maagklachten kunnen krijgen. Je kan dan wel middeltjes voor z'n maag gaan geven, maar als de oorzaak (de stress dus) niet behandeld wordt, heeft dat dus totaal GEEN nut.
DinkeyGirl schreef:Als je mijn berichtje hierboven had gelezen had je geweten dat verschillende manieren van voeren niet uitmaakt, dat hij al eens medicijnen heeft gehad, en dat het bij hem idd door stress komt. En dat hij het nu nog steeds doet en ik niet meer weet hoe of wat.
missmiekie schreef:nou ik heb me dr wel in verdiept hoor, ik heb de DA gesproken, op stal gevraagd, mn ma dat hele engelse onderzoek laten vertalen en ik heb van verschillende mensen gehoord dat het kan helpen maar dat rennies niet goed zijn voor een paard!!!!!!. Dan kun jij wel zeggen dat ik me er niet in heb verdiept maar dat weet je dus helemaal niet!!
Als je je goed in de artikelen had verdiept, had je ook geweten dat Rennies alleen aangeraden worden in overleg met je dierenarts en dat ze niet voor langere perioden gegeven mogen worden. Dit omdat ze nog niet getest zijn op langere termijn en omdat je er de oorzaak van het probleem niet mee wegneemt en het dus inderdaad ongezond is voor je paard. Maar dat is met de meeste medicijnen zo. Het was van de rennies ook niet de bedoeling dat ze continu gegeven zouden worden, alleen om te kijken of het aan zou slaan. Pipo schreef:Is het niet veel handiger om te bekijken waarom het paard stress heeft? Stalmanagement kan een grote oorzaak zijn.
Want om dat dier nou de rest van zijn leven aan de prozac te zetten lijkt mij ook weer wat overdreven. Paarden hebben niet zomaar stress natuurlijk.