Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Lusitana schreef:ik zie dat het paard een ondergeschikt ding is geworden dat moet presteren en/of er uit moet zien zoals jullie dat leuk vinden of denken dat een jury mooier vind. Jammer als dat de mentalieteit is. Maar ik kan er niks aan doen. ik heb weer veel geleerd.
.
Je zit ook snel op de kast!
Niet zo overdrijven hoor!
) voor mijn paard! Maar dat neemt niet weg dat ik dat wel mooier mag vinden toch? En als ik ook maar het kleinste vermoeden zou hebben dat het schadelijk zou zijn of dat zij daardoor ernstig psychisch geschaadt zou worden, zou ik het niet doen. Ik probeer mijn paard zo paardvriendelijk mogelijk te houden en mee om te gaan maar het blijft een feit dat ik haar heb om mij te 'entertainen' En af en toe voor een halterwedstrijd lekker wassen, scheren en insmerern met vanalles hoort daar ook bij! Net als dat ze mee moet naar een endurance wedstrijd bijvoorbeeld, want ik weet zeker dat het voor haar niet hoeft, zo'n 30 kilometer door het bos hollen! Of naar les in de manege! M.a.w. als jij de paarden vooral paard wil laten zijn moet je ze in een reservaat zetten met genoeg te vreten, soortgenoten en compleet met rust laten! (Al worden ze dan natuurlijk misschien wel opgevreten door de roofdieren o.i.d. maar ja dat hoort nou eenmaal bij het 'paard zijn')
Citaat:maar wat me tegen de borst stuit; het lijkt alsof jij vindt dat mensen die dat wel doen op een of andere manier minder respect voor het dier zouden hebben o.i.d. En dat is grote onzin!
.
Lusitana schreef:ik wil nog even zeggen dat het respect waar ik het over heb, slaat op de schoonheid van het paard... Eh, als je een snorretje tekent op de MonaLisa, heb je daar dus ook geen respect voor, als staat het misschien wel geinig, denk je dat ze er mooier van wortdt en schaadt het haar niet. Zo moet je het even zien. En verder, heb ik al gezegd, je mag doen wat jij denkt dat goed is. Ik vraag me alleen af waar is het einde?
Lusitana schreef:Fasel, ik lees het wel goed er staat toch duidelijk "ik waardeer haar MEER in een lingerie setje". Waardering moet je hebben voor de persoon (paard) niet voor wat er aan zit. Natuurlijk mag je het best opleuken voor een moment... maar is iemand/een paard minder als die niet opgeleukt is, daar gaat het even om.
. Maar niet minder leuk als het er niet is
Lusitana schreef:Oh, en ik neem Westernwereld terug. Amerikaans gericht, is juister. er zijn zat westernruiters die het simpel houden.