Sjonniej schreef:Ik doe zelf samengesteld mennen, dit even van tevoren.
Ik denk zo een 3 jaar terug, reed mijn vader een wedstrijd in Helvoirt. Super groot evenement, mennen, dressuur, springen en eventing, dit allemaal tijdens hetzelfde weekend.
Als je naar de men-dressuurbaaan moest kwam je op 30 meter afstand langs de gewone dressuurringen, met daartussen het losrijterrein.
Geweldig wat ik daar meegemaakt heb; wij reden daar in stap over het weggetje en zagen in de verderop (zo een 75 meter) een dressuuramazone, terwijl dat zij ons zag, draaide ze accuut om, om vervolgens voor ons uit te draven naar een 'veilig' stuk. Op het losrijterrein naast ons, waren zo ongeveer al de meeste paarden aan het rondspringen, waarom? Wij stapten daar rustig langs.
Even later kwamen we 2 eventingruiters tegen, die reden op 10 cm langs onze kar....
Ook hier in de buurt, als ik aangespannen langs kom, beginnen ze al van verre te zwaaien of ik alvast wil gaan stilstaan. En als ik langs een manege rijd, vliegen de paarden om je oren.
Ik ben toch écht van mening dat de meeste dressuurruiters zich vreselijk aanstellen en hun paard overal bang van maken!
Patos is niet snel ergens bang voor, het is heel zeldzaam dat ze ergens van schrikt, ook in het buitenseizoen. Maar voor aangespannnen combinaties is ze vreselijk bang. De tweede buitenwedstrijd waren ze op het veld naast ons aan het mennen, ik heb haar nog nooit zo overstuur meegemaakt. Ook op de vereniging zijn genoeg mencombinaties, maar keer op keer raakt ze helemaal door het dolle. Aangespannen combinaties zijn toch een geval apart voor ons.