De manen van een haf eraf, mooi of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:20

Ik vind het wel netjes staan.. die manen omhoog.. maar lange manen hoort eigenlijk bij het ras..

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:21

giiipsiii schreef:
ben jij wel goed bij je harses???????

Manen knippen, trekken, whatever....

Bij koudbloeden horen de manen lang. Dat hoort nou eenmaal zo, het is geen barbie waar je de haren van gaat knippen.

en dressuur rijden met je haflinger? laat me niet lachen man!! Haflingers zijn werkpaarden voor de kar of voor recreatie...

idiot..

Als je op zo'n manier kennismaakt,zal je het niet lang volhouden hier,guaranteed!!

Gewoon lekker knippen die manen hoor!
Moet je helemaal zelf weten Haha!

Ik heb die van mijn draver ook geknipt,
en volgens mij ben ik best wel goed bij mijn "harses" Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:20

Ik vind je lange manen mooier staan. Het geeft meer uitstraling. Maar dit staat ook zeker niet verkeerd ofzo..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:55

geeek schreef:
weet je toevallig wel dat er al 2 of 3 haflingers in de Z 2 lopen?? dat kan ik idd. geen karrepaarden noemen!!!
kijk maar eens bij vereniging de aangespannenhaflinger.nl daar lopen heel wat haffies mee hoog in de sport ook met mennen zijn er een aantal al Z!!! Schijnheilig

nog even over die manen het is wel een stuk makkelijker kort vooral als je veel wedstrijden rijd!! persoonlijk zou ik het niet bij mij haf doen.

Tuurlijk weet ik dat (de paps van Stan loopt (of liep) ook Z).

Maar dan nog; ik vind de 'rijpaarden' het mooist in de dressuur, hoewel ik als geen ander weet hoe moeilijk het met een Haf is op te gaan tegen de anderen.

Dit is mijn smaak Knipoog

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:59

pferdtje schreef:
Wel eens een Belg met een volle staart gezien?

Ja die van mij! OK dan! wahhahaha

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:58

Kitty1 schreef:
Leuk dat jouw haf Annebel heet, de mijne heet Hannabel!

goh, misschien wel familie Haha!
maar met lange manen is ook best tevlechten hoor, je bent er alleen erg lang mee bezig Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 02:21

Die foto met knotjes is prachtig, maar ik ben benieuwd naar een foto zonder knotjes van hetzelfde paard. Zijn nek komt trouwens wel erg mooi uit door die kleine knotjes en het grote contrast met zijn vacht.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:33

Ban voor giiipsiii, ook ivm het omzeilen van eerdere bans.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:05

Ik vind het opzich voor wedstrijden wel mooi, in de knotjes, maar zou ze dan wel wat netter vlechten. Meer tegen de hals aan i.p.v erbovenop, en minder kleine prielige knotjes. Als ze wat breder en ronder zijn, en tegen de hals aan liggen komt de hals nog veel mooier uit.

Maar zou het wel raar vinden als di eknotjes er dan uit komen en er hangt mar een klein laagje manen onder, persoonlijk vind ik lange wappermanen mooier Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:05

Ik vind het zonde, zeker als je de voorpluk ook invlecht. Ik vind een haf juist wat extra's hebben door de lange dikke manen
Als ik het bij mijn verzorghaf zou wagen krijg ik ruzie haha Lachen

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:07

ik vind persoonlijk dat een haffie lange manen hoort te hebben dat is juist de charme van het ras

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:40

..kan me wel voorstellen dat je tijdens een wedstrijd, graag de manen wil invlechten ..hoort toch bij dressuur!....en als je je juist wil bewijzen met een haf(want zo te horen valt er best nog wat te bewijzen, na alle vooroordelen te hebben gelezen)..moet je juist zeggen..hup knotten er in!....dan moet je je juist gelijk trekken met de "standaard" paarden en de vooroordelen teniet doen!

Ik vind het super!..je bent met dressuur bezig en dat mag ook gezien worden ook!

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:19

Ik rij zelf ook m1 met mijn haflinger, tussen de grote paarden.
Maar ik zou nooit de manen eraf halen. lange manen horen bij een haflinger vind ik. Ik heb er zelf altijd een hengstenvlecht in.

Mijn haf is ook een echte SPORThaf maar dan met lange manen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:28

Vind het absoluut niet mooi.. Een haflinger hoort gewoon een volle bos manen te hebben..

Om er dan een fjordencoupe van te maken.. vind k n belediging voor een haflinger.. Scheve mond

En jah.. ze kunnen best dressuurlopen.. maar zijn daar zeker niet ten eerst voor gefokt.. Wel steeds meer.. Maar een topdressuurpaard is het niet.. al zitten er bij elk ras uitzonderingen bij.. Maar t blijven een soort recreatiepaardjes.. van alles wat.. en op een paar uitzonderingen na in alles middelmatig.. maar vooral leuk om te zien.. Met lange manen *LOL*

en dat uitdagen.. zou k niet bij iedereen doen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:55

ik vind als je wat hoger dressuur rijdt en graag de manen wil knotten dat je ze beter kan trekken idd.. als je ze alng wil laten maak je een ehngstenvlecht ofzo.. ook heel mooi.. ieder zijn smaak!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:08

Jammer dat je de manen getrokken hebt, maar ik kan het ook wel begrijpen. Wat ik alleen erg 'stom' vindt is dat je ze getrokken hebt omdat je jury er niet altijd zo tevreden over was.
Dan moet je je eigenlijk eens afvragen waarom, want dat vind ik niet echt kunnen. Een jury wilt dus alleen een sjiek paard zien zodra je hoger gaat rijden? Dat vind ik meer discriminatie.
Je zou je dus kunnen bedenken dat een jury ook negatief naar de Haflingers kijkt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:41

Ik vind dat het ligt aan het soort haflinger. Toen Wouter 5 jaar geleden kwam waren zijn manen kort en nou zijn ze nog een x zo lang niet egt lang, eigenlijk wil ik ze er wel af hebben lijkt veel stoerder maar ik laat ze zo.

Ik vind het wel jammer als je het voor de jury doet je moet het voor je jezelf doet. ik ben het met Kyralovertje eens.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 15:37

Nee, ik heb de manen niet getrokken voor de jury... Ik merkte wel dat ze mijn pipilangkousvlechten niet mooi vonden... Al met al heb ik de knotjes van rijpaarden altijd erg mooi gevonden dus dacht ik waarom niet? Mijn haf had niet superlange en volle manen dus nam ik de proef op de som. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, in het onderhoud is het ook makkelijker! En met losse manen ziet ze er heel stoer uit...Tuurlijk hebben de meeste juryleden vooroordelen, mijn uitdaging is dan om deze met de grond gelijk te maken en bovenaan te eindigen! Alleen op deze manier kan je heb beeld wat men heeft veranderen: presteren!
En om even met de vooroordelen af te rekenen: in Duitsland rijden diverse haflingers in de GRAND PRIX..!! Wie durft hier nu nog wat denigrerends over te zeggen?????????? Kom maar op, het haflingerfront is sterk en wordt steeds groter. De dressuurprestaties nemen toe! WATCH US!!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:46

Haha oh, dus wacht even......omdat er in duitsland ENKELE haflingers grand-prix lopen (moet een paard daar geen 1.60 voor zijn) moet ik respect opbrengen voor mensen die hun haflinger pony ombouwen tot dressuurpaard Huilen . Nee hoor, dat doe ik nu niet en dat ben ik ook niet van plan om te gaan doen. Ik heb respect voor mensen die eerlijk met paarden omgaan en hun beperkingen zien en daar aandacht aan besteden. Of deze mensen nou op een haf, KWPN'er of letlander rijden. 'T is mij om het even. WAAROM kunnen mensen niet gewoon lol hebben met een pony, maar moeten ze altijd bewijzen dat die haflingers/fjorden etc. het wel even zullen laten zien? Mag ik iedereen hier er even aan herinneren dat je wedstrijden voor de LOL rijdt? En niet om de rest van de wereld even te laten zien dat die pony's die paarden best bij kunnen benen.

Ik heb zelf een haflinger *en hiervoor een gehad* die hebben/hadden allebei lange manen. De eerste heeft ze er zelf afgeschuurd en ik hoop van harte dat de 2e ze laat zitten. Die lange manen vind ik bij het ras horen en als ik er last van heb dan vlecht ik ze in. Dus nee, ik vind het niet mooi Lachen

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:57

ik vind het altijd wel netjes korte manen, ook bij haflingers.
maar bijvoorbeeld een fjord met lang haar vind ik er weer niet uitzien, moraal van het verhaal, doe wat je zelf mooi vind. het ziet er in ieder geval niet vreemd uit.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:04

Hey Amulet, in jouw profiel meen ik te bespeuren dat jij jouw haf ook dressuurmatig rijd??? Pardon, ik bouw mijn haf niet om in dressuurpaard. Ze heeft er zelf plezier en tevens de capaciteiten voor! Mijn instructeur die ziet vele rijpaarden die b.v. een keertwending niet correct uitvoeren, mijn haf daarentegen doet deze oefening zeer correct en op de plaats!!! Wie heeft er nu beperkingen???

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:20

Amulet schreef:
Haha oh, dus wacht even......omdat er in duitsland ENKELE haflingers grand-prix lopen (moet een paard daar geen 1.60 voor zijn) moet ik respect opbrengen voor mensen die hun haflinger pony ombouwen tot dressuurpaard Huilen .

ombouwen??? beetje overdreven! je paard heeft er toch geen last van als je de manen wat korter maakt? is toch gewoon de keuze van de eigenaar?
Als er een kwpn'er rondloopt met lange manen is dat toch ook nog geen ramp.. (of mag dat niet, een kwpn'er "ombouwen" tot boscrosspony?)
Als iemand de manen van zijn paard eraf haalt, kan ik me daar echt niet druk om maken hoor Haha! er zijn wel ergere dingen in de wereld.

Met een haflinger wedstrijden rijden kun je trouwens ook voor de lol doen niet om te bewijzen dat ze het ook wel kunnen! ik kan me niet voorstellen dat mensen om die rede willen starten

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:34

de vraag waarop dit forum is gestart was:
Citaat:
Nu heb ik ze sinds een paar maanden kort en ik ben er erg tevreden mee! Wat vinden jullie?

En dus geeft iedereen zijn eigen mening, ook de mensen die vinden dat een haf voor de kar of in het bos hoort. Of de mensen die vinden dat een haf die dressuur doet geen gezicht is.
Als je daar niet tegen kan, moet je er geen topic over starten.

mijn mening: Ik vindt het top dat je haf het zo goed doet in de dressuur, alleeen jammer dat je er zo competatief over doet, ik vindt paardrijden een voorrecht, en iets wat je met plezier moet doen, en niet omdat jij wel even zal laten zien dat.........
Die instelling vindt ik een beetje vervelend!

Persoonlijk houd ik meer van de lange bos manen!
Maar je hebt gelijk dat als jij het zo mooier vindt, dat je dat dan lekker doet!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:39

Ik heb zelf ook een haf, en ik vind het veel mooier met lange manen... maar idd.. als je er iedere keer zoo veel werk mee hebt.. dan is dit veel makkelijker OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:01

door_ schreef:
de vraag waarop dit forum is gestart was:

En dus geeft iedereen zijn eigen mening, ook de mensen die vinden dat een haf voor de kar of in het bos hoort. Of de mensen die vinden dat een haf die dressuur doet geen gezicht is.
Als je daar niet tegen kan, moet je er geen topic over starten.

mijn mening: Ik vindt het top dat je haf het zo goed doet in de dressuur, alleeen jammer dat je er zo competatief over doet, ik vindt paardrijden een voorrecht, en iets wat je met plezier moet doen, en niet omdat jij wel even zal laten zien dat.........
Die instelling vindt ik een beetje vervelend!

Persoonlijk houd ik meer van de lange bos manen!
Maar je hebt gelijk dat als jij het zo mooier vindt, dat je dat dan lekker doet!

Thanx, ik dacht dat niemand hier die helderheid had.

Ik vind het van de TS jammer dat als je je mening geeft, je haar meteen beledigt en vooroordelen heb