Waarvoor zou jij kiezen... slacht of spuitje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slacht of een spuitje?

Slacht
49 (41%)
Spuitje
70 (58%)

Totaal aantal stemmen: 119

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:12

Spuitje.
Ik zal men paarden never nooit na de slager brengen ...
Niet een haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik heb geen idee waarom niet .

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:18

Dan moet je daar dan maar eens over na gaan denken... niet veel paarden sterven een natuurlijke dood, je krijgt er vroeger of later mee te maken... en bedenk dan wat je liever wilt een snelle dood of een langzame en een kadaver op je erf.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:59

parouscha schreef:
Ik zal men paarden never nooit na de slager brengen ...
Niet een haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik heb geen idee waarom niet .

Waarschijnlijk weet je dat best. Ik kan me het gevoel wel voorstellen, je paard wordt doodgeschoten, vervolgens in stukjes gehakt en misschien worden die stukjes wel weer in de frikadellen gestopt. Niet echt geweldig!
Maar de andere kant is niet vele anders hoor, je paard krijgt een spuitje, komt met tich andere kadavers (of alleen als je extra wilt betalen) in een vrachtauto terecht, wordt vervolgens verbrand en volgens mij worden sommige delen nog weer gebruikt voor andere doeleinden (maar dat weet ik niet zeker, er is een heleboel gedoe over geweest ivm veiligheid enz.). Niet dat ik wil chocqueren, maar het blijft nu eenmaal een onaangenaam onderwerp, voor welke optie je ook kiest.
Het ligt er - denk ik - een beetje aan of je kunt accepteren dat je paard gewoon een dood iets is geworden en dat het niets meer uitmaakt wat er met het kadaver gebeurt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:22

Spuitje, met verdoving zodat ze er niet tegen vechten, dat lijkt me zo rot.. ik heb niets tegen de slacht, maar het is gewoon het idee, wat hierboven ook wordt gezegd. Er zijn ook verschillende manieren van ophalen, het kan ook met zo'n soort lepel, kost wel extra maar dan worden ze niet mer zo'n grijparm meegenomen.
Ach voor het dier maakt het bijzonder weinig uit, dood is dood.. maar gewoon, voor mijn idee.. als ze weg is maakt het me weinig uit of ze er hondenvoer of weet ik het wat van maken...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:35

Kendra schreef:
Waarschijnlijk weet je dat best. Ik kan me het gevoel wel voorstellen, je paard wordt doodgeschoten, vervolgens in stukjes gehakt en misschien worden die stukjes wel weer in de frikadellen gestopt. Niet echt geweldig!

Idd het idee, dat het paard na zo'n slachterij gaat, die sfeer die er rond hangt, merkt het paard en word angstig ook al laat hij het niet merken.
En ik denk dat je op het laatste moment nog bij je paard wilt zijn, en dat zou ik niet willen als er een pin door zen hoofd word geschoten en het paard als een pudding in elkaar zakt brrr.
Nee dan liever een spuitje.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:15

als je gaat nadenken is het spuitje veel pijnlijker.
ze zaken eerst in en dan gaan ze nog eens liggen en dan gaan ze pas dood.
bij de slacht masker op kogel er door heen en dood is het paad.
sorry beetje grof Scheve mond

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:47

dat de manier waarop het bij slacht gaat sneller is denk ik ook, het is echt binnen een sec over, maar de weg daar naartoe en dan je paard daar moeten uitladen en waarschijnlijk ook eventjes wachten dat lijkt me voor het paard vreselijk!

Tenminste voor mijn paard zeker hij wordt super onrustig en gespannen als we langs het slachthuis rijden, heb hem wel eens geprobeerd daar het terrein op de krijgen, maar dat ging echt moeizaam , moest hem echt dwingen, dat vond ik toch een beetje sneu dus ben maar om gedraaid Verdrietig