mag je een veulen los gooien en beetje jagen??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:40

ik heb het nie met knuffelen en spelen , en koop zelf een barbie paard uhum. nou met mij veulen gaat het vel goed hij komt over een week of twee samen met een ander hengst veulen te staan en hij staat tussen jongen paarden duss greetzz prissey srry niet boos bedoelt ofzow

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:42

en tot slot mij veulen gaa helaas de opfok niet in. hij heeft op stal speelmaatjes. en hij ziet er niet ongelukkig uit dus ja

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:56

Romeo_haffie schreef:
en tot slot mij veulen gaa helaas de opfok niet in. hij heeft op stal speelmaatjes. en hij ziet er niet ongelukkig uit dus ja

Dat hij speelmaatjes heeft is goed natuurlijk, het is goed dat je daaraan denkt en je veulen dit bied, alleen zou ik zo graag een dikke streep willen zetten door "Op Stal", maar ja je geeft zelf al aan dat het niet tot jullie mogelijkheden behoord om het veulen in de opfok te zetten, dat is jammer, maar probeer er dan het beste van te maken!

Zonder je aan te willen vallen, wat is de reden dat je hem niet in de opfok wilt zetten?

Succes!

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 14:05

opfok lukt niet ik ben 15 jaar en wil wel in contact blijven met hem, hoeft ook niet elke dag. maar in leiden en omstreken zijn niet echt opfok centra''s en kijk ik moet fietsen en heb geen ander vervoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:08

Dan fiets je toch wat verder? neem je de bus?
Een paard moet toch niet "de dupe"worden omdat jij pas 15 bent?
Dat zijn dingen waaraan je moet denken voordat je een paard koopt
Dit is echt niet l#llig bedoeld Lachen

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 14:11

zoals mij besluit staat staat hij vast. hij blijft in zoeterwoude. hij heeft genoeg maatjes en dat moest er wezen duss

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:22

Ik ben ook van mening dat een veulen lekker de opfok in moet. In iedergaval lekker de hele dag buiten met leeftijdgenoot(jes). Laat je veulen toch eerst lekker groeien en spelen. Er komen nog zoveel jaren waarin je heerlijk met hem kan wandelen, knuffelen. En geloof mij, je veulen ziet jou echt niet als zijn mama hoor.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 14:25

discussie gesloten, ik zie geen benul om hier verder op in te gaan. greetz pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:13

nee idd
het heeft geen nut om verder te gaan

Dit paard is bestempeld als barbie paard, als pluche knuffel dier...

En hoeveel reacties er ook komen, dit veulen slijt de meeste tijd alleen op stal, omdat het basinnetje geen zin heeft om ver te fietsen en haar paardje op een plekje te zetten waar hij lekker veel buiten is met leeftijdgenootjes of andere paarden.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 15:20

hoe vaak moet ik nog zeggen jah het veulen stat alleen in de nacht op stal de stal heeft veel buiten lucht en hij gaat zijn sal s'nachts delen met een ander veulen. duss waar zeur jij nou over joh lees is en keer goed voor je met al je commentaar komt. ik gek hier van. veel mensen weten alles maar beter. lees even goed voor je reageert. ik zeg niet dat ik er geen zin in heb gah jij even fieten van leiden naar amsterdam ofzow ik zeg maar wat. en de pony staat tussen jongen PAARDEN!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:23

Rustig maar, ik heb gelezen

Ik geef alleen mijn mening gebasseerd uit ervaring

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:24

Sorry hoor, ik zie het probleem niet helemaal.
Het veulen staat de hele dag op de wei en nu (in de winter)
's avonds binnen.
Op opfokstallen kan dat ook zo zijn hoor.
Hij staat met verschillende leeftijden + er komt een veulentje als speelmaatje bij.

Ik wou dat sommigen andere mensen (ik kan ze zo voor je aanwijzen voor je- niet op Bokt, bij mij op stal) zo met hun veulen omgingen.
Ik vind hier niks mis mee.
Weet je wat ik mis vind? Je veulen 3 weken op stal houden omdat je 'm niet kan vangen uit de wei.
Je veulen onder dek zetten omdat ze zo leuk zijn, die nieuwe dekens.
's Nachts de luiken van de open stal dicht doen.
Je veulen 2 plakjes hooi per dag geven en een half kilootje biks omdat je niet weet hoeveel een veulen eet.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:03

helemaal eens met jou nicolletje. mij veulen krijgt onbeperkt hooi en een kilo boks per dag veulen brok, heeft overdag genoeg tijd om te spelen en te ravotte. en in de avond staat hij gewoon lekeer op een dik op gestrooide stal met genoeg eten. en binnen kort dus een veulen maatje er bij greetzz

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:46

Zou je willen proberen om iets duidelijker te typen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:56

Onbeperkt hooi een kilo bix en een warme stal zijn lang niet zo belangrijk als een goede opvoeding. Misschien moet je eens boeken of verhalen op bokt gaan lezen over paarden die op latere leeftijd problemen hebben gekregen door dit soort acties. Ik hoop dat je dan inziet dat er iets moet veranderen.

Wat ik me afvraag, beslis jij als enigste over het veulen of bemoeien je ouders zich er ook nog mee? Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:00

Romeo_haffie schreef:
mij veulen krijgt onbeperkt hooi en een kilo boks per dag veulen brok,en in de avond staat hij gewoon lekeer op een dik op gestrooide stal

Sorry ik ga er toch nog ff een beetje op in Schijnheilig

Sommige mensjes denken dat een paarden/ponyveulen daar waarde aan hecht, aan een dikke laag stro of veulenbrok, tuurlijk als je je veulen bijvoerd moet je hem goede brok geven dat vind ik ook, maar een veulen intresseerd het geen reet of hij snachts op stal staat met een dikke laag stro, hij staat liever buiten in de weide onder een boom met de rest vd paarden om zich heen als bescherming.

Het ligt hem gewoon in het feit dat je het er niet voor over hebt om je veulen te bieden wat hij eigenlijk nodig heeft, misschien realiseer je je niet hoe belangrijk dit soort dingen eigenlijk zijn, dat denk ik tenminste.
als je echt niet beter weet omdat je teweinig ervaring hebt dan kunnen sommige van ons je dat misschien niet verwijten, als je dat wel hebt en dus gewoon super eigenwijs bent, vind ik het nog dommer.

Je moet goed nadenken voordat je een lief skattig veulentje koopt het is immers veel meer dan dat.

Dat het geen ramp is dat je veulen snachts opstal moet staan weet ik ook wel er zijn velen veulens hem voorgegaan, maar doe dan niet alsof je 100% het beste voor hebt met je veulen want zo komt je op mij niet over.
Jij wou graag dit veulen, en je bent er vast en zeker erg blij mee dat geloof ik direct, maar een paard is altijd afhankelijk van de persoon die hem koopt, daar mag je best eens langer dan een minuut over nadenken!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:08

cissie schreef:
Jij wou graag dit veulen, en je bent er vast en zeker erg blij mee dat geloof ik direct, maar een paard is altijd afhankelijk van de persoon die hem koopt, daar mag je best eens langer dan een minuut over nadenken!

Daarom ook mijn vraag of haar ouders ook nog enige inspraak hebben. Het lijkt me namelijk nogal naief om een meisje van 15 een veulen te geven met de gedachte dat zij weet hoe ze er mee om moet gaan. De meeste meiden van die leeftijd kunnen dat nog helemaal niet.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:19

mijn moeder, en ik zei al dicussie gesloten toch. jullie lezen weer niet. ik gaf alleen reachtie op iemand en vroeg daar geen commetaar op

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:27

belachelijk hoe jullie doen!laat haar toch lekker troetelen met haar veulen!en hij heeft nu toch een speelmaatje?mijn merrie en ruintje zijn allebij niet in opfok geweest en ik was der alle dagen bij en ze zijn der niet minder om geworden als je maar gewoon zorgt dat ze ook contact hebben met andere paarden!veel plezier met veulentje hoor

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:33

Ja sorry ik ga er verder ook niet meer op in (ik d8 dat dit een dicussie forum was vandaar Bloos ), mijn reacties zijn zo omdat ik gewent/geleerd ben om een paard het allerbeste te geven en daarbij stel ik mezelf op de 2e plaats, dat niet iedereen zo in elkaar steekt dat was ik bijna vergeten!

Omdat ik niet met je eens ben, wil nog niet zeggen dat ik je veel plezier wens met je veulen!

Charissa_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:34

ja wat marije zegt gewoon niet leuk hoe jullie doen ik vat jullie gewoon niet laat haar gewoon lol hebben met haar veulen het heeft een speel maatje en wat is het probleem??? het beestje wordt er aleen maar makker om het vertrouwt je helermaal dus het inrijden wordt dan ook al een minder "probleem'' nou meisje ik hoop dat je heel veel lol hebt met hem en geniet er van!!!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:37

@Charissa_19: Fijn dat jij nog gelooft dat je door een sterke band met je veulen op latere leeftijd minder problemen hebt met het inrijden.
Wat is het leven toch mooi, als je nog jong en naief bent. *LOL* Clown

Thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:37

Romeo_haffie schreef:
hij kan niet zonder mij want ziet mij als ze beste vriend en ze mama, en ik kan echt niet zonder hem

Geef je ook borstvoeding? Hyper!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:39

Charissa_19 schreef:
ja wat marije zegt gewoon niet leuk hoe jullie doen ik vat jullie gewoon niet laat haar gewoon lol hebben met haar veulen het heeft een speel maatje en wat is het probleem??? het beestje wordt er aleen maar makker om het vertrouwt je helermaal dus het inrijden wordt dan ook al een minder "probleem'' nou meisje ik hoop dat je heel veel lol hebt met hem en geniet er van!!!!!

Ja de waarheid is soms hard........... als je daar niet tegen kunt of je wilt simpel weg niks bijleren of je hebt een bord voor je hoofd Frusty dan kom je nooit een stap verder en leer je zeker ook niks bij

Jezelf openstellen voor andermans mening of je het daar nu wel of niet mee eens bent, daar kun je altijd wat van leren.
Tuurlijk mag ze lol hebben met haar veulen dat gun ik iedereen, maar mag het veulen dat dan ook asteblieft Verward

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:42

Thee schreef:
Geef je ook borstvoeding? Hyper!

*LOL*

Briljant!