Problemen met eigenaar, advies gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:55

En we zijn natuurlijk erg benieuwd hoe het gegaan is...

Sterkte in ieder geval.. Ach gut

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:20

Veel sterkte.
Ik denk dat je een goede keus maakt. Ondanks dat je het paard gaat missen. Op deze manier krijg je nog een hekel aan iets wat je HOBBY is!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:27

Nou, ik ben vandaag naar de manege gegaan en heb een lekker lange buitenrit gemaakt. Ik ben een stuk rustiger nu merk ik.

Ik heb een lijst gemaakt waar ik het allemaal over wil hebben, en wat Marieke verwacht van mij. Als het goed komt, wil ik vragen of ik niet minder kan betalen en een dag minder kan rijden, misschien dat dit ook al scheelt in het gevoel van Marieke, geen eigen paard te hebben, en in het gevoel van mij een paard delen....

Verder wil ik het erover hebben hoe Marieke ertegen aan kijkt dat ik spullen koop en over de bosrit, of mijn gedachtengang daarover zo verkeerd is, of waar die verkeerd is gegaan.

Als dit allemaal goed gaat, wil ik graag praten over hoe we verder moeten of hoe ik het het best kan afsluiten.

Nou, ik ben wel zenuwachtig nu, en ik hoop echt dat het toch goed komt. Maar het is ook zo tegenstrijdig, omdat ik eerst zo zeker was dat het over was....

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:48

Ik denk ook dat dit de bekende druppel is die de emmer doet overlopen..

Denk er goed over na en als je wel besluit om weg te gaan,neem dan gelijk je spullen mee,hoef je daar achteraf geen ruzie om te maken..
Voor t geld wat je nu betaalt kun je zo een ander bijrijdpaard vinden hoor

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:18

Hoe ging het?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:04

Laat je even weten hoe je gesprek is gegaan? Ik heb alle pagina's doorgelzen en ben erg benieuwd of Marieke een beetje volwassen heeft gereageerd op je verhaal!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:29

Sorry, ik was gister te moe om de afloop te melden, dus hier is ie:

Ik ben naar de manege gegaan, en de Marieke was er al. Ik was heel erg rustig, had thuis op een lijstje gezet waar ik het allemaal over wilde hebben, anders zou ik de helft vergeten en weer niet alles uitpraten.

Toch ging het gesprek anders dan ik had verwacht. We zagen elkaar en gingen bij de stal van Du zitten. Ik begon dat ik blij was dat ze was gekomen, en dat ons beiden héél wat dwars zat en 'wie begint?"

Goed, ik begon, en vertelde over de bosrit, waar het mee begonnen was. Begreep ze dat ik hier boos over was, of was dit onterecht? Ik vertelde mijn kant, hoe ik het zag, en vroeg weer of ze dit begreep dat ik zo dacht? Hier had ze helemaal niet aan gedacht, was idd vergeten dat ze had gezegd dat ik op Du zou kunnen als ze zelf niet kon, maar begreep mij nu beter. Ook vroeg ik weer, nu ze dit wist, of ze het anders had gedaan? Toen begon ze dat ze van plan was zelf te rijden, er komt een wedstrijd aan namelijk (?), en toen werd ze spontaan en bood het Inge aan. Ik begon dus weer dat ik tussen de zinnen hoorde, dat ik dus bij voorbaat al niet op Du kon. Het leek alsof ze mij op mijn plaats wilde zetten, dat ik er niks over te beslissen/verwachten heb, en daarom ook 'iemand' had gezegd, ipv de oude eigenaar.... Maar dit was mijn gevoel, en vertelde erachteraan hoe ik het wél netjes had gevonden. (als ze gewoon meteen gezegd had dat ik er niet op kon en waarom niet, en niet er telkens omheen draaide)

Goed, van hier uit begon ik dat ik waarschijnlijk wat andere verwachtingen had, en hoe deze gekomen zouden kunnen zijn. Ik had het gevoel dat ik in het begin erg vrij gelaten was, er me vanalles beloofd werd, en nu ineens de teugels met een ruk terug genomen werden. Ik gaf hierbij de voorbeelden van het wedstrijd rijden en groepsles rijden. Dit waren miscommunicaties, want met de wedstrijden had ze bedoeld, alleen de onderlinge, en de groepsles dacht ze dat die op een andere dag zou zijn, wat nu niet meer zo was en dus zelf mee kon doen. Oké, hier was dus ook onduidelijkheid over geweest, maar nu was het helder.

Toen vroeg ik hoe zij zich eronder voelde dat ik spullen voor Du kocht? Deze vraag begreep ze niet, en ik verduidelijkte hem. Ik had signalen gekregen dat ik het paard zou claimen, doen alsof het mijn eigen paard was. Misschien dat ik dit 'bevestigde' door zoveel te kopen? Nee, ze was juist heel blij met die deken die zij had gehad (DU had gehad verbeterde ik meteen). Hier zat dus ook niet het probleem.

Toen begon ik weer dat haar ook heel wat dwars zat, en of zij kon vertellen wat dit is. Ze begon dat dit niet het eerste gesprek was, en niet wist of dit het laatste gesprek was. Ze was hier met een hele andere insteek heengegaan, en vond het heel moeilijk nu ineens die omwenteling te maken (zij ging dus met de insteek mij goed de waarheid te zeggen en me eruit te gooien). Ik vroeg dus hoe zij het nú zou willen, en een eerlijk antwoord zou geven. Ze wist het niet, en het was weer stil. Ze wist niet of het na dit gesprek, goed zou blijven gaan. In het begin wel, maar wie zegt dat we over een tijd niet hetzelfde probleem hebben? Goed, ben ik het helemaal mee eens. Maar hoe dan verder? Wat wilde zij, dat ik per direct stopte, de maand afmaakte, of het toch proberen? Wat zou zij willen? Ze wist het niet. Toen kwam ze met een idee, wilde wat zeggen, kon het toch niet maken vond ze en zei niets... Ik vroeg wat er was, waar dacht ze aan? Ze vroeg of ik zou blijven tot ze iemand anders had? Maar besefte dat dit ook niet leuk was en dit niet zou doen. Ik zat er nog over na te denken, en zei dat ik dit inderdaad niet leuk zou vinden. Ik vroeg weer om duidelijkheid, of ze definitief iemand anders wilde, of het niet wist en het wou aankijken ofzo? Wat wilde zij nou?

Goed, uiteindelijk zei ik, dat ik ook aan andere dingen had gedacht. Misschien kan ik minder betalen, en dan een dag minder gaan. Als ik nu 50 euro betaal tegen 2 dagen in de week, dan heeft Marieke misschien meer het idee dat het haar paard blijft ipv het te delen, en zo zou het voor mij ook meer voelen. Dit vond ze erg veel achteruit gaan, en dan zou het toch 65 euro zijn voor 2 dagen. Ik vertelde dat ik dit ook wel duur vond, dat ik dan net zo goed die 3e dag erbij kon houden. Maar hier had ook mijn gevoel verkeerd gezeten, ik betaal wel meer als de helft, daarom had ik ook het gevoel van een half eigen paard, vond ze dit echt zo onterecht? Nee, dat begreep ze nu wel, en vooral doordat ze in het begin zo vrij was geweest. Ze vertelde dat toen zij Du nog huurde, dit ook zo was gegaan, en toen ging het wel goed. Ik zei weer dat dit anders was, want de eigenaar deed er niks mee, en Marieke zag Du toen ook als half eigen paard! Precies hetzelfde als ik nu doe toch? Hier had ze ook niet bij nagedacht, en het klopte wel....

Goed, we bleven hangen bij wat nu? Ik kwam met het idee, om niet meteen te zeggen ik stop of we gaan door, maar het tot eind dec. aan te kijken, en dan weer een goed gesprek te hebben. Als Marieke dan nog steeds geen lekker gevoel erbij heeft, is het over, en van mijn kant precies zo. Maar als 1 van ons eerder dit heeft, melden we dit ook meteen, en wachten dan niet die maand af! Dus als Marieke of ik volgende week al meteen zoiets heeft van, dit wordt niets, of wanneer het gesprek wat is bezonken en we toch andere iedeeen krijgen, dan kan je ook meteen zeggen dat het over is, zonder die andere ook nog maand af te maken...

Goed, hier waren we het beiden mee eens. Nog een paar keer benadrukt (Marieke) dat ik misschien het gevoel kon krijgen dat het beter gaat, en dat zij dan toch kan zeggen dat het niet werkt. Hier moet ik rekening mee houden. Hier ging ik mee akkoord, Hoe goed het ook zou gaan, we praten eind van volgende maand, en mocht het toch niet goed gaan dan is het alsnog over. En weer gezegd dat wanneer 1 van ons nu al bedenkingen krijgt, we dit ook meteen zeggen en actie ondernemen.

Ik vertelde ook waar ik thuis allemaal toe in staat was geweest, dat ik het op een forum had gezet en mijn verhaal kwijt moest. Verschillende reacties had gehad, en daardoor op verschillende manieren naar het verhaal keek. (Ik probeerde de kant van Marieke voor te stellen, en vroeg of dit klopte, 'niet zo bij nagedacht..." was haar antwoord) Ook had ik thuis al het idee dat ik ermee stopte, en dat ik heel banketstaaf gewoon eind van de maand dit zou zeggen. Ook zat ik te denken aan een eigen paard, en ging bedenken wat hier allemaal bij hoorde. En als ik stopte, was ik niet van plan weg te blijven op de manege, het zal pijn doen Du te zien, maar ik wil bij de paarden blijven en blijf komen. Ik heb echt alles gezegd, en toen vertelde zij ook dat ze thuis zo boos was, en had zitten uitrekenen of ze het alleen zou redden, zonder bijrijder. Dit kon, maar dan moest ze heel veel andere dingen opgeven, vanwege de tijd én het geld....

Hehe, nu kwamen op het eind van het gesprek, we hadden duidelijk wat we gingen doen (nog anderhalve maand proberen en dan weer praten, gaat het eerder niet, kunnen we beiden dit aangeven en meteen stoppen) We vroegen of dit duidelijk was...

Ik zat ineens te denken, waar het verder niet goed gaat? want qua rijden zitten we op een hele andere lijn, en hier merkte ik ook irritaties? Dit klopte, en ze zei dat ik veel strenger moest zijn om haar aan de teugel te rijden, pas als ze aan de teugel rijdt, gebruikt ze haar rug... Oké, maar ik rijd juist met lange teugel, en laat Du haar rug gebruiken door de hals af en toe te laten strekken. Du is erg moeilijk, en ik wilde niet allerlei manieren proberen om haar maar beneden te rijden. Dit moest ik wél doen, anders doet Du het niet! En dat was juist het grote verschil tussen ons, ik wilde pas wat doen als ik les had (tja, sorry, ik ben bang wat verkeerd te doen) en Marieke probeerde het gewoon maar het moet en zou lukken. Ik heb pas een paar lessen op Du gehad, en ben net bezig over wat haar manier is, wat haar aandachtspunten zijn, wat ik voor signalen geef aan het paard of waarom het paard zo reageert op mij. Bij de laatste les ging het super, Du deed alles wat ik vroeg, en we maakten een begin met het nageeflijk lopen, de knikjes waren er al, en ze zocht mijn hand op.

Marieke rijdt anders, het is gewoon zo dat Du naar beneden moet, koste wat het kost. Haar handen liggen open, ook al heeft ze handschoenen aan. Ik vroeg me af hoe dit kan, want Du is echt heel zacht in de mond! Ik heb haar nu een paar keer zien rijden, en begrijp dit nu beter: Ze zet haar handen gewoon vast, Du kan niks meer, haar mond staat open van de strakke teugels die niet meegeven, en daarom geeft ze toe. In mijn ogen is dit gewoon aan de teugel of in de krul trekken! En dan gebruikt Du haar rug ook niet, maar zet die juist vast! (Du zit dus erg vast in haar rug, oude eigenaar doet cursus fysio en heeft de punten aangeven waar te maseren, en hier zitten idd grote knopen en is het heel gevoelig. Je kan haar rug nieteens normaal borstelen, want dan trekt ze al samen....)

Fijn, dit bedacht ik me dus pas toen ik weer thuis zat, en op deze manier zullen we dus nooit op 1 lijn komen te liggen! Als ik haar goed ga rijden, dan zal dit nog niet de manier van Marieke zijn! En ik zal het nooit eens zijn met haar manier van rijden (Ik heb Marieke zelf in het begin al gezegd (toen ik haar dus net ging huren), dat ik veel mensen van stal met te harde hand vind rijden, en veel zijn gefocust op het aan de teugel rijden/trekken zonder te weten wat dit betekent. Marieke vroeg of ik haar ook met harde hand vond rijden, en dit vond ik. Kwam erg bot over merkte ik, maar ik zou volgens Marieke niet weten hoe moeilijk Du was en dit was dé manier, maar dat zou ik zelf ook nog wel ondervinden...

Dus hoe goed het gesprek gister ook ging, thuis kwam dit naar boven en weet ik (weer) dat het gewoon niet gaat, ookal proberen we het nog anderhalve maand. Het eerlijkste is om dit toch meteen te zeggen, maar aan de andere kant wil ik het ook proberen, door meteen vrijdag een les te vragen, hieruit verder kan werken, en Marieke zou mij daarna verder helpen. De eerstvolgende keer dat Marieke er is om mij te helpen, wil ik dus al bekijken of ik hier idd verder mee kan, en anders toch meteen zeggen dat het niet gaat werken, ik heb echt een ander idee over het rijden en kan me niet aanpassen aan haar manier. Dus dan werkt het bij voorbaat al niet...

Nou, weer een heel verhaal dus. Ik hoop dat ik alles zo duidelijk mogelijk heb geschreven en of mijn visie op dit gebeuren eerlijk is of jullie zeggen, dat ik toch meteen moet stoppen met dit gegeven (laatste 2 alinea's dus) Wat is nu wijsheid?

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:38

Heeft niemand wat te melden op mijn verhaal, of ben ik te snel nu? (solly, haal het topic even naar boven...)

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:54

Ik vind dat je het heel netjes hebt opgelost. Maar ik vind nog steeds dat je erg veel geld moet betalen. Voor dat geld kun je volgens mij beter dagelijks een paard huren in de manege, dan krijg je nog les ook. Of een eigen paard kopen. Dit laatste heb ik gedaan toen ik erachter kwam dat ik 250 toen nog guldens betaalde van de 275 die de staleigenaar vroeg. Ik reed toen 3 dagen. Nu heb ik mijn eigen paard en betaal een stuk minder, kan iedere dag rijden als ik wil en ik heb ook nog geld over om goed les te nemen. Denk daar maar eens over na.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:56

Pfff.. sorry hoor, moest eerst het hele verhaal lezen.
Het gesprek lijkt goed te gaan, en ik denk dat je je nu ook aan je afspraak moet houden, natuurlijk gaat het gevoel niet gelijk over, dat je weg wilt en dat je het niet vindt gaan. Maar jullie hebben wel een goed gesprek gehad.. toch??
En les nemen is misschien geen gek idee.. je hoeft het niet perse op haar manier te doen, je kunt het ook niet op haar manier doen, omdat je Marieke niet bent! Maar daarom kun je nog wel proberen om er iets aan te verbeteren.. Aan de teugel lopen voor een paard is wel goed, maar niet op de manier waarop, zoals jij het zegt, die Marieke het doet.. En ik denk dat jij meer de goede kant op zat
Als ik jou was zou ik het gewoon aankijken..

Ik heb trouwens nog niet helemaal begrepen wat jullie precies met het geld gaan doen, ga je wel minder betalen of niet?

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:00

Nee, ik ga niet minder betalen. als we beiden niet toch van gedachten veranderen, dan betaal ik volgende maand nog steeds 80 euro. Pas eind volgende maand (als alles dus nog goed gaat, gaan we weer praten over hoe nu verder...)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:23

Hmm nouja je bent nu iig een eind op weg, ik zou het gewoon nog 1,5 maand aankijken, en dan merk je vanzelf of er iets (in positieve zin) is veranderd Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:29

Ik ben blij te lezen dat je alles gezegd hebt in het gesprek dat je kwijt moest. Lachen

Ookal weet je misschien al dat het niet kan slagen, doe alsjeblieft wel je best. Ga er voor de volle 200% voor, dan kan je achteraf niet denken "Had ik maar zus of zo gedaan, dan was het vast wel gelukt."

Ik hoop voor je dat je toch een middenweg kunt vinden met Marieke en het paard.
Heel veel succes er mee! OK dan!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:33

Ik ben vandaag weer naar Du geweest, en nu weet ik het zeker! Ik stop ermee. Ik heb op haar manier een heel klein stukje gereden. Ik heb mijn hand vast gezet, en ze was beneden, maar dit is echt niet de manier waar ik op wil rijden! En ook al heb ik mijn eigen manier, en zal ze nageeflijk lopen, zij blijft haar zo rijden... Haar goed recht misschien, het is haar paard, maar als ik het hier al niet mee eens ben, dan moet ik ermee stoppen...

Ik heb Marieke net gesproken op msn, en gezegd dat ik weer wil praten. Helaas kunnen we vanavond niet (zij heeft de auto niet en ik ben net klaar met mijn voorbereidingen voor morgen), morgen kan niet want ik heb stage en daarna school tot 22.15. Vrijdag was zij er niet, school en verjaardag, zaterdag ben ik er niet (autorijles op het tijdstip dat zij naar de manege kan) dus zondag zou het misschien kunnen.

Ik vroeg of ik anders een mailtje kon sturen, met alles wat ik wilde zeggen erin, en dan kan zij deze eerst lezen voor we gaan praten. Dit vond zij goed en ook wel prettig om eerst rustig te lezen wat ik wil zeggen, en zich er zo op kan voorbereiden...

Dus nu ga ik dat mailtje maar schrijven, slik....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:35

succes nogmaals, en sterkte, het is niet de meest makkelijke beslissing..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:36

Waarom nemen jullie beiden geen les bij dezelfde instructrice? Dan is het de bedoeling dat jullie het paard op dezelfde manier rijden.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:55

We hadden les bij dezelfde, maar ik mocht niet teveel van diegene aannemen... zij wist niet hoe Du in elkaar zat... Maar het werkt gewoon niet, ik heb het mailte verstuurd, en netjes gezegd dat het niet gaat werken. Ookal gaat het rijden goed, qua verzorgen en andere dingen zit het ook niet goed, is vaker gebleken. Het is jammer, maar beter. Nu stop, ik zit te huilen hier, morgen schrijf ik verder...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:56

Sterkte Duie!
Ook al is het moeilijk.
Je eigen gevoel is meestal een erg goed iets waar je op af kunt gaan.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 05:23

Heel veel sterkte nu je je verzorgpaard moet missen.
Maar het is duidelijk dat jij met de gang van zaken niet gelukkig was, dus ik denk dat je toch de juiste beslissing hebt genomen.

Terratje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:47

Yessy schreef:
Ik zou er mee kappen als ik jou was. Het klinkt superrot, maar je wordt behandeld als een stuk afval. Jij betaalt en zij profiteerd ervan. Als je betaald voor een paard heb je ook rechten, en dat lijkt zij even te vergeten. Er zijn zoveel mensen met eigen paarden die een moord zouden plegen voor een verzorgster als jij!

Geloof me!!! Zon verzorgster wil je niet!! Ik ben een meisje wat daar op stal ook een paardje heeft en ik heb met verbazing al dat gezaag gelezen.. Nou echt jullie hebben een reactie en mening geveven op 1 kant van de medaille! Deze Miranda alias Duie heeft hier echt de boel aan elkaar zitten liegen!! Marieke is een super lieve meid, en niet zoals Miranda hier omschrijft als "dommig "
Maar goed het bewijst ook wel als je iedere avond een joint moet roken je hersenen niet meer optimaal functioneren !

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:12

Terratje02 schreef:
Geloof me!!! Zon verzorgster wil je niet!! Ik ben een meisje wat daar op stal ook een paardje heeft en ik heb met verbazing al dat gezaag gelezen.. Nou echt jullie hebben een reactie en mening geveven op 1 kant van de medaille! Deze Miranda alias Duie heeft hier echt de boel aan elkaar zitten liegen!! Marieke is een super lieve meid, en niet zoals Miranda hier omschrijft als "dommig "
Maar goed het bewijst ook wel als je iedere avond een joint moet roken je hersenen niet meer optimaal functioneren !

Jaaaaaa, de andere kant van het verhaal...... (of het begin van een boktrelletje)!

Terratje02, wat wil je nu bereiken met deze reactie? Of je wijdt wat meer uit met goede argumenten en feiten, maar deze hit-en-run actie slaat natuurlijk nergens of (evenals je joint opmerking, wat denk je nou dat iedereen denk oooo die Du moeten we maar niet geloven want ze blowt? doe ffe normaal zeg).

Terratje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:14

Oh ja en of ik wat te melden heb op je elle lange gejank van miranda!
Je bent bij ons op de manege gekomen als "bijrijdster" en in mijn ogen is een bijrijdtser iemand die jou ondersteunt en helpt wanneer jij niet kan. En samen met jou 1 vuist maakt betreft de training van het paard. Jij hebt vanaf dag 1 je kont in de krib gegooid en altijd JOU wil willen op leggen. Als jij graag op JOU manier wilt rijden, stel ik voor dat je eerst een lessen pakket neemt bij een manege en leert rijden alvorens je zelf een paard koopt!
En dan durf jij via een forum welliswaar, Marieke dommig en onderontwikkeld te noemen? pffff echt... ONBEGRIJPELIJK

Angela

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:16

Terratje02 schreef:
Oh ja en of ik wat te melden heb op je elle lange gejank van miranda!
Je bent bij ons op de manege gekomen als "bijrijdster" en in mijn ogen is een bijrijdtser iemand die jou ondersteunt en helpt wanneer jij niet kan. En samen met jou 1 vuist maakt betreft de training van het paard. Jij hebt vanaf dag 1 je kont in de krib gegooid en altijd JOU wil willen op leggen. Als jij graag op JOU manier wilt rijden, stel ik voor dat je eerst een lessen pakket neemt bij een manege en leert rijden alvorens je zelf een paard koopt!
En dan durf jij via een forum welliswaar, Marieke dommig en onderontwikkeld te noemen? pffff echt... ONBEGRIJPELIJK

Angela

Misschien dat Miranda, Marijke en Angela eens lekker met z'n drieen een jointje in de stal moet gaan roken of wellicht een vredespijp? Haha!

Kohinoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:27

Ik ben het met Angela eens. Wat hier is gebeurt mag met recht ziek genoemt worden. Ik ken Marieke van onze manege en kan alleen maar zeggen dat Miranda een erg ziek meisje is.
En ik snap niet wat ze hier mee dacht te bereiken.
Ik vind het erg jammer dat op een manege waar we zo lang met zn alle in harmonie samen hebben gereden er 1 persoon is die nu in een hele korte tijd de sfeer verziekt heeft!

Terratje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:29

Geprobeerd heeft ja!