Wat voor auto heb jij voor je 2-paards trailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:56

Mitsubishi Pajero, kan (dacht ik) 2000kg trekken en is toch niet zo giga groot (en grijs kenteken, natuurlijk). Fijne auto, ik rij 'm al bijna 4 jaar, trekt met gemak een 2-paards trailer.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:15

Ik zal wel weer eens lekker orgineel zijn. Ik rij namelijk met een Iveco Pickup. Er kunnen vier personen in en twee marathin wagens achterop en dan nog een tweepaards erachter. Van origine is het een vrachtwagen maar hij is terug gekeurd zodat ik hem met BE mag rijden. Hij mag nu alleen zelf minder gewicht laden. Nog maar 1300 kilo.
Oja, ik ben te herkennen aan een giga zwaailicht op mijn dak.

Hiervoor hadden we er een VW Transporteer voor staan en daarvoor een Toyota Landcruiser costumwagon. Dit was echt een schitterende auto maar je kon er maar met twee personen in.
We gaan nu trouwens wel van 30 naar 150 euro wegenbelasting in de maand. Wie weet er nog een leuk bijbaantje Boos!
Of zal ik mijn golfje er maar voor knopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:25

DendroFleur schreef:
Ik zal wel weer eens lekker orgineel zijn. Ik rij namelijk met een Iveco Pickup. Er kunnen vier personen in en twee marathin wagens achterop en dan nog een tweepaards erachter. Van origine is het een vrachtwagen maar hij is terug gekeurd zodat ik hem met BE mag rijden. Hij mag nu alleen zelf minder gewicht laden. Nog maar 1300 kilo.
Oja, ik ben te herkennen aan een giga zwaailicht op mijn dak.

Gewoon opnieuw opkeuren naar vrachtwagen, je grote rijbewijs halen en weg grijs-kenteken-probleem OK dan!

By-the-way Mac, die serie II is dat een Diesel? Dan wil ik hem ook wel een heeel speciaal plekkie geven, als rechtgeaard LRCH-lid.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:08

[quote="ikke"]Gewoon opnieuw opkeuren naar vrachtwagen, je grote rijbewijs halen en weg grijs-kenteken-probleem OK dan!

Kost ook erg veel geld. En mijn vriend is niet zo gemakkelijk in examens wat dan zou beteken dat hij er niet mee mag rijden.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:09

Sosha schreef:
Mitsubishi Pajero, kan (dacht ik) 2000kg trekken en is toch niet zo giga groot (en grijs kenteken, natuurlijk). Fijne auto, ik rij 'm al bijna 4 jaar, trekt met gemak een 2-paards trailer.

Korte wielbasis 2800kg, lange wielbasis 3300kg

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:10

ikke schreef:
Gewoon opnieuw opkeuren naar vrachtwagen, je grote rijbewijs halen en weg grijs-kenteken-probleem OK dan!

By-the-way Mac, die serie II is dat een Diesel? Dan wil ik hem ook wel een heeel speciaal plekkie geven, als rechtgeaard LRCH-lid.

hey ben jij daar lid van? Leek me een leuke club.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:28

Fasel schreef:
hey ben jij daar lid van? Leek me een leuke club.

Natuurlijk, als rechtgeaarde oude Land Rover bezitter heeft het heel veel zin om lid te zijn van een club. Het is gezellig, je leert wat er met je auto wel en niet kan, je komt makkellijker aan onderdelen en aan de kennis om ze uit en in te bouwen.
Daarnaast ben ik bij de Marchall-commisie; in het terrein heb je dus gerede kans dat je me tegenkomt. Nou nog een geschikte auto om in het zand mee te spelen, liefst een Serie III Diesel 109" maar een 88"mag ook, is eigenlijk beter in het terrein.
Overigens mag je met die oude Series gewoon 2000kg aan de haak hebben, ook de Diesels. Mijn onderschrift wordt dan wel erg letterlijk van toepassing...........

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:07

ikke schreef:
By-the-way Mac, die serie II is dat een Diesel?

Nee, benzine. Wordt omgebouwd op gas. Anders niet leuk meer qua Geld, geld! ...

woody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:28

Nou gelukkig veel landrover fans op Bokt! Wij hebben een landrover discovery. Trekt met gemak de tweepaards trailer. En afgelopen zomer heeft hij ons regelmatig uit de blub getrokken waar anderen met tractor verlost moesten worden zoals op het heideconcours.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:32

joycje schreef:
Is toch 3000 dan neem ik aan??? OK dan!

Groetjes joyce

Ja, 3000 kg Haha! .

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:57

Ik heb een Toyota Hilux. Die mag 2200 kilo trekken. Ik heb er echter alleen nog een 1 1/5 paardstrailer achter gehad, maar daar merk je in ieder geval helemaal niks van.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:05

*nog een Land Rover liefhebber meldt zich*

Ik zoef rond in een Range Rover Vogue uit '92. Heerlijke wagen, hij trekt met gemak de goedgevulde 2paardstrailer rond Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:40

Mijn wethouder heeft sinds kort een RaRo. Maar dan ook echt oud Haha!. geweldig gewoon.

Onze garage zei laatst 'Een Disco is een luxe auto die het terrein inkan, een Defender een trekauto die ook op de weg kan Haha!.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:34

Jeep...cherokee 3.7 V6 ofzoiets? Limited edition staat er iig ook bij...en dat gaat best.