, of je er serieus iets mee wilt gaan doen is aan jou, maar asjeblieft denk er nog eens over want er zijn wel heel veel mensen die met 1 en dezelfde adviezen komen, zijn die dan allemaal dom of onervaren
? ik denk het niet ze hebben het beste met jou en je pony voor
.....denk er nog eens over!Daarnaast kun je ook het voedingschema van je pony misschien even nagaan, daar kunnen evt energieke uitspattingen ook uit voort komen.
Dat je pony graag springt geloof ik best wel hoor, maar het kan simpelweg teveel zijn, serieus dressuren EN serieus springen, tenminste dan doe je toch als je deelneemt aan wedstr dacht ik.
Dat het negatieve gedrag zich uit tijdens de dress. trainingen/wedstr en niet met springen wil niet zeggen dat de oorzaak niet bij het springen ligt.
In het kort gezegt: blijf rustig aan dressuuren.......stop tijdelijk met springwedstr........ga door met hele lichte springtrainingen.............en maak minimaal 2 keer per een bos/strand of buitenrit, dit laatste is voor jonge ponys extra belangrijk, dat het hun hoofdje leeg maakt zul je zeker terug zien in de ring tijdens je wedstr.