Paardrijden voor westerse mensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:56

Moet zeggen dat ik zelf toch een behoorlijk aantal (donkere) mensen ken die paardrijden en/of een paard hebben (ben zelf indo..)
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ze allemaal in de randstad wonen... En dat scheelt onzettend veel is mijn ervaring... een kleine manege ergens in een dorp in N-B waar ik rij, daar worden donkere en met name negroide mensen toch wel bijzonder argwanend bekeken...
maar dat kan ook te maken hebben met het kliekjes gedrag in een dorp waar iedereen elkaar kent... Knipoog

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:46

Ja, want wat de boer niet kent dat eet hij niet, rare vergelijking misschien maar het gaat voor veel dingen op

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:28

gijsenkim schreef:
Bij Middendelfland staat een hengsten jaarling van een super zwarte knul van een jaar of 17 Haha! Haha! Haha! Haha! En hij is er volgens mij heel goed voor. DIe jonge loopt ook stage bij de stal van Ineke2.... Maar dat komt inderdaad niet zo heel veel voor. Eigenlijk net zoals met skieen. ALs je een donker persoon op de piste tegenkomt sta je toch even te kijken Haha! Haha! Haha! Haha!

Jah hem ken ik, Samuel Ik vind hem anders heel goed voor paarden hoor.. Nog nooit gemerkt dat hij er slecht voor is. Ik zie hem nu nog vaak op de manege Lachen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:55

Hmm ja nu je het zegt... Het is me eigenlijk zelf nooit echt opgevallen.

Als ik terug ga denknen zijn er 3 donkere mensen die ik ken die paardrijden.
Allemaal iets ander": western, dressuur en springen.

Maar idd, je ziet het zeer weinig?
Ik denk dat de redenene daarvoor al in dit topic zijn uitgelegd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:58

Verow schreef:
Jah hem ken ik, Samuel Ik vind hem anders heel goed voor paarden hoor.. Nog nooit gemerkt dat hij er slecht voor is. Ik zie hem nu nog vaak op de manege Lachen

Ik heb ondertussen zn paard zien staan en het arme ding is op sterven na dood. Ik heb hem zelf nog niet gezien bij Ineke op stal, maar ik spreek hem er zeker even op aan

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:04

Hihihihihihi, wat een geweldig topic.

Ik ben zelf half Nederlands en half Indiaas/Portugees. Je ziet inderdaad minder gekleurden die rijden, maar ze zijn er wel. Als ik het zo lees hier kent iedereen er wel eentje, dat zijn er bij elkaar al weer een hele hoop.

De verklaringen die ik hier zie zijn ook wel grappig. Er zit denk ik in allemaal wel een kern van waarheid. Wat ik wel komisch vind is dat hoe zuidelijker je komt hoe meer paardrijden een mannensport wordt in plaats van een vrouwensport zoals hier in Nederland. Misschien weegt dat ook wel mee.

Verder is liefde voor paarden toch vooral heel persoonlijk. Bij mij was er tijdens mijn jeugd niemand, maar dan ook helemaal niemand die iets met paarden had, maar ik was er helemaal gek van. Het zal dus misschien gedeeltelijk inderdaad met cultuur en dergelijken te maken hebben, maar aan de andere kant zat het in mijn persoonlijke cultuur ook niet en toch heb ik dat zelf gecreeerd.

Tyler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:06

ik ben zelf ook maar een halfbloedje.. mijn moeder is gewoon nederlands en mijn vader is van molukse afkomst...
mijn moeder heeft vroeger ook altijd een pony gehad en is er ook helemaal mee opgegroeid...
mij heeft ze dus ook (net zoals mijn zusje) besmet met het paardenvirus *LOL*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:16

gut, nou woon ik toch in een wit gebied maar buurman Kunn is een turk en rijdt paard, Rianti Zwarts idd heeft ook een lekker kleurtje, Prakash Perenboom, de nieuwe eigenaresse van Amondi, de tweeling van mijn vriendin, etc etc. gewoon je ogen openhouden en dan vind je ze wel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:23

Misschien ligt het ook wel een beetje aa het feit dat er gewoon minder paardegekke gekleurde mensen bestaan in nederland? en niet iedereen bokt natuurlijk. ik heb het ook maar net ontdekt. Verder sluit ik me bij cassidy aan. Cultuur speelt mee. in heel veel landen vinden ze een hond als huisdier al vreslijk onfris. en een paard is ook een "beest" dat eet je op of je gebruikt hem voor transport, of bij de elite voor de rennen.

hier krijgt mijn vriendin regelmatig de vragen waarom ze toch in vredesnaam wel 6 paarden heeft en wanneer ze ze eens op gaat eten, ze zijn toch dik genoeg? echt hoor Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:10

Toch kun je in het buitenland overal paardrijden hoor. Ik heb zelfs in Thailand een strandrit gemaakt. Die mensen waren heel goed voor hun dieren. Na het rijden werd er een handdoek over het dier gehaald en werd het dier netjes in de schaduw gezet. Zelf rijden ze er ook op. 1 paard, 1 eigenaar. Paard ziek=geen inkomsten.
Overal zijn dus wel paarden.

prakash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:15

amondi schreef:
gut, nou woon ik toch in een wit gebied maar buurman Kunn is een turk en rijdt paard, Rianti Zwarts idd heeft ook een lekker kleurtje, Prakash Perenboom, de nieuwe eigenaresse van Amondi, de tweeling van mijn vriendin, etc etc. gewoon je ogen openhouden en dan vind je ze wel.

Ik zat wat te sneupen op Bokt en las deze discussie over donkere mensen. best grappig want daar sta ik niet zo bij stil. Maar je schrijft dat ik de nieuwe eigenaresse ben van Amondi??? Ik ken dat paard niet en wie ben jij dan eigenlijk?? Ben benieuwd...

Amalarab

Re: Paardrijden voor westerse mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:25

tis wel een oud topic! Misschien kun je beter een pb sturen aan Amondi.
Ik vind het evengoed een erg interessant topic, heb t me ook wel eens afgevraagd!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:32

Mijn ouders komen uit Zuid-Korea en die hebben echt niks met paarden. Ik ben hier geboren en ik ben wel een fanatieke paardenliefhebber. Ik heb het iig niet van mijn ouders Haha!...

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:35

ik denk ook dat het per regio uitmaakt. want in de buurt van A'dam zijn er best wat gekleurde mensen die paarden hebben of gewoon rijden. ik ken er in elk geval wel wat.
zelf ben ik ook half boliviaans (zuid amerikaans) ,indo en nederlands. ik voel me eigenlijk wel een echte kaaskop maar dat komt omdat ik als een soort boerintje ben opgegroeit in een dorpje en een pony voor mijn 9de verjaardag Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 03:57

Topic uit 2004........